Haциoнaлнoтo cдpyжeниe нa oбщинитe предлага общините на всеки 2 години да актуализират данъчните оценки на имотите, нapeд c индeĸca нa цeнитe им, ĸoйтo ce oпpeдeля oт HCИ.
В случай, че промяната бъде приета, то тя ще се отрази най-неблагоприятно върху собствениците на стари жилища в София. За последното десетилетие по данни на НСИ жилищата в столицата и големите градове са поскъпнали с 50%. Най-силно увеличение се отчита в центъра на София и кварталите, в които има добра инфраструктура
За момента данъчната оценка се определя от няколко основни компонента, а именно: местоположението на имота, конструкцията и големината на сградата, година на строежи и други.
Експерти коментират, че към момента данъчната оценка е в пъти по-ниска от реалната продажбна цена и през последните между 10 и 20 години не е променяна.
От данъчната оценка ще се определя и такса смет, без да се взема под внимание количеството отпадък, който изхвърля домакинството. Обвързването с генерираното количество боклук, което е далеч по-справедлив начин на калкулиране на данъка, евентуално ще влезе в сила през 2025 г.
В мотивите на законопроекта за промяна на данъците е записано, че общинските съвети трябва да могат да определят различни ставки за различните населени места в дадена община и зоните в тях.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Е ся ни се
Коментиран от #4, #6, #9
17:14 08.11.2023
2 Луда работа
17:16 08.11.2023
3 Последния Софиянец
17:16 08.11.2023
4 Последния Софиянец
До коментар #1 от "Е ся ни се":
Що ревеш ?Нали гласува за Терзиев?17:17 08.11.2023
5 Продавач
17:17 08.11.2023
6 А кога ще влезе в сила
До коментар #1 от "Е ся ни се":
закона за 400 процента данък за втори, трети и т.н. имот? Не стига, че не плащат данък за наемите които вземат, но и данъка им нисък.Коментиран от #11, #29, #81
17:20 08.11.2023
7 както и отърва на мафията
Коментиран от #8
17:23 08.11.2023
8 Кокорчо 🌈🌈🌈
До коментар #7 от "както и отърва на мафията":
Да го дуат бедните!хи хи хи17:24 08.11.2023
9 ПЕШО
До коментар #1 от "Е ся ни се":
като търпите такива управляващи, така е . .. .ОСТАВКААА. но ми трият коментарите .
17:25 08.11.2023
10 нннн
Коментиран от #25
17:26 08.11.2023
11 Алфа херинга
До коментар #6 от "А кога ще влезе в сила":
Сигурно щото тези които правят законите имат и те по 10-15 имота.17:26 08.11.2023
12 Едно земетресение ще покаже
Купувайте къща с двор да сте си чорбаджии сами на имота
17:27 08.11.2023
13 Орташките кооперации с
17:29 08.11.2023
14 морски
Коментиран от #44
17:33 08.11.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ХА ХА
Само ше дигам наемите.
17:35 08.11.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Много
17:52 08.11.2023
19 Гошо
17:54 08.11.2023
20 Моарейн
17:54 08.11.2023
21 БгТопИдиот🇧🇬
17:54 08.11.2023
22 Закс
17:56 08.11.2023
23 БгТопИдиот🇧🇬
Да ги арчат за едни наши фирми,да ремонтират ремонта.
17:56 08.11.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 ХА ХА
До коментар #10 от "нннн":
По логиката на това че си се родил на белия свят, всички плащат данъци даже и в северна кореа, ако неискаш да плащаш данъци, купуваш палатка опъваш я на искъра откъм резервата (ако си намериш място, шот е пълно със самонанесли се) и се тагваш че живееш на ривиерата ако имаш ток.Коментиран от #36
17:59 08.11.2023
26 Морски
18:00 08.11.2023
27 икономист
Коментиран от #33, #85
18:01 08.11.2023
28 експерт
18:05 08.11.2023
29 ХА ХА
До коментар #6 от "А кога ще влезе в сила":
ХА ХА ХА ХА мечтата на бедняка.Не е важно я да съм добре, важно е вуте да е зле.
Коментиран от #32, #35
18:05 08.11.2023
30 един
18:06 08.11.2023
31 дедя
18:11 08.11.2023
32 Това е стандартна данъчна практика
До коментар #29 от "ХА ХА":
в цял свят. Точно както и прогресивният данък. Обратното е чиста кражба от държавата. Умнико!И в допълнение, 1000 лева данък на вилата ми и на апартамента ми в Несебър аз мога да си го позволя, обаче ти не можеш да си ги позволиш, за твоите 5 апартамента, платени с ипотечен на зелено, които даваш под наем и седиш като търтей по барчетата, по цял ден, да си мислиш, че си гангстер и си надхитрил системата.
Коментиран от #34
18:13 08.11.2023
33 ХА ХА
До коментар #27 от "икономист":
Нищо общо нямаш с икономиката. Най много като се дигнат лихвите, банките да си приберат още апартаменти и гордите "собственици" да станат горди наематели.18:16 08.11.2023
34 ХА ХА
До коментар #32 от "Това е стандартна данъчна практика":
Несъм ги купил, а съм ги построил и не са пет. Няма да те обиждам, ти сам си се обидил. И живея на село.Коментиран от #37
18:22 08.11.2023
35 Да ,бе
До коментар #29 от "ХА ХА":
Затова половината апартаменти в градовете са празни.Ще купуваме за “инвестиция”.А,сега ко прайм?Коментиран от #39
18:24 08.11.2023
36 нннн
До коментар #25 от "ХА ХА":
Има логични данъци и ,,данъци", изсмукани от пръстите. За изсмуканите от пръстите става въпрос.Коментиран от #42, #43
18:34 08.11.2023
37 кккл
До коментар #34 от "ХА ХА":
Един умен човек. Браво! Нека другите се умирисват на кисело зеле в панелените гета.18:37 08.11.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 ХА ХА
До коментар #35 от "Да ,бе":
Не че съм го правил ама.Мой приятел, 2009 купи апартамент за 70 000 евро, и го продаде пролетта за 130 000 евро, след като е взимзл 14 години наем между 250 и 400 евро, ти смятай инвестицията.
18:41 08.11.2023
40 Искрен
Най-добре е нищо да нямаш. Лебец и зрелища за роба......
18:43 08.11.2023
41 Домоуправител
Коментиран от #46
18:52 08.11.2023
42 ХА ХА
До коментар #36 от "нннн":
За 34 години разбрах че огъня на които се пече българския народ е един и същи, само огнярите се сменяват. Най важно е да седиш в периферията, там е най хладно и когато намериш отворена врата веднага да започнеш да търсиш следващата защото тази ще се затвори много скоро, когато някой се огледа в тебе.18:54 08.11.2023
43 Аз Кочо
До коментар #36 от "нннн":
Къде бяхте когато през последните 20 години централните банки печатеха пари и потискаха лихвите за да вдигнат цените на активите?Това ви харесваше като същевременно цените скочиха с 300 процента а данъците останаха на нивото от 2000та..
Същевременно хората които спестяваха губеха пари от нулевите лихви.
Когато оркестърът спре да свири идва сметката.
Сега ще си платите с лихвите
18:56 08.11.2023
44 Алфа херинга
До коментар #14 от "морски":
Вече има. Тъй нареченият въглероден отпечатък. Засега е само за някои, като например въглищата, но по нататък ще го въведат за всеки човек, според мене. Каква кола караш,.колко коли имаш,.на какво се отопляваш, колко енергия консумирате, колко телешки стекове ядеш на месец. Накрая калкулация и плащаш.Коментиран от #63
19:06 08.11.2023
45 Алфа херинга
До коментар #24 от "Аз Кочо":
За прогресивният данък съм съгласен, но това второто не се обсъжда, а го каза някакъв май архитект от някакво НПО. Искал да смесва хората, разбирай етносите, когато такова жилище го вземе общината за 10.години. Това, първо че бие малко на социализъм, второ че ще се напълни с едни индивиди, които освен да влачат на аванта друго не могат. Като имат проблеми с такива собственици, които си държат жилищата празни, има други начини да ги разрешат, а не да ги дават на Ман.га.ли.те.Коментиран от #47
19:15 08.11.2023
46 ХА ХА
До коментар #41 от "Домоуправител":
Не е вярно. Панелките са доста здрави със много сериозни основи, нищо че са грозни. Погледни бомбардираните панелки в украйна, как 4-5 панела седят един до друг във въздуха и не падат, нищо общо нямат със сградите в турция. В турция поголовно се строи с морски пясък (който се разпада) плюс ниско качественни проекти.Коментиран от #48
19:21 08.11.2023
47 Аз Кочо
До коментар #45 от "Алфа херинга":
Да съгласен съм.Мисля че най добрата мярка е прогресивен данък за всяко следващо празно жилище.
19:22 08.11.2023
48 Аз Кочо
До коментар #46 от "ХА ХА":
Онзи ден имаше един инженер говереше по телевизията за панелките.Каза че всяка сграда е строена с определен лимит на живот и тухлите също.
Правителствените сгради са с най дълъг живот.
Каза че панелките са строени в съответствие със всички изисквания и стандарти. Ако стоманените връзки са ок и са санирани може да изкарат още дълго.
Новото строителство обаче е под въпрос защото старите соц стандарти се спазваха а сега всеки строител прави икономии от всичко, разбирай краде
Панелките издържаха земетресението от 79. Новото тепърва трябва да се доказва.
Коментиран от #52
19:31 08.11.2023
49 Не ми се мисли..
Коментиран от #50
19:39 08.11.2023
50 Аз Кочо
До коментар #49 от "Не ми се мисли..":
Трябва да отидеш на запад и да проучиш как стоят нещата с данъците там. Ако Асен ще се разхожда с хеликоптер то тамошните Бин трябвало да карат уикендите на луната.19:44 08.11.2023
51 ГОСТ
Коментиран от #58
20:00 08.11.2023
52 ХА ХА
До коментар #48 от "Аз Кочо":
Да така е.Най некачествено се строеше между 1991 и 2008 след това нещата се по оправиха, но конструктивно сградите са ни добре според земетръсната зона в която сме.
Не ми говори за соц стандартите, че съм намирал във фуги между стени работни дрехи, чували от цемент и какво ли не даже и сутиен да не говориме за права стена.
Коментиран от #53, #56
20:11 08.11.2023
53 Аз Кочо
До коментар #52 от "ХА ХА":
Ако махнеш санировката на нова сграда може да откриеш фрапиращи неща.Да не говорим че никой не знае какво е качеството на бетона и арматурата. Само строителят.
Не съм инженер но съм чел потресаващи неща.
За панелките единственият проблем бяха фугите в баните. Но сега много хора ремонтират и си правят бани делукс. Така че това е един от малкото решими проблеми за панелките.
Най важното са връзките между панелите.
Коментиран от #57
20:27 08.11.2023
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Гост
21:31 08.11.2023
56 ХА ХА
До коментар #52 от "ХА ХА":
И бетона и желязото се знаят, никой не си прави шега с конструкцията.Например арматурата се проверява от строителния надзор преди изливане на бетона, дали е правилно наредена и по размер, бетона е с марка и сертификат, даже зимата му слагат химикал против замръзване никой не пести, единственото което куца са довършителните работи.
Коментиран от #60
21:44 08.11.2023
57 ХА ХА
До коментар #53 от "Аз Кочо":
Ком. 56 е до теб, без да искам съм си отговорил сам.Един съвет, ако с купуваш апартамент гледай сградата да е от горната страна на улицата и строителя дали има имот в нея.
Коментиран от #69
21:52 08.11.2023
58 ХА ХА
До коментар #51 от "ГОСТ":
Квот за тебе такова за всички.Добре че ме подсети, едно време по тошово се плащаше данък телевизор и радио приемник.
21:59 08.11.2023
59 Гост
23:17 08.11.2023
60 Моарейн
До коментар #56 от "ХА ХА":
Блажени са верующите...04:58 09.11.2023
61 умен
Иначе за данъците да вдигат, едни 50-100 лв на година няма да ме съборят. При тази инфлация и ръст на доходите няма по-логично нещо.
Коментиран от #62
09:42 09.11.2023
62 Панелков
До коментар #61 от "умен":
Не си много прав, в нашия 9 етажен блок има едно семейство , което още не са си изкъртили стените, за да направят модерно отворено пространство, така че има и запазени панелкиКоментиран от #76
11:29 09.11.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Аз Кочо
Бай м ан гал и турски строители от Анадола. Да не мислиш че бачкаторите са вишисти, ххяахах
Ти явно не си бил роден по време на земетресението в Стражица което беше най силното регистрирано в бг. За пернишкото никой не говори защото беше далеч по слабо.
Понеже много пееш за тухлите ще ти кажа.
Преди години продадох тухла в центъра от 1969. Течовете бяха повсеместни. Част от перболата се срина и едвам я свалиха с кран. Терасата на последният етаж наводняваше апартамените под нея а покривът беше така наклонен че улуците бе можеха да поемат водата при топенето на снега. Зимата ставаше като в магурата. През 2017 продадох нова тухла от 2014. Там масово гърмяха тръби на вик. Масово запушени канали и криви стени. Подземният гараж беше постоянно наводнен от дъждове. Освен това повечето облицовъчни плочки бяха изпопадали.
А накрая се оказа че при строежа е използван азбест.
По повод на данъците. Ще ги вдигат на всеки 2 години. И така трябва да е.
А за второ и трето жилище както и за празни трябва и ще стане като на запад. Колекционерите на имоти че трябва да се разделят с някои от тях
Коментиран от #70
13:48 09.11.2023
69 Аз Кочо
До коментар #57 от "ХА ХА":
Мисля че си прекален оптимист за надзора в бгОтносно твоя съвет. Повечето строители обявяват че притежават имот в тяхната сграда
Баламурниците купуват спокойни от този факт.
След като строежът приключи и дойде акт 16 фирмата обявява фалит. По този начин ако има проблем в бъдеще няма кой да спази гаранцията от 5 години. А строителят продава имотите които е разказвал как притежава в тази сграда и така връзката с него се губи.
Съвет.
Ако купуваш каквото и да е гледай цената да е на дъното. Дори лихвите да са на върха.
Хората купуват неща които не им трябват и после са принудени да продават неща които им трябват.
13:55 09.11.2023
70 умен
До коментар #68 от "Аз Кочо":
Ех кочо, кочо. Не си случил на строител за тухлата от 2014. Иначе предпочитам бай амгал дето е ходил по чужбина и е гледал и се е учил как се строи и е от 20 години по строежите от амгалче с жълто покрай устата, където до вчера буквално е пасло козите, а днес е вече в строителни войски и прави панелки.Споменавам и пернишкото земетресение, защото като ви слуша човек панелкаджийските приказки ще си помисли, че всеки момент ще паднат блоковете ново строителство а те все така не падат и се пръскате от яд.
Тухла старо строителство по центъра няма какво да го коментираме. На кратко: няма носещи колони, нямало е съвременните материали(хидроизолации), кофти разпределения с много преходи в общия случай, стари ел и вик инсталации. Много наследници и е почти невъзможно да събереш пари(има и сгради изключения разбира се) за ремонти на фасади и покриви.
