Обещания са правени най-различни по всякакви поводи и общото между тях е, че повечето от тях са нереалистични за днешната обстановка. Това коментира в „Тази събота“ по бТВ бившият финансов министър в кабинета "Сакскобургготски" Милен Велчев във връзка със споровете около бюджета.
Във връзка с думите на министър Теменужка Петкова, че „ситуацията е много тежка“ той заяви, че е съгласен с това мнение, защото „България е в беда“.
„Приветствам това, че и премиерът, и министърът на финансите са честни с депутатите и с обществото. Най-доброто, което могат да направят, е да подготвят обществото за взимането на нелеки решения в следващите седмици“, каза Велчев.
„В беда сме, защото ако наистина се подходи безотговорно и се изпълнят всички обещания, които са давани през последните месеци и години в навечерието на избори, то дефицитът може да излезе извън всякакъв контрол. Най-трудното е след това влизането обратно в релсите на нормалността“, коментира бившият финансов министър.
„Много е лесно да се дават подаръци и сметката да я плащат нашите деца и внуци, като обслужват дълга“, допълни Милен Велчев.
По думите му е безотговорно да се обещават по-високи заплати и да се раздават пари, които ги няма, на фона на това, че се опитваме да докажем на ЕС, че инфлацията ни е малка.
Милен Велчев заяви, че ако се отпуснат по-високи заплати за някои сектори, това ще доведе до фалит на държавата след няколко години. Той даде пример с Гърция.
„Гърция беше в по-привилегировано положение, отколкото сме ние сега, защото отдавна беше член на еврозоната и беше спасена от фалит. Ако ние влезем в положението на Гърция, няма основание, по което ЕЦБ и ЕК да ни спасят. Ще трябва да се спасяваме сами“, коментира Велчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пешо
11:42 08.02.2025
2 Софийски
Коментиран от #13, #45
11:42 08.02.2025
3 Лост
11:44 08.02.2025
4 Госあ
Коментиран от #24, #56
11:45 08.02.2025
5 България 🇧🇬
Коментиран от #80
11:45 08.02.2025
6 гост
11:46 08.02.2025
7 Оракула от Делфи
Този с наглия поглед , който се спаси пръв от всички ,
като преструктурира държавния дълг на страната ни , така ,
та още му берем резила, и патилата!
Поне ,се скрийте бе измамници !
11:47 08.02.2025
8 Връщайте
11:47 08.02.2025
9 Хахахаха
11:48 08.02.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 СЗО
Коментиран от #36, #37
11:51 08.02.2025
12 МОШЕНИК КРАДЕЦ НИ ДАВА АКЪЛ?
11:53 08.02.2025
13 ЛОНДОНСКО МЕКЕРЕ Е ТОЯ!
До коментар #2 от "Софийски":
ТОЯ БОКЛУК Е ЛОНДОНСКО АНГЛИЙСКО ЮПИ! НЕ СКРИВАЙ ИСТИНАТА!11:55 08.02.2025
14 567
11:56 08.02.2025
15 Редкоземни елементи
11:56 08.02.2025
16 Факт
Коментиран от #32, #101
11:57 08.02.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Синя София
12:00 08.02.2025
19 Бяло море
Коментиран от #58
12:02 08.02.2025
20 БЪЛГАРИЯ
Коментиран от #51
12:02 08.02.2025
21 гжтре
12:03 08.02.2025
22 Червената шапчица
Коментиран от #66
12:04 08.02.2025
23 Пример Кипър
12:06 08.02.2025
24 АМАH OT ИДИOTИ
До коментар #4 от "Госあ":
ГЪРЦИЯ И ЗЕМЕДЕЛИЕ ?! 🤣 ПИЙТЕ СИ ХАПЧETATA БЕ ХОРА! АКО НЕ СА ЕВРОСУБСИДИИТЕ, ЗЕМЕДЕЛИЕ, АМА ДРУГ ПЪТ. 😝 НЕЩО КОЕТО ГО ИМАШ, БЛАГОДАРЕНИЕ НА ВЪНШНО ФИНАНСИРАНЕ, ЗНАЧИ ГО НЯМАШ. ПО ЛОШО Е. КОГАТО ТОВА СПРЕ, КОЕТО РАНО ИЛИ КЪСНО ЩЕ СЕ СЛУЧИ, КАТАСТРОФАТА Е НЕИЗБЕЖНА.😮Коментиран от #33
12:06 08.02.2025
25 да попитам
Коментиран от #26, #48
12:07 08.02.2025
26 да продължа
До коментар #25 от "да попитам":
Да вдигнеш заплати с 15% при ръст на икономиката 2% каква мярка е?!?😯12:11 08.02.2025
27 Невероятно
Коментиран от #31
12:11 08.02.2025
28 тоя
12:12 08.02.2025
29 „България е в беда“.
