Фирми от Гърция, България и Испания ще модернизират 33-километров участък София-Драгоман-сръбската граница срещу 377 млн. лева, става ясно от обявление на Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Поръчката е разделена на две обособени позиции.
Първата е за проектиране на железен път, контактна мрежа, съоръжения, строителство и авторски надзор на участък Волуяк- Петърч. Той е с дължина 12,2 километра и прогнозна стойност 102 млн. лева без ДДС. Спечелен е от консорциум „Вистра“, състоящ се от българската фирма „ВДХ“ (бившата „Водстрой-98) АД и „Лантания“ АД – Испания, с оферта от 92 млн. лева с ДДС, уточнява actualno.com. По участъка е планирана нова гара и спирка Костинброд, модерно коловозното развитие и контактна мрежа в гара Костинброд, проектиране и модернизация на железния път в двупътен, електрифициран участък от Волуяк до Петърч, надграждане на системата SCADA, нови перони с достъп до тях (пешеходни подлези/надлези) за гара Костинброд и спирка Костинброд и др.
Втората позиция е за строителство на железен път, контактна мрежа и съоръжения на участък Петърч – Драгоман плюс системи за сигнализация и телекомуникации на участък Волуяк - Драгоман. Дължината на участъка е малко над 21 км, с прогнозна стойност приблизително 244 млн. лева без ДДС. Спечелена е с по-скъпа оферта – 275 млн. лева с ДДС, подадена от гръцката компания Терна Акционерно Туристическо Техническо и Мореплавателно Дружество („Терна“ АД). В този участък се предвижда модернизация на железния път в двупътен, електрифициран участък от Петърч до Драгоман (РП Алдомировци запад), коловозното развитие, перони и контактна мрежа в нова гара Сливница, гара Драгоман, нови перони за гара Петърч, гара Сливница и гара Драгоман и други.
Компанията от Атина ще ползва няколко подизпълнители: „Порр Бау“ Гмбх (~1,5% от дейностите); „АЖД Прага“ ООД (~7,5%); „Балкантел“ ООД (~1%). Припомняме, че фирми на бизнесмена Христо Ковачки миналата година спечелиха две от поръчките, касаещи същата ЖП-линия – от София до Волуяк. До договор за едната от тях (в края на октомври месец 2020 г.) - за строителство в участъка на стойност 200 млн. лева без ДДС, се стигна след решение на ВАС. Първоначално НКЖИ бе избрала друг изпълнител – консорциум „КОМСА – Тракция“ (Испания). Неговата цена беше с около 10 млн. лева по-ниска от обединението „ЗГОП България“ ДЗЗД, свързано с Ковачки.
След обжалването обаче, което мина през КЗК и ВАС, се стигна до промяна в класирането. В крайна сметка се сключи договор със „ЗГОП България“ . В консорциума участват фирмите „Тодини България“ ООД, чийто управител е Камелия Таскова – преди години зам.-председател на партията на Ковачки „Лидер“ във Враца. Сега Таскова управлява и една от компаниите за продажба на електричество от групата на Ковачки „Хидро Пауър Ютилитис“. Вторият член на обединението е Стопанско дружество ЗГОП“ АД – Сърбия.
Месец по-рано НКЖИ избра консорциум „ИРТМС КА Волуяк“ ДЗЗД с участието на „Атоменергоремонт“ (отново фирма, свързана с бизнесмена Ковачки), да направи сигнализацията на същия участък срещу 45,5 млн. лева без ДДС. Партньорът на „Атоменергоремонт“ в консорциума е испанската фирма „Каф Сигналинг“ ООД.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факти
Коментиран от #3, #13
14:03 27.04.2021
2 Чичо Гошо
14:03 27.04.2021
3 Пунта Мара
До коментар #1 от "Факти":
Не бих казал. Плаче и се крие в ЗАЙЧАРНИКАКоментиран от #15
14:04 27.04.2021
4 Това сме го гледами
14:05 27.04.2021
5 Загрижен
Коментиран от #8
14:06 27.04.2021
6 Реалист
14:11 27.04.2021
7 В Тиквистан
15:16 27.04.2021
8 Така е
До коментар #5 от "Загрижен":
защото някой е хвърлил око на железниците и иска да ги прилапа без пари.15:28 27.04.2021
9 ДО 7
17:09 27.04.2021
10 Д0 7
17:18 27.04.2021
11 Д0 7
17:21 27.04.2021
12 Димов
Коментиран от #14
11:40 28.04.2021
13 Димов
До коментар #1 от "Факти":
... но след него не остава.Коментиран от #16
11:41 28.04.2021
14 бай ШИЛИ
До коментар #12 от "Димов":
Аааа, не е така,.. гледат в перспектива12:10 28.04.2021
15 Баба мара
До коментар #3 от "Пунта Мара":
Все фирми на радев Да са живи и здрави Боико. Строеше км за милион то за км малко над милион15:30 21.02.2022
16 Баба кина
До коментар #13 от "Димов":
Всичко след боико се разграбва като топъл хляб Ще оставят бЛгария оглозгана като след видинов15:33 21.02.2022