Голяма част от сделките с недвижимости, особено след имотната криза през 2008 г., са с цел инвестиция. Търсенето е фокусирано върху такива, от които може лесно да се печели, а именно жилищата. Оказва се, обаче има и друг вид атрактивни нежилищни имоти, които са „удобни” за правене на бизнес. Доказателство е случващото се на имотния пазар в Москва. От 50% на 65% е скочило в рамките на една година търсенето от страна на малкия бизнес към нежилищни имоти с площ до 50 кв.м. Помещенията се използват най-вече за кафенета и фризьорски салони.
Поради високото търсене на малки имоти повечето купувачи ги придобиват чрез аукцион. Средно за един имот има шест кандидати. „Най-търсеният имот беше помещение от 43 кв.м., разположено на първия етаж от жилищна сграда. За него наддаваха 30 кандидата. По време на аукциона цената му скочи със 110% над първоначално обявената”, казва Генадий Дьогтев, ръководител на общинския департамент по конкурентна политика.
Към момента в руската столица се оферират едва 39 малки нежилищни помещения. Големината им варира от 4 до 50 кв.м., а цената – от 148 000 рубли до 6.3 млн. рубли в зависимост от площта и местоположението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА