Втори ден продължават разпити на свидетели по делото за катастрофата край село Загорско с участието Лютви Местан, при което загина 6-месечно бебе. Трябва да бъдат разпитани общо 30 свидетели.
Първите 15 дадоха показания във вчерашния ден, а днес пред съда се изправят и останалите. Делото е образувано по внесен повторно в Окръжния съд в Кърджали обвинителен акт, след като състав на съда прекрати производството и го върна на прокуратурата за отстраняване на допуснати процесуални нарушения.
Преди днешното заседание Местан заяви, че разполага с писмо от Министерството на вътрешните работи, в което е посочено, че другият обвиняем Юсеин Тефик – баща на загиналото бебе, е засечен да шофира в района на село Седлари с превишена скорост.
"Там е засечен при ограничение 60 да минава със 116 км/ч с бебе на задната седалка, което не е закрепено, само след 2 минути ме удря в моята лента на Загорско. Всеки може да изчисли скоростта за изминати 6 км за 2 минути - средна скорост 170 км/ч", коментира Местан.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 побърканяк
13:53 25.02.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Фаетон
13:54 25.02.2025
4 Питам
Коментиран от #32
13:54 25.02.2025
5 007 /агент/
13:55 25.02.2025
6 Димитър
13:56 25.02.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Гост
Коментиран от #12
13:58 25.02.2025
9 Наката
13:59 25.02.2025
10 АГАТа Кристи
14:00 25.02.2025
11 Ивелин Михайлов
14:00 25.02.2025
12 Прокурор
До коментар #8 от "Гост":
БЪЛГАРСКАТА СЪДЕБНА СИСТЕМА Е НАЙ - БЪРЗАТА И СПРАВЕДЛИВА В СВЕТА! Кара агале-агале за да не сбърка и отсъжда според съответната сума!14:00 25.02.2025
13 Местан ако имаше шофьор
14:01 25.02.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
но в случая с това ПТП е прав 🤔❕❗
Жалко за дерето, но
БАЩАТА е ВИНОВЕН ❗
1. Карал е с висока скорост
В НАРУШЕНИЕ на ЗзДП❕
2. Возил е детето без столче,
В НАРУШЕНИЕ на ЗзДП❕
3. Не е опитал да намали или спре за избягване ПТП,
В НАРУШЕНИЕ на ЗзДП ❕
4. Пресича двойна непрекъсната линия,
В НАРУШЕНИЕ на ЗзДП ❕
5. Удря автомобил който е В ЛЕНТАТА СИ за движение❕
Коментиран от #16, #18, #22, #43, #44, #76
14:02 25.02.2025
15 Мести,не се оправдавай
Коментиран от #21
14:04 25.02.2025
16 Не го защитавай
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Каквото и да е нарушил, турчина Местан не е спрял на Стоп а и не е бил добре със зрението и не е видял колатаКоментиран от #25
14:08 25.02.2025
17 Посмали мастанли
14:08 25.02.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
- на този знак не трябва да стоиш цял ден,
- знакът е далеч от мястото на ПТП,
- спирането и оглеждането цели преценка на ситуацията и пропускане на ДВИЖЕНИЕТО по пътя с предимство, няма.как да осигуриш такова на НИСКО ЛЕТЯЩИ КАМИКАДЗЕТА❕
От знака за да са изтеглиш до своята лента нормално са нужни поне 3-5 секунди,
за 5 сек. летящият със 120 км/ч е бил на повече от 150 метра ❗
Кой от Вас изчаква кола от над 150 метра, която дори може да не вижда🤔❔
И да припомня, че той се е изтеглил от лентата в която е трябвало да кара бащата🚔
14:13 25.02.2025
20 Дааа
Коментиран от #79
14:15 25.02.2025
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Мести,не се оправдавай":
Какво значение има дали не е спрял на стопа или е спрял, видял е, че няма кола и е потеглил❔Ако на мястото имаше паднал камък- камъка ли щеше да съдиш🤔❔
Коментиран от #24, #26, #28
14:17 25.02.2025
22 007 /агент/
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
1.Въпросната скорост е засечена не на местопроизшествието.2. АБСОЛЮТНО СИ ДЛЪЖЕН ДА СПРЕШ НА ЗНАК СТОП.
