Volkswagen работи върху принципно нов тип двигател с вътрешно горене, който има за цел значително да намали разходите за поддръжка, да повиши надеждността и да опрости конструкцията на задвижването на спомагателните агрегати. Според данни, публикувани в изтекла патентна документация, компанията планира да се откаже от традиционните механизми на ангренажното задвижване, като зъбен ремък или метална верига, в полза на система с директни предавки.
Това решение предполага, че разпределителните валове и клапаните в новия двигател ще се въртят благодарение на цилиндрично зъбно колело, без участието на класически износващи се елементи, които изискват редовна смяна или опъване. Това не само опростява поддръжката, но и елиминира възможността от разтягане на веригата или скъсване на ремъка - проблеми, които често причиняват сериозни повреди.
Освен това, според наличната информация, на новия двигател също ще липсва традиционното ремъчно задвижване за допълнителни аксесоари като водна и маслена помпи, компресор на климатика и сервоуправление. Всички тези единици ще работят или електрически, или чрез едни и същи твърдо свързани зъбни колела, което ще елиминира друга група износващи се компоненти.
Важен момент е връщането към два клапана на цилиндър - схема, която практически е изчезнала в съвременните двигатели, където доминира четириклапанната архитектура. Подобна стъпка обаче може да е логична за двигател, който не е създаден за спортна динамика, а за висока ефективност и дълъг експлоатационен живот. Volkswagen вероятно работи и върху хибриден силов тракт, при който двигателят с вътрешно горене не поема основното натоварване и не е свързан директно с колелата, а работи изключително като генератор на електричество.
Такава система позволява намалени изисквания за обороти на двигателя, тъй като работи предимно във фиксиран диапазон, оптимизиран за горивна ефективност. При такива условия дизайнът с цилиндрични зъбни колела, въпреки потенциално по-високото ниво на шум, става по-приемлив - защото честотата и характерът на работа на двигателя са предвидими и контролирани от електрониката. Освен това, когато се използва в затворена капсулована конфигурация, където моторът действа само като източник на енергия, шумът и вибрациите могат да бъдат допълнително изолирани.
Това не е първият път, когато Volkswagen използва цилиндрични зъбни колела в своите двигатели. Един пример е 2.5-литровият петцилиндров дизелов двигател, монтиран в първото поколение на Touareg. Той използва зъбни колела за предаване на въртящия момент към разпределителните валове, което осигурява по-висока прецизност и издръжливост в сравнение с ремъци или вериги, макар и с някои компромиси в нивата на шума.
На този етап от Volkswagen не разкриват техническите характеристики на новия агрегат, по-специално не се знае дали е бензинов или дизелов двигател и колко цилиндъра има. Въпреки това, като се вземат предвид пазарните тенденции и стратегическият курс на концерна за електрификация на моделната гама, може да се предположи, че новата разработка е насочена към приложение в хибридни платформи, където ключови критерии са минимизиране на поддръжката, намаляване на разходите за притежание и екологична ефективност. Очаква се първите подробности за серийното внедряване на тази технология да се появят съвсем скоро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ
Коментиран от #22
11:27 14.04.2025
2 Опорка
Коментиран от #7
11:28 14.04.2025
3 БгТопИдиот🇧🇬
Открили топлата вода миленумчетата ъпи.
