Volkswagen подготвя нов двигател с вътрешно горене с уникална разпределителна система

14 Април, 2025 11:20 38 386 35

  • volkswagen-
  • двигател с вътрешно горене-
  • ангренажна система

Основната разлика е в ангренажния механизъм

Volkswagen подготвя нов двигател с вътрешно горене с уникална разпределителна система - 1

Volkswagen работи върху принципно нов тип двигател с вътрешно горене, който има за цел значително да намали разходите за поддръжка, да повиши надеждността и да опрости конструкцията на задвижването на спомагателните агрегати. Според данни, публикувани в изтекла патентна документация, компанията планира да се откаже от традиционните механизми на ангренажното задвижване, като зъбен ремък или метална верига, в полза на система с директни предавки.

Това решение предполага, че разпределителните валове и клапаните в новия двигател ще се въртят благодарение на цилиндрично зъбно колело, без участието на класически износващи се елементи, които изискват редовна смяна или опъване. Това не само опростява поддръжката, но и елиминира възможността от разтягане на веригата или скъсване на ремъка - проблеми, които често причиняват сериозни повреди.

Освен това, според наличната информация, на новия двигател също ще липсва традиционното ремъчно задвижване за допълнителни аксесоари като водна и маслена помпи, компресор на климатика и сервоуправление. Всички тези единици ще работят или електрически, или чрез едни и същи твърдо свързани зъбни колела, което ще елиминира друга група износващи се компоненти.

Важен момент е връщането към два клапана на цилиндър - схема, която практически е изчезнала в съвременните двигатели, където доминира четириклапанната архитектура. Подобна стъпка обаче може да е логична за двигател, който не е създаден за спортна динамика, а за висока ефективност и дълъг експлоатационен живот. Volkswagen вероятно работи и върху хибриден силов тракт, при който двигателят с вътрешно горене не поема основното натоварване и не е свързан директно с колелата, а работи изключително като генератор на електричество.

Такава система позволява намалени изисквания за обороти на двигателя, тъй като работи предимно във фиксиран диапазон, оптимизиран за горивна ефективност. При такива условия дизайнът с цилиндрични зъбни колела, въпреки потенциално по-високото ниво на шум, става по-приемлив - защото честотата и характерът на работа на двигателя са предвидими и контролирани от електрониката. Освен това, когато се използва в затворена капсулована конфигурация, където моторът действа само като източник на енергия, шумът и вибрациите могат да бъдат допълнително изолирани.

Това не е първият път, когато Volkswagen използва цилиндрични зъбни колела в своите двигатели. Един пример е 2.5-литровият петцилиндров дизелов двигател, монтиран в първото поколение на Touareg. Той използва зъбни колела за предаване на въртящия момент към разпределителните валове, което осигурява по-висока прецизност и издръжливост в сравнение с ремъци или вериги, макар и с някои компромиси в нивата на шума.

На този етап от Volkswagen не разкриват техническите характеристики на новия агрегат, по-специално не се знае дали е бензинов или дизелов двигател и колко цилиндъра има. Въпреки това, като се вземат предвид пазарните тенденции и стратегическият курс на концерна за електрификация на моделната гама, може да се предположи, че новата разработка е насочена към приложение в хибридни платформи, където ключови критерии са минимизиране на поддръжката, намаляване на разходите за притежание и екологична ефективност. Очаква се първите подробности за серийното внедряване на тази технология да се появят съвсем скоро.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ

    85 6 Отговор
    СИСТЕМАТА НЕ Е НОВА ----ТРАКТОРИТЕ Я ИМАТ И КАМИОНИТЕ ОТ 60 ТЕ ГОДИНИ Я ИМАТ

    Коментиран от #22

  • 2 Опорка

    57 3 Отговор
    Нищо ново няма в това, правено е много пъти в миналото от много производители. Проблемите са: 1. Повишен шум и 2. Намалено КПД, защото всяка зъбчатка е допълнително триене а при тая схема те са много. За мен най-доброто задвижване на газоразпределителния механизъм си остава този, реализиран на танка Т-34. Така и не разбрах защо не се прилага масово.

    Коментиран от #7

  • 3 БгТопИдиот🇧🇬

    55 10 Отговор
    Всички автомобили,леки и товарни преди 80-те години са с такива ангенанжни колелета.

    Открили топлата вода миленумчетата ъпи.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    36 2 Отговор

    До коментар #3 от "БгТопИдиот🇧🇬":

    Айде сега глупости , дори Ладите 70-те години бяха с вериги и ремъци , да не говорим за западните !! Това е камионджийска предавка и досега практически всички камиони са с такава , но има едно голямо уточнение , там оборотите са до 2000-2500 максимум !! И точно заради оборотите най-вече в другите двигатели са минали на вериги и ремъци ! То ако така ще разсъждаваме най-добре двутактов двигател , изобщо няма целия газоразпределителен механизъм , да не говорим за предавки !! При съвременните възможности за директно впръскване и разделно мазане и такъв силно ограничен режим на работа със постоянни обороти дори може да е не по-мръсен от четиритактов !
  • 5 Т 72 Беларус

    47 6 Отговор
    Ако наистина смятат да натъпчат двигателя с толкова много зъбни предавки за изброените възли, май след първото запалване на прототипа ще разберат колко са оплели нещата. Германските инжинери днес не са това,което бяха.Достатъчо е да се погледнат инжинерните решения на старите немски двигатели,които Брюксел удуши и заличи,а сегашните инжинери са заплеси.

    Коментиран от #10

  • 6 Анонимен

    32 0 Отговор
    Всичките ми трактори са така. Единият е на 16 000 моточаса, сменял съм му само масло и филтри. Това е еквивалентът на автомобил на 800 000км, който е каран с 50км/ч средна скорост.
  • 7 Васил

    23 11 Отговор

    До коментар #2 от "Опорка":

    Двигателя на т34 "Б2" е копиран от авиационните двигатели на БМВ, ранните Поршета също са с такъв механизъм за газоразпределение

    Коментиран от #9, #11

  • 8 гост

    11 9 Отговор
    Това на картинката е някакъв супер стар вариант , който изобщо не важи в момента !! Ако ще правят такова нещо ВАГ ще е само с една предавка между коляновия вал и разпределителния вал !! Маслената помпа и сега се задвижва директно от коляновия вал вътре в двигателя , а всичко останало в електрическо , включително водната помпа , която е с управление от компютъра и играе ролята и на термостат !! Кормилните рейки отдавна са електрически , никакви хидравлики никой не слага , генератора ще е съвсем друг с директно зацепване на една ос с коляновия вал , а климатика също вече се прави с термопомпа с електрическо задвижване независимо от двг !! Такъв сериен хибрид при който двг няма връзка с колелата има достатъчно голяма батерия , която захранва всички тези неща и когато двг-генератор НЕ работи !
  • 9 Опорка

    21 5 Отговор

    До коментар #7 от "Васил":

    Индексът на двикателя е "В-2" и не е копиран от нищо.

    Коментиран от #31

  • 10 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Т 72 Беларус":

    Прочети коментар 8
  • 11 Как

    24 1 Отговор

    До коментар #7 от "Васил":

    Няма авиационен двигател с ремъци.Навсякъде са със зъбни предавки.Ако се скъса ремък във въздуха? Надежноста е по-голяма.

    Коментиран от #16

  • 12 Коко

    13 0 Отговор
    От гледна точка на горно разположени разпределителни валове , системат има потенциал и много добро решение. Тежките дизелови двигатели да така , но там рапределителния вал е в блока , а тук е в цилиндровата глава.
  • 13 Данко Харсъзина

    24 1 Отговор
    Такива двигатели има много отдавна. Не ми се пише, че е дълга и широка. Ремъци се слагат защото са 100 пъти по евтини от зъбни предавки.
  • 14 голям смях

    30 5 Отговор
    МОКСВИЧ 408 Е С ЗЪБНИ КОЛЕЛЕЛТА

    това ли ще копират новите инженери?

    може да вземат един москвич и да го копират ако не ги е срам

    Коментиран от #17

  • 15 Слави

    25 2 Отговор
    То е хубаво стартите да си ги опртавят първо и да мислят за нови. Не може 80% от мотора да е от рециклирани кофички за кисело мляко.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 МОСКВИЧА

    7 0 Отговор

    До коментар #14 от "голям смях":

    ИМА ДВЕ ВОЛГАТА ДВЕ ОПЕЛ ДВЕ ФОРД ДВЕ
  • 18 От чужбина

    10 0 Отговор
    Възможно е да се монтира сравнително малък мотор който да върти само ел.генератор и падава ток към батериите и ел.моторите. Задвижването може да е само електрическо, като батерията е със значително голям капацитет и възможност за зареждане от мрежата. Така евтомобила се явява хибрид, но с засилена ел.част. Или с други думи ДВГ-то остава почти като резерва когато батерията е на привършване. Това е все едно да карате Тесла или друга електричка, но в багажника да имате един бензинов агрегат /генератор/. Бъдещето ще покаже кое ще се наложи като техническо решение. Не забравяйте, че преди повече от 100 години, когато са се появили автомобилите с ДВГ, всички конни таксиджии са били притеснени за работата си. Т.е тогава също е имало ЗА и ПРОТИВ ДВГ-то.
  • 19 Това

    20 2 Отговор
    че ще променят задвижването на газоразпределението в никакъв случай не е: "принципно нов тип двигател с вътрешно горене".
    Да не говорим, че "новото" задвижване е от зората на автомобилите.
  • 20 ХЗпцпцдпрц

    19 2 Отговор
    Ха-ха-ха, скоро май бая народ ще се усети защо "тъпите" американци продължават да си правят HEMI V8 с ДОЛНОРАЗПОЛОЖЕН разпределителен вал.

