Малина Крумова: Докладът ни за пътя, където загина Сияна, е от средата на миналата година. Не му обърнаха внимание

8 Април, 2025 19:42 1 561 32

  • малина крумова-
  • доклад-
  • катастрофа-
  • сияна-
  • миналата година-
  • внимание

"Ние сме идентифицирали пътя като път с висока аварийност. Това е на база на статистиката на МВР за постъпили ПТП-та в сравнение с други сходни пътища", коментира още председателят на Държавната агенция по безопасност на пътищата.

Малина Крумова: Докладът ни за пътя, където загина Сияна, е от средата на миналата година. Не му обърнаха внимание - 1
Снимка: БНТ

Това, на което ние се опитваме да обърнем внимание на институциите от създаването на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" е, че пътят трябва да бъде планиран, проектиран, изграждан и поддържан по начин, интегриращ безопасността на движението. Политическата воля е изключително важна. Защото независимо дали има или няма Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата", ако няма политическа воля за обединяване на различните ведомства, реално подобрение няма да се постигне", това заяви в "Още от деня" Малина Крумова - председател на Държавната агенция по безопасност на пътищата.

"Ние сме идентифицирали пътя като път с висока аварийност. Това е на база на статистиката на МВР за постъпили ПТП-та в сравнение с други сходни пътища. Докладът ни е от средата на миналата година. Ако му бяха обърнали внимание, най-вероятно трагичният случай нямаше да се случи". Така Крумова коментира фаталната катастрофа и трасето, където загина 12-годишната Сияна.

"Пътищата страдат от постоянен недостиг на средства. А това е вече въпрос на организация, по която тепърва трябва да работим".
Резултатът от инициираната среща с премиера Желязков е, че са набелязани 36 мерки, които не обхващат само въздействие върху пътната инфраструктура, а обхващат всички фактори, които оказват влияние върху настъпването на ПТП-та и последиците от тях. По тези мерки се работи от известно време, но днес бяха публично оповестени. Основна част от тях са мерки, свързани с подобряване и отстраняване на установени дефицити в пътната инфраструктура".
Мерките ще бъдат краткосрочни и дългосрочни, обясни тя. Като краткосрочни посочи: промяна на маркировка, поставяне на знаци, обезопасяване. Приоритетно ще започне да се работи по отношение на рисковите участъци. Активно ще се работи и по сигнали на граждани.
"Това трябва да влезе като една база данни, която да определя нашите решения по отношение на това къде да се влага. Все пак е ограничен държавният ресурс за поддържане на пътната инфраструктура".

Ще се подобри контролът - въвеждане на средна скорост, а именно използването на толкамерите за измерване на скорост.
Малина Крумова беше категорична, че днешната среща е показала нещо, което е липсвало през последните години. От създаването на Агенцията по безопасност на пътищата през 2019 след случая в Своге, институциите са започнали да мислят за пътната безопасност.

"Въпросът е сега, че трябва да пристъпим и към действие".

За убиването на скоростта сме отговорни всеки един от нас, заяви Крумова.

"Автомобилът го управляваме ние. Той не се управлява сам. Убиването на скоростта само с камери няма да го направим. Да, камерите са ефективен начин за контрол. Но също така ефективен начин за контрол на скоростта е т.нар. едновременно установяване и наказване за нарушението".


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    25 5 Отговор
    Заради еврозоната не се харчат никакви пари за инфраструктурата.Ще става много по лошо.

    Коментиран от #8, #26

  • 2 крадци от класа са

    27 1 Отговор
    Докато ГРАБ са във властта таз бял ден няма да види тази страна !!
  • 3 !!!!

    27 2 Отговор
    Видяхте ли какво стана, овце? Държавата е виновна за трагедията, а всички мерки взети от властта са срещу водачите(вас). Никакви последствия за чиновниците! Това е резултата от вашите протести. До кога ще търпите бе, преживни?!
  • 4 СЗО

    30 1 Отговор
    Какво стана с единия милЯрд на Боко от тол системата?
  • 5 мдаа

    26 1 Отговор
    Крадат ви нонстоп. Дoбитъka мълчи и трае.....
  • 6 Винету

    16 3 Отговор
    Кви ремонти бе? Вдигнах ви винетките да има за чекмеджаците.
  • 7 Мурджо

    14 1 Отговор
    Коя дърта калинка управляваше тогава? Отговорност кога? Сега ми се правят на затрогнати и загрижени! Смешници.

