15 Ноември, 2013 15:18 24 250 57

Новото на пазара на недвижими имоти (ВИДЕО)

  • imot.bg-
  • имоти-
  • пазар
Новото на пазара на недвижими имоти (ВИДЕО) - 1
Снимка: М. Богаднова ©

Луксозният сегмент, макар да представлява едва 10% от целия пазар, винаги е будел интерес у играчите на пазара. Съпоставяйки темпът на поевтиняване при него и този на имотите от средния клас, може да се стигне до извода, че спадът не е колосален. Една от причините е, че по-голямата част от собствениците на лукс жилища или къщи не изпитват значителни финансови притеснения и могат да си позволят да изчакат с реализирането на сделката. Има обаче и друг проблем. „В централните части на столицата и по-големите градове част от къщите, които се предлагат трябва да бъдат реновирани. Повечето от тях са и със статут на архитектурен паметник на културата. Така че дори офертната цена да е приемлива, то купувачът калкулира ремонта, който трябва да направи и бюрократичните етапи, които трябва да мине, за да ремонтира въпросния имот. В крайна сметка цената е доста по-висока, а шансовете за възвръщане на инвестицията доста неясни и затова някои от имотите престояват на пазара и над година”, каза в предаването „На ръба” по Канал 3 Милена Богданова, главен редактор на сайта за недвижими имоти imot.bg.

Клиентите, които придобиват имоти с помощта на ипотечен кредит, в масовия случай вземат заем в рамките на около 30 000 EUR. „Последните няколко месеца обаче, виждаме интерес и към по-големи и луксозни имоти, не само 3- и 4-стайни, но и къщи в елитните квартали на София и Варна. Там си позволяват и кредити над 100 000 EUR. Причината е, че купувачите са оценили, че дъното е действително достигнато и е добра инвестиция и хората, които разполагат със средства и с помощта на кредит инвестират в малко по-луксозни имоти”, обясни Тихомир Тошев, управител на „КредитЦентър”.

Повече за тенденциите на пазара може да видите в прикаченото видео.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 аноним

    4 3 Отговор
    нищо не поевтинява в тази скапана държава
  • 2 Дими Димов

    3 4 Отговор
    Как да не поевтинява, поевтиняват имотите...

    Коментиран от #6

  • 3 Бай Иван

    5 4 Отговор
    Подиграват се с народа! Хората нямат ,вече пари храна и лекарства да си купуват а те им говорят за нови жилища!
  • 4 Симеон Тасев

    3 3 Отговор
    то в случая без значение дали поевтинява или не като няма пазар и народа е беден няма да има и кой да купува и така наречените играчи няма да има какво да прават

    Коментиран от #5

  • 5 Николо Макиавелски

    3 4 Отговор

    До коментар #4 от "Симеон Тасев":

    народът не е беден а е алчен и прост
    за това сега ще му отрежат главата за пореден път с имотите
    който е изчаквал евтиНкото - сега му влиза двоен

    пазар винаги е имало но глупаците чакаха далаверата , е дочакаха я
  • 6 Николо Макиавелски

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "Дими Димов":

    имотите поевтиняваХА , но вече поскъпНаха

    влакът с "еФтинкото" замина , идва "Другия "
  • 7 аноним

    1 3 Отговор
    заглавието е достатъчно красноречиво:
    Новото на пазара на недвижими имоти

    ако старото е било поевтиняване , Новото е ???

    Жокер: не е поевтиняване , защото Не е Ново
  • 8 Мунчо

    4 1 Отговор
    Луксозните имоти винаги ги е имало и ще ги има за тези които могат да си ги позволят, ама не ни пробутвайте пак тези лакардии за поскъпването и за другия влак.... Там кондуктор е търсенето и който не знае за какъв дявол се е качил го смъкват :)
  • 9 Бай Иван

    4 0 Отговор
    В големите градове цените на панелките в гетата са паднали по ниско от квадратния метър на балатума! А луксозните имоти се продават трудно защото там гъзарите които ги купуват имат големи изисквания. Общо взето пазара на имоти е толкова вял,че дори не може да се нарече пазар.Единствения пазар който ,що годе върви е този на ЧСИтата. Те разпродават ипотекирани жилища с изпаднали в несъстоятелност собственици на килограм!
  • 10 Kuku Kukov

    3 3 Отговор
    >Единствения пазар който ,що годе върви е този на ЧСИтата. Те разпродават ипотекирани жилища с изпаднали в несъстоятелност собственици на килограм!< Иване, пак се изказваш неподготвен и ставаш за смях пред публиката! Камарата а ЧСИ си има сайт,където се изкарват за продан всички активи в туй число и недвижимостите. Без да ти пействам каквото и да е, провери какво се продава "на килограм" и как вървят цените...Ще останеш изключително разочарован
  • 11 ...none

    4 1 Отговор
    Не съм гледал сайта на ЧСИ-тата, но приятел си взе преди няколко месеца имот на търг от ЧСИ с 30% по-ниска цена от пазарната
  • 12 Валентин Пенев

    4 0 Отговор
    Какъв пазар какви имоти в България.Аз от 11 години живея в чужбина и апартамента и къщата ми са заключени, в това положение са още 2 500 000 българи.След нова година като паднат и последните ограничения поне още 500 000 ще напуснат страната.
    А при тази политическа обстановка да си купиш имот в България е все едно да си хвърлиш парите на боклука, защото не се знае дали изобщо държавата ще я има и дали няма да се напълни с цигани, негри, араби и сирийци.
  • 13 Kuku Kukov

    1 3 Отговор
    >Не съм гледал сайта на ЧСИ-тата, но приятел си взе преди няколко месеца имот на търг от ЧСИ с 30% по-ниска цена от пазарната < Това е изключително сериозен довод в един спор! Също толкова "достоверно" се приемат и доводи като: Един комшия от старата махала....и също Една жена на опашката за сиврия каза!
  • 14 Капиталист

    1 3 Отговор
    Днес 3 дни 7 дни
    Брой търсения 5179 265187 976462
    Нови обяви 29 2389 9977
    Разгледани обяви 168295 3031158 9792952
    Последната графа е за седмицата само....колко са новите обяви и колко търсенията.Продължава за някой хора черното да е бяло.Така е пазара е умрял.....но за вас господа.Този чежденеца го знаеме.....Хората не се интелесуват от имоти.........такае.........

    Коментиран от #15

  • 15 аноним

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Капиталист":

    Коментар до #13:
    ====================

    Наивниците винаги плащат вече са се побъркали от страх
    за два дни - 15240 прочитания

    Покупката та имот не е като покупката на краставици -
    това е Инвестиция и трябва да се гледа Дългосрочно
    ..............
    http://profit.bg/news/Dzh-Rodzhurs:-Tulpata-vinagi-greshi/nid-115341.html

    Коментиран от #27

  • 16 Капиталист

    0 3 Отговор
    Е така де.....не е краставица имота....прав си.... цените са нагоре и само нагоре.....а интереса е голям.....търсенето тепърва ще се засилва и ще набира скорост....и цифрите го показват.2010 беше момента за евтино......догодине вече ще е късно.Много хора няма да купят и този път....ще си живеят под наем,а тези които реват са именно прецаканите от първото поскъпване...то е ясно....Строи се .....и ще продължава да се строи........това е факт,нови жилища......няма евтино.....а прогнозите за 200евр.2....дори и в Бусманци и Кремиковци не се збъднаха....то даже и в Кремиковци,ако се построи на територията на завода бизнес център.....подобен на младост....цените ще фръкнат и там.....

    Коментиран от #17

  • 17 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Капиталист":

    Абе ти да не си някой изгладнял брокер който се опитва да си живне малко скапания биснес?Кво толкова си се взел на сериозно? На кой му пука какво става с цените на имотите, хората имат къде по сериозни проблеми? Хайде стига само си пълнил темата с безмислени редове.Ако са толкова поскъпнали имотите то значи,че до няколко дни ,ще започне вече да се чувства недостиг на жилища и ще има опашки за закупуването на такива. Аре гледай си рахата , идва Коледа , Нова година ДАВАЙ ГО МАЛКО ПО ШИРОКО!
  • 18 Easy ryder

    1 0 Отговор
    Ха ха изпълзяха пак мечтателите за нов имотен балон да обясняват че "последния влак" бил минал.
    Вярно изгладняхте много,но само с мантри за поскъпване,пазара няма да се съживи.Първо икономиката трябва да тръгне,да има повече хора с пари,да усетят някаква перспектива тази държава и тогава ще се случи това което толкова очаквате.
  • 19 Капиталист