3. ТОЛКОЗ. Това обезсмисля цялата ти подкрепа.
4. Явно и за теб знак "стоп" е кол с още нещо върху него...
Коментиран от #35
14:19 25.02.2025
23 Боруна Лом
14:20 25.02.2025
24 побърканяк
До коментар #21 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Бъди сигурен, че ако беше на мястото на Местан отдавна щеше да си пандиза.14:21 25.02.2025
25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "Не го защитавай":
Не го защитавам. Само изяснявам своята гледна точка за настъпилото ПТП.Ще търсиш ли вина в себе си, ако караш в своята лента и някой те връхлети ❔🚔
Коментиран от #34, #80
14:22 25.02.2025
26 Абе
До коментар #21 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Проблима е че спрял-неспрял нищо не е видял.Бил е фиркан.Един адекватен водач, дори да няма видимостт на стоп линията, ще даде бавно напред, докато се убеди, че пътя е чист.14:23 25.02.2025
27 Изкукуригал
14:23 25.02.2025
28 Байно,
До коментар #21 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Количеството на "сивотата" е в съотношение с коментара.Вижда се, че от теб ще излезе един перфектен съдия
Коментиран от #45
14:24 25.02.2025
29 Доротея
Коментиран от #39
14:30 25.02.2025
30 Анонимен
14:33 25.02.2025
31 Мдаа
Коментиран от #37
14:33 25.02.2025
32 Град Козлодуй
До коментар #4 от "Питам":
никога14:36 25.02.2025
33 Име
14:38 25.02.2025
34 Същата е
До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Обстановката с К Петков край Варна ,макар ,че там даже има лек улей да излезеш и да видиш по добре .Но и там колата на Кирчуто е карала с висока скорост14:39 25.02.2025
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #22 от "007 /агент/":
Явно нищо от написаното не си разбрал❗Не знаеш как шофирам, но ти явно обичаш да пишеш двойка на неизпитван ученик. ТОЛКОЗ ❗
Спирането на СТОПа, което всеки може да оспори, не означава че трябва да чакаш кола която не виждаш, която може да дойде 🚔
Има две скорости, запознай се с материалите❕
Едната е цитираната от Мествн и другата е
ОТ АВТОЕКСПЕРТИЗАТА НА МЯСТОТО НА УДАРА,
КОЕТО Е В ЛЕНТАТА ЗА ДВИЖЕНИЕ НА АВТОМОБИЛА НА Местан. И двете са в нарушение на ЗзДП ❕
Ако "летецът" не беше напускал своето платно -
НЯМАШЕ ДА НАСТЪПИ ТОВА ПТП🚔
Мислел се е за Фитипалди, Лауда и Шумахер, но не е владеел своя автомобил.
Защо не се направи експеримент дали с тази скорост, така натоварена колата може да вземе завоя без да го "сече" или "изправи"🤔❗
14:40 25.02.2025
36 Истината е
14:42 25.02.2025
37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #31 от "Мдаа":
Същото е , ако си адекватен и внимателен, но кола на НСО те връхлети с Vразр. × 3 🚔/случая край Аксаково/
14:46 25.02.2025
38 Тоз още не е ли в зандана ?
