През първото тримесечие на текущата година средната цена на новопостроените жилище в Черна гора е 1399 EUR/кв.м, сочат данните на Monstat. Това е със 17% повече спрямо същия период на 2022-ра. Динамиката обаче се оказа разнородна, като се вземат предвид регионалните различия.
Изменение на цените на жилищата ново строителство
в Черна гора (в EUR/кв.м)
Регион | Средна стойност на кв.м през I-во тримес. на 2023 г. | Средна стойност на кв.м през I-во тримес. на 2022 г. | изм. % |
Черна гора | € 1 399 | € 1 160 | 17% |
Подгорица | € 1 477 | € 1 230 | 20,08% |
Крайбрежието | € 1 387 | € 1 370 | 1,23% |
Централен регион | € 673 | € 610 | 9,36% |
Северен регион | € 1 268 | € 1 399 | -9,36% |
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 7 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Милена Богданова
11:09 07.05.2023
2 Родолюб фон Барух Ал Сабах дьо Муажон
11:33 07.05.2023
3 Аз Кочо
Коментиран от #5
14:05 07.05.2023
4 Нещата са зле
Коментиран от #46
14:31 07.05.2023
5 Гост
До коментар #3 от "Аз Кочо":
Докога да търпим? Колко очакваш да паднат имотите, с 10, с 20, с 30% или с 5%? Ако ще трябва да чакам още 3 години за някакви си -10% или -15% намаление, мерси.Коментиран от #6
16:56 07.05.2023
6 Аз Кочо
До коментар #5 от "Гост":
С колко ще паднат и за колко време това вече никой не знае. Ако знаех щях да съм медиум. Но в края на крайщата никой не може да те накара да чакаш или да купуваш. Щом си на зор давай, купи но после не гледай цените. Просто си гледай живота.Коментиран от #8
17:12 07.05.2023
7 Аз Кочо
Коментиран от #47
17:38 07.05.2023
8 Гост
До коментар #6 от "Аз Кочо":
Аз си имам жилище, нямам зор да купувам. Но сривът е дългоочакван от много хора, които са имали някакви идеи, но досега са били възпирани от непосилните цени. А и през 2017 купих имот, който го взех ей така, а днес гледам, че в него район подобни имоти в същото състояние им искат двойно повече пари. И тук се поражда въпросът: що пък да не вложа някой лев в нещо подобно, ако стойността му няма да пада? Да, има индикации за балон, а вече има индикации и за спукването му, но от друга страна пък цените и заплатите вече не са такива, каквито бяха и едва ли имотите ще станат по два за лев. Имам предвид, че ако днес не купиш нещо за сто хил спестени евра, при заплата два бона, може да не можеш да си го купиш утре, при заплати от три бона и цена от 120 хил евра.Коментиран от #9, #12, #13, #15
21:03 07.05.2023
9 Аз Кочо
До коментар #8 от "Гост":
Цените на тези нива не са стабилни. Те вече падат навсякъде по света, дори и в София с 2.5 процента. Прочети пак какво съм написал по долу. Ще добавя че ИСКАНИТЕ цени не са ПРОДАДЕНИТЕ цени. Всеки иска, въпросът е кой дава и дали дава, краткият отговор е НЕКоментиран от #10, #14, #20
21:23 07.05.2023
10 Пешо
До коментар #9 от "Аз Кочо":
Кочо, кочо, колкото си умен, ако си и толкова богат, не само че скоро няма да купиш имот, ами ще спиш под мостовите.Коментиран от #11, #19
03:00 08.05.2023
11 Аз Кочо
До коментар #10 от "Пешо":
Нито купувам нито продавам, имам си достатъчно. Мен не ме мисли гледай себе си.Коментиран от #66
08:22 08.05.2023
12 Гост ли си Вуйчо ли си
До коментар #8 от "Гост":
Много ти е елементарна провокацията. Нищо не разбираш от икономика, ама не ти и трябва, остани си про..Коментиран от #17, #48
09:25 08.05.2023
13 има логика но..
До коментар #8 от "Гост":
Но тя не включва 2 много прости факта:1. Заплата 2 бона имат много малъл процент от хората у нас. Съответно малък процент от имотите могат да бъдат ценообразувани спрямо такъв доход.
2. Никой не ти гарантира ,че тия с 2 бона ще получат повишение от 50% в средносрочен план.
Много индикции за пазарен срив има. И едната от тях е, че се увеличава безработицата. Увеличават се и кандидат гурбетчиите, но гурбетът е все по-малко възможен, защото приемните страни имат също финансови проблеми и защото нашите цени вече не са подходящи за гастербайтери.
Махнем ли гурбета от сметката. Махнем ли евтиния кредитен ресурс. Сложим ли икономическите пустини, копито заемат 2/3 от територията ни. Добавим ли кошмарната безработица и загубените пазари.... ... ... ...
Нужно е новото урпавление да вземе мощни социални мерки. И така може би ще бъде избегнат големият срив, който е все по-вероятен.
Коментиран от #18
13:19 08.05.2023
14 абсолютно си прав
До коментар #9 от "Аз Кочо":
Имоти стоят непродадени години наред и не само че държат цена, ами и същата бива повищавана.Има си история в нета, който иска да провери.
Кутийка по провинцията от 30 000 евро преди 3-4 години днес е 60 000 евро. Говоря за една и съща кутийка не като тип ами буквално. Нещо непродадено за 30к години наред, сега да бъде продадено за 60к? Възможно е, но само при масова психоза сред купувачите.
Пазарът е тотално замръзнал и сделките са все по-малко.
Коментиран от #16, #49
13:22 08.05.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Гост
До коментар #14 от "абсолютно си прав":
Откъде знаеш, че някой не го е купил за 30к и не го е обявил обратно за 60к? Може да е спекулант, но все пак имотът е бил продаден за 30к.16:36 08.05.2023
17 Гост
До коментар #12 от "Гост ли си Вуйчо ли си":
Обори ме с факти и логика или просто не се обаждай.16:37 08.05.2023
18 Гост
До коментар #13 от "има логика но..":
Не съм съгласен. У нас няма безработица, а напротив, имаме недостиг на работна ръка. Заплатите, макар и със закъснение, все пак се актуализират. Много от фирмите вече имат политика за ежегодно повишение на заплатите, съобразно инфлационният процент. А частните майстори, като фаянсаджии, майстори на покриви, зидари, мазачи и подобни въобще не чакат, ами направо сами си вдигнаха ставките. Да споменавам ли колко се разрастна ай ти секторът, където заплатите са над средната, че понякога и в пъти над нея? Това са все хора с пари и с възможности, а броят и делът им сред работещите расте. Те успяват да спестят, при това немалко, и инвестират. Само не разбирам защо в български съборетини, като спокойно могат да си позволят вила на Лариса.16:45 08.05.2023
19 Гост
До коментар #10 от "Пешо":
Да, умен е. Доводите му са логични и обосновани, като ги подкрепя с факти и правдиви изводи. Просто има един такъв момент, че пазарната икономика в България не е съвсем подчинена на пазарни принципи.16:48 08.05.2023
20 Гост
До коментар #9 от "Аз Кочо":
2,5% не е задължително начало на голям спад. Може да е нормално колебание на пазара. Купувачите, които чакат по-изгодни цени, се надяват на нещо над -30%. Е, казваш, че вече има индикации за началото на такъв спад, но когато цените се сринат, то и повечето продавачи ще се отдръпнат. Никой не иска да си продава имота на безценица. Ако продавачът е на зор, ще продаде и евтино, но онези, които не са, ще свалят обявите и ще изчакат по-добри времена. Този факт не бива да се неглижира, защото разнообразието ще се свие до минимум и клиентите може да нямат какво да си харесат.Коментиран от #23
16:57 08.05.2023
21 Аз Кочо
ЕДИНСТВЕНОТО, което не знаем, е кога ще дойде рецесията. И тук се намесва безработицата. Тя има тенденция да заковава началото на рецесията което ще срине пазара на труда,. Това ще доведе до принудителни продажби на хората с кредити а и паника при другите които чакат без да продават.
Коментиран от #24
17:26 08.05.2023
22 до Гост
Коментиран от #25
17:27 08.05.2023
23 Аз Кочо
До коментар #20 от "Гост":
Да 2.5 не е много но е показателно че бума е приключил, следва спад. Пазара на имоти е най бавен заради психологичната му същност. Цикълът при него е като месечен дамски цикъл. Ако се върнете в историята ще видите че той е 18 годишен. Сега пак ще е същото, плюс минус някой месецКоментиран от #27
17:31 08.05.2023
24 Гост
До коментар #21 от "Аз Кочо":
Съгласен съм, но при нас няма безработица. Имаме липса на кадри. А и инфлацията, подхранвана от извънредни световни ситуации, като пандемия и война, може да достигне такива нива, че дори имотите да се купуват с по две месечни заплати, пак да са се стопили спестяванията в банката. Времената са много непредвидими, въпреки, че рецесията вече е предвкусвана.Коментиран от #26, #28, #29
17:36 08.05.2023
25 Гост
До коментар #22 от "до Гост":
Ще те помоля да си седиш на каишката и да не се месиш там, където не ти е мястото. Опитвам се да говоря с човека, да стигнем до по-ясно картина, докато злобното ти виене нито помага, нито има нещо общо с конструктивен диалог. Като не си дорасъл за такива разговори, не се бъркай.17:40 08.05.2023
26 Аз Кочо
До коментар #24 от "Гост":
Да безработицата в момента по цял свят е на рекордно ниски нива и точно това поддържа инфлацията. Тя обикновено поднася изненади падайки и после скачайки двойно. Това е ключът. ВИСОКИ ЛИХВИ ЗА ДЪЛГО. в един момент фирмите трябва да рефинансират, на по високи ставки. От там ще тръгне и спадът на този пазар. Въпрос на време. Преди всяка криза пазара на труда е в подем после се срива и то бързо. А той е последната обувка която пада точно след началото на рецесията17:43 08.05.2023
27 Гост
До коментар #23 от "Аз Кочо":
Последният крах на имотните цени в България беше няколко години след крахът им в САЩ. Ако не бъркам, цените тук тръгнаха рязко нагоре отпреди пет години. Тези цикли не са строго фиксирани по 18 г, а са според различни фактори, определящи динамиката на пазара. Днес, динамиката е бърза, заради паниката от световната инфлация, банковите фалити и несигурното утре. Купувачите на сегашното време са нетърпеливи, недисциплинирани и лесно се хвърлят на кардинални решения, съблазнени от мисълта "абе, какво има да чакам? Хората ги изплатиха и забравиха." Продавачите, пък, са алчни, твърдоглави и упорити. Трудно смъкват цена и са подстрекавани да не го правят от едни други, които не искат статистиката да тръгне надолу. Играта на нерви не е за всеки, а и купуването на имот за живеене не опира до това, да излезеш по-голям тарикат от другия. Това е философия, следвана от инвеститори и спекуланти, но хората, които просто си търсят дом ще го купят, дори да не е най-изгодният момент, щом е достатъчно поносим и щом са си го харесали.Коментиран от #30
17:51 08.05.2023
28 инфлацията викаш
До коментар #24 от "Гост":
а случайно да вдяваш, че тя е плод на алчността на точно такива тарикат продавачи като тебКоментиран от #32
17:51 08.05.2023
29 Аз Кочо
До коментар #24 от "Гост":
В момента инфлацията бушува в услугите, беше паднала в стоките, но сега пак тръгва нагоре и там. Засега не е тръгнала в суровините но мисля че ако банките не повишат пак лихвите тя ще тръгне и в суровините. Тази инфлация е най лошата от 40 години насам и няма да е лесно да. се потушиКоментиран от #31, #35
17:53 08.05.2023
30 Аз Кочо
До коментар #27 от "Гост":
Да, младите са нетърпеливи не са преживели 1996 и 2008. Затова факт е че масите купуват на пик и продават на дъно. За 18 годишният знам че досега винаги е бил постоянен. Говоря за старите европейски пазари не за бг17:58 08.05.2023