    0 1 Отговор
    Като гледам тебе те интересуват имотите......Бай Иване.....явно са те порязъли някъде в миналото,да позная ли.....незавършен строеж от недобросъвестен инвеститор....догадки.Не съм брокер.....и не са толкова поскъпнали имотите....само все още с 10%.....но поскъпват и тенденцията се запазва и е факт....и имота си остава най добрата инвестиция ,то за това продължава строителството....и за това цените ще са нагоре......и нависоко и за това интереса е голям....тези цифри........Разгледани обяви 323297 и това от сутринта само до сега.....дали е умрял пазара......така е бялото е черно,господа.....пазара е мъртъв да живее пазара.....на имоти де..............
  • 20 Капиталист

    0 1 Отговор
    Разгледани обяви........7 дни .........9990123.
  • 21 Капиталист

    0 1 Отговор
    И в крайна сметка.....Бай Иване.....тука си е свободна зона....нали,човек да изказва мнение,най малкото пък ти можеш да ме ограничиш да пиша.......Явно обаче....ако мнението ми е различно от това,че имотите поевтиняват,пазара е умрял и др. подобни, нямам права да публикувам коментари....нали.....коментарите ми се превръщат в пълнежи.Нека ти кажа и още нещо......Бай Иване.....прави ми удоволствие.....за това го правя......иначе коледа и нова година са чудесни празници.......така е.....и като говориме за коледа и подготовка......написа ли писмо на Дядо коледа....да ти прати едно бентли....от онези сайтовете които гледаш и си мечтаеш за,лукзозни автомобили.......или не.
  • 22 Капиталист

    1 1 Отговор
    Това на снимката съм аз,на аватара и съм се кръстил Капиталист,понеже съм такъв и мисля като такъв,предишното ми име е .....vlp...........и минуси и плюсове не слагам.....понеже това е глупаво и жалко.......като система за оценяване....не сме в училище все пак.Като има и ако има нещо го казвам.....в прав текст....дори и да не се харесва....въпрос на мнение и гледна точка....нали.

    Коментиран от #24

  • 23 Бай Иван

    1 0 Отговор
  • 24 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Капиталист":

  • 25 Тодор Колев

    5 0 Отговор
    Пазар на имоти почти няма. Рядко някоя епизодична сделка. Народа няма пари, притеснен е за бъдещето си, несигурността е голяма, протестите не стихват. Продавачите въпреки, че намалиха цените си, то все още са далече от възможностите на купувачите. Тези продавачи, които са купили или строили по времето на бума сега ще продават на загуба или с минимална печалба. Собствениците на имоти трудно приемат по ниските цени, но и купувачите не бързат. Така, че няма засега нищо ново и така ще продължава, докато не паднат цените на нива преди бума на имотите. Пък и държавата няма голям износ на стоки за да влизат пари, нито има голям наплив от богати емигранти и чуждестранни инвеститори, заради корупцията на всички нива.
  • 26 Ралица Николова

    5 0 Отговор
    Тодор Колев е абослютно прав. Никой не смее да тегли кредит и тук там купува някой кешовик, който е продал земя или друг имот. Освен това има и някой други непазарни фактори, к също оказват влияние споменати тук -> Пич продай си апартамента като обигран собственик
  • 27 1111

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "аноним":

    СТРАХ! СТРАХ!СТРАХ! Това е новото на пазара на недв. имоти.Следва ПАНИКА ...ХА-ХА-ХА...А после?

    Коментиран от #34

  • 28 Дими Димов

    2 0 Отговор
    Трагична картина, жалко за България.
  • 29 Капиталист

    0 3 Отговор
  • 30 Капиталист

    0 4 Отговор
    Разгледани обяви 167451 -------6.40....само.Отиавам да отварям офиса.....да правя пари.Успешна седмица на всички.Не продавам имот....не съм брокер....КАПИТАЛСТ съм.Ок....пазара е умрял.....няма интереси.........и цените падат ....скоро 200евр.2........чакайте....на пролет......... ......къде ....на централна автогара...........и от там на село .Черното е бяло.....явно ........слагам си черната риза днес..........така де бялата в действителност.....отивам в офиса ,не на погребение. .Позабавлявах се........с вас господа.....знаещи и можещи........капацитети.
  • 31 Капиталист

    1 3 Отговор
    Капитализмът е икономическата система, доминираща в повечето страни по света от Индустриалната революция насам. Макар да няма общоприета точна дефиниция за капитализма,винаги се приема, че в неговата основа стои натрупването на капитал като основен мотив в икономическата дейност. Този начин на икономическа организация предполага и ясно разграничаване на доходите от инвестиране на капитал (печалба) и от труд (заплата), което не е характерно за по-ранните аграрни икономики.

    В класическата си форма капитализмът се основава на частна собственост върху средствата за производство, които се използват за извличане на печалба в условията на конкуренция и относително свободен пазар. Някои изследователи използват и по-широки дефиниции на понятието капитализъм, като включват в него смесени икономики, като социалното пазарно стопанство, и дори икономическата система на комунистическите режими, разглеждана като държавен капитализъм.

    Някои елементи на капитализма съществуват още в Античността, а през европейското Късно Средновековие процъфтява т.нар. търговски капитализъм.Класическият капитализъм се формира в Западна Европа от 16 век, и се превръща в преобладаващата система в региона в края на 18 век.Той постепенно се разпространява и във вътрешността на континента, а през 19-20 век се превръща в основния двигател на индустриализацията в по-голямата част от света.
  • 32 Капиталист

    0 2 Отговор
    Сещаш ли се Бай Иване....или още живеш в миналото и старите навици.....те притискат.Нормално е......да не можеш да се ориентираш.....иначе си разглеждаш сайтове с луксозни автомобили....нали.....мечташ за капиталистическият начин на живот.....да ама трябва акъл,труд и предприемчивост....при Бай Тошо са ти давали наготово и си карал ладичката.....сега за това си объркан.....капитализма не е за всеки......трябва си БАЧКАНЕ.....ЯКО.....за всичко......за да ИМАШ.........не реване...........и да ти дават наготово,иначе мечтите са БЕЗПЛАТНИ........особенно като са подплатени с трева....са и по реални.....за някой. .Разгледани обяви 175510 ..........и нагорееееее.......
  • 33 Капиталист

    0 2 Отговор
    И още нещо......преди когато подхлъзнаха нашите родители 44г.комунистите....Гошо Димитров им каза......Който не работи няма да яде....и затвориха границите....към света.Сега е който не работи.....няма да можеда си плати наема или да купи апартамент....но границите са отворени има възможности да се докаже човек и да изкара пари стига да може и да знае как,за да води по добър живот за него и семейството му....и повярвайте....най голямата имотна криза не е тази....а иманно при комунистите....когато на хиляди хора им взеха насилственно земите и имотите и ги набутаха в панелки.......но никой не рева тогава.Навремето вишистите,елита на обществото, бяха и най експлотираните хора....БАЧКАХА ЗА БЕЗ ПАРИ........сега има избор.....да спечелиш или да загубиш.....но това си зависи от човека от капацитета му.КАПИТАЛИСТ И ПРЕДПРИЕМАЧ....не е лоша дума....както и всеки си носи кръста.

    Коментиран от #35, #39

  • 34 аноним

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "1111":

    Цитат : А после?
    ......................

    добър въпрос , какво следва после ?!

    после следва това , което се е случвало през 2007 год - а на него Му Дойде Времето
    тайната е в Заглавието , в "Новото" , което е забравено старо

    иначе нямаше да ви питат - "какво ново" на пазара

    Коментиран от #38

  • 35 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Капиталист":

    Коментиран от #36

  • 36 аноним

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Бай Иван":


    ==============

    не всичко , което блести е злато
    не всичко, което хвърчи се яде
    ........
    не го мисли капиталиста - щом си закъснял да купиш .......
    ще ти е труден живота , , вервай ми

    Коментиран от #37

  • 37 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "аноним":

  • 38 1111

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "аноним":

    Значи: Шат,на патката главата...???Сега вече, разбрах!
  • 39 Тодор Колев

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Капиталист":