14:47 25.02.2025
39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #29 от "Доротея":
И ЕРДОГАН ли ще намериш 🤔❓14:48 25.02.2025
40 За ПТП е виновен Местан
Не може да се приписва всичко на Местан
Коментиран от #46
14:50 25.02.2025
41 Женя
14:51 25.02.2025
42 Максим Стависки
14:51 25.02.2025
43 Дълбоко Виждащ
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Аз си возих децата без ,столче ,карах с тях в колата със 178км по правата на габарево -Павел баня.Колата СССР , но нямам сгазен и таралеж ,камо ли заек......Когато ти е писано да се удавиш няма да те обесят - понимаеш....В стози случай са виновни и двамата.Не сядай пил!политикътсе е черпил , карай така щото да могат да те стигат и твоите ангели-хранители.Бащата е карал по бързо от ангел-хранителя на бебето!14:51 25.02.2025
44 И как така
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Вярно си бай хай ако беше мъж щеше да си бай х.у.й.-по ЗДП ,,стоп,, е задължителен знакКоментиран от #49
14:54 25.02.2025
45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #28 от "Байно,":
А от твоя коментар се вижда, че нямаш "сиво в-во" за възможност да коментираш нито ситуацията, а и нито една от точките които изброявам, че е нарушил в случая бащата на починалото дете🤔Коментиран от #62, #65
14:56 25.02.2025
46 Иии
До коментар #40 от "За ПТП е виновен Местан":
за превишена скорост е виновен.Малко по-надолу на главния път има знак пресичане на път без предимство и огроничение на скоростта 60 км.ч.Тия дни една кола пак се обърна в канавката там и пак заради превишена скорост.14:59 25.02.2025
47 Гост, нерегистриран
15:06 25.02.2025
48 БгТопИдиот🇧🇬
Всевишният ти даде знак,не изнаглявай.
15:08 25.02.2025
49 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #44 от "И как така":
А ти ако беше човек със знания -щеше да знаеш какво е фразеологичното значение на израза, а нямаше да се мъчиш да блеснеш с незнанията си ❗Да, приятелю, знакът СТОП е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН❗
Както са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ
- спазване ограничението на скоростта,
- непресичането на двойна непрекъсната линия,
- возенето на деца съгласно ЗзДП, нали 🤔❗
Некоректно е ти да нарушаваш закона, а да търсиш вина в другите , че не го спазват ❗
И пак да видим -КЪДЕ СТАВА САМОТО ПТП❓
Дали Местан е в лентата на бащата или бащата удря Местан в неговата си лента 🤔❗
Коментиран от #53
15:13 25.02.2025
50 Анджо
Коментиран от #55
15:17 25.02.2025
51 Статистик
Това още е първа инстанция, демек още едни 4-5 години докато приключи.
15:19 25.02.2025
52 Визионер
15:20 25.02.2025
53 Анджо
До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Е, стана ли ти ясно ,че тука сигурно повечето не знаят правилника за движение.Коментиран от #60
15:20 25.02.2025
54 Анджо
Коментиран от #71
15:25 25.02.2025
55 Така е! Прав си!
До коментар #50 от "Анджо":
Дори бащата да е съпричастен за ПТП-то, това НЕ омаловажава вината на Местан! Всеки отговаря за своите пресъпления и е позорно човек като Местан да прехвърля своята вина на бащата на детето!!!Коментиран от #59
15:27 25.02.2025
56 анонимен
Коментиран от #67
15:31 25.02.2025
57 Този не мога да го гледам
15:31 25.02.2025
58 Правилник!
Вината на Местан:
Безспорна вина: В повечето случаи, ако шофьор не спре на знак „Стоп“ и причини ПТП, той ще бъде сметнат за виновен. Неспазването на този знак е грубо нарушение на правилата за движение и води до Отнемане на Предимство.
Съпричиняване: Възможно е и другият участник в ПТП да има частична вина, ако е нарушил други правила за движение. Но ОСНОВНАТА ВИНА обикновено е на шофьора, който не е спрял на знака.
2. Юридически последици:
Глоба и точки: Нарушителят ще получи глоба и наказателни точки, като размерът им зависи от тежестта на нарушението и настъпилите щети.
Отнемане на книжка: При по-тежки случаи, особено ако има пострадали, може да се стигне до временно или постоянно отнемане на шофьорската книжка.
Съдебни дела: Ако ПТП доведе до сериозни телесни повреди или смърт, може да се стигне до съдебни дела и наказателно преследване.
Гражданска отговорност: Шофьорът, причинил ПТП, е длъжен да обезщети пострадалите за материални и неимуществени вреди.
3. Последици за безопасността:
Телесни повреди: ПТП, причинени от неспазване на знак „Стоп“, често водят до сериозни телесни повреди, тъй като ударът е с голяма сила.
