1 Август, 2022 14:21 2 800 3

100% запълняемост при тези имоти у нас

  • търговски парк-
  • софия-
  • заетост

Силно развитие на търговските паркове през последните години

100% запълняемост при тези имоти у нас - 1
Снимка: Shutterstock

Търговските паркове в страната се развиват прогресивно от няколко години насам, което доведе до достигане на 100% запълняемост на проектите в столицата през първото полугодие на 2022 г., сочат данните на доклада на Colliers за търговски площи. Това е причината за някои от тях да се планира разширяване на площите. През разглеждания период общият обем площи в столицата се задържа на 66 300 кв.м., което включва 3 парка. Един обект е на етап строеж и няколко на проектен етап.

По отношение на модерните търговски центрове в София предлагането се запазва на 390 660 кв.м. Нивата на свободните площи регистрират незначителен ръст от 1% през първото тримесечие, който се запазва до края на полугодието и така те достигат почти 6%. Стабилните позиции на търговските центрове, респективно ограничените свободни площи, водят до по-ниски темпове на усвояване. За първото полугодие са регистрирани 4600 кв.м. - 50% спад спрямо второто полугодие на 2021 г. Това е и най-ниската стойност на усвоени наемни площи на полугодие за последните 5 години.

Свободните площи на бул. „Витоша“ нарастват от 10% на 12%, което се дължи в голяма степен на затварянето на обекти от сектора на заведенията.

През първите шест месеца установените биг бокс оператори от хранителните вериги се фокусират в реновация на магазините си и в по-ниска степен в откриване на нови локации. Регистрирани са най-много нови обекти на КАМ Маркет - 6, следван от TМARKET (5), Billa (2), Lidl (2) и Kaufland (1). Силната експанзия на дискаунтърите Pepco, KiK и Sinsay продължи със съответно 16,12 и 8 нови магазина. Марките, които откриват своите първи представителни магазини за периода, са Mix Markt, Lynne и AC &co.

При наемните нива на първокласни локации в търговските центрове, на бул. „Витоша“ и в търговски паркове не се наблюдава промяна. Те са съответно 34 EUR/кв.м./месец, 50 EUR/кв.м./месец и 10 EUR/кв.м./месец. Тези стойности се очаква да се запазят в следващите месеци.

Устойчивото развитие на пазара на модерни търговски площи ще поддържа инвеститорски интерес и през втората половина на 2022 г., с основен фокус търговски паркове. Дискаунтърите ще продължат своята експанзия в търговски паркове и в търговски центрове. Очаква се нови оператори от този сегмент да влязат на българския пазар. В краткосрочен план ще се наблюдават промени в потреблението и поведението на купувачите в контекста на нарастващата инфлация / намаляваща покупателна способност, които ще имат отражение върху сектора и операторите.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ахах

    2 0 Отговор
    На всяка крачка в града търговски площи "продавам/давам под наем" седят си празни по 1-2 и повече години без изглед да си намерят мющерия.
    И то говорим за елитни плоши в търговски улици на първа линия.
    А Миленчето спами ли спами реклами, за да примами още някои и друг будала на 8.09 фабрика да си купи...
  • 2 Русенец

    1 0 Отговор
    Влезте в русенският мол, пък ми кажете колко е пълен.
  • 3 България

    0 0 Отговор
    Стига с тая софия!!!