31 Не е точно така
До коментар #29 от "Аз Кочо":
Инфлацията знаеш как се създаде , изкуствено, сега така и ще си тръгне, защото сценаристите на тоя театър живот са решили да я премахнат. Не става веднага, иска се малко време, но, условията за това са създадени, вече започна с обратното прибиране на напечатаните пари, затягат се и кредитите, заплатите няма да мърдат повече, защото няма да има лесни пари за раздаване на популист-политическата клоакаКоментиран от #37
17:58 08.05.2023
32 Гост
До коментар #28 от "инфлацията викаш":
Аз не продавам имот. Аз се чудя, дали да купя. Продал съм единствено две стари коли. Престани вече. Очевидно не схващаш какво пиша.Коментиран от #33
17:59 08.05.2023
33 а така
До коментар #32 от "Гост":
сега е момента за апартамента, ти можеш, ти не си кой да е, ю кен дует! Само си напиши, че това че се чудиш дали да "купиш" е реклама, ако си честенКоментиран от #36, #40
18:02 08.05.2023
34 Брокер
Коментиран от #39
18:03 08.05.2023
35 Гост
До коментар #29 от "Аз Кочо":
Говорим за различни места. Ти говориш за света, в частност Западът, а аз фиксирам поглед върху ситуацията в България. Да, има свързаност между двете, но тукашните пазарни принципи са се доказали като неадекватни. Не питам какво би трябвало да стане, според учебниците, а какво да очакваме в действителност, според особеностите на балканският купувач и нестандартното му възприятие за нещата.Коментиран от #38
18:04 08.05.2023
36 Гост
До коментар #33 от "а така":
Не ща апартамент, имам си. Много разходи и ако не го отдавам под наем ще ми струва по-скъпо, отколкото ако парите седят под дюшег или в банка.18:06 08.05.2023
37 Аз Кочо
До коментар #31 от "Не е точно така":
Заплатите в Европа и САЩ растат. Пазарът на труда.бумти. За да изчезне инфлацията трябва тежка рецесия, но правителствата не искат това. Затова и лихвите са под инфлацията. Тя ще се задържи за дълго освен ако не настане тежка всеобхватна рецесия.18:07 08.05.2023
38 Аз Кочо
До коментар #35 от "Гост":
Всичко което е било на запад рано или късно ще дойде тук. Светът е едно глобално село. Това което става там ти дава насоки за това което ще стане и тукКоментиран от #41, #50
18:09 08.05.2023
39 Аз Кочо
До коментар #34 от "Брокер":
Това са цените на суровините и стоките. Но виж какво става с.цените на услугите, майстори, фризьори и т. НКоментиран от #42
18:11 08.05.2023
40 Гост
До коментар #33 от "а така":
Защо да давам 200к за пустеещ апартамент, на който ще му плащам по 700 лв годишно такса поддръжка и още 250 лв данък, като мога да си взема къщичка на 45 Мин с кола за 75к с годишен данък 50лв? За 45 Мин стигам от кварталът ми до работа с колата, толкова ми отнема и от къщата на село. А на село няма трафик, няма шум, няма смог. Има дворче, басейнче, дръвчета, птички и чист въздух.18:12 08.05.2023
41 Гост
До коментар #38 от "Аз Кочо":
А дотогава? Дечурлигата пораснали и заминали по чужбина, а ние събираме точки за пенсия. И що чакахме 18 г? За да купим панелката с 15к лв по-евтино ли?Коментиран от #43
18:16 08.05.2023
42 Гост
До коментар #39 от "Аз Кочо":
Цените на имотите са едното, което разколебава клиента да купува. Скъпите услуги на майсторите за ремонт са другото, което може да откаже несигурният клиент.18:18 08.05.2023
43 Аз Кочо
До коментар #41 от "Гост":
Търпеливите харчат парите на нетърпеливи те хахахах. Търпение, имайте търпениеКоментиран от #51
18:24 08.05.2023
44 супер експерт еколог
01:38 09.05.2023
45 Айше
15:38 09.05.2023
46 Вуй
До коментар #4 от "Нещата са зле":
Мочо, стария Вуй се завърна от почивчица и мога да ти кажа, че хотелите по Банско са пълни.Народа яде,пие,плющи и се весели.Само в твойта глЪвЪ са фалити и сривове.Не разбра ли ,че неудачници винаги е имало и ще има, защото иначе кой ше бачкаКоментиран от #52, #54