    Коментиран от #31

  • 8 Гробар

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Комунистите от СДС начело с вожда Винету искат вече да крадат в евро.

    Коментиран от #12

  • 9 Червената шапчица

    11 5 Отговор
    Тази обрулена и нещастна, нищоправеща женица трябва веднага да се скрие...

    Коментиран от #20

  • 10 Град Козлодуй

    11 0 Отговор
    Бог да Прости Детето и всички Хора загинали

    Коментиран от #19

  • 11 Помак

    17 1 Отговор
    Доклади Моклади ..цял живот на държавната ясна така се говорело ...Аз задавам въпроса защо ! Освен полицията на пътя има и някакво Дай и тол (абсолютни неграмотни хора + Тол )...в Западна Европа полицията проверява всичко ..тол ,леки автомобили,бусове,пияни, тирове ! Високи камиони над 4 м и дълги над 16,5 ,тахограф,Адр ...и разбират от всичко ( не като дай!) ...и в колите им Ени апарати наречени ПОС терминали ...и всичко започва от 250..500...5000...докъдето можете да смятате глоби !...пътя -мътя е друго ...това е фундаментална грешка

    Коментиран от #18

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Петреско

    7 0 Отговор
    Домнуле ...наша световноизвестни шампионка спортистка загина на пътя русе- Плевен преди близо 10 г.и то заради коловозите след Плевен посока София ( след ония с пазарите с диня и домат..на Шел ) ..Румъния трябваше да осъди България заради коловозите по тоя коларски път ..сжалям за гогле превода
  • 14 Гандалф

    10 4 Отговор
    Съгласен съм,че пътищата във българия са под всякаква критика...но въпроса не е само в пътищата...в културата на пътното движение от българските шофьори..спазване на пътната маркировка..спазване на ограниченията на скороста..спазване на знаците...смятате ли, че само с хубави пътища ще намалее смърта по родните ни пътища...
  • 15 Ако...

    16 0 Отговор
    Не беше загинало детенцето,никой нямаше и да знае за този път.А колко такива пътища има в България и добре,че няма жертви.Иначе сега излязоха от дупките си знайни и незнайни организации по безопасност на движението,които са абсолютно безполезни и само харчат народна пара и как само се правят на загрижени и съпричастни, но когато са нужни никакви ги няма.

    Коментиран от #21

  • 16 Корупцията убива

    14 1 Отговор
    Без хартиените бюлетини двата шопара са аут от власта!
  • 17 Гробар

    5 3 Отговор

    До коментар #12 от "Отговор":

    бспдпсппдбитн и те са от същото котило - алчни крадливи комунета. Затова се погаждат отлично с вожда Винету.
  • 18 Отговор

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Помак":

    Голям си Лицемер

    Коментиран от #22, #24

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Николова , София

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "Ако...":

    Прав сте . Да ,пътя на е толко лош..даже си е бърз път 110 км са ок (извън нас места) но ако караш умно и положително !.....не е като Кресненското дефиле,нито като Русе Бяла ..единствено трябва да си внимателен има коловози ...
  • 22 Помак

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Отговор":

