7 Януари, 2008 00:00 1 590 0

Жп линия свързва портовете Варна и Бургас

  • варна-
  • карнобат-
  • софия-
  • синдел-
  • линия-
  • българия-
  • които-
  • откриването-
  • между-
  • естакадите-
  • линията-
  • карнобат синдел-
  • линията карнобат синдел
Възобновяването на един от най-приоритетните за България проекти - удвояването и електрификацията на железопътната линия Карнобат - Синдел, вече е в ход. Преди дни транспортният министър Петър Мутафчиев откри естакадите в най-тежкия участък от това трасе Търнак - Аспарухово. Така модернизацията на най-близката железопътна връзка между пристанищата Варна и Бургас ще приключи според планирания график до 2010 г. С реализацията на този стратегически жп проект ще бъде завършено удвояването и електрификацията на целия пръстен - София - Мездра - Горна Оряховица - Синдел - Карнобат - Пловдив - София.

Възможности

Жп линията Карнобат - Синдел е част от европейския Коридор № 8 и е от огромно значение за България, защото нейната модернизация дава възможност да бъде осъществена връзката и с европейски Коридор № 9. Тази връзка ще стане чрез откриването на фериботната линия Варна - порт Кавказ. Вече е подготвено споразумението между България и Русия за откриването на линията. Голяма е вероятността документът да бъде подписан по време на посещението на руския президент Владимир Путин в България на 18 януари. Откриването на фериботната линия ще увеличи превозите между Европа и Азия, което ще увеличи оборота и на транспортно-спедиторските компании.

Конкурентност

Въвеждането в експлоатация на жп линията Карнобат - Синдел ще повиши качеството и конкурентоспособността на железопътния транспорт. Изградената предсрочно отсечка от тази линия Търнак - Аспарухово е дълга 4.5 км. От тях 900 м са трите естакади, които се извисяват на 30-40 м над водата. Новото трасе, което преминава през язовир Цонево, ще позволи маршрутът Варна - София да се съкрати с около 25 минути. Влаковете София - Варна през Карнобат и Карнобат - Синдел ще се движат по новата линия със 130 км в час. Досега те са заобикаляли язовира. Настоящият маршрут е много по-кратък - с около 11.5 км. Вече не се преминава през опасните скалисти зони със свлачища и падащи камъни, заради които преди се е налагало скоростта да бъде намалявана до 20-25 км/ч.

Проектът

Трите естакади с релсов път и контактна мрежа са завършени и пуснати в експлоатация на 3 декември 2007 г. Строителството на естакадите започва през 1989 г., но поради различни причини, основната сред които - липсата на финансови средства, то е било замразявано неведнъж. Проектът е актуализиран и сега съоръженията отговарят на всички изисквания за безопасност и движение на жп съставите.

Инвестиции

В изграждането на естакадите са вложени общо12 млн. лв. Проектът се финансира от Национална компания Железопътна инфраструктура. Изпълнители са Държавно предприятие Транспортно строителство и възстановяване-София заедно с Трансстрой АД-Варна АД. Строителният надзор се извършва от Рубикон-инженеринг ООД-Варна. Проектанти са Транспроект ООД-София и Трансстрой АД-Варна.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА