Водачът на тира, предизвикал катастрофата, в която загина 12 годишната Сияна, е шофирал с превишена скорост, научи "По света и у нас". Според предварителните данни това е една от причините да загуби контрол в завоя и да навлезе в платното за насрещно движение, където удари челно лекия автомобил, управляван от дядото на загиналото момиче.
Анализът на данните от направените огледи сочи, че втора възможна причина за загуба на контрол върху управлението са множеството неравности по пътя, които започват на разстояние, което е значително преди навлизането в завоя и продължават в самия завой. Допълнителна причина за загуба на стабилност са множеството кръпки с различен релеф и различна асфалтова смес.
Предварителните данни сочат още за силно полиран износващ слой на асфалтовото покритие и намален коефициент на сцепление.
Според източници на "По света и у нас" прокурори от Окръжната прокуратура в Плевен и следователи са обсъдили разследването да бъде разделено на две.
Едното да бъде за нарушенията на шофьора, който е управлявал тира с превишена скорост, навлязъл е в лентата за насрещно движение и челно е ударил лек автомобил, като е отнел един човешки живот и е предизвикал тежка телесна повреда на шофьора, на лекия автомобил.
И второ разследване срещу длъжностни лица, които са отговорни за допуснатите бездействия по поддържането на пътя.
Екипът от следователи и прокурори е преценил, че по този начин разследванията ще се провеждат по-бързо и ще се избегне забавянето, което се получи в разследването на катастрофата край Своге.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 факт
Коментиран от #15, #26, #53
17:00 09.04.2025
2 Глупости
Коментиран от #5
17:00 09.04.2025
3 поредния тюрлюгювеч
17:02 09.04.2025
4 Пътища
17:03 09.04.2025
5 побърканяк
До коментар #2 от "Глупости":
Добре е че не са казали несъобразена скорост, че това е най-удобния параграф по който водача винаги е виновенКоментиран от #10, #18
17:04 09.04.2025
6 Жоро
Коментиран от #13
17:04 09.04.2025
7 Ганьо
17:06 09.04.2025
8 Донегал
Коментиран от #81
17:07 09.04.2025
9 Обесете всички виновни
Коментиран от #33
17:07 09.04.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ВИНАГИ ПРЕВИШЕНАТА
17:08 09.04.2025
12 Запознат
Ако няма допълнителен указващ знак за намаление на скоростта няма как шофьора да е превишил скоростта.
До колкото знам, удара не е челен а с задния край на ремаркето, което ще рече, че шофьора е използвал моторна спирачка,ретардер които не влияят на спирането на ремаркето и му занася или коловозите които се споменават в докладите са му изхвърлили задния край на ремъркето.
Коментиран от #34, #52
17:09 09.04.2025
13 Да живее корупцията
До коментар #6 от "Жоро":
Ще вървят почерпките здраво за глупости!17:09 09.04.2025
14 Време е нахаканите
Коментиран от #62, #82
17:10 09.04.2025
15 Защото
До коментар #1 от "факт":
Влака не може да ти го стовари в магазина и ще трябва да ходиш да си вземаш стоката от перона на гарата😄😄17:11 09.04.2025
16 Шумкарската
17:11 09.04.2025
17 Логично
17:19 09.04.2025
18 Читател
До коментар #5 от "побърканяк":
Все пак, да не пропускаме факта, че същия ден, при същите климатични условия, през това място са минали стотици камиони от този калибър. И някак не са загубили контрол. Което може да се обясни с човешикия фактор зад волана. Т.е. колкото и да е зле пътя, все пак има съобразена и несъобразена скорост.Коментиран от #21, #49
17:20 09.04.2025
19 Град Козлодуй
Коментиран от #54
17:23 09.04.2025
20 Нямам вяра
17:23 09.04.2025
21 То оставаше
До коментар #18 от "Читател":
и всички да се набухат! Човешкият фактор е ясен! Реакция и опит си оказват влияние да те извадят в критична ситуация, това обаче не означава, че там няма проблем! Дори докато снимаше камерата на телевизията се видя как заигра задницата на един ТИР! Проблема е ясен! Износен и неравен асфалт с коловози!17:23 09.04.2025
22 Абе идиоти
Коментиран от #25, #38
17:24 09.04.2025
23 ФАКТ
17:25 09.04.2025
24 Новатор
17:26 09.04.2025
25 Принципно има
До коментар #22 от "Абе идиоти":
Но ако беше така, това щеше да се тръби от първите минути, щото веднага са проверили и са видели! Сега си е чисто и просто, търсене на медийна сензация!17:26 09.04.2025
26 Новатор
До коментар #1 от "факт":
Влакът е почти като градския транспорт, а ако стоката отиде надалеч и няма влак, какво става?Коментиран от #91
17:28 09.04.2025
27 Дедо ви...
