Днес Борис Бонев отправи остра критика към системните проблеми с качеството на пътната инфраструктура в България, след края на ремонта на наскоро откритият тунел "Железница". В публикация в социалните мрежи той подчерта, че случаят е пореден пример за лошо изпълнение на обществени проекти, въпреки огромните средства, които се влагат в тях.
"Днес бодро медиите съобщават, че е приключил ремонтът на тунел "Железница" – тунел, който беше открит преди по-малко от година и струваше 270 млн. лв. Това е поредното доказателство, че корупцията и некачественото изпълнение на пътни проекти са хронични проблеми у нас. Докога ще търпим чисто нови магистрали и пътища да се разпадат месеци след откриването им?", пита Бонев.
Той припомни и резултатите от проверките на Агенция "Пътна инфраструктура" и Министерството на регионалното развитие, които показват, че над 50% от новите и основно ремонтирани пътни участъци не отговарят на изискванията за качество. Сред основните проблеми са недостатъчна дебелина на настилките, деформации и отклонения от проектните параметри. Само по магистрала "Струма" са установени проблеми в 12 различни участъка в рамките на 16 километра, а в обхода на Ахелой 22 от 32 проби на асфалтовото покритие не отговарят на нормативните стандарти.
„Очевидно корупцията в строителството на пътища е институционализирана. Гаранционните срокове изтичат, дефектите се откриват късно и държавата отново плаща за тях вместо изпълнителите. Отговорните институции трябва да носят реална отговорност – прокуратурата, икономическата полиция и КОНПИ да спрат да си затварят очите пред кражби за стотици милиони“, заяви Бонев.
В тази връзка, той настоява за:
✔️ Независим и публичен контрол върху всички пътни проекти, включително задължителни инспекции преди изтичането на гаранционния срок;
✔️ Прозрачност в процеса на възлагане на обществени поръчки и строг контрол върху качеството на изпълнението;
✔️ Реални санкции за фирмите-нарушители и техните надзорници, включително включването им в черен списък и съдебни производства срещу отговорните лица.
"Пътищата не са просто асфалт – те са символ на това дали живеем в правова държава или в държава, в която корупцията определя правилата. Докато не потърсим отговорност от виновните, ще продължаваме да плащаме за скъпи, но разпадащи се пътища", заключи Бонев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Промяна
Коментиран от #33
13:10 29.01.2025
2 Промяна
Коментиран от #44
13:10 29.01.2025
3 гражданин
13:10 29.01.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Докато
Коментиран от #23, #31
13:13 29.01.2025
6 сектант
Коментиран от #43
13:13 29.01.2025
7 Перо
13:14 29.01.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Асфалт паша
13:26 29.01.2025
10 Кекфнфн
13:29 29.01.2025
11 Майора
Коментиран от #42
13:38 29.01.2025
12 българина
13:38 29.01.2025
13 БСП Обединена Левица за Радев
Коментиран от #41
13:39 29.01.2025
14 Луганск
Какви чисти и благоустроени градове и села в Беларус! Отлични комунални услуги и инфраструктура! В цяла Беларус - гладки, нови и добре поддържани пътища!
Сравнете това с окупираните от англосаксонци страни от Източна Европа и Западна също! Всички сте ограбени и унищожени! Разбита инфраструктура и пътища, рушащи се и пустеещи градове, унижени хора!
Мислете!
Коментиран от #32, #39, #40
13:40 29.01.2025
15 Как
Коментиран от #38
13:48 29.01.2025
16 здрасти
Коментиран от #37
13:50 29.01.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ха сега де...
Без строг контрол върху качеството на политиците, които ние сме наначили да ни представляват пред обществото и света, няма да има никакъв резултат. Кой обаче да го извършва, назначените от самите тях лица като контролни органи ли? Естествено е, че контрол може да бъде извършван единствено от тгози, който е назначил на дадена длъжност отговорните лица, а не от подчинените на тях контролни органи. Такъв обаче липсва от десетилетия насам и става това, което става в такива случаи. Защото ни е все едно дали и кой ще ни е начело на държавата и вместо ние да ги назначаваме оставяме на зависимите и платени избиратели да го правят вместо нас.
