София предприема ключова стъпка за модернизацията на градския транспорт с търг за 20 нови нископодови и климатизирани трамвая. Те ще бъдат предназначени за обслужване на линии като 3, 10 и 15, осигурявайки по-удобен и достъпен екологичен транспорт за хиляди столичани, особено за живущите в "Лозенец", "Западен парк" и "Захарна фабрика". Новите мотриси ще бъдат изцяло нископодови и качването и слизането ще бъде по-лесно и удобно за всички пътници – включително за хора с намалена подвижност, родители с детски колички и възрастни граждани. Трамваите ще бъдат оборудвани с модерна климатична система, която да осигурява комфорт през всички сезони - както за ватманите, така и за пътниците.
„Мярката е част от нашата амбициозна програма за модернизация на наземния транспорт, който десетилетия наред беше пренебрегван. Трамвайният транспорт има ключова роля за мобилността в София, а същевременно неговата модернизация е сериозно закъсняла. Новите трамваи ще осигурят по-комфортно, достъпно и приятно пътуване за гражданите“ – заяви Андрей Зографски, зам.-председател на комисията по транспорт в столичния общински съвет.
Трамваите ще имат дължина между 19 и 24 метра, като това ще позволи ефективно обслужване на по-слабо натоварени линии, които понастоящем се обслужват от стари трамваи на повече от 30 години. В допълнение към удобствата за пътниците, новите трамваи ще осигурят и по-добри условия на труд за ватманите – кабините ще бъдат ергономични, климатизирани и оборудвани със съвременни технологии за управление и безопасност.
Общата стойност на инвестицията е 80 млн. лв., като тя е част от дългосрочната стратегия за обновяване на превозните средства на градския транспорт. Припомняме, че през миналата година от ПП-ДБ и "Спаси София", представиха програма за над 1 млрд. лв. инвестиции в нови трамваи, тролейбуси и автобуси.
„20-те нови мотриси са част от нашата програма за цялостно обновяване на градския транспорт с модерни автобуси, тролейбуси и трамваи. През следващите години в София поетапно ще пристигнат 100 нови трамвая, 75 модерни тролейбуса и над 250 автобуса. Работим активно за това градският транспорт на София да бъде комфортен, бърз и редовен, така че да привлича все повече пътници.“ — добави зам.-кметът по транспорт инж. Илиян Павлов.
Паралелно със закупуването на модерни превозни средства, управляващите съобщават и за мащабна програма за ремонт на ключови улици и булеварди, по които се движат трамваи. “През 2025 г. предстои ремонт на ключовите булеварди Александър Стамболийски и Кн. Мария Луиза, както и изграждането на бул. Копенхаген. Всички те са изключително важни не само за трамвайния транспорт, но и за автомобилите и свързаността на града. Навсякъде залагаме ограничаване на трамвайните трасета, така че мотрисите да се движат по-бързо и без да си пречат с автомобилите, като са предвидени удобни спирки и мерки за пътна безопасност.” - заяви Борис Бонев, лидер на Спаси София.
По думите му, работи се и по следващите големи проекти за града - цялостен ремонт на бул. "Христо Ботев", превръщането на бул. "Джеймс Баучер" в първия зелен булевард в столицата, както и за ремонт на ключови улици с трамвайни трасета в "Люлин", "Обеля" и "Илиянци".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #2
13:55 05.02.2025
2 Да закараме
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Последния русофилски софиянец във вечните ловни полета на Орландовци13:59 05.02.2025
3 Селянин
14:01 05.02.2025
4 ревизор
Коментиран от #14
14:07 05.02.2025
5 Никой
Пример - Младост и Надежда имат доста непокрити пространства.
Люлин - също, има нужда от свързващи транспорти.
14:12 05.02.2025
6 Град Козлодуй
14:16 05.02.2025
7 Воисил Граматик
14:31 05.02.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Съвет
14:33 05.02.2025
10 Само да попитам
14:37 05.02.2025
11 Пе Дали
14:43 05.02.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 "Спаси Чекмеджетата"
14:48 05.02.2025
14 мнение
До коментар #4 от "ревизор":
Защото само в София живеят антикомунисти. При вас, в НРБ, сте болшевизирани всички отдавна...14:50 05.02.2025
15 Сатана Z
"Спаси София" от пидрасти!
15:10 05.02.2025
16 НИК
За ремонта на бул. "Ал. Стамболийски" чакаме и слушаме от преди КОВИД пандемията. И всяка година започва с изказвания от подобен род, как предстои и тази година да започне ремонта, а в края на годината ремонт няма. АЙДЕ вече малко по сериозно, че на хората в трамваи 8 и 10 им изпопадаха зъбите и пломбите, получихме схващания и всякакви други травми от клатенето на трамваите, ако се движат с повече от 5 км/ч в участъка между бул. "К. Величков" и бул. "Вардар".
15:30 05.02.2025
17 Никой
Трябва да се помисли за всяка отсечка и да се каже - това-онова, да се знае - колко време - горе-долу. Бедността ни е пословична - до безкрайност, но някак оцеляваме, да вършат транспортната работа - защото има нужда от транспорт.
А пък - заплатите са ниски и в София - няма разлика съществена, защото наемите са ужасни и разноски и това не е работа на кмета, впрочем - идва от друга глава на риба работата, няма какво да се прави - най-бедни сме в Европа - има да ръфаме още 50 години сух хляб.
15:35 05.02.2025
18 Кико
Предварително предупреждавам - няма такъв документ на сайта.
Всички програми за развитие на столичния транспорт са на екипа на Фандъкова.
По една от тях, осигуряваща финансово и технически подмяната на старите трамваи с по-модерни, сега се обявява и коментирания търг.
Сега розовите понита с лекота си приписват заслугата.
А угоднически медии внушават, че тия неща са плод единствено на титаничните усилия на общинския гей-клуб...
Перманентен прайд е из българските медии, перманентен прайд 😂😂😂
15:35 05.02.2025
19 Кико
Който, да напомня, трябваше да приключи на 15.09.2024.
А ще се точи поне още два месеца. 650 метра/!/ капитален ремонт на булевард без никакви особени геоложки, инсталационни, сервитутни, подходни проблеми...С пълни условия за разгръщане на мощна техника, дименсиите на обекта напълно го позволяват...
Това е положението с тия хорица...
Коментиран от #21
15:45 05.02.2025
20 Въпрос
16:17 05.02.2025
21 Киров
До коментар #19 от "Кико":
Айде не говори глупости като не си запознат! Срока за изпълнение е края на април и трасето изобщо не е песен! Строи се огромен канал за дъждовна вода затваря се движението по част от Сливница, ремонтира се трамвая на кръстовището с Пиротска, местят се съществуващи комуникации и трасето на тролеите и сигурно има и още за което незнам или не се сещам. Ако беше лесно и евтино тиквеника и фандъчката щяха да го направят преди 15 години, а не сега!16:19 05.02.2025