Извикаха на разпит в Националната следствена служба председателя на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Йордан Вълчев. Това потвърдиха за NOVA от Пътната агенция. Шефът ѝ се е явил тази сутрин и оказал пълно съдействие.
Разпитът се случва в рамките на разследването за смъртта на 12-годишната Сияна на пътя Луковит-Плевен и информацията, че за тази отсечка е имало десетки сигнали.
Инж. Вълчев е един от свидетелите по него. Все още не е ясно дали ще му бъде повдигнато обвинение.
От него са били изискани документи, свързани с изграждането и поддържката на пътя Луковит - Плевен, съобщи БНР, позовавайки се на свои източници. Вълчев е бил разпитван само като свидетел.
"Ако с оставката ми ще спрат да загиват деца, я подавам веднага. Но мисля, че това няма да се случи", заяви в понеделник на брифинг инж. Йордан Вълчев.
"Проблемите с пътищата у нас са от много години. И ако моята оставка ще реши тези проблеми, съм готов да си я подам", отбеляза той преди ден.
След трагедията Плевенската окръжна прокуратурата образува досъдебно производство, което да установи както отговорността на шофьора на ТИР- а, ударил автомобила, в който са били детото и неговите баба и дядо, така и състоянието на пътната отсечка, където стана катастрофата.
По разпореждане на изпълняващия функциите главен прокурор Борислав Сарафов разследването беше възложено на Националната следствена служба.
Днес следователи взеха проби от асфалта на пътя, на който стана катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна. Така наречената „ядка” трябва да покаже дълбочината и качеството на положената настилка и дали тя е била компрометирана. Степента на износване не е част от тази експертиза, посочиха от Националната следствена служба.
Преди дни от Агенция „Пътна инфраструктура” обявиха, че състоянието на пътя не е чак толкова лошо, но все пак се предвижда основен ремонт. Проектът за него бил готов още миналата година.
Паралелно с официалното разследване, такова и започнаха и от неправителствения сектор. Те са констатирали няколко нередности на отсечката между селата Радомирци и Телиш.
По думите на Дияна Русинова от Европейския център за транспортни политики „това е път с много проблеми”. Сред тях са:
- Странично изтласкване на асфалтовото покритие – на места са се образували коловози с дълбочина от почти 10 см, което е предпоставка за задържане на вода;
- Пътни знаци на повече от 10 години;
- Липса на светлоотразителна маркировка;
- Наличие на затревени земни окопи и откоси, което пречи на отводняването на асфалта.
Миналата седмица на мястото на инцидента беше извършен следствен експеримент със същото ремарке, което премаза колата, в която е пътувало семейството на Сияна. От Областното пътно управление бяха иззети множество документи, свързани със състоянието на пътя и предприетите действия за ремонта му. На мястото бяха сложени и знаци за ограничаване на скоростта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вашето мнение
13:44 08.04.2025
2 ккк
13:45 08.04.2025
3 Град Козлодуй
13:45 08.04.2025
4 Последния Софиянец
Коментиран от #10
13:46 08.04.2025
5 гражданин
13:47 08.04.2025
6 Червената шапчица
13:48 08.04.2025
7 Червената шапчица
13:49 08.04.2025
8 Рейчъл Стоянов
Коментиран от #29
13:50 08.04.2025
9 Пловдив
Коментиран от #14, #22
13:51 08.04.2025
10 Град Козлодуй
До коментар #4 от "Последния Софиянец":
АПИ ПРОКУРАТУРА СЪД са мафия Играят КЕШ и корупция13:52 08.04.2025
11 Град Козлодуй
Коментиран от #13
13:54 08.04.2025
12 истина ти казвам
13:54 08.04.2025
13 селтак
До коментар #11 от "Град Козлодуй":
Абе във интерс на истината ако не е Франция и власите са се усмърдели от всекъде ама у БГ е майка плаче във буквалният смисъл!13:59 08.04.2025
14 Ти да видиш
До коментар #9 от "Пловдив":
Да де то е като при авио катастрофите винаги е пилотска грешка!14:02 08.04.2025
15 Незнайко
14:04 08.04.2025
16 Даниел
14:08 08.04.2025
17 Тома
Коментиран от #26
14:08 08.04.2025
18 Променкажиите
14:08 08.04.2025
19 Аз съм веган
14:08 08.04.2025
20 Град Козлодуй
14:11 08.04.2025
21 То да беше
14:12 08.04.2025
22 редник
До коментар #9 от "Пловдив":
Да, този нещастен случай излиза от контрол - всякакви експерти се изказват от сутрин до късна вечер, явно няма никакво доверие към местните следователи, та се намесва НСС - да чакаме ли и ДАНС...Викат шефа на АПИ за разпит, а той е шеф от има-няма половин година - слънце да е - не може да огрее навсякъде при подадени над 13 000 сигнала за проблемни пътища.