Материални щети: Освен телесните повреди, ПТП причиняват и значителни материални щети на превозните средства.
Психологически травми: Участниците в ПТП могат да преж
Коментиран от #63
15:33 25.02.2025
59 1234
До коментар #55 от "Така е! Прав си!":
Мръсния циганин трябва да бъде линчуван15:34 25.02.2025
60 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #53 от "Анджо":
По-лошото е , че не само тука . Тука може да пишат и хора които не шофират. Страшното е , че вече зад волана все повече са тези с книжки от "Зрънчо" или с "крилааа" ❗Милен спря на червено и друсан келеш го уби❗
Кола на НСО прегази семейство, като празен кен от бира❗
15:37 25.02.2025
61 кубрат
15:38 25.02.2025
62 царска манатарка-4350грама
До коментар #45 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Несе коси ,опонента ти не разбира от шофиране.Основната и главна вина е на Бащата на починалото бебе,а вината на тиквеника местан е ,че се е черпил и не е очаквал да срещне летяща кола!Тук някой правилнобенаписал ,че....ако избягваш препятствие не трябва да минаваш ПРЕД НЕГО!!!Заобикаляш отзад , а не отпред на препятствието.Второ за н-ти път ви пиша...Западните и японските коли имат чуствителен волан ,не можеш да ги караш като съветска кола!!!при скорост от 170км не можеш да избегнеш прептствие отпред както при скорост от 60-70 км!Личномен за ме засичали на отбивката от царичина ,аз пътувам за софия и виждам от далеко на кръстовището стои някаква лъскава нова ,после видях рено.Стои ,аз отидох на 70 и като се приближих тя тръгна и застана по средата.От софия посока годеч няма кола аз съм към софияСъвсем леки спирачки ,малко повече от леко десен волан и си продължих.Тамвинаги има един да продава и яйца от дясно.Ни свирене ни писане по медии ни хранене на адвокати-чакали!Винаги има знак при път без предимство и те са ....може да не ги спазвате на 99,99% но е хубаво да вдигнете копитото от газта!15:40 25.02.2025
63 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #58 от "Правилник!":
Айде сега още три пъти по толковаЗа ПТП поради ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ.....
За ПТП поради НАВЛИЗАНЕ В ЛЕНТАТА ЗА НАСРЕЩНО ДВИЖЕНИЕ.....
За ПТП поради НЕПРАВИЛЕН превоз на деца ...
🤔
Коментиран от #77
15:43 25.02.2025
64 Проблема е
15:48 25.02.2025
65 ВСС
До коментар #45 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
От оборванията на коментарите които са с друго мнение, НИЕ от ВСС с единодушно решение, /без въздържали се и против/ те приемане в нашите редици.Предлагаме те за съдия, или адвокат с ЕДИНСТВЕНОТО УСЛОВИЕ, да се заемаш само с дела на висши чиновници, магистрати и политици. Може и на наши другари от маф@ята !
Признаваме ти, че го умееш.
Коментиран от #69
15:52 25.02.2025
66 Студопор
Местан отдавна трябваше да е в затвора за това!!
15:55 25.02.2025
67 царска манатарка-4350грама
До коментар #56 от "анонимен":
Спорите , а не разбирате от същноста и от ситуацията.Стопа е на двулентов път за да застане в платното към София колата на пийналия местан трябва да пресече Платното водещо към границата и да се намести в платното за софия.Удара става в платното за София....Ако имаше разделителна стена....колата на семейството щеше да се удари в нея , а не в колата на пийналия местан!Това е случая и няма съдия ,който е шофирал поне 3 пъти в живота си да не вмени вина и на двамата ,като вината на бащата е по-тежка!Коментиран от #74
15:56 25.02.2025
68 Пежо
16:13 25.02.2025
69 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #65 от "ВСС":
Веднага бих осъдил по бързата процедура водача на автомобила от НСО причинил смъртта на мъжа край Аксаково ❗ И веднага бих повдигнал обвинение на отговорните за преасфалтирането на мястото на ПТП в почивния ден след инцидента ❗Коментиран от #81
16:15 25.02.2025
70 Полковник Марков
Само заради Местан, ще гласувам за ДПС-НН, не че не харесвам Дидко Пеевски, но този човек би ме мотивирал още повече.
16:19 25.02.2025
71 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #54 от "Анджо":
Разбра ли кой в коя лента е трябвало да се движи 🤔❓16:21 25.02.2025
72 агент Владимир Зидаров
Коментиран от #73, #75
16:37 25.02.2025
73 Дълбоко Виждащ
До коментар #72 от "агент Владимир Зидаров":
Може и пътя е хубав , като в германия.Там БМВ-та се движат ,летят с над 250кмч!винаги съм се чудел.Защо новите коли ги правят толкова мощни........говорят за скорост до 140км.ами направи ги максимум до 200 да вдигат , а другите да са за писти!бащата шофьор е бил ....неподготвен за такива скорости!16:45 25.02.2025
74 Не разбирам
До коментар #67 от "царска манатарка-4350грама":
Не разбирам защо твърдиш, че Местан е бил пийнал, след като са проведени тестове и няма данни за употреба на алкохол. Ако ще повтаряш една лъжа и ще разчиташ никой да не те хване е по-добре да потърсиш по-проста публика.Коментиран от #82
16:46 25.02.2025
75 Къде го видя планинския път?
До коментар #72 от "агент Владимир Зидаров":
Между двете села има 3 широки плавни завоя, а преди мястото на катастрофата има 1 км почти прав участък. След мястото още половин километър. Има достатъчно място да се изрежеш, че и да се убиеш. БМВ-то не е минавало за първи път оттам.16:50 25.02.2025
76 Пилотът Гошу
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Я си прочети точките и ела пак. Причината за катастрофата е колата, която не спира на знак СТОП, излиза на пътя, блокира лентата на автомобила с детето, заставайки НАПРЕЧНО и поради тази причина другият шофьор се опитва да избегне и навлиза в насрещното. Защо мислиш не е набил спирачки, понеже Местан не е излязъл като шеф на водопад и вместо да даде газ и да се разкара, той най-вероятно е набил спирачки блокирвайки пътя. Човекът е гледал да се не забие челно във вратата на Местан....Да не говорим, че всичко относно високата скорост е СПЕКУЛАЦИЯ. Никой нищо не е мерил, всеки си говори наизуст и си съчинява на едро.
16:57 25.02.2025
77 Пилотът Гошу
До коментар #63 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Гледам дрънкаш за разни с книжки от Зрънчо, ма сам не схващаш, че има основни причини. Местан не е спазил стопа въобще, излязъл е кат глиган от храсталаци, набил е спирачки по средата на пътя като последния шматарок и от там нататък всичко е мазало .... Бащата може да е бил с висока скорост, но всичко това са спекулации с колко е бил. Най-обича да спекулира Местан по темата, сякаш не е участник и главен виновник в случката.17:06 25.02.2025
78 Пилотът Гошу
17:09 25.02.2025
79 така ли
До коментар #20 от "Дааа":
Бащата ли е засадил дърветата и храстите?17:10 25.02.2025
80 защитаваш го
До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Не изземай функциите на експертизата!17:14 25.02.2025
81 Щом
До коментар #69 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Пропусна Местан, ставаш !!!Приет си в колектива на ВСС
17:18 25.02.2025
82 царска манатарка-4350грама
До коментар #74 от "Не разбирам":
това излезе в медиите след катастрофата!После в медиите стои само....без алкохол и опиати при двамата водачи.като се знае ,чее бил на среща и са били две коли със седем души.......от страна на местан и дугите е логично да са пили ,а това,че сега в бг се пише ......както изнася на по-силния ме навежда на мисълта да държа на 1вата новина.Та ти кажи пили ли са или както трябва....да мислиш.Добре ,че имам късмет да се пазя от такива хора с твоето примитивно мислене.Такива като теб и с алкохол и без алкохол са си все мижитурки!Прочети медиите след катастрофата ,а не сегашните писания!17:21 25.02.2025