30 Юли, 2018 10:05 14 420 33

Ето кой ще строи магистралата до Сърбия

  • магистрала-
  • сърбия-
  • българия
Ето кой ще строи магистралата до Сърбия - 1
Снимка: М. Богданова ©

Автомагистралата от София до Калотина ще бъде построена от две компании – австрийската Ѕtrаbаg, която построи Терминал 2 на летище „София” и „ГБC-Инфpacтpyĸтypнo cтpoитeлcтвo”. Те са избрани като фирмите представили най-конкурентните ценови предложения. Участъкът от 32.4 км ще бъде построен за сумата от 235.29 млн. лв. без ДДС. Цената, предложена от Ѕtrаbаg, е 137.5 млн. лв. без ДДС, което прави по 9.5 млн. лв. на километър.

Вторият в класирането е бил „Xидpo-Boдcтpoй” с офертна цена от 140 млн. лв. От търга са отстранени 9 фирми, поради неотговарящи на изискванията оферти. Част от тях са чуждестранни компании.

От Драгоман до пътен възел Храбърско отсечката ще бъде изградена от „ГБC - Инфpacтpyĸтypнo cтpoитeлcтвo”, която печели обществената поръчка с цена от 97.8 млн. лв. без ДДС, което прави по 5.75 млн. лв. на километър. Трасето е дълго 16.9 км. По тях ще има виадукти, мостове и подлези.

Съществуващият път до Калотина ще бъде разширен и от двулентов в момента ще стане четирилентов. Това ще даде възможност превозните средства да се движат със скорост 100-110 км/ч. Очаква се да бъде готов през 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пламен

    87 17 Отговор
    Ха-ха-ха! На готов път- трасиран, бетониран, действащ в перфектно състояние ще го залееш с долнопробен асфалт, маркировка, да сложиш знаците и направиш аварийна лента и гушваш 130млн! Като Поморие-Ахелой-Сл. бряг, там пак спрягат 7млн. за нов път "от нулата" ще чешат по 20млн/км. После ТОЛ такси, глупости... Аз не мога повече да плащам инфраструкторните ти проекти, Българийо!
  • 2 gzlgzlgzlgzlgzlgzlgzlgzlgz

    57 14 Отговор
    ЧЕРЕПА. ..............И 50 % ТИКВАТА .....ХА ХА ХА ХА

    Коментиран от #13

  • 3 Teo

    59 3 Отговор
    Въртят су едни милиони между едни и същи хора... Крадците са си крадци за цял живот.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 хахаха

    21 34 Отговор
    При всички едни такива проекти, ясно е, че все някой ще спечели, но друго е много противно в народопсихологията на ганьовеца - ако няма магистрали - защо НЯМА ПАРИ за магистрали, ако има магистрали - някой ще се нагълтал с печалби?!? Кое е по-добре - старият двулентов път от байтошово време, с който се излагаме пред всеки едни чужденец, прекосил западната ни граница, или нов и модерен четирилентов път?!? Искаме туризъм, а предлагаме разнебитени пътища, бетонни хотели-мастодонти и кисел обслужващ персонал?!?
  • 6 ОЯОЯЯо

    42 5 Отговор
    Никой не казва да не се строят магистрали, просто и на по простовати хора като теб трябва да им направи впечатление, че всички поръчки се печелят все от едни и същи фирми и няма нужда да си задаваме въпроса защо? Защото голяма част от печалбата ще отиде в управляващите. За теб ако това е нормално, то в Европа се нарича корупция и не напразно ни сочат като най-корумпираната държава в ЕС. Хората не са против магистралите а са против това да се крадът пари и след 2-3 години тия магистрали да са лунен пейзаж, защото парите са откраднати и материалите са най-ниско качество и ние Българите сме ги платили тия магистрали и тия пари от нас са откраднати, така че има за какво да се цупим.
  • 7 Гост

    49 4 Отговор
    Първокласният път София - Калотина беше основно ремонтиран преди около 10 години и продължава да е в перфектно състояние! Но го строиха, доколкото си спомням, австрийци. А Щрабаг, която също е австрийска, но в България няма никакви бази и работници, защото унищожи подареното му от Софиянски бившо Инжстрой, наряза всичко на скрап и уволни прекрасни професионалисти, ще го даде на под изпълнители, неизвестно кои и с какви възможности. Това не се ли гледа от комисиите? Как фирмите доказват капацитета си за строеж на такива сериозни и трудни участъци? Спомнете си и падането на покрива на Терминал 2, строен от тези "супер специалисти"!!!

    Коментиран от #22

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 аде

    18 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Участъкът от 32.4 км ще бъде построен за сумата от 235.29 млн. лв. без ДДС. Цената, предложена от Ѕtrаbаg, е 137.5 млн. лв. без ДДС, което прави по 9.5 млн. лв. на километър.


    когато математиката говори.

