Някои собственици на дизелови автомобили обичат да добавят малко масло за двутактови двигатели в резервоара си за гориво, за да смажат горивната система. Понякога хората използват и обикновено моторно масло. И тук идва въпросът: Безопасно и ефективно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизеловото гориво?
Горивната система се нуждае от смазване
Горивната система и горната част на вашия двигател изискват смазване, за да не се износват компонентите на двигателя. Дизелите принципно са проектирани така, че да това смазване да се осигурява от самото дизелово гориво. Восъчните съединения и сярата в дизеловото гориво, смазват горивната помпа и инжекторите, като помагат в борбата с износването. Без тях високотехнологичните компоненти в съвременните дизели, особено двигателите с високо налягане Common Rail, могат да се износят или да образуват отлагания, които пречат на оптималната работа, намалявайки мощността на мотора и икономията на гориво.
Проблемът обаче е, че днешното дизелово гориво с ултра ниско съдържание на сяра има значително по-малка смазваща способност
Стандартът ASTM за дизелово гориво принципно има за цел да контролира минимално ниво на смазваща способност, но за съжаление не е толкова, колкото производителите на двигатели изискват. От от доста време насам новите стандарти за дизелови горива налакат намаляване на сярата, за да се ограничат вредните емисии. Нафтата, която се продава по бензиностанциите съдържа максимум само 15 ppm сяра, в сравнение с до 5000 ppm в дизеловите горива, използвани преди новите разпоредби.
Съмнявам се, че някой ще възрази срещу по-чист въздух. Но нафтата с намалено съдържание на сяра определено има отрицателен ефект от намаленото смазване на дизеловите горивни помпи, инжекторите и горната част на двигателя. Тъй като пълната подмяна на инжекторната система може да струва хиляди левове, някои дизелови ентусиасти добавят малко масло за двутактов двигател към дизеловото гориво, за да възстановят загубените му смазочни свойства като предпазна мярка.
Безопасно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизела?
По принцип да, но не е препоръчително. Вместо това използвайте добавки за дизелово гориво, предназначени да поддържат горивната камера чиста и да смазват горивната система. Те работят по-добре и са много по-лесни за използване в сравнение с дозирането на масло за 2-тактов двигател и наливането му в резервоара за гориво. Но ако все пак искате да сипвате масло в нафтата, но знайте, че пропорцията е 1:200 - тоест един литър двутактово масло за 200 литра дизелово гориво или максимум по 20 милилитра масло на всеки десет литра нафта. Бъдете прецизни с дозировката, защото прекомерното количество на масло в горивото също не е добре да основните възли и агрегати.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
Коментиран от #5, #18
11:20 24.11.2024
2 морския
11:26 24.11.2024
3 Чичо
11:28 24.11.2024
4 Един
11:31 24.11.2024
5 ПРОБВАИ С
До коментар #1 от "Пилот на Ферари":
ПРОБВАИ С ЯМАЛЮБ ----ИЗГАРЯ ПРИ 57 ЦЕЛЗИИ11:35 24.11.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Коментатор
Всичката евроатлантическа прослойка постоянно ни натякват колко трябвало да затегнем мерките при ГТП-тата, за да не били допускани автомобили които замърсяват?!
Това добре, а ще се намери ли смелчага да попита, КАКВО СЕ СЛУЧВА С КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВАТА В БЪЛГАРИЯ???
Или първо ни трошат двигателите, а после когато започнат да пушат, ни санкционират, че не били изправни??????
....
Коментиран от #11
11:47 24.11.2024
11 Коментатор
До коментар #10 от "Коментатор":
...В България трябва цялостно п о ч и с т в а н е на мафията:
Като почнете от високите етажи, минете през мисирките, "експертите", та чак до редовите тролове на Галя!!!
Не може да се изискват еко норми, когато държавата нехае по отношение качеството на горивата, щото всички големи вериги са свързани с Боко и Шиши!!!
СПРАВЕДЛИВОСТ ТРЯБВА В НАШАТА СТРАНА И ТО В НАЙ-СКОРО ВРЕМЕ!!!
11:48 24.11.2024
12 Нлк
11:49 24.11.2024
13 Граф Монче Христов-Дупница
Коментиран от #14, #21
12:10 24.11.2024
14 Честно казано
До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":
Ние няма да сме живи тогаваКоментиран от #15, #17
12:13 24.11.2024
15 Граф Монче Христов-Дупница
До коментар #14 от "Честно казано":
По- оптимистично. Бъдещето ни връхлита неочаквано. И "кестените" в София сигурно така са си мислили, а вече половината градски транспорт е с електрически автобуси. Пълно е и с "електрокари". Хората не им обръщат внимание. Приемат ги за даденост.12:25 24.11.2024
16 400 000 километра
Коментиран от #19
12:27 24.11.2024
17 Гоце
До коментар #14 от "Честно казано":
Да Путин ще ви е унищожил12:32 24.11.2024
18 Знаещ
До коментар #1 от "Пилот на Ферари":
Не знаех, че 6×100=60. Това математиката на умнокрасивите ли е?12:45 24.11.2024
19 Карал
До коментар #16 от "400 000 километра":
съм Бош помпи. Между 250 и 300 хиляди, реален пробег, почват да текат от уплътненията. Само това им е проблем. Продават се комплекти, сменят се всичките наред, и помпата си работи като нова. Тя като тече, пак си работи, само дето част от разхода отива по земята. И пали малко по бавно първия път, и като е престаяла повечко време.13:07 24.11.2024
20 Смешки
13:14 24.11.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.