    Капиталист, изместваш фокуса на проблемите. Народа иска да работи, но и да получава съответното справедливо заплащане за това което е изработил. Проблема е че капиталистите, които ни управляват не успяха да създадат подходяща среда за развитие на бизнеса. И бизнеса и работещите са в блатото. Страната ни е закъсала и изостанала в почти всички направления. За строителните предприемачи бизнеса също умря, защото вече няма реализация на продукцията си. А е налична и голяма нереализирана продукция. За съжаление тепърва цените ще падат под себестойност защото няма купувачи. А и кой инвеститор би си вложил парите там където има несигурност, всекидневни протести, липса на пазар и падащи цени? Дори след падането на забраната за работа в страни от Западна Европа от 01.01.2014г. очаквам много българи в работоспособна възраст да потърсят работа извън България.
  • 40 Капиталист

    0 1 Отговор
    Тодоре.......в момента се строят....нови кооперации.Ако мислиш инвеститорите за тъпи....по зле за теб......интерес има за имоти и винаги ще има и за това срлягам тези цифри....понеже никой туко така не разглежда....ако няма интерес.В БГ......не е розаво....но за кой....има хора които изкарват доста добри заплати.....в мойта фирма няма заплата пад 1200лв.....плащам,но и получавам.Зад граница има 2500000...българи които изкарват много добри пари.....и не си мисли,че са заминали за да останат завинаги там.Знаеш ли капитала който влиза всеки месец от там колко е голям....и защо так....защо го пращат тук,а?Само глупака обезценява нещо което е стойностно.......а имота е една от най-добрите инвестиции.......особенно от тази позиция в която е сега.....силно обезценен.Капитализма не е идеалната система.....но ти предлага възможности....и ако си умен,не те мързи и знаеш как....можеш да изкараш пари.....докато при извратената форма на тоталитаризам в която бяхме 45 години....то резултата е налице.....умствени Квазимодовци.....които са свикнали някой да им подарява или дава или крадат....то и за това реват.Посочи ми една държава в която да обсъждат имотите толкова много.....всеки си прави сметката,планира....бедата е,че не на всеки излиза вярна накрая....сметката....а повярвай,тези които строят сега,ще и спечелят най много утре и това са хора с капитал...не на кредит и могат да чакат.Не съм строител,нито предприемач такъв...нито брокер ....анализатор съм и това ми е п
  • 41 Тодор Колев

    2 0 Отговор
    Няма да се съглася с теб, че се строели нови кооперации. От както настъпи кризата кооперации вече не се строят, защото е пълно с празни завършени и незавършени кооперации, а няма вече купувачи, поради спрялото кредитиране , а и нежеланието на клиентите да взимат кредити. Приятел съм с собствениците и на два склада за метали и те заготвено желязо за кооперация не са продавали. Една кооперация струва много пари и едва ли някой инвеститор ще иска да си забие парите за неопределено време. Иначе за наеми пазара е по-голям. А когато има работа и е добре платена, тогава българина става много работлив - пример наши сънародници живеещи в чужбина и времето на бума и силните години в България. А и Китайския социализъм е производителен не по-малко от Американския капитализъм. Но у нас нито социализма, нито капитализма ни е на ниво поради шуробаджанаштината и корупцията. Хората, които имат пари и управляват България нямат интерес да я променят, а тези които искат да я променят нямат пари и нищо няма да могат да променят.

    Коментиран от #42

  • 42 Easy ryder

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Тодор Колев":

    Подкрепям те напълно.В България умните и способни хора не управляват.Некадърници наследили бащите и дядовците си от соца се правят на политици и провалят с кражби и корупция бъдещето на всички.Повече от 2 милиона избягаха и няма да се върнат както ни убеждават разни "разбирачи".Дори да се върнат те като пенсионери техните деца вече са родени там и не чувстват България като родина.За сметка на това мургавелите се множат в геометрична прогресия.И естествено в цялото това "светло бъдеще" трябва непременно да се включи българския новопостроен коптор с петоъгълни стаи,супер некачествени материали вдигнат насред мочурлива ливада.Е няма как да не му се вдигне главоломно цената.Банките и те помагат с ипотечни кредити с най висока в ЕС лихва,доживотно обвързване и т.н. подробности описани със ситен шрифт в договорите.
    Е след всичко това как няма да станат 2000 евро квадрата тези безценни "инвестиции".
    На западния фронт нищо ново дами и господа имотни "инвеститори" ,корабът потъва нормално.
  • 43 Дими Димов

    2 0 Отговор
    "мургавелите се множат в геометрична прогресия" , а мургавел пари за коптор не дава, а направо се нанася...В близост до кварталите на мургавелите из Пловдив и Пазарджик се продават много 2-ву и 3-ри стайни апартаменти по 15 000 до 20 000 лв. и няма мераклии да купуват...
  • 44 Капиталист

    0 1 Отговор
    Разгледани обяви ....за седем дни.... 9372173 .Така е няма интерес към имотите.......прави сте......... .Вземи се информирайте бе хора.......а ти Easy ryder.....виж в нета колко пари изпращат нашите работяги зад граница в БГ.......всеки месец и си задай въпрос защо....дали нямат намерение да се върнат.Имотите.....нагоре....който е искал изгодна сделка...2010година беше......иначе кервана си върви.........а ти Тодоре се разходи малко из София.....да видиш дали не се строи....не е като в началото....естественно....но се строят нови кооперации....и ще се строи....тепърва......понеже има неостиг на ново.....а глупостите ,че новото не е добро.....и тука някой да се прави на разбирач и строителен критик,от панелката си...стара....това е и най смешното......и жалко.Има и некачественни такива ....така е....но в процентно отношение са малко......то и панелките са строени от строителни войски....и там е още по зле положението откъм качество,ама всеки ги спряга ...колко са хубави....само дето всичко се чува и хората нямат тайни във входа и разбираш комшийката какво готви и то от тоалетната ти. ...понеже преди се гонеше бройката,не качеството....ама хората купуват и не знаят това.....какво купуват. [
  • 45 Тодор Колев

    2 0 Отговор
    Гледането на обяви не е като купуването. Много собственици, които са публикували обява следят броя на посещенията си в дадената обява, отделно агенции за имоти ги разглеждат, някои зяпачи, хора следящи и чакащи падането на цените и .... А в София ако ти се разходиш ще видиш това което аз ти писах: празни завършени сгради и дори комплекси и недовършени и зарязани кооперации. Дори провери колко са издадените разрешителни за строеж и дали има издадени такива за кооперации. И аз бих искал ситуацията в страната ни да се подобри, но с настоящите политици и продажния им манталитет е почти невъзможно.
  • 46 Капиталист

    0 2 Отговор
    ОК..........Тодоре.....както кажеш.10%....от 2010 са поскъпнали имотите и тези цифри са понеже хората просто ей така си гледат....като Бай Иван луксозните коли....пак ОК.....иначе панелките са жилищата без реална себестойност....така е.........Пак ще си говориме.....догодина........ .Хората нека не купуват.....да си живеят под наем и да чакат.....200евр.м2........и да поевтиняват имотите....колкото си искат.....то си е на всеки право това......кога да купи.....имот......така е.
  • 47 Капиталист

    0 2 Отговор
    Имотите в София вече поскъпват
    Средната цена на кв. м вече струва 741 евро при 710 евро година по-рано
    11 ноември 2013 21:02
    64 200 е средната цена на закупените апартаменти в София през третото тримесечие. Това показват данните на агенцията за недвижими имоти Bulgarian Properties. Тя остава почти без промяна спрямо предходните месеци, но на годишна база се наблюдава поскъпване.

    Средните офертни нива на кв. м са паднали леко - от 747 на 741 евро за три месеца. Година по-рано цената е била 710 евро/кв. м. Според брокерите това може да означава, че дъното на цените вероятно е било през втората половина на 2012 г. и началото на 2013 г. Вече можем да говорим за започнало възстановяване на пазара в столицата. Експертите обаче уточняват, че няма да се изразява в бързо нарастване на цените. По-скоро ще доведе до умерен и устойчив растеж в средно и дългосрочен план. И то ако има подобрение на макроикономическите показатели. От анализа става ясно още, че продажбите в София са се увеличили с 10% за година.

    С 20% се увеличили и продажбите на ваканционни имоти в морските курорти, отчитат още от BULGARIAN PROPERTIES. Средната цена на кв. м продадени апартаменти в Слънчев бряг за третото тримесечие била 570 евро. За един имот е плащано средно 33 700 евро. В зимните курорти обаче търсенето било по-слабо, въпреки че това лято имало повече сделки в сравнение с предишното.

    Средната цена на база реално сключени сделки в Банско и Пампорово била 375 евро на кв. м. Бюджетит

    Коментиран от #48, #49

  • 48 Тодор Колев

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "Капиталист":

    Bulgarian Properties трябва да е най-щастливата агенция на пазара на недвижими имоти. Според мен ще минат поне 10 години докато държавата се стабилизира и имотите да тръгнат нагоре, а до тогава цените на имотите ще падат с променлива скорост. Аз 2000-та година съм купувал чисто нов апартамент за 200$/м2. Така, че всичко е възможно.
  • 49 brake point

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Капиталист":

    Нали уж сам писа в коментар 44 че 2010-та били изгодните сделки а после цитираш че дъното било втората половина на 2012-та.
    Явно 2 години за нищо ги нямаш.
    Като говорите за възстановяване сами не си вярвате.
    Били се вдигнали с 50 евро цените някъде и това значело вече че пазара бил възстановен.Никой не смята инфлацията за последните 5 години да видим колко всъщност се е вдигнала цената бна уж добрата имотна инвестиция в България.
    Толкова са затънали нещата че скоро няма да се усети реален ръст.
  • 50 Капиталист

    0 2 Отговор
    Браво значи си от печелившите Тодоре.....на пазара.Ок.....цените ще падат......гловоломно..... .Пак ще се срешнем след 10 години,Тодоре......само ,СИМПАТЯГИ СТЕ....... .Иначе инфлацията за какво я спрегна.....като тя засяга тези с депозитите и кеша в банката.2010....беше добрата година за покупка......края......Разгледани обяви 1049083 ......факт....и нагоре.

    Коментиран от #51

  • 51 Тодор Колев

    3 0 Отговор

    До коментар #50 от "Капиталист":

    На нашия слаб имотен пазар ако имаш късмет можеш да продадеш имот само ако е висококачествен и свалиш цената му под тази на твоите пряки конкуренти за да изпревариш постепенното падане на цените.. Според брокери е нормално един имот да се продава минимум 2 години. Въпреки, че излиза по скъпо, клиентите предпочитат имота да е напълно завършен. При такъв случай клиенти, които разполагат с пари са готови да ги извадят защото чустват, че са на печалба и че сделката е добра за тях. Но да строиш сега си е голяма доза риск да си забиеш парите, защото положението се влошава. Т
  • 52 Kuku Kukov

    0 2 Отговор
    >да си забиеш парите, защото положението се влошава. Т< ------- Какво ще строиш? Най вероятно нищо, нали?
  • 53 Kuku Kukov

    1 1 Отговор
    Ако строиш маломерни копторчета от гипскартон, ще си на загуба защото балъците свършиха! А, ако купиш парцел и си строиш къща за теб и семейството си на печалба, защото майсторите в момента работят за ниски надници и се стараят ,заради евентуални препоръки. Значи от ситуацията има и някаква полза?
  • 54 Капиталист

    2 0 Отговор
    Разгледани обяви 1049083....17:57
    Разгледани обяви 1321509 ....21.22.......

    Коментиран от #55

  • 55 Easy ryder

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Капиталист":

    Проверяват вразумили ли са се балоненните мечтатели и колко са си свалили цените.Обаче като гледам броя на сделките има още време.

    Коментиран от #56, #57

  • 56 Kuku Kukov

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Easy ryder":

    >Обаче като гледам броя на сделките има още време. < Aма, любезни: Агенцията по вписванията има сайт,който е публичен и до него има абсолютно свободен достъп? Напъни се леко и влез, пък провери и тогава дрънкай - под забавният си "ник" със смешна, червена бричка! Следи подробно сделки в София и София - област .
  • 57 1111

    1 3 Отговор

    До коментар #55 от "Easy ryder":

    Проверяват за комфортни(бюджетни..хахахахаха) жилища м/у 100 и 140 м/2 с ,,уникална локация,, до 50 000 ЛЕВА... ама са закъснели с 10 години.От друга страна дето се казва,за някои тръпката е в търсенето,а за други-в сеира!В момента е голям сеир,а се очаква още по-голям.