17:29 09.04.2025
28 Българин
Ама те някои са с привилегии PIMK на Доганя беше май !
17:29 09.04.2025
29 Вече
Коментиран от #45
17:30 09.04.2025
30 Зайче скок подскок
17:30 09.04.2025
31 Нещо за кафето
17:30 09.04.2025
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Защо да бесят всички
До коментар #9 от "Обесете всички виновни":
Има виновник и той трябва да понесе отговорност за смъртта на невинно дете.17:32 09.04.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Вижте
17:39 09.04.2025
36 Тахошайби няма от години
До коментар #34 от "ТАХОШАЙБАТА ЩО НИИИИИИКОЙ":
Драскаш си колкото да не заспиш!Коментиран от #39
17:41 09.04.2025
37 Така е но това са
До коментар #32 от "Естествено":
Две съвсем различни неща. Първо народа не гласува а и да гласува все тая ББ печели. Пеевски да кажем управлява. Без протести няма как да стане , без борба от хората. За съответния инцидент има конкретни лица. Те трябва да понесат отговорността.17:41 09.04.2025
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Слушах, слушах... ама не чух
Коментиран от #44, #51
17:43 09.04.2025
41 До Естествено
17:43 09.04.2025
42 Има дигитални карти малчуган
До коментар #39 от "ЗАМИСТИТЕЛИ ИМА КО МИ СА":
Каквото е трябвало, са го видели. Отивай да буташ бутата!Коментиран от #50
17:44 09.04.2025
43 Грешката
17:45 09.04.2025
44 Вината е единствено на пътя
До коментар #40 от "Слушах, слушах... ама не чух":
Ако бе както трябва, това нямаше да се случи!Коментиран от #63
17:47 09.04.2025
45 "Английската кралица"
До коментар #29 от "Вече":
От самото начало укриват факти по случая Нищо не чувам за проби за алкохол и за наркотици. Говори се че ремаркето се движело на зиг заг но никой не повдига тоя въпрос. Дядото отбил защото е видял опасно каране но водача на тира не спрял. Бил с превишена скорост. Но той е бил в другата лента ?!? Ако е вярно защо се укрива .Коментиран от #80
17:48 09.04.2025
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Иван
Коментиран от #55
17:51 09.04.2025
48 Читател
17:55 09.04.2025
49 И на следващия ден
До коментар #18 от "Читател":
Имаше леко птп на същото място/отсечка.17:57 09.04.2025
50 ВИДЕЛИИИИ....СКРИТО ПОКРИТО А
До коментар #42 от "Има дигитални карти малчуган":
ШЕФЧЕЕЕЕ....ЕЙ СЯ МОА ДА СНИМАМ ПЕТ РЕЙСА ЧЕ И ДВУЕТАЖНИ НА ВЕЛИКА ПЛОВДИВСКА ФИРМА ГУМИТЕ ИМ КЪТ ГАЛОШИ ПОСРЕД ЗИМА....Коментиран от #61
17:58 09.04.2025
51 незнайко
До коментар #40 от "Слушах, слушах... ама не чух":
Наистина за автомобила не се говори нищо ! С каква скорост е карал ? Защо не е избегнал удара след като се е разминал с половината тир ? Дали автомобила не се е блъснал в тира независимо, че задната му част е била в платното на колата ?Коментиран от #58
17:58 09.04.2025
52 Леле
До коментар #12 от "Запознат":
Колко си неграмотенКоментиран от #59
17:58 09.04.2025
53 Перо
До коментар #1 от "факт":
Слава Украина и президент Зеленски17:58 09.04.2025
54 Ърнест
До коментар #19 от "Град Козлодуй":
на кого плащаш кеш и за какво? Или на теб ти плащат, а ти тук лицемериш, за да се скриеш?17:59 09.04.2025
55 Той виновен ли е ?
До коментар #47 от "Иван":
Или някой иска да го направи виновен. Защото ремаркето е ударило и смазало колата и жертвите. Пътищата може да са смекчаващи вината но фактите са факти за жалост. Все някой е карал въпросното ремарке. Защо го защищаваш. Ако жертвата си ти хубаво ли ще ти е. Предполагам не.17:59 09.04.2025
56 ГЕРБЕР
До коментар #38 от "ИМА ИМАААААА":
САМО БАЦЕ МОЖЕ ДА ТЕ ИЗДУХА С 200,СИГУРНО ТОЙ Е БИЛ В ТИРА, МОЖЕ И ШИШИ ДА Е КАРАЛ😂😂😂18:01 09.04.2025
57 Запознат
До коментар #34 от "ТАХОШАЙБАТА ЩО НИИИИИИКОЙ":
Не знам, не съм присъствал на събитието, не знам и какъв точно е камиона и коя година е модел. Аз коментирам ситуацията от моя двадесет годишен опит като шофьор на камион. За мен колегата не се е движил с превишена поради простата причина,че камиона е ограничен на 90км. Личното ми мнение е,че в завоя се е усетил,че влиза твърде бързо, дръпнал е ретардера(който блокира деферинцяла) но не задейства спирачките на ремаркето което води до подхлъзването. В шофьорски среди на това му викат "ножица" и той е имал пълната предпоставка ако не колата не е била там. Това е. Лично мое мнение, грешка на колегата.Коментиран от #76, #79
18:01 09.04.2025
58 Ти сериозно ли ?
До коментар #51 от "незнайко":
Дядото дори е отбил но въпреки това не е избегнал удара. Аз чух по Тв. , че ремаркето се е движело зигзагообразно. Това е можело да се докаже но сигурно вече го прикриха защото се фокусираха върху пътя. Дали е случайно щото на мен ми прилича че прикриват водача на тира.18:05 09.04.2025
59 Запознат
До коментар #52 от "Леле":
Не претендирам за обратното. Само това ли можеш да кажеш или ще се обосновеш?18:05 09.04.2025
60 Град Козлодуй
Коментиран от #66
18:05 09.04.2025
61 Виж бутата
До коментар #50 от "ВИДЕЛИИИИ....СКРИТО ПОКРИТО А":
По полезни са!18:07 09.04.2025
62 да де
До коментар #14 от "Време е нахаканите":
знаеш ли колко не нужни ограничения 40-60 има на невъзможни места ? стига с извиване на ръце и корвенски милиционерски номера за благото на партийните бандити18:10 09.04.2025
63 Ветеран от Протеста
До коментар #44 от "Вината е единствено на пътя":
Камиона и ремаркето му не трябва да са в Насрещното платно .!!!!А щом са там,значи вината е на шофьора,който го е допуснал тва нещо ,като не е съобразил скоростта с която влиза в завоя - елементарно е бе Уотсън !!!!
Когато има дупки ,коловози ,дъжд и други , СЪОБРАЗЯВАШ скоростта с която се движиш...Кво умувате повече ?!
Коментиран от #64
18:13 09.04.2025
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Когато убиват на пешеходна пътека
Коментиран от #67
18:20 09.04.2025
66 Бутан
До коментар #60 от "Град Козлодуй":
Кои са убийците?18:21 09.04.2025
67 Всяка катастрофа има причина
До коментар #65 от "Когато убиват на пешеходна пътека":
Когато се видят причините, а не се напише в протокола дежурното несъобразена или превишена скорост, то тогава и ще се знаят мерките които биха предотвратили следващо ПТП там.18:23 09.04.2025
68 Не може ли да кара по бавно бе
До коментар #64 от "Мисленето не е трудно занимание":
Защо постоянно го защитавате.Коментиран от #69, #84
18:23 09.04.2025
69 Мисленето не е трудно занимание
До коментар #68 от "Не може ли да кара по бавно бе":
Но някои изпитват голяма трудност с това действие! Иначе може! Може и да бута!Коментиран от #72
18:25 09.04.2025
70 Защо чак сега казват
Коментиран от #71
18:30 09.04.2025
71 Крещи
До коментар #70 от "Защо чак сега казват":
Фейк за балъци!18:34 09.04.2025
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Зигзагообразно движение ако има
18:42 09.04.2025
76 Мóре на
До коментар #57 от "Запознат":
спускането към Радомирци, ако не го държи под контрол, а и е натоварен - 150 ги подминава като стой та гледай!!!18:43 09.04.2025
77 Арогантните хора
Коментиран от #78
18:46 09.04.2025
78 От катастрофи
До коментар #77 от "Арогантните хора":
никой не е застрахован, но най честите клиенти в България са мразещите да мислят!19:08 09.04.2025
79 Шофьор
До коментар #57 от "Запознат":
Ако беше научил закона за движение!!! Максимална скорост извън магистрала е 70км/ч . В населено място -50км/ч . С ADR е 50км/ч и 40км/чКоментиран от #83
19:17 09.04.2025
80 Някой
До коментар #45 от ""Английската кралица"":
Е карал специална доставка (наркотици) на правителството..19:26 09.04.2025
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Верно
До коментар #79 от "Шофьор":
Погледнах, прав си, не знаех,че и в България е намалена, просто не шофирам в БГ. Забележката е вярна, сори.19:53 09.04.2025
84 да де
До коментар #68 от "Не може ли да кара по бавно бе":
карал ли си по тоя път ? има участъци където колата подскача като топче за тенис на маса , отделно трафик и румънци каращи по навик по бързо защото при тях разрешената скорост е 100км/ч , прелитащи велможи каращи само с лев мигач и измъкващи се от храсталака селскостопански машини , бг реалност20:01 09.04.2025
85 Превишена
20:30 09.04.2025
86 Криминалист
20:33 09.04.2025
87 Някой
20:39 09.04.2025
88 Хмм
Коментиран от #89
20:53 09.04.2025
89 Много добро описание.
До коментар #88 от "Хмм":
Но имай предвид че голяма част от хората го защитават защото не искат да спазват правила и се имат за застраховано макар че не са. Много лош и посредствен народ се оказва българския нечестен и неблагодарен.Коментиран от #90, #92
01:07 10.04.2025
90 ниандерталец
До коментар #89 от "Много добро описание.":
Хората спазват правилата когато са реални и смислени . Но вие не искате мисъл в правилата . Искате подчинение и наказвате заради самото наказание което пък ви прави престъпници .07:51 10.04.2025
91 Прав си
До коментар #26 от "Новатор":
трябва да хващат идиотите да ги носят на гръб със самарчета до магазините от магазинията на гарата! Все тиражите искат да изкарат виновни. Когато стане инцидент в повечето случай и двамата водачи имат вина. Всички го знаят тоя път, че е с опасност и трябва да се внимава когато се преминава оттам но никой не го прави. Всеки си мисли че на него ще се размине. При този инцидент и двамата имат вина. Пътя е мокър с наклон единия се спуска другия се изкачва. Нещо за предимството на този дето се изкачва.21:49 10.04.2025
92 В грешка си
До коментар #89 от "Много добро описание.":
Дали народа ни е добър или лош не си ти да го определяш. За сметка на това сам себе си определи с тия приказки. Ако толкова ни мразиш - границите са отворени. Върви при народ, дето обичаш. Сигурен съм че някъде размитат за такъв като тебе.Правилата са за да се спазват, за това трябва да се мисли, когато се съставят и прилагат, за да има ефект от тях и всички да го виждат, а не плъховете да пробутват вина другъде и така да си караме с години и да се пробутват корупционни практики за катаджиите. За обучението на шофьорите има голям смисъл да се проучи опита на Финландия, където имат много сериозно обучение, включително на мокър път. Относно кражбите при строежа на магистрали се сещам за клетвата на Колю Фичето като е давал мост на поръчителя. Т.е. ако се докаже, че магистрала взема жертви заради кражби и "спестен" материал, тези които са отговорни - доживотен затвор с пълна конфискация на имуществото и банковите сметки. Включително и на роднините им, дето са получили "дарение" от въпросните по времето, когато са "строили" въпросната магистрала.
15:18 11.04.2025
93 ВЕЛЕВ
22:45 12.04.2025
94 Явор
22:52 12.04.2025
95 Гецов
23:01 12.04.2025
96 Ричи
23:09 12.04.2025