Оценка на един екс фин.министър за финансова политика на друг екс фин.министър. Познайте на кого!
Коментиран от #44
12:13 08.02.2025
30 Корабостроене и
12:13 08.02.2025
31 пак да попитам
До коментар #27 от "Невероятно":
След като „всички“ искали еврото, защо забранихте референдума?!? “Всички“ щяха да гласуват за еврото и повече приказки нямаше да има! Що така бе, миме?!?Коментиран от #55
12:15 08.02.2025
32 Дупките на теменужка и владко
До коментар #16 от "Факт":
Да, обаче дупките и липсите в бюджета могат много точно да се проследят и пресметнат, още от предприсъединителните фондове в евро, докато при плаващия (потъващ) курс през 90-те кражбите си бяха тотални.12:17 08.02.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 хихи
12:17 08.02.2025
35 ЧОЧО
12:17 08.02.2025
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Някой
До коментар #11 от "СЗО":
За 20 млрд дълг и значителен принос към инфлацията за периода 2021-2024 точно Асен Василев е виновен.Колко заблуден трябва да си, за да си мислиш, че същия е добър финансов министър.
Коментиран от #105
12:19 08.02.2025
38 като ви чета
12:20 08.02.2025
39 Не схващате поантата
Коментиран от #89
12:20 08.02.2025
40 Прав си Велчев,
12:21 08.02.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Същото е нито Еврозоната
12:26 08.02.2025
43 Факти
12:27 08.02.2025
44 Затова
До коментар #29 от "„България е в беда“.":
веднага средствата от ПВУ-то в НОИ12:27 08.02.2025
45 Има си хас пак Русия
До коментар #2 от "Софийски":
да не е виновна, че крадеца асен ваилев те съсипа или киро тъпото излъга!12:29 08.02.2025
46 681 Пена
12:33 08.02.2025
47 БЕНОВСКА
12:34 08.02.2025
48 като питаш да ти кажа
До коментар #25 от "да попитам":
"Богати хора, без финансови проблеми, теглят ли заеми."В България не! Защо им е да теглят заеми щом могат да бръкнат в държавната хазна и да си вземат колкото си искат? Така или иначе народа си е свикнал да търпи и не им търси никаква отговорност за това. Даже ги избира за плитици отново и отнво при всички следващи избори, а и без никакви проблеми после отново пълни хазната с данъците си. За да могат да се възползват следващите "бизнесмени" без финансови проблеми. Така и аз не бих си създавал проблеми с теглене на заеми.
Коментиран от #59
12:35 08.02.2025
49 Уточнение
Нещ@стници!
12:36 08.02.2025
50 На мене почна яко да ми писва
12:36 08.02.2025
51 сенки от миналото
До коментар #20 от "БЪЛГАРИЯ":
Спестявам неласкави определения, но твърдението: "Как в комунизма имаше за всичко ..." екатегорично и любезно казано опашата неистина. Например за автомобил Лада се вписвате в списък на чакащи срещу депозит 1500лв. и евентуално ред след 10години при минимална гарантирана заплата от 80лв.месечно (на продавачка в държавен магазин за хранителни или нехранителни стоки в който и да е град) ..
Коментиран от #64
12:37 08.02.2025
52 681- Пенка
12:37 08.02.2025
53 Ами
12:40 08.02.2025
54 Наблюдател
12:40 08.02.2025
55 Да знаеш защо
До коментар #31 от "пак да попитам":
Има 2 причини да се забрани референдумПървата е защото всяка държава в ЕС е ЗАДЪЛЖЕНА!!! с договора си за членство да приеме ОБЩАТА валута ...
Втората причина е сериозната опасност нормалните българи да си останат в къщи и да не гласуват от незаинтерисованост и мързел А както е известно русофилите ще отидат всички до последния човек още в 7 ч сутринта Същото ще направят и гласуващите за Копейката гела и подобни А това са предимно безработни и неуки индивиди Които не знаят въобще какво гласуват ..Сега знаеш защо няма да има референдум Кажи и на други от твоя сорт
Коментиран от #65, #67, #87
12:41 08.02.2025
56 Г ърция е в необявен фалит
До коментар #4 от "Госあ":
Външен дълг = 240% от БВП.Коментиран от #100
12:41 08.02.2025
57 Иван
12:42 08.02.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 а ти
До коментар #48 от "като питаш да ти кажа":
въобще не си разбрал въпроса!12:43 08.02.2025
60 ПРЕЖИВЯЛ ПРЕХОДА
Коментиран от #68
12:43 08.02.2025
61 Марда
12:44 08.02.2025
62 Истината
12:45 08.02.2025
63 В Дания и Швеция референдуми, може
12:46 08.02.2025
64 Ама
До коментар #51 от "сенки от миналото":
ток, вода и парно беше левче на месец и всеки имаше жилище а някои и вила !Коментиран от #74, #82
12:47 08.02.2025
65 ти май
До коментар #55 от "Да знаеш защо":
пак търсиш виновния не там където е! А за задължението да се приеме еврото в договора за присъединяване няма срок и референдумът общо взето беше да се отложи приемането на еврото, тогава когато сме готови! Да не би в договорите на Унгария, Полша, Чешката ребулика, Швеция, Румъния да няма подобно задължение?!? Има, ама хората не бързат като пърле пред майка си към еврото!12:50 08.02.2025
66 Гневен
До коментар #22 от "Червената шапчица":
Абе не знам, пътуваше по време на китайската зараза с мене в самолета. Ама може и да е бил с фалшива тапия, като мене 😂😂12:52 08.02.2025
67 викаш,
До коментар #55 от "Да знаеш защо":
простия народ няма право да определя бъдещето си, това ще направим ние, малцината „умни“?!? Абе що не си ....12:52 08.02.2025
68 Живял със събитията
До коментар #60 от "ПРЕЖИВЯЛ ПРЕХОДА":
от Прехода.И си развяваше белите дрехи и черните слънчеви очила по луксозни яхти с верни другари.А хората се удряха като вълна в бряг.12:54 08.02.2025
69 Няма срокове
12:54 08.02.2025
70 Никой
Всичките са ни такива - в ресторанта - всичко от менюто - после - друг да плаща - примерно. Но че заграбиха пари - заграбиха.
Белтъчният ни глад е вече на вратата и - рано или късно хората ще избират - глад или какво - най-вероятно ще гладуваме - откъде-накъде ще купуваме.
Има жестокост неоправдана - да си кара скъпата кола, но да не дава акъл как да пестим. Ние да пестим - че то откъде вече и т.н.
12:55 08.02.2025
71 9689
12:57 08.02.2025
72 Никой
12:58 08.02.2025
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 сенки от миналото
До коментар #64 от "Ама":
Греда. Жилища и то фамилни имаха предимно по селата. В окръжните градове имаше понятие жилищна криза и се живееше в една стая с обща кухня със съседното семейство от другата стая на държавен наем за стаята около 3лв. месечно. Ел ток евтин но с лимит до 1000квч. месечно и в града режим 4ч. с 2ч.тъмнина, а по селата може и по 5ч.тъмнина. и вицове за голямата българска дискотека. За апартамент внасяш депозит чакаш по списък ред срещу лихва точки (непознато социалистическо понятие) около две десетилетия за двустаен, а не е позволено тристаен, понеже децата ти са пораснали и ти нямаш вече нужда от тристаен.Коментиран от #84
13:07 08.02.2025
75 Може да излезем
13:09 08.02.2025
76 Потресен
13:09 08.02.2025
77 Точно защото има активи
13:09 08.02.2025
78 Тато
13:16 08.02.2025
79 Точно защото има активи
13:17 08.02.2025
80 Никой
До коментар #5 от "България 🇧🇬":
Това не са хотели - а гнезда за птици - които постепенно са се превърнали в подпорни стени и за няколко години са станали хотели.13:17 08.02.2025
81 Столичанин
13:18 08.02.2025
82 сенки от миналото
До коментар #64 от "Ама":
Вилата ти е дядовата наследствена къща на село. А НЯКОИ тогава наистина имаха , но трябваше да са роднини на двестата членове на централния комитет на БКП (например на Дим.Станишев) или на някой партиен секретар в страната.13:23 08.02.2025
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Айде сега
До коментар #74 от "сенки от миналото":
Режим на тока имаше няколко години докато се построят първите блокове на Козлодуй! Тристаен апартамент в София струваше 10 годишна заплата! Сега с 10 годишна заплата трудно можеш да купиш гарсониера в краен квартал на малък провинциален град! Сега има всичко, но покупателната способност на обикновен човек е значително надолу!Коментиран от #86, #90
13:24 08.02.2025
85 Никой
13:28 08.02.2025
86 сенки от миналото
До коментар #84 от "Айде сега":
Официално по принуда обявен режим , а прекъсванията на ел.ток не се обсъждаха във вестник Работническо дело или по телевизията, нито мъждукащите лампи заради понижено напрежение ... на дядовата вила.Коментиран от #92, #93
13:30 08.02.2025
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Стига цензура
13:34 08.02.2025
89 Никой
До коментар #39 от "Не схващате поантата":
Не може в бедност да живеем - не всеки има умение да краде - имахме един колега и - се оказа - че е правил преводи към собствени сметки. Тоест ако всички се окрадем взаимно - то и това стана всъщност.Не е прав - че трябва да умрем от глад - за да сме финансово стабилни - един нахранен и приятно да му е човек има повече принос, отколкото - човек - сянка.