13:54 29.01.2025
19 ТОВА ДА НЕ Е ОБЕЩАНИТЕ ОТ
Коментиран от #36
13:54 29.01.2025
20 БОНБОНЧО ВНИМАВАЙ
Коментиран от #35
13:57 29.01.2025
21 българина
Коментиран от #22
13:58 29.01.2025
22 така е
До коментар #21 от "българина":
Единствения качествено направен път е бул. България в София, с основа от железобетон. Затова няма коловози и до ден днешен няма и кръпки.14:01 29.01.2025
23 бачо
До коментар #5 от "Докато":
Значи скоро няма да е,след 450 год, може и да се събудим,но то пак ще е със чужда помощКоментиран от #24
14:16 29.01.2025
24 само аз ли забелязвам
До коментар #23 от "бачо":
че в този сайт открито се подстрекават българите към бунт?14:29 29.01.2025
25 Аааааа
Коментиран от #26
14:36 29.01.2025
26 Алехандро Вуциц
До коментар #25 от "Аааааа":
Китайците ще си доведат и 20-30 хиляди китайци да построят пътя. После ще забравят да си тръгнат. И София ще стане Ванкувър. А за българите остават само дълговете.Коментиран от #27
14:39 29.01.2025
27 Аааааа
До коментар #26 от "Алехандро Вуциц":
Да, по-добре Ванкувър, отколкото Делхи!Е па може и немци да дойдат, да вземе се понаучат самоуките ни строители на ред и дисциплина.
Коментиран от #29
14:50 29.01.2025
28 Психиатар-ДМН
Бонбончо,ще участваш ли на пролетния гейпарад тази година?
целувки Пеги
Коментиран от #34
15:08 29.01.2025
29 за мене пътищата
До коментар #27 от "Аааааа":
за тебе дълговете15:22 29.01.2025
30 че кой ги приема за нормалност?
15:24 29.01.2025
31 такава граница
До коментар #5 от "Докато":
няма в българия!!! ако имаше щеше да се види още преди 10-12 години…15:25 29.01.2025
32 Ходил и видял
До коментар #14 от "Луганск":
Потвърждавам, абсолютно е така! И народът си го избира и си го обича и уважава, защото и там след разпада на СССР, започнаха да строят "демокрацията" и така както у нас се появиха организирани банди, престъпност, безработица, корупция, наркомани и всички "екстри" на демокрацията. Но се появи Лукашенко на изборите през 1994 и каза, че ще сложи край на всичко това, народа му повярва и той не ги излъга! Гледам видеа от беларуски градове, които са изключително красиви и благоустроени и в коментарите хората наистина говорят с уважение и благодарност за своя президент, затова че страната се развива и процъфтява и не се допусна да се разграби от западните хищници! Явно народът им е умен, за разлика от нас, за намери своя истински лидер и да му повярва и който не излъга своя народ!17:50 29.01.2025
33 Как фъндя
До коментар #1 от "Промяна":
Ти ли плюеш ма руско езична даскаличке,защо те скри босът ти в парламента на завет,кога ще те пратят при Ставрида под Сините камъни19:37 29.01.2025
34 Хеки мимян
До коментар #28 от "Психиатар-ДМН":
Ли ще е водещ,него си го бива19:39 29.01.2025
35 герберончо
До коментар #20 от "БОНБОНЧО ВНИМАВАЙ":
Скрий се под полата на как фъндя19:43 29.01.2025
36 Не това
До коментар #19 от "ТОВА ДА НЕ Е ОБЕЩАНИТЕ ОТ":
Са магистралите от които изнасяте пилешко за Дубай,герберите19:45 29.01.2025
37 Как фъндии боци
До коментар #16 от "здрасти":
Усвояваха евросредства 20 години,затова19:47 29.01.2025
38 Строиха
До коментар #15 от "Как":
Ги ,,наши,,другари герб19:48 29.01.2025
39 Луга
До коментар #14 от "Луганск":
Още ли си тук родоотстъпника,бегом на фронта19:50 29.01.2025
40 Луга
До коментар #14 от "Луганск":
Оди си при жужетата или при лукчо,какво правиш в тази разкапана западна държава19:53 29.01.2025
41 Браво
До коментар #13 от "БСП Обединена Левица за Радев":
Другари вие още излизате от шумата 80 години по късно19:54 29.01.2025
42 Майонезке
До коментар #11 от "Майора":
Голяма сладурана си само по ватенка19:57 29.01.2025
43 При кака ви фъндя
До коментар #6 от "сектант":
Как беше герберопитеци19:59 29.01.2025
44 Асфалт джипка паша
До коментар #2 от "Промяна":
Построи тиквени магистрали,ако може да се каже че участък от петнайсетина км е магистрала20:01 29.01.2025