    От малак
  • 23 Сдружението

    12 1 Отговор
    Политиците Ви заявиха ,че няма да има никаква отговорност за действията на предишните . С две думи приказката " Бития ,бит и другото го знаете " . Всичко което до сега постигаме с протести е отново да бъдем натоварени с още дебнещи ,глобяващи и затрудняващи движението закони ,наредби и включване на целият репресиращ апарат на " Държавата " срещу Народа. Не само срещу шофьора . Доставките на стоки зависят за съжаление от това . Живота ни зависи от това . И няма отново да има разследвани и съдени , а новия -стар министър на транспорта се изказа по ТВ ,че по-добре да се крадат с чували парите ,но магистрали да имало защото се губили животи , та и името на последното дете посмя да каже . Тези хора се правят ,че не разбират озаконяване на кражбите в милиарди за нещо което НЕ Отговаря на взетите пари и дори направено ТО Убива точно от краденото . Докато обществото не разбере ,че политиците са му обявили война чрез всички държавни институции и пазят само своите другите биват ограбвани и прогонвани от страната оправяне и съществуване на Държава няма да има . Няма да спрат убийствата и на пътя и на битова основа . Няма да спрат и самоубийствата от отчаяние и окаян живот за които никой не прави репортажи и не споменава. Живеем под надгробна плоча вече . За пътяища ,за нелегални канали , за частен съд и прокуратура ,за кражбите на Евросредства и субсидии ,за кражбите чрез енергия ,вода ,смет и монополи в комуникациите ,за изкуствени високи цени на всичко - НЯ
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Винету

    4 1 Отговор
    Нали знаете. Секо чудо за три дни. Ше полаете па ше спрете. Важно е чекмеджаците да са пълни.
  • 26 Шопски

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Първо трябва да се съсипе хубавичко ,да избият още хора , да вдигнат цените на всичко изкуствено и тогава да кажат ,че Еврото не е виновно за нищо когато го приемат. Ако ни приемат веднага ще ревнат там колко и как Не може Европейска държава да изглежда така и да има толкова избити и как ТРябва да се налеят от Европа в Еро милиарди за наши пътища. Политиците които ще усвоят и тези средства както си знаят ,НЯма да си признаят никога и никой няма да е осъден за предишните кражби. Някой ,някъде да ги е питал от къде е първият им милион във фамилиите на мафията ? А те убиват за тези пари и прогониха от територията над 3,5 милиона души.
  • 27 Град Козлодуй

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Прокопи Катъра":

    Първо изказах Съболезнования Второ с инсулт съм Трето имам си Пенсия по Честен път Четвърто не обиждаи Инвалидните Хора Защото Животът е Кръговрат и никои не е Застрахован от Инвалидност тежка глухота инсулт а инсултът е като пушка у нозе Бъди Здрав

    Коментиран от #28

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Невиесрам

    8 1 Отговор
    Тази агенция трябва да се закрие...без анализ и от днес за утре, защото е ненужна в този си вид.
  • 30 Къде е майката на Сияна?

    3 3 Отговор
    Преиграхте с това дете.
    Борисов, това момиче да не се окаже, че ти е УнУчка? , че цялата нация я впрегнахте в разследването и търсене на причините?
  • 31 Гуджо

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Мурджо":

    Премиера каза ,че няма да носят отговорност за минали правителства и приготвиха около 40 точки за още по-големи грабежи от гражданите чрез репресивни мерки . Тези не са обявили война на убийствата на пътя който те наричат "път" . Войната е срещу имуществото на шофьорите ,правата им и пълното им стресиране ,смачкване и принуда да водиш дела за най-малкото през Тяхната система на правораздаване и резултата е ясен. Километраж ли ще си гледаш ,къде е КАТ камерата ,къде е камерата на няколко други институции ,камери за "средна скорост " но нея кой и как и защо той ще определя та ти да си гледаш и часовника на къде си , , знаците ли да гледам ,клоните навлезли в пътя ,дупките или коловози и локви , другите хора на пътя ли ? Кое по напред ? Стила на шофиране - двама карат с еднаква скорост ,по един и същ път в едни и същи условия . Единия пристига на точка "В" с 10 минути по -късно. Фактори като ъгъл на вземане на завоите ,по-малко превключване на предавки , използване на инерция ,по точна преценка на скорост и наклон на пътя . Това как ще се отразява на тези " Общи скорости " и таблица ли ще има с от къде -до къде за колко време за цяла България. Ще дават ли бонус ако пристигаш по-късно и случайно един път стигнеш по-бързо или като задължителните застраховки - Ще има да вземаш -да си карал. А за единия път -глоба и т.н. от кинаджиите за 11 км отгоре-50 лв. най-малко ,но сигурно ще го направят 100.
  • 32 Жоро

    1 0 Отговор
    Въпроса е как се освояват средствата дали не се краде!? И защо не се задействат държавните органи които би трябвало да контролират! Иначе си приказваме колко да не заспим.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол