В България строежът и поддръжката на пътища се правят по корупционни схеми, след което резултатът е нулев, а само корупцията цъфти. Това заяви пред БНР Виолета Комитова, депутат от МЕЧ, бивш служебен министър на регионалното развитие и благоустройството.
Според нея затова всички коментари, свързани с жертвите на войната по пътищата, се насочват към качеството на инфраструктурата, но значение имат и автомобилният парк и подготовката на водачите, на пешеходците, организацията на движението и контролът от КАТ:
"Пътната безопасност не е само пътната инфраструктура, но за другите теми не се говори, а се говори само за пътищата".
Между 1,5 и 2 милиарда лева на година се отделят от бюджета на държавата за текущ ремонт и поддръжка на пътища от 2019 година до днес, изтъкна Комитова:
"Като разделим сумата от 1,5 млрд. лева на година на 250 работни дни, означава, че на ден ние, данъкоплатците плащаме по 6 милиона лева на ден за косене на трева, за запълване на дупки, за увредени пътни знаци, за подмяна на парчета от мантинели и за поправка на маркировка. Това са много пари само за текущ ремонт и поддръжка на пътища".
Тя изчисли, че за тези пари по 6000 машини трябва да са на ден по републиканската пътна мрежа, отделно е общинската пътна мрежа, за която отговарят кметовете:
"Даваме страшно много пари за поддръжката на пътищата, а гражданите са постоянно недоволни. В тези поръчки за поддръжка и текущ ремонт има два основни порока - свръх финансиране, а нулев резултат, и договорите с фирмите, които са 4-годишни, а не едногодишни. ... И там се явяват едни абонирани фирми, които винаги печелят обществените поръчки".
За пътя край Телиш има направен проект за основен ремонт, посочи Комитова:
"Две години отиват и през 2024 г. за този път има готов технически проект с разрешение за строеж. Има проявено безхаберие и безотговорност, че не е направена обществена поръчка за строителство по този проект, след като е доказано по безспорен начин от няколко институции, че този участък е бил много опасен".
Ужасен порок е да се поръчват проекти за инфраструктура на инженеринг, подчерта бившата министърка на регионалното развитие:
"Правителството продължава поръчки на инженеринг, а защо не се прави отделна поръчка за проектиране? Защото, ако този проект ще струва 3 млрд. лева, примерно, проектирането ще е 3 милиона лева. И от 3 милиона какъв аванс ще дадат и какви пари ще останат в чували? Най-хубаво да е 3 милиарда, да се даде един голям аванс и той да стои във фирмите като безлихвен кредит. И след 6 години - я камилата, я камиларя. При положение, че 6 години отнема разрешението за строеж. За първите участъци на магистрала "Хемус" ПУП-овете са започнали през 2013 г., а разрешението за строеж излиза 2019 г. Такива закони сме си създали в държавата. ... Такъв е случаят и с пътя Бяла - Велико Търново, за който са предвидени 3 милиарда лева - 50 млн. лева на километър, но сега той няма да започне да се строи, а фирмата ще вземе аванса, докато 4-5 години ще се чакат разрешенията за строеж".
Виолета Комитова посочи, че внесеният от МЕЧ вот на недоверие към правителството е заради липсата на воля у управляващите за борба с корупцията:
"Целта е да обърнем внимание на правителството, че очакваме да видим воля и някакви действия срещу корупцията".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Васил
Коментиран от #7
12:50 13.04.2025
2 Е, от шест милиона на ден, пет милиона
12:51 13.04.2025
3 И затова
12:53 13.04.2025
4 ЦЕНТАК СКЪСАНЯК
12:53 13.04.2025
5 бою циганина
12:54 13.04.2025
6 Айдуци
12:55 13.04.2025
7 Стамат
До коментар #1 от "Васил":
Василе, що се излагаш , писал ги числата едно към гьотере ! При нас с 5 милиарда ЛЕВА ще струва магистралата от Ябланица до Варна .И тук се плащат добри заплати , не работят на минимална .Коментиран от #30
12:56 13.04.2025
8 Гост
12:56 13.04.2025
9 ФАКТ
12:56 13.04.2025
10 Тридесет и пет милиарда лв.?
Са дайте Пътищата които са за пример,
като харчите шест милиона лв. на ден за подръжка на пътищата.
Моля Факти за направят допитване до шофьрите в България за пътища които са подържани в изправност и са безопасни със съвременните изисквания за пътна мрежа в Европа?
12:57 13.04.2025
11 Последния Софиянец
12:59 13.04.2025
12 Дайте ги Пътища и Магистрали които
Трябва да има Сайт за Български Пътища и Магистрали с Оценка за тяхната годност?
На АПИ - МАПИ не може да се разчита?
