Ако не се крадат по 20-30%, а чувам и за повече, ще има пари за безопасни пътища. Гибелта на Сияна и всички загинали на пътя тежи на съвестта на политиците, които не приемат добри правила и не създават условия за контрол. Това коментира в предаването "(О)позиция" специалистът по пътно строителство и председател на Научно-техническия съюз по транспорта инж. Ясен Ишев.
Ишев е извършил лична инспекция на участъка от главен път 3 между Рударци и Телиш, в който при тежка катастрофа загина 12-годишната Сияна, и счита, че има проблем със състоянието му. При нормална скорост на движение обаче не би следвало да има сериозни затруднения и вероятно шофьорът на влекача е натиснал спирачки в неподходящ момент.
"Посетихме мястото в четвъртък, когато беше въведено първо ограничение за движение със скорост до 60 км/час, а после - до 70 км/час. Никой не спазваше този знак. Тировете и колите фучаха със скорости от порядъка на 100 км/час. Самите теренни условия позволяват тези по-високи скорости. Радиусът на кривата на този завой е много голям, наклонът е силен, колите увеличават скоростта си. Може би шофьорът е натиснал спирачки в неподходящ момент и ремаркето се е завъртяло. В момента се коментира основно състоянието на пътя, но основната вина за повечето ПТП е на водачите", каза той.
"АПИ не може да бъде държана отговорна за неща, за които не отговаря. Агенцията постоянно е поставена в условия на недоимък и не може да работи. Не се работи изобщо с ясна програма за елиминиране на участъци с концентрация на ПТП. За това са виновни хората в Народното събрание и Министерския съвет", категоричен бе Ишев.
Според него безопасността на пътищата следва да е приоритет номер едно, защото на пътя загиват хора и се води постоянна война, но това не се случва.
"Гибелта на Сияна трябва да лежи на съвестта на всички, които дават и взимат подкупи и на онези, които не приемат работещи правила", посочи Ишев.
Той даде пример с липсата на ограничения за средните скорости у нас, с липсата на добро обучение в областта на образованието по безопасност на движението, с липсата на реален контрол върху състоянието на пътищата.
Според Ишев натискът на обществото трябва да продължи, докато няма промяна, но тя трудно ще се случи без работеща съдебна система и наказания за злоупотреби и нарушения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй Валентин Герой
Коментиран от #8
16:43 09.04.2025
2 Тити
Коментиран от #9, #20
16:44 09.04.2025
3 Ми дайте
16:44 09.04.2025
4 Червената шапчица
16:45 09.04.2025
5 Те, че се крадат, крадат се
16:48 09.04.2025
6 ГРАЖДАНИН
Коментиран от #12
16:48 09.04.2025
7 Мишел
16:49 09.04.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Тошо
До коментар #2 от "Тити":
Краде се повече от 70 процента! Защо ни е АПИ като от нея нищо не зависи. Като има такива като министър Митов, който ще събира глобите на пътя, " проблема бързо ще се разреши".16:53 09.04.2025
10 Ако колегата
16:53 09.04.2025
11 фен на сидеров
16:54 09.04.2025
12 Драго
До коментар #6 от "ГРАЖДАНИН":
Съдът не работи с " както всички знаят " , дайте ФАКТИ , ДОКУМЕНТИ и т. н . и го заковете тези крадци ! Мама му мечка , толкова ли сте нефелни , та едни доказателства не можете да изкарате , но да крещите с цяло гърло можете ." Краде се " , стана дъвка в устата на неможачите и най големият е Кокорчо с ония 10 милиарда лева на година . 4 години да не може да изкараш един документ за кражба , говори само , че за нищо не ставате .Далеч съм от мисълта , че не се краде , но непрекъснато да слушам как сме били най крадливи , най много пием ние българите , най много се бием , най сме корумпирани , най сме работни . но в същото време сме най бедните и за капак сме най умни , вече ми идва в повече.17:00 09.04.2025
13 Град Козлодуй
17:15 09.04.2025
14 Сократ
17:20 09.04.2025
15 Ишев щом го казваш ясно че се краде
И радев го каза същото вчера, ама само приказвате а тиквите си крадат а избирачите им го знаят ама си казват какво пък толкова че ни крадат и измираме най бързо и сме най бедни в европа
Коментиран от #18
17:21 09.04.2025
16 Дедо ви...
