Банята е едно от първите места, на които всеки човек решил да си купи жилище, обръща специално внимание. За клиентът е важен уютът, а за производителят също така пестенето на вода и енергия. За новостите и тенденциите в сегмента разказва в интервю за Факти.бГ Христо Караиванов, директор „Продажби” към Идеал Стандарт Интернешънъл.
Кои са най-новите тенденции в обзавеждането на банята?
изайна на самите продукти. Така е и в нашата индустрия. Ние сме повлияни в пълна степен от стремежа да се управляват разумно водните ресурси, затова от една страна залагаме на производствени технологии, които не консумират излишно и пречистват използваните води. От друга страна, където е най-големият ни принос всъщност, разработваме продукти, които са в основата на решения за ефективно управление на водата както в жилищните, така и в обществените сгради. Що се отнася до дизайнерските трендове, с момента много модно е да се търси лекотата в дизайна, което се изразява в по-тънки форми, олекотени материали, минимализъм, без да е лишен от емоционалност.
Какво най-много се търси на българския пазар относно обзавеждане на баня, когато става дума за жилище ново строителство и такова, което е старо?
Новото строителство дава възможност на хората да създадат пространствата, които мечтаят и които да са напълно съобразени с техните нужди. Там те могат да си позволят да използват нови технологии, например вградени смесители, душове, структури с вградени тоалетни казанчета за конзолни тоалетни чинии. Така съчетават модерен интериор с висока функционалност и получават пълна удовлетвореност.
За нас е предизвикателство да убедим клиентите в предимствата на новите технологии и да обучим инсталаторите правилно да ги монтират. Професионалните инсталатори намират за лесна работата с нашите системи за вграждане EasyBox и Archimodule, както и структурите ни за конзолни тоалетни.
Ремонтът на съществуващи бани е също голямо предизвикателство. Много често причината е не просто подмяна на неработещо изделие с ново, а прекрояване на банята според новите нужди на обитателите. Ние се съобразяваме и с още един тренд – демографския, и създаваме оборудване за баня съобразено със специфичните нужди на възрастните хора с намалена подвижност чрез колекцията ни за баня Connect Freedom.
Много се работи в посока екология. Каква е връзката между банята и екологията?
Бих казал изключително тясна. Фокусирайки се върху една конкретна баня, ние я виждаме в следните аспекти – намалени сметки за вода и енергия, ергономия, хигиена, безопасност, лесен монтаж, лесна поддръжка. Но представяйки си милионите бани, в които нашите продукти са намерили своя дом, това ни прави още повече отговорни, защото ефектът върху икономията на природни ресурси става огромен. Затова непрекъснато подобряваме нашите продукти по отношение използването на водата. Вижте последната ни технология за измиване на тоалетни Aquablade, която поставя невиждан стандарт в измиването с ефективно използване на водата. Или новите ни смесители CeraFlex с ново поколение керамичен затварящ механизъм. Душовете ни също пестят, макар да дават богата струя смесена с въздух вода.
Наскоро приключи световното изложение ISH2017 във Франфурт, където представихме иновативен смесител Intellimix, който смесва вода и сапун и реализира невиждано спестяване на ресурси, изключително подходящ за обществени места.
Къде е България на картата на производство на санитария?
Българските предприятия на Идеал Стандарт Интернешънъл – заводът за смесители и заводът за санитарна керамика са най-големите производствени структури в рамките на компанията ни. Нямаме информация да съществуват по-големи заводи в Европа. Успешното им развитие е доказателство, че в България може да се произвежда качествено и на световно ниво. Ние сме много добри и в разработката на продукти, привличайки високо квалифицирани кадри за това.
Каква е рецептата за успех толкова много години да сте сред най-успешните фирми?
Това, на което най-много се радваме и което смятаме, че гарантира успеха, е дългогодишното ползотворно партньорство с нашите дистрибутори, доставчици, инвеститори и професионалисти като архитекти, дизайнери, инсталатори, инвеститори, проектанти, браншови организации и други. Това партньорство ни дава възможност да намираме заедно верните решения за ефективно управление на водата – лесни за проектиране, на приемлива цена, висококачествени, устойчиви, лесни за монтаж и поддръжка. Това ние наричаме свързана интелигентност и това взаимодействие с професионалистите е в нашата стратегия за бъдещ растеж.
Каква е разликата между българския и чуждестранния клиент? Кое определя тази разлика?
Има специфики на различните пазари, които са исторически и произтичат от стила на живот. В последните години в резултат от глобализацията тези специфики постепенно се заличават. Това проличава по уеднаквяването продуктово портфолио на отделните пазари. Можем да кажем, че българските потребители са също толкова взискателни към качеството на продуктите, както в другите европейски страни, и предпочитат да купуват продукти, произведени по европейски стандарти и от производители в Европейския съюз. Съобразявайки се с покупателната способност на българина, ние сме създали български бранд на достъпна цена, който да предлага високото качество, което Идеал Стандарт Интернешънъл произвежда – това е марката Vidima.
Какви са очакванията ви за развитие на пазара през 2017-а?
Гледам с оптимизъм в бъдещето, годината започва дори над очакванията ни. Залагайки на партньорството ни с определени групи професионалисти – архитекти, дизайнери, инсталатори и фасилити мениджмънт, ние се надяваме да можем и за в бъдеще да предлагаме повече добавена стойност към нашите продукти и да постигаме по-голяма удовлетвореност на клиентите. Така ще затвърдим позицията си на предпочитан бранд в представите на хората. А заедно с инвеститорите се надяваме да реализираме впечатляващи проекти – нови хотели, търговски сгради и различни обществени проекти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BREXIT
14:31 29.03.2017