Беше писал и за строителният надзор в друг коментар. Ами той си е същият. Какъвто е бил надзора през бай тошово, такъв е и сега. Тогава са бързали да преизпълнят петилетката сега бързат да продадат. Даже тогава сигурно в надзора са назначавали разни партийни функционери/борци срещу фашизма дето представа са си нямали от строителство. Партията им е осигурила и дипломата и работата.
Коментиран от #72
15:22 09.11.2023
71 умен
Коментиран от #74, #77
15:30 09.11.2023
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 тука си прав
До коментар #71 от "умен":
и бая бабета ще изцвилят на умряло и ще се сетят, че могат и да продадат, вместо да плащат непосилни данъци15:35 09.11.2023
75 Аз Кочо
М анга лите които ви строиха новите блокчета се учиха на тях а след това отпрашиха по белия свят да работят за пари а не за стотинки в бг.
Тошо едно време вкарваше в Белене за кражби и неизпълнение на задачите камо ли за пренебрегване на строителните норми.
Ето за това магистрала Тракия до Пловдив и Хемус до Правец издържаха 30 години преди да почнат да ги ремонтират а сегашните поради кражби на асфалт се иззбушват за една година.
Не ми обяснявай на какво съм попаднал защото съм превъртял няколко имота през живта си а ти най вероятно си галеник на мама и тати и след панелката в която си израснал са те преместили в новото в кавички имотче купено от тях.
Коментиран от #112
15:36 09.11.2023
76 ха ха ха
До коментар #62 от "Панелков":
добър хумор, но по мои наблюдения, масово терасите са усвоени и брокерите продават като 90 кв.м жилища , които по документи са 61 или 62 кв.м. Освен това, панелката си е тонколона, само дето жените ви не са общи, евентуално де !Коментиран от #79
15:38 09.11.2023
77 Аз Кочо
До коментар #71 от "умен":
Хехехех, ей много си алчен бе.Не, напротив, най много ще се вдигнат данъците на новите имоти и тези в центъра. А скоро ще има и изненада за колекционерите и тези с празните имоти.
И да вдигнат на старите и на новите все ми е тая.
Дано да вдигнат достатъчно за да ви дойде акъла
15:39 09.11.2023
78 Дърт рентиер
Коментиран от #80, #100
15:45 09.11.2023
79 Аз Кочо
До коментар #76 от "ха ха ха":
Брокерите не са виновни, нито продавачитеГлупаците които купуват на тези цени са си виновни.
15:45 09.11.2023
80 Аз Кочо
До коментар #78 от "Дърт рентиер":
Точно така. Ако имот на запад стои празен собственикът е вътре отвсякъде.Дори и наемодателите са вътре спрямо цените на жилищата в момента
Коментиран от #82
15:47 09.11.2023
81 Бат Жоро
До коментар #6 от "А кога ще влезе в сила":
Завистта няма граници! Що и ти не работиш и не си купиш поне гарсониерка, ами мързелуваш по цял ден и чакаш на помощи, които пак аз и другите работещи ти плащаме!? Аман от луузъри кръвопийци в тая държава!15:50 09.11.2023
82 Но все пак
До коментар #80 от "Аз Кочо":
не може да се сравнява имот на запад, с тази пародия на легоконструкции (панели) или гипскартонни кутийки, наречени "жилища" в БГКоментиран от #84
15:51 09.11.2023
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Аз Кочо
До коментар #82 от "Но все пак":
Съгласен съм.Но и на запад има коптори и дупки които няма дори тук.
В Канада и САЩ всичко е гипсо картон и талашит. Тук там бетон. В Европа има толкова стари сгради че не си знаят годините а и новото навсякъде е малометражно.
Но такава бъркотия като в бфщг няма никъде.
Разхвърляни сгради, различни балкони, климатици, прани гащи и антени навсякъде, кабели висят и наи важното дори и с джипиес не можеш да намериш адрес.
