Най-мащабният до момента договор за доставка на нови влакове беше подписан днес в Министерския съвет в присъствието на премиера Росен Желязков и тримата вицепремиери Томислав Дончев, Гроздан Караджов и Атанас Зафиров. Инвестицията е на стойност над 1 млрд. лева и предвижда доставката на 35 едноетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака. Министър-председателят Желязков изтъкна, че по този начин правителството не само работи за обновяването на материалната база на железопътния транспорт в страната, но също спасява ресурс по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). 12 от влаковете ще бъдат финансирани от НПВУ на стойност 363 млн. лева, а 23 влака на стойност над 696 млн. лева ще бъдат включени в Социалния план за климата на Република България.
„Предстоят сложни задачи, които са свързани с бенефициентите, с преструктурирането на Български държавни железници и с осигуряването на необходимия ремонтен капацитет и ресурс от страна на държавата, с навременната доставка на влаковете“, посочи още премиерът Желязков. Министър-председателят акцентира също върху необходимостта от реформа на бизнес процесите в българските железници в условията на предстоящите предизвикателства през следващите години.
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, който подписа договора от страна на правителството, изрази очакване, че ще бъдат решени почти две трети от необходимите нужди на България от нов подвижен състав. Целта е българският железопътен транспорт да стане по-привлекателен, околната среда по-чиста и българските граждани по-доволни от комфорта и от сигурността, в която ще пътуват. Вицепремиерът посочи, че влаковете са оборудвани с най-високото ниво на сигурност и ще обслужват не само регионални направления, но и такива от средно разстояние, в които времепътуването е около 4-5 часа. Всеки влак е с шест вагона и с по 351 места. Караджов специално благодари на Европейската комисия за проявената гъвкавост, давайки възможност първите 12 влака, които ще бъдат доставени до август следващата година, да са 100% за сметка на европейските средства.
Този проект е изключително важен за България и за нас, защото е от значение за устойчивата свързаност, заяви Габриел Станчу, изпълнителен директор на компанията „Алстом“ за Румъния, България и Молдова. Станчу отбеляза, че влаковете са с доказана надеждност и ефективност. От този модел по света са продадени над 4000 влака. Електрическите мотриси предлагат не само комфорт, но също така намаляват въглеродния отпечатък, изтъкна още Станчу и добави, че благодарение на тази технология се допринася за опазването на околната среда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Грозна
14:50 25.04.2025
2 София Град
14:51 25.04.2025
3 9000
15:00 25.04.2025
4 ⚒⚒⚒
15:01 25.04.2025
5 Комисионери
15:02 25.04.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 железарев
15:04 25.04.2025
8 хаха
Първо се започва от инфраструктурата и после локомотиви/вагони.
По вашите трасета с повече от 80км/ч и новите ви влакчета не могат да се движат.
ХАХАХА!
"На 3 юли 1938 г. локомотивът клас А4 „Малард“ се препуска по Стоук Банк със 200 км/ч, за да постави нов световен рекорд за скорост на парен локомотив. Този рекорд все още е валиден."
15:08 25.04.2025
9 Последния Софиянец
15:11 25.04.2025
10 Гарантирано от Герб
15:15 25.04.2025
11 Светеща крушка
15:16 25.04.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Грозни ТЪРГАШИ И КОРУМПЕТА
15:22 25.04.2025
14 Грозни ТЪРГАШИ И КОРУМПЕТА
15:22 25.04.2025
15 ТУ ТУУ
15:23 25.04.2025
16 нулевоемисионни
15:25 25.04.2025
17 Иван
15:30 25.04.2025
18 Василеску
15:53 25.04.2025
19 дядото
16:29 25.04.2025
20 Горски
16:30 25.04.2025