    Коментиран от #16

  • 10 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    4 2 Отговор
    Добре е 5 милиона евро на км
  • 11 Giuseppe Busso

    4 22 Отговор
    Само да не сложат камери на тая "магистрала"....
    Сега пътя спокойно се минава с до 180км/ч., а в участъка Драгоман - Калотина може да се кара с до 150 и на завоите.Само гастарбайтерите са често изненадващи и изкачат в насрещното.Но аз карам Алфа Ромео... другите да не опитват тия скорости на тоя път ;)

    Коментиран от #12

  • 12 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Giuseppe Busso":

    Алди кватро може ли да опитам

    Коментиран от #18

  • 13 Ммм не

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "gzlgzlgzlgzlgzlgzlgzlgzlgz":

    Черепа да , ама тиквата няма участие в ГБС гарантирам ти:-)
  • 14 Бай Тошо

    20 2 Отговор
    Абе не знам кой ще лапне еврата пак, ама гледам пътя Русе -Бяла уж го преасфалтират но се оказва че пътуващите по него може да ги хване морска болест, сякаш колите са с квадратни колела, пак добре усвоени кинти
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "аде":

    Да така е 137.5 цена която е предложила Strabag като я разделиш на 32.4км колкото е участъка за асфалтиране прави 4,243 а не 9.5милиона на километър това е 2пъти в повече кой ги пише тези коментари милиони хора четат неграмотноста на някои дето пишат тези глупости

    Коментиран от #25

  • 17 Бакша

    5 1 Отговор
    Бат Бойко пак ще лапне кинтата евала
  • 18 Гост

    1 5 Отговор

    До коментар #12 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Стига да си сигурен, че "лепи" в завоите! Щото алфата не мърда! ВЕрвай ми. Ще и изкочат гумите от джантите ама не мърда, знаеш ли как да я караш!!!
  • 19 Гост

    4 0 Отговор
    Това звучи модерно и разумно: завършен четирилентов, първокласен път, в съпорт на стандартен аутобан! Само да помоля от догодина, като задейства тол системата, пътя да го извадите от графа "платени", както е по цяла Европа!
  • 20 XXX

    5 1 Отговор
    Карай си алфата сега щото догодина вече ще е разпадаща се купчина ламарини
  • 21 Пешо

    3 0 Отговор
    Боклуците от РПУ Сливница Драгоман ще намажат мьршите долни
  • 22 Иео

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Гост сегашния пьт.до Сливница които е 2 ленти от дясно и две ляво ще сложат по още една лента или?
  • 23 Гого

    5 1 Отговор
    По 7,5 милиона на километър сигурно ще е от злато?
  • 24 abv

    0 2 Отговор
    Браво на управляващата партия,. София ще има бърза връзка освен с Гърция и със Сърбия. Защо обаче на никой не му пука за пътя Асеновград-Смолян. Ще разширят само 20 км в някои участъци където е възможно. Като гледах изказването на министъра се смях с глас. Този човек да си направи една екскурзия и да види в Швейцарските Алпи хората на какви трудни и недостъпни терени правят пътища. Лъжат хората, вместо да на правят цялостна трета лента до Смолян. Истината е че по целия път може да се изгради трета лента, но приоритетите на ГЕРБ са други. Област Смолян умира бавно и мъчително, а ГЕРБ ускорява този процес, а пропастта с големите градове расте с дни.
  • 25 ВИФ

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Я прочети какво пише-Публикувано във факти.бг: Участъкът от 32.4 км ще бъде построен за сумата от 235.29 млн. лв. без ДДС.
    Без ДДС, Цветанов! Я сега Цветанов, сметни с ДДС какво ще ни струва.
  • 26 Йордан Благоев Христов

    2 0 Отговор
    Също много важен е и коридор 8 от Бургас през София, Перник и Кюстендил, ГКПП-Гюешево, ГКПП- "Деве Баир" за Македония през Албания до Италия с изграждането на съвременна магистрала и железница. А и построяването на модерен скоростен път от Кюстендил до Босилеград и Сурдулица чак до Белград и Ниш! Това е от голямо значение за Кюстендил региона и областта.

    Коментиран от #29, #30

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Гогсн

    1 0 Отговор
    Тия до кога ще крадат.Зарезил до сега да няма магистрара и пак наши и ваши......
  • 29 ДТ 75

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Йордан Благоев Христов":

    Няма да има аварийна лента. Автомагистралата ще бъде от Ниш до Калотина след което до София вместо сегашната козя пътека ще има две паралелни кози пътеки.
  • 30 ДТ 75

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Йордан Благоев Христов":

    Коридор 8 по план преминава през Самоков и Дупница. Няма нужда транзитен път да заобикаля през София и Перник.
  • 31 Жеко

    0 0 Отговор
    Булгаристаааааааааан. Всичко е измислено в тази държава.
  • 32 Гост

    0 0 Отговор
    Добре много са ми странни тия търгове, един дава 137.5 милиона другият 140
    а дали едните не са по качествени от другите? всичко на цифра го удрят... а нямат 2% разлика дори.

    Веднъж бях на обществена поръчка на компютри в малка община:
    - фирма Х иска 600лв за единият компютър и 1000 за лаптоп.
    - фирма У иска 610лв за компютъра и 950 за лаптопа

    нямаше параметри, нямаше нищо....
  • 33 гост

    0 0 Отговор
    Излиза по 1055лв на квадратен метър, а ако викнеш фирма да ти асфалтира пред входа ти визмат 55лв на квадрат. На междуградските пътища слагат по един пръст асфалт, наскоро карах към мезек и пътя между селата беше 3м. широк, представяте ли си го това? Трябваше да отбиваме в тревата, за да се разминем. И затова са взети пари, из планинските курортни места е същата мизерия, разминаване на косъм. По кой БДС е правено това? М-ла Марица след многобройни ремонти за своите 3г. съществуване вече има ограничения на скоростта заради пропаданията, които така и не оправят.