Коментиран от #4
11:29 14.04.2025
4 гост
До коментар #3 от "БгТопИдиот🇧🇬":
Айде сега глупости , дори Ладите 70-те години бяха с вериги и ремъци , да не говорим за западните !! Това е камионджийска предавка и досега практически всички камиони са с такава , но има едно голямо уточнение , там оборотите са до 2000-2500 максимум !! И точно заради оборотите най-вече в другите двигатели са минали на вериги и ремъци ! То ако така ще разсъждаваме най-добре двутактов двигател , изобщо няма целия газоразпределителен механизъм , да не говорим за предавки !! При съвременните възможности за директно впръскване и разделно мазане и такъв силно ограничен режим на работа със постоянни обороти дори може да е не по-мръсен от четиритактов !11:42 14.04.2025
5 Т 72 Беларус
Коментиран от #10
11:44 14.04.2025
6 Анонимен
11:46 14.04.2025
7 Васил
До коментар #2 от "Опорка":
Двигателя на т34 "Б2" е копиран от авиационните двигатели на БМВ, ранните Поршета също са с такъв механизъм за газоразпределениеКоментиран от #9, #11
11:49 14.04.2025
8 гост
11:53 14.04.2025
9 Опорка
До коментар #7 от "Васил":
Индексът на двикателя е "В-2" и не е копиран от нищо.Коментиран от #31
11:56 14.04.2025
10 гост
До коментар #5 от "Т 72 Беларус":
Прочети коментар 811:57 14.04.2025
11 Как
До коментар #7 от "Васил":
Няма авиационен двигател с ремъци.Навсякъде са със зъбни предавки.Ако се скъса ремък във въздуха? Надежноста е по-голяма.Коментиран от #16
12:19 14.04.2025
12 Коко
12:29 14.04.2025
13 Данко Харсъзина
12:30 14.04.2025
14 голям смях
това ли ще копират новите инженери?
може да вземат един москвич и да го копират ако не ги е срам
Коментиран от #17
12:33 14.04.2025
15 Слави
12:36 14.04.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 МОСКВИЧА
До коментар #14 от "голям смях":
ИМА ДВЕ ВОЛГАТА ДВЕ ОПЕЛ ДВЕ ФОРД ДВЕ12:39 14.04.2025
18 От чужбина
12:52 14.04.2025
19 Това
Да не говорим, че "новото" задвижване е от зората на автомобилите.
12:59 14.04.2025
20 ХЗпцпцдпрц
Явно историята, наистина обича да се повтаря (като фарс!) и всичко ново е добре-забравено старо. Модните тенденции при ДВГ-тата взеха поразително да приличат на модните тенденции при панталоните например.
14:39 14.04.2025
21 Жгмъц
15:01 14.04.2025
22 ХХХ
До коментар #1 от "ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ":
имат зъбни предавки в газоразпределението още 50-те години, новото е поддържащата второстепенна роля на ДВГ за силовата ел. система, вкл.електродвигател(ите).16:08 14.04.2025
23 Прочети малко
До коментар #16 от "КЪДЕ ВИДЯ":
за авиационните двигатели от Втората световна. В частност Германските. Може да ги видиш и в някои музеи.16:22 14.04.2025
24 джо
Коментиран от #29
17:19 14.04.2025
25 Германски Чип ЗА ЛапТоп
Модерна работа като АууууДийй
18:42 14.04.2025
26 Брях
19:29 14.04.2025
27 Първо
21:34 14.04.2025
28 Иванов
22:06 14.04.2025
29 Иванов
До коментар #24 от "джо":
Да, нищо не си разбрал и нищо не разбираш.Относно колите на VAG- имах служебна Шкода - 1.6 дизел. Миналата година стана на 9 години и на 350 000 км и я бракуваха, разбирай продадоха я. Вървеше си без проблеми. Аре първо покарай некой VAG, ама не изхвърлен от Германия на 500 000 км и тогава ръси мозък из онтернет. Ти колко нови коли VAG си имал, та знаеш,.че изкарват по 90 000?
22:14 14.04.2025
30 Пилот на Ферари
22:46 14.04.2025
31 До 7 и 9
До коментар #9 от "Опорка":
Какво му е специалното на В2 позлван за Т34 танк. Какво му е задвижването на клапаните от коляновия вал. Видях само зъбни колела от снимки на Интернет. Това ли е за което говориш?22:47 14.04.2025
32 Пилот на Ферари
22:52 14.04.2025
33 Митко
07:32 15.04.2025
34 Тъп Глупънсбъркър
10:06 15.04.2025
35 Кольо
19:33 15.04.2025