17:25 09.04.2025
17 ха ха
17:29 09.04.2025
18 Хи хи
До коментар #15 от "Ишев щом го казваш ясно че се краде":
Нищо не казва Ишев , общи приказки и нищо конкретно ! И да сезира ДАНС, МАНС, ЕК , ЕС , кака Лаура и т.н трябва някакви факти , нещо да покаже . Този освен да ги събере от Гугъл като Лена Бориславова , друго не виждам да може да прави , само празни приказки .Лошо е , че много са като него празнодумци !17:30 09.04.2025
19 Реалния
17:31 09.04.2025
20 И децата го знаят
До коментар #2 от "Тити":
Крадат се над 70% от парите...България се отличава и с най-скъпите и некачествени пътища във галактиката.Коментиран от #27
17:34 09.04.2025
21 Как
17:36 09.04.2025
22 Кривоверен алкаш
17:40 09.04.2025
23 Ван дер Любе
17:42 09.04.2025
24 Сакото на шофьорчето
17:50 09.04.2025
25 Kaлпазанин
17:51 09.04.2025
26 Ами
Коментиран от #29
17:52 09.04.2025
27 Хи хи
До коментар #20 от "И децата го знаят":
България строи най евтините магистрали и това се тиражираше доскоро , сега нова 20 , били най скъпи ,не знам откъде го измислихте . Дайте числа , да разсъждаваме ! В България строеж на 1 километър магистрала излиза средно 3,1 милиона евро на всичко строено досега , има справка по въпроса ! Сега дайте вашите числа да ги видим , ама не измислени .17:55 09.04.2025
28 България
17:56 09.04.2025
29 Перо
До коментар #26 от "Ами":
Слава Украина и президент ЗеленскиКоментиран от #31
17:57 09.04.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Семи
ГЕРБ в брой,в чували и на ...каса?Сега едни пълнят каси,чекмеджета ,чували и коли с ....крадени пари!
Това е и основната причина за огромните човешки загуби в страната ни!
18:06 09.04.2025
33 Чичо
Рушвета отдавна е между 50 и 60% от поръчката.
Плащайте си редовно данъците за да имат кърлежите от къде да крадат.
Вампирите ненаситни сами си ги отгледахме. Да са ни живи и здрави. Да получат констипация и да не могат да ядат повече.
18:07 09.04.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 ЦИРК
Някой по-нагоре беше писал цифра 3.1 милиона евро на километър, нали правите елемнтарната сметката че при 250 километра (горе долу толкова трябва за да се довърши Хемус), трябват 1.5 милиарда лева ? Последно ГЕРБ разписаха платижно за 2.1 милиарда лева, а Хемус има ли я ?
Цената по която строяХА 2-3 фирми в България е над 10 милиона лева на километър, най-вероятно в момента ще е над 20 милиона лева. За сравнение строежа на 8 етажна кооперация с РЗП 2000м2, +земята + всички разрешителни проекти и до акт 16 излиза в момента около 400 евро на квадрат. Дори да допуснем същата цена за квадратен метър - 400 евро за строежа на магистрала, което е безумно за чакъл, пясък асфалт и хоризонтален строеж, километър магистрала би излизало 8.4 милиона евро (6 ленти по 3.5метра ширина).
Корупцията в България при реализирането на инфраструктурни проекти е баснословна, и трябва не затвор а разтрел, от най-ниските нива до най-високите на властта !
18:23 09.04.2025
37 Ми правителство
19:15 09.04.2025
38 безпартиен
19:38 09.04.2025
39 ВЕСЕЛИН ПАВЛОВ
А ЗА ТОТАЛНО СБЪРКАНАНАТА ТРАНСПОРТНАТА СИСТЕМА - ЖЕЛЕЗНИЦИ , ПЪТИЩА АВТОБУСНИ ПРЕВОЗИ И УДОБСТВА ЗА НАСЕЛЕНИЕТО - ДРУГ ПЪТ.
20:08 09.04.2025
40 чекмеджара - В ЗАТВОРА ЗАВИНАГИ
20:20 09.04.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.