Гладът не е решен като проблем в България - нужни са калории - около 3000 калории на ден - това не е решено - приказват си.
13:35 08.02.2025
90 сенки от миналото
До коментар #84 от "Айде сега":
Кой сега ползва уредът наречен стабилизатор на тока, когато си купува телевизор иначе риск от изгаране на телевизора? А за цветен телевизор софия 81г. само ред със списък одобрен с автентичен подпис на директора на ЦУМ в столицата. Спомените избледняват, но горчивината остава.Коментиран от #94
13:37 08.02.2025
91 Провинциалист от провинция Тракия
13:37 08.02.2025
92 И нормално
До коментар #86 от "сенки от миналото":
в онези времена да не се обсъжда! Диктатура! Сега пък обсъждаш, за да мислиш, че си свободен, докато ти се налага диктатура със закони и правила, определени от нечии интереси!13:39 08.02.2025
93 Само питам
До коментар #86 от "сенки от миналото":
Я,дядо ти вила имал!Трирога ,нали?При соца не беше ли забранено да имаш вила?Коментиран от #95
13:39 08.02.2025
94 Сега има трафопостове
До коментар #90 от "сенки от миналото":
за да не ползваш стабилизатори! И въпреки това, има малки населени места, където има нужда от стабилизатори!Коментиран от #96
13:42 08.02.2025
95 сенки от миналото
До коментар #93 от "Само питам":
Законово едно семейство не може да притежава повече от едно жилище с големина до 120кв.м.Наследствените къщи по селата се обявяваха за единствената вила , която е допустима. Ако имаш втора наследствена къща имаш ограничен срок за да я продадеш или да се разведеш, като я прехвърлиш на бившата ти вече (настояща) съпруга. Социалистически уравновиловки.
13:49 08.02.2025
96 сенки от миналото
До коментар #94 от "Сега има трафопостове":
Недостатъците на социалистическото минало, по никакъв начин не са алиби за днешните изкривени пазарни недостатъци.Коментиран от #97
13:52 08.02.2025
97 Така е
До коментар #96 от "сенки от миналото":
И сегашните недостатъци не трябва да се оправдават с комунистическите! Всеки недостатък е плод на своето време!13:55 08.02.2025
98 Точно защото има активи
14:00 08.02.2025
99 факуса
14:01 08.02.2025
100 Не е
До коментар #56 от "Г ърция е в необявен фалит":
фалит докато има възможност да тегли нови заеми за да плаща старите. Т.е. никога не е фалирала и едва ли ще фалира14:02 08.02.2025
101 факуса
До коментар #16 от "Факт":
има и едни 74милиарада дет им бодат очите да ги краднат демократично разбира се14:04 08.02.2025
102 Не е важна личността
14:08 08.02.2025
103 Историк
Коментиран от #106
14:11 08.02.2025
104 Хора не схващате поантата
14:12 08.02.2025
105 СЗО
До коментар #37 от "Някой":
Да бе. Тези опорки ги знаем.14:13 08.02.2025
106 Прав си но в момента изглежда той има
До коментар #103 от "Историк":
Право за това че сме във беда и че Еврозоната няма да ни помогне както помогна на Гърция. От мен си мога да кажа че и Нато няма да ни помогне както помага на украйна ако Турция ни нападне а то това ни е проблема. Има такива индикации. ...14:18 08.02.2025
107 ПроСтачка
14:20 08.02.2025