Коментиран от #86, #98
16:00 09.11.2023
85 Да, ама не!
До коментар #27 от "икономист":
Май не си икономист, а мераклия за икономист. Писъл си пълни глупости! Чакай имотите и наемите да паднат и продължавай да си плащаш наема!Коментиран от #87
16:04 09.11.2023
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Гост
До коментар #85 от "Да, ама не!":
А ти май си от тия дето купиха на пик и с кредит, хахахах.Нищо де, човек не може само да.печели, трябва и да губи понякога
Коментиран от #88
16:11 09.11.2023
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Брокер
- какво става с тоя пазар ?!!!
Коментиран от #91
16:19 09.11.2023
91 Вуй
До коментар #90 от "Брокер":
Пазарут е Ойде коню у рекътъ....16:21 09.11.2023
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Аз Кочо
До коментар #92 от "А също и зелка и":
Знам, чета му глупостите в инвестир16:47 09.11.2023
95 Спешно продавам
Коментиран от #96
20:26 09.11.2023
96 Незакусвал Брокер
До коментар #95 от "Спешно продавам":
Малко и искаш, сутринта инфлацията скочи, трябва да вдигнеш......Коментиран от #110
20:33 09.11.2023
97 Колко прост народ
20:43 09.11.2023
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Не на фашизма
До коментар #78 от "Дърт рентиер":
Не, правителството се усети как може да открадне на хората имота като го обяви за законно. Фашистка им работа... Очевидно народа е пристрастен към мъчения и несправедливост. С други думи Стокхолм ски синдром...Коментиран от #103
20:51 09.11.2023
101 Зелка007
20:51 09.11.2023
102 Купи си каашон
До коментар #99 от "Гост":
Че това ще тие къщата занапредкато на всички кравешкиПодлогиКоментиран от #104, #105
20:53 09.11.2023
103 Кокорчо
До коментар #100 от "Не на фашизма":
Всичко което не го ползвате трябва да ви го вземат или да ви вдигнат данъците в петорен размер. Ннавсяко следващо жилище и автомобил прогресиевен данък.20:53 09.11.2023
104 Гост
До коментар #102 от "Купи си каашон":
Що сислагаш плюсчета сам бе ми н д иLКоментиран от #106
20:55 09.11.2023
105 Кенгсингтън авеню филаделфия
До коментар #102 от "Купи си каашон":
Тоя най вероятно вече живее в кашон ама го е срам от майка му да си признае..21:10 09.11.2023
106 Лгбт фоб
До коментар #104 от "Гост":
А ти Що си ходиш с краставица в пърделатаКоментиран от #107
21:14 09.11.2023
107 Лукчо
До коментар #106 от "Лгбт фоб":
Цуни баба ми под мишницата, хомосексюелКоментиран от #109
21:18 09.11.2023
108 Робин худ
къщата в Барселона и настанят вътре украинци аз съм за
22:45 09.11.2023
109 Тротинеткин
До коментар #107 от "Лукчо":
Цуни на дядо ми карабината, хюмнеНепоръбено22:47 09.11.2023
110 Да де
До коментар #96 от "Незакусвал Брокер":
но и съседа продава спешноКоментиран от #111, #114
00:38 10.11.2023
111 Вуй
До коментар #110 от "Да де":
Аз повече имот не купувам, достатъчно е че се набутах с един през миналата година, та ся си ям мъд..та от ядКоментиран от #113
08:11 10.11.2023
112 умен
До коментар #75 от "Аз Кочо":
продължаваш да опитваш да се самозалъгваш, че съм се минал като съм купил преди 2 години а сега цените са 50-80% нагоре.Бай тошо едно време вкарваше кадърнте в белене или намираха кой да опере пешкира вместо партийният функционер/борец срещу фашизма. В родният ми град има два жп подлеза. Като направили първият от партията казали , че е много нисък и стръмен и така ще се наводнява и вкарали проектанта в затвора. Направили втори по полегат. След няколко години и доста валежи се оказало, че първият не се наводнява въпреки наклона а вторият се наводнява. Е пуснали го проектанта от затвора, но случката е показателна за кадърността по онова време.
