27 Ноември, 2019 15:03 5 311 18

Продължава строителството на „Златен век”

  • златен век-
  • строителство-
  • днск-
  • решение-
  • артекс
Продължава строителството на „Златен век” - 1
Снимка: М. Богданова ©

„При реализирането на проекта не са налице предпоставки за какъвто и да било транспортно-комуникационен проблем в околната улична мрежа", е заключението на експертите.

„Според ИК Лозенец строежът на многофункционалната сграда "Златен Век" ще повлияе негативно на трафика в района. "Златен Век е на 3 улици, които са по 2 метра – просто не ми се мисли, след като се построи какво ще се случи – там няма да има влизане, излизане" – твърди Мариян Башур от ИК Лозенец”, уточняват от строителната компания „Артекс” и допълват: „Тъй като твърденията му не изглежда да почиват на експертна фактология, бихме искали да запознаем обществеността със специално изготвено транспортно проучване, чиято цел е да изследва транспортния трафик в района, в който се намира многофункционалната сграда "Златен Век". Транспортният анализ съпоставя сегашното състояние на трафика с бъдещото - при функциониране на сградата”.

При проучването е извършено ръчно преброяване на всички автомобилни потоци в 7 кръстовища около сградата и по бул. "Черни връх" в пиковите часове. За да се постигне максимално точна обективност на проучването, местата на преброяване на трафика са предварително съгласувани с Отдел "Пътна полиция" към СДВР.

Взети са предвид осигурените паркоместа в сградата и предполагаемият генериран от тях трафик в пиковите часове (7:30 – 9:30 и 17:00 – 19:00).

Заключението след транспортния анализ е категорично – "Пропускателната способност на околните улици позволява да се поеме натоварването от бъдещата сграда. При реализирането на проекта не са налице предпоставки за какъвто и да било транспортно-комуникационен проблем в околната улична мрежа. От гледна точка на транспорта и комуникациите се дава положително становище за изпълнението на тази сграда."

Призоваваме ИК Лозенец да използват факти при формирането на аргументацията си, тъй като всяко становище без доказателства би могло да манипулира общественото мнение.

Бихме искали да обърнем внимание и на гражданите и медиите да бъдат внимателни и критични към всяка информация, която им се предоставя, както и да не правят прибързани заключения на базата на "безспорни твърдения", които не са подкрепени с доказателства и факти.

Вярваме, че дейността на инициативните комитети и гражданските сдружения би била в обществена полза, ако предлагат решения на реалните проблеми на града, а не ако се стремят да спрат развитието му, се казва в позицията на „Артекс”.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 платени

    21 2 Отговор
    ""При рeaлизирaнeтo нa прoeктa нe ca нaлицe прeдпocтaвки зa кaкъвтo и дa билo трaнcпoртнo-кoмуникaциoнeн прoблeм в oкoлнaтa уличнa мрeжa", e зaключeниeтo нa eкcпeртитe." - уау, какви "експерти".
  • 2 Koko55

    13 0 Отговор
    То като си еве майката от трафик, ще е твърде късно за бутане и спиране на строежи. Трамвай десетчицата ще клекне също.
  • 3 Доста преди

    6 0 Отговор
    случаите ЦЦ ЦЦ и златен век родолюбците от артекс трябваше да запознаят обществеността с национално значимите цили които си поставят. Сега е безкрайно късно и безсмислено. Защо се криха? Трябва да се доверим на позицията на новия кмет който е избран с мнозинство и по закон.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Без да правим експертиза

    6 0 Отговор
    Е ясно. "Бушон" ще има. Затова пък цените са по 8000-9000 лв/м2
  • 6 Цвъки

    7 0 Отговор
    Аз пък си имам асансьор
  • 7 Ей, ей,

    11 8 Отговор
    Ей! Веднъж в тая София да се строи нещо с размах и визия и все се намират такива, които ще ни наврат в улички! Дребнави хорица с поглед надолу в сивия калдъръм! А бре уважаеми, светът построи първите небостъргачи преди век и половина! Мястото на "Златен век" не е конфликтно. Колко конфликтен до него е хотела?! В ансамбъл с него ще се получи добре.
  • 8 1111

    6 6 Отговор
    Сега трафика по Черни връх е ужас, представям си след това какво ще е. Да се разруши тази недомислица.
  • 9 Мирянов

    8 0 Отговор
    Всичко съм продал по 4 К Евро квадрата, да не ми бяхте давали разрешение за строеж, сега кой ви е крив. Клиентите на Артекс ще си получат имотите. Загубите по спрения строеж около 2 млн.лв. ще си ги взема по съдебен ред чрез съда, като бонус ще са ми.
  • 10 Будалата

    9 4 Отговор
    Като има малоумници да дават толкова пари..... Защо да не се строи
    Само да уточня цената на кв. м. В Щутгарт в момента е 3000 Евро к. м...... Само че реална площ.....
  • 11 Вирус

    6 4 Отговор
    Много от имотите са ателиета, за които не се изисква да бъде осигурен гараж или паркомясто в сградата. Къде на това кьоше ще си паркират колите 10 етажа ателиета?

    Коментиран от #13, #16

  • 12 Сеирджия

    5 0 Отговор
    Софето вече не става. Аман от глупави хора.
  • 13 асд

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Вирус":

    В сградата предлаганите имоти са около 105 на брой.
    Осигурените паркоместа са около 250.
  • 14 Архитекта

    5 1 Отговор
    Нека да вдигнат още 30 етажа, щом няма проблеми, но гледката в микро района ще бъде все едно в едно малко селце да построиш ЕПК на 21 етажа.
  • 15 libengazi

    4 1 Отговор
    Може ли малко по-конкретни данни от това проучване? Какво са измерили на тези кръстовища и какво ще се промени, с ЦИФРИ? Защото ми писна от експертни мнения без да са покрепени с данни!!!
  • 16 как така

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "Вирус":

    си мислиш, че такава луксозна сграда няма да осигури паркоместа?! Не бъдете елементарни. С този статут на сградата са постигнали по-голямо РЗП отколкото ако беше жилищна. Паркоместата са х 2, който си купи там има поне по 2 Кайена
  • 17 Софиянчето

    1 1 Отговор
    На тоя Лозенец майката му разгонихте
  • 18 ИВАН ИВАНОВ

    0 0 Отговор
    Оглеждаме се къде да се изнасяме от София!
    Отдавна не става за живеене. Ако не даваше работа на много хора, много от тях ще я напуснат.
    Няма уют в този град, само хаотично строителство и занемарени обществени пространства. Дава се строителна линия на един метър от пътното платно, тротоарите повсеместно са неподдържани и твърде тесни. Въпреки интензивното строителство последните години, старите сгради са занемарени, с олющени фасади, нещо което така масово виждам единствено тук в България, респективно София. Да се разруши Железопътния завод е просто престъпление! В какви само изложбени и спортни зали можеше да се преобрази!
    Обръщам внимание за една още несъборена, но красива сграда в очертанията на някогашния Електрокарен завод на. бул." Цар Борис- ТРИ"!
    В един град трябва да личи патината на времето! Никой чужденец няма да впечатлим с небостъргачи и ново строителство с четвъртити форми. Чужденците си имат и по- високи небостъргачи, и по-качествени и красиви нови сгради!
    Жалко, минаха години и проличаха безумията на строителството в София. Един подтискащ град!