и още - тези дни се коментира, че за ремонти на пътищата в страната трябват поне 30 млрд, но АПИ има бюджет само 1,3 млрд и той вече е почти изразходван за минали плащания - е, без пари как да се ремонтира...
Всичките, които викат срещу АПИ и шефа ѝ, да обявят, че започват национална кампания за събиране на капачки, хартия, стъклен амбалаж и др. и ще дарят парите на АПИ...
14:14 08.04.2025
23 Анонимен
Дано страдат вашите деца.
14:15 08.04.2025
24 Схемата
14:16 08.04.2025
25 Колев
14:16 08.04.2025
26 Хи хи
До коментар #17 от "Тома":
Тома , само ти не разбра , че шефът на АПИ е назначен от Денков . Как да вярва човек на такива писаници , когато не се проверява информацията , но се пише в захлас ; краставицата , краставицата и т.н.14:21 08.04.2025
27 Рачков
14:22 08.04.2025
28 ШЕФА
14:24 08.04.2025
29 Христо Божилов
До коментар #8 от "Рейчъл Стоянов":
И аз го усетих, че не му е чиста работата и реално си плаща за греховете чрез душата на дъщеря си. Ама няма как изведнъж да се познаваш с Деси Банова - Плевнелиева, с Рачков, с други известни лица и журналисти. Отделно тези разкрития за далавери с Тиквата и Шиши14:24 08.04.2025
30 Гост
14:27 08.04.2025
31 7648
14:29 08.04.2025
32 Много голям
Коментиран от #38
14:30 08.04.2025
33 Донегал
14:31 08.04.2025
34 Факт
Коментиран от #39, #41
14:31 08.04.2025
35 Трябва да направят
14:33 08.04.2025
36 Град Козлодуй
14:36 08.04.2025
37 замазване на очи
14:38 08.04.2025
38 Един шофьор
До коментар #32 от "Много голям":
Скоро ремонтираха основно пътя Пещера - Пловдив , и аз да попитам кой беше този умник дето нареди да не се преасвалтира пътя ,който минава през селата Бяга ,Исперихово , Йоаким Груево и надлеза на село Кадиево?14:43 08.04.2025
39 007
До коментар #34 от "Факт":
Абе защо на магистралите в Южна Италия и Испания където лятото е много по-горещо не се образуват коловози.Що не вземат да пратят нашите измислени инджинеери да видят как се строят пътища.14:48 08.04.2025
40 въчо
14:48 08.04.2025
41 ами нормално е
До коментар #34 от "Факт":
пътя е проектиран за 12-18тонни камиони преди 50г. как искаш да няма коловози?Коментиран от #43
14:48 08.04.2025
42 Строителен надзор в Либия
14:58 08.04.2025
43 Нормално, така е в природата
До коментар #41 от "ами нормално е":
Пътят е комунистически паметник и трябва да бъде разрушен!15:01 08.04.2025
44 Френска гимназия 70-те
15:08 08.04.2025
45 Деций
15:35 08.04.2025