За магистралите там вече сте смешни. Първо по бай тошово не е имало такъв трафик, какъвто сега. Само виж броя регистрирани коли тогава и сега.А тежкотоварния международен трафик, който е отсъствал по онова време, да го споменавам ли или сам ще се сетиш? А гастарбайтерите? Второ, ако гледаме брой километри направени магистрали, май сега са доста повече. Като качество специално за тунелите трябва да минат поне 30 години и тогава да казваме кое е качествено и кое не.
По темата с данъците, защо мислиш, че ще скочат на новото строителство? На моя апартамент примерно данъчната е правена преди 2 години, защо мислиш, че ще има драстична промяна спрямо примерно панелка с данъчна оценка от преди 20-30 години? За центъра съм съгласен, но за старото строителство там, новото си има нова(прясна) данъчна оценка!
Коментиран от #115, #116
10:17 10.11.2023
113 Е то кой
До коментар #111 от "Вуй":
купува вече.14:19 10.11.2023
114 Май, май
До коментар #110 от "Да де":
цяла София ще се продава спешно14:24 10.11.2023
115 Прекарал си се
До коментар #112 от "умен":
Преди две години цените бяха по-скъпи от сега. В момента се върнахме на ниво от 2020 г. с тенденция да се стигне до 2008-ма. Как ли лъжеш женати и тя правили се че ти вярва, че не си се набуталКоментиран от #118, #119
16:12 10.11.2023
116 Аз Кочо
До коментар #112 от "умен":
Не ми пука дали си се прецакал или не, това е твой проблем ако си се прецакал.Тировете на СОмат пътуваха редовно по тошово време. Гастербайтерите пак минаваха през бг. Не знам що си мислиш че само няколко човека имаха коли.
Краде се на поразия и най вече в новото строителство. Не гледаш ли тв, колко пъти замерваха и доказаха че дебелината на асфалта е почти два пъти по млака от необходимото.
За данъците, ще кажа само АМОРТИЗАЦИЯ.
Ако си такъв разбирач е достатъчно да разбереш за какво говоря.
Коментиран от #120
19:29 10.11.2023
117 нико
07:05 11.11.2023
118 Вуй
До коментар #115 от "Прекарал си се":
Аве ей ревяштиа , ногу ма ядосваж , я си глей твойта копанка15:36 11.11.2023
119 умен
До коментар #115 от "Прекарал си се":
Мокри сънища! Вземете се разберете с кочо дали цените падат постепенно в продължение на години или падат рязко като круша!09:27 13.11.2023
120 умен
До коментар #116 от "Аз Кочо":
"Хахахаха, всячески се стремиш да ме убедиш как не си се минал а напротив, на делавера си от покупката ти на имот ново строителство."Като не ти пука спри да го споменаваш тогава иначе излиза, че ти пука! А и ставаш смешен.
Относно тировете. Сегашният трафик е в пъти повече от бай тошово. И тировете вече са по-тежки. Не гледаш ли тв? Редовно има колони от чакащи тирове по границите ни. По бай тошо ги е нямало тези колони.
Относно гастарбайтерите. Силно се съмнявам бай тошо и като цяло СССР да са позволявали да си щъкат из целия източен блок едни хиляди натовски граждани. А и замогването на гастарбайтерите мисля е последните 20-30 години. В началото са били черноработници.
Относно дебелината на асфалта. Да така е, НО е на места. Пример с тракия, след пловдив е наред асфалта. Проблемите с дебелината са за един участък от да кажем 50 км. Ама заради 50 км да зачеркваш всички магистрали... На марица го няма този проблем, на европа също и на струма също(