“Спасихме нощния транспорт от вредните и деструктивни предложения на ГЕРБ и БСП, които искат да го закрият.” - това заявиха от партията на Борис Бонев след като Общинският съвет не успя да събере нужното мнозинство за орязването на нощния транспорт и той остава да се движи в сегашния си вид - 4 линии всяка нощ.
„Гражданската енергия – на протестиращите пред общината и на хилядите, подписали се в петицията за опазване на нощния транспорт, даде резултат. Безпрецедентно за този мандат е случилото се днес - разумът и аргументите надвиха икономическото мнозинство“, заяви Борис Бонев, председател на партия „Спаси София“ и обяви, че съветниците от неговата група вече работят по предложение за подобряване на нощната транспортна услуга.
„Има много начини да се оптимизира дневния транспорт, така че да е по-редовен и удобен, но и да има наличен ресурс за поддържане на нощния транспорт. Затова предлагаме администрацията на общината заедно със съветниците от всички групи да изработим подобен план за реорганизация на целия транспорт“, заяви Андрей Зографски и изтъкна, че въпреки че нощните автобуси се движат на час, те пак бележат ръст на пътниците всеки месец. Зографски сподели, че скоро ще бъдат направени предложения за реорганизация, като се започне с преместване на трансферната спирка от пл. Ал. Батенберг на пл. Св. Неделя.
„Недопустимо е една европейска столица да няма денонощен транспорт до летището си. Най-голямото летище в България се обслужва между 05:10 и 23:30 ч. След това – само таксита. Затова ще предложим нова линия Н6 до двата терминала, както и нощна трамвайна линия Н5, която да свързва Княжево с центъра и кв. Орландовци“, обясни Зографски.
„Не всички имат автомобил, не всички искат да плащат на таксита, някои – не могат и да си го позволят. Съхранението на нощния транспорт е добра новина не само за тези от нас, които не шофираме, но и за хората, които не се чувстват комфортно да се качват в колите на непознати“, заяви Гергин Борисов, общински съветник, и припомни, че десетки от постъпилите в Столична община становища са от жени и хора от уязвими групи. Те изтъкват, че нощният транспорт им осигурява безопасен и достъпен начин да се приберат у дома.
„Това е победа на гражданите – те опазиха нощния си транспорт. Сега наша задача е да го направим още по-удобен!“, завършва позицията на „Спаси София“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Любопитен
Коментиран от #5
14:48 13.02.2025
2 БРАВО
14:48 13.02.2025
3 Гробар
14:49 13.02.2025
4 Последния Софиянец
14:50 13.02.2025
5 Емили с Тротинетката
До коментар #1 от "Любопитен":
Това е Мис Бони от нашия Прайд!14:50 13.02.2025
6 гробар
14:57 13.02.2025
7 гробар
14:57 13.02.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 ПроСтачка
Коментиран от #13
14:59 13.02.2025
10 замислен
15:00 13.02.2025
11 Питане
Ако не сте - язък ви за заплатите !
15:02 13.02.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ...
До коментар #9 от "ПроСтачка":
Под знамената на дъгата...Мноого сте, не фел ни сте !
А кога са ви раждали - са ви се радвали...
Ако не сте до опра вени - ТАръмп ша ви опрай !!!
15:10 13.02.2025
14 СИУКСА БОНБОНЕВ
15:11 13.02.2025
15 Затрий София
15:16 13.02.2025
16 Психологически непригоден
15:17 13.02.2025
17 Хем сиганин
15:23 13.02.2025
18 СИНГА ПАПУРА С РОЗОВА ПРАШКА
15:25 13.02.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ИНЖ1
15:38 13.02.2025
21 Кико
Колко души го ползват в интервала от 24:00-5:15 сутринта? Колко ни излиза това ползване / доходност от билети-разходи за нощното търкаляне на полупразни превозни средства/?
От другата страна - оценка на спестените пари за такси.
Ще е любопитно да оценим какви са съотношенията!
15:40 13.02.2025
22 НЕ НИ ГО ПОКАЗВАЙТЕ ТОВА
16:17 13.02.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.