13:01 13.04.2025
13 Анонимен
13:04 13.04.2025
14 Kaлпазанин
13:05 13.04.2025
15 Тая преди я уважавах
13:06 13.04.2025
16 Анонимен
13:08 13.04.2025
17 Европол
13:08 13.04.2025
18 НАБЛЮДАТЕЛ
13:08 13.04.2025
19 Нако Таков
Знаем че крадете лъжете и баламосвате българите.В едно плевенско село Телиш кметицата им Тротоарите там храсталаци и не ги подържат общинарите и градът а лицемери протести организират друг им бил виновен.По.цял ден дремат в тия общини и за това бездействие ДРЕМЕНЕ заплати взимат и то големи незнайно защо някой им плаща !? Кофти ръководители управници в България.
13:09 13.04.2025
20 Анонимен
13:11 13.04.2025
21 Гост
13:11 13.04.2025
22 Давате директно в
13:12 13.04.2025
23 Гост
13:13 13.04.2025
24 Държавна Администрация има огромна
Там където Паричните Потоци не се контролират, там където има огромна Денежна маса Разпределена и Усвоена без Контрол и Отчетност за Качество и Свършена Работа се шири Корупция, Кражба и Криминалност.
Навсякъде по света е така, така е и в България, Няма Контрол на Пари срещу Работа и Качество, Резултатите са ясни на всички.
13:14 13.04.2025
25 гост
13:15 13.04.2025
26 Да,давате,
13:16 13.04.2025
27 Комунистически ценности
13:21 13.04.2025
28 ДЕДО ВИ ЛИБЕН
13:22 13.04.2025
29 Нели
Коментиран от #34
13:23 13.04.2025
30 Не се излага!
До коментар #7 от "Стамат":
В България евросредствата за подпомагане на инфраструктурни обекти са в евро! Заплатите също са изчислени в евро,но получаваме 2000лева вместо 2000евро! Капиш?! / Сумата е примерна/!Коментиран от #36
13:24 13.04.2025
31 Вече
13:25 13.04.2025
32 мхм
първокласни пътища и се избиват.
13:30 13.04.2025
33 Комунистически ценности
13:31 13.04.2025
34 Нели, Нели, Левски и Ботев биха
До коментар #29 от "Нели":
направили от днешните Политици, Правителство знаеш какво?Левски и Тайният Освободителен Комитет на България са се Клели на
Револвер и Кама кръстосани в/у Библията
, са такива неща не са позволени, анти - държавни са и так далее... , затова на Обесването на Апостола не присъства и един Българин, тогава и сега да го обесят Левски пак няма да има и един Българин.
13:31 13.04.2025
35 Сър Ник - коуч и инфлуенсър , блогър
ЧУВАЛИТЕ С ПАРИ ВОДЯТ ДО ЧУВАЛИ С ТРУПОВЕ!!!!!
При толкова много нарушения в качеството на магистралите , я ми кажете имали поне един директор/ собственик на фирма за контрол по строителството, да е в затвора, а 75% от имуществото - неговото, на жена му, на невръстните му деца и на тъщата , да е отнето !!!!
13:35 13.04.2025
36 Стамат
До коментар #30 от "Не се излага!":
Ние не получаваме пари от Европа за инфраструктура . Последният такъв транш беше за отсечката до Ябланица . В следващият програмен 7 годишен период, Европа не отпуска пари за инфраструктура . И когато парите са европейски , първо одит прави европейската комисия и тогава изплаща парите за свършената работа , който са 80 % от цялата сума , .Никъде не прочетох , че това са примерни суми , извинявай ?13:36 13.04.2025
37 Иван
13:36 13.04.2025
38 Мисит
13:41 13.04.2025
39 Пак казвам, това зависи от българските
Ако Българските Граждани не се вземат да направят Сайт за Опасните и Безопасни Пътища в България всичко ще си върви както е в момента.
13:42 13.04.2025
40 Комунистически ценности
Но над всичките тия способи на управления чрез игра на карти има така наречения Чо - Енергия Век - Вечна ------- ЧоВешки "РАЗУМ"
Комитова: Даваме по 6 млн. лева на ден само за текущ ремонт и пътна поддръжка, чрез Кекс събираме Пари по Пътищата, Война за да има Кръв по Пътищата, Наужким религиозни литургии по Пътищата..... А къде остана другарко Комитова - РАЗУМА ПО ПЪТИЩАТА?
13:48 13.04.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 банкянец
13:52 13.04.2025
43 Къде е ?
Резулната !
Я Да видим Банковите сметки на Изпълнителите !
И Свързаните с тях !
Политически лица !
14:02 13.04.2025
44 Иван
14:06 13.04.2025
45 Правят ни на абдали
14:20 13.04.2025
46 дядото
15:09 13.04.2025
47 ???
15:15 13.04.2025
48 дайте да дадем
16:05 13.04.2025
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 траверсо
19:21 13.04.2025
51 Сдружението
20:41 13.04.2025
52 Пашов
20:47 13.04.2025