16:21 09.05.2023
47 Цоко Смоко
До коментар #7 от "Аз Кочо":
Преди пишеше, че лихвите са 1.5% а сега, че са +.3.5 - 5% ,нещо май сам се надбягваш ривериКоментиран от #53, #55, #63
16:25 09.05.2023
48 Вуй
До коментар #12 от "Гост ли си Вуйчо ли си":
Мочо ти имаш вече фобия от мене,аз преди малко с моето фемили идвам от Банско.Явно Криптомир ти е взел акъла в Мантастико ха хаКоментиран от #62
16:32 09.05.2023
49 Вуй
До коментар #14 от "абсолютно си прав":
Мойчо,къква ти беше заплатата преди 5г. , каква е сега?А цени на горива,ток,парно,храни, све?Едно време и аз бях на 16г., а сега минавам 60.??????Коментиран от #60
16:38 09.05.2023
50 Софянец
До коментар #38 от "Аз Кочо":
Евала Кочо, ти откри топлата вода, уникален сиКоментиран от #61
16:46 09.05.2023
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 видя ли ги
До коментар #56 от "Мен":
ми аз ви казах, на русенско варено и копърка изкараха три дни18:08 09.05.2023
58 Вуй
20:49 09.05.2023
59 Лупи
21:09 09.05.2023
60 Гост
До коментар #49 от "Вуй":
Преди пет години, през 2018, дизелът беше 2,15, а газта 92 ст. Днес, дизелът е 2,50, а газта е 1,02. Поскъпване с 10%...15%. При имотите поскъпването е двойно, но пък продажбите май ще са наполовина.21:25 09.05.2023
61 Трънчо
До коментар #50 от "Софянец":
Да, добре че беше той, да ти покаже и сапуна.21:30 09.05.2023
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Мен
До коментар #47 от "Цоко Смоко":
Не си брокер, невежа си....Коментиран от #64
21:33 09.05.2023
64 Плачко
До коментар #63 от "Мен":
Си ти и без д%ар %ник ха хахКоментиран от #65
22:26 09.05.2023
65 лека нощ Вуйчо
До коментар #64 от "Плачко":
и нахрани кокошките преди да се заровиш в сламатаКоментиран от #67
22:29 09.05.2023
66 Вуй
До коментар #11 от "Аз Кочо":
Затова ли от сутрин до вечер само пустосваш тука а22:36 09.05.2023
67 Вуй
До коментар #65 от "лека нощ Вуйчо":
Лека и на теве ривери22:39 09.05.2023
68 Криптомир
06:45 10.05.2023
69 Вуй
Коментиран от #70
16:07 10.05.2023
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Вуй
Коментиран от #72, #73, #74, #75, #81, #86
17:18 10.05.2023
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 висок стандарт казваш ?!!
До коментар #71 от "Вуй":
че и като теб !!!Коментиран от #77
18:18 10.05.2023
75 Аз Кочо
До коментар #71 от "Вуй":
И това ще отмине. Ето какво става в Америка идва и насамДълги години имотните предприемачи разчитаха на евтини заеми и инвестиране на парите на пазар с растящи цени на активите.
Сега „виждаме перфектна буря от растящи лихви, които налагат понижаване на цените на активите в съчетание със структурен спад на заетостта и остаряване на активите“, казва Матю Чабран, съосновател на компанията Tikehau Capital, която се занимава с управление на алтернативни активи за общо 43 млрд. долара
Коментиран от #76, #84
19:17 10.05.2023
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Аз Кочо
19:48 10.05.2023
80 Тинчето
Коментиран от #82
19:49 10.05.2023
81 Гост
До коментар #71 от "Вуй":
Кола на газ и висок стандарт??????20:18 10.05.2023
82 Вуй
До коментар #80 от "Тинчето":
Аз пък се радвам,че има такива като вас,за да живеят такива като нас добреКоментиран от #85
21:26 10.05.2023
83 Охранител в Карлуково
21:27 10.05.2023
84 Вуй
До коментар #75 от "Аз Кочо":
Ривери,ден година храни,докато умните се наумуват,лудите се налудуваят/наревът/21:31 10.05.2023
85 Банцкалия
До коментар #82 от "Вуй":
Ведухму ту колко добре живееш,, дойде с багажник пълен с консерви и не излезна от квартирара, курортист21:32 10.05.2023
86 Този коментар е премахнат от модератор.