    Явно историята, наистина обича да се повтаря (като фарс!) и всичко ново е добре-забравено старо. Модните тенденции при ДВГ-тата взеха поразително да приличат на модните тенденции при панталоните например.
  • 21 Жгмъц

    6 5 Отговор
    Москвич 408и ама с тенекиени колелца дет ще бутат пак до 100к
  • 22 ХХХ

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ":

    имат зъбни предавки в газоразпределението още 50-те години, новото е поддържащата второстепенна роля на ДВГ за силовата ел. система, вкл.електродвигател(ите).
  • 23 Прочети малко

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "КЪДЕ ВИДЯ":

    за авиационните двигатели от Втората световна. В частност Германските. Може да ги видиш и в някои музеи.
  • 24 джо

    13 4 Отговор
    Браво на Ханс голямо откритие !- не разбрах гаранционният ще е като сегашните ли ?- 90 .000 км или 2 години много от тях не изкарват и толкова .

    Коментиран от #29

  • 25 Германски Чип ЗА ЛапТоп

    5 1 Отговор
    Фолк С Вагини
    Модерна работа като АууууДийй
  • 26 Брях

    4 1 Отговор
    Вий, хнапримерноу, по колико ангренажни ремъчки или верижки сте скъсали до днески? Тъй, питам, да са знай. Ала бала.
  • 27 Първо

    4 1 Отговор
    Статията е претоплена манджа защото беше публикувана в друг сайт преди около 10-ина дни. Второто е, че тоя начин на задвижване на газоразпределителния механизъм не е никаква новост. Двигателите на УАЗ които са разработени през 50-те години на миналия век използват точно този тип на задвижване на ГРМ. Тази схема на задвижване я има и в по-съвременни двигатели на Нисан.
  • 28 Иванов

    5 0 Отговор
    Преди много години имах Крайслер Вояджър, произведен 1991 г. Мотора му беше италиянски, 4 цилиндров турбо дизел - 2.5 литра. Всеки цилиндър с отделна глава. Този мотор беше с ГРМ със зъбни колела. Това не е нищо ново, а добре забравено старо..
  • 29 Иванов

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "джо":

    Да, нищо не си разбрал и нищо не разбираш.
    Относно колите на VAG- имах служебна Шкода - 1.6 дизел. Миналата година стана на 9 години и на 350 000 км и я бракуваха, разбирай продадоха я. Вървеше си без проблеми. Аре първо покарай некой VAG, ама не изхвърлен от Германия на 500 000 км и тогава ръси мозък из онтернет. Ти колко нови коли VAG си имал, та знаеш,.че изкарват по 90 000?
  • 30 Пилот на Ферари

    3 3 Отговор
    Тия съвсем изплискаха легена . Като нашляпат 10 зъбни колелета по сигурно ли ще стане ? Това само ще оскъпи производството и ремонта . Все едно са направили автоматична скоростна кутия , ама на мястото на ангренажа .
  • 31 До 7 и 9

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Опорка":

    Какво му е специалното на В2 позлван за Т34 танк. Какво му е задвижването на клапаните от коляновия вал. Видях само зъбни колела от снимки на Интернет. Това ли е за което говориш?
  • 32 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор
    Триенето между всичките тия колелета , все едно гроздомелачка - ще отнеме едни 20 коня на двигателя .
  • 33 Митко

    7 0 Отговор
    Дори двигателя на Москвич 408 беше с зъбни колела, енното от които беше пластмасово, за да се намалят шумовете
  • 34 Тъп Глупънсбъркър

    2 0 Отговор
    С толкова много зъбни колела ще се превърне в кола за зъболекари!
  • 35 Кольо

    0 0 Отговор
    Измислено е още при двигателят с въздушно охлаждане на Фолксваген Костенурка конструиран от Фердинанд Порше. При него имаме и по високо отваряне на клапаните и по продължително на клапаните, което позволява използването на по един всмукателен и по един изпускателен при по високо КПД в сравнение с по два клапана. Предавките е само с едно ангренажно зъбно колело, което прави така че двигателят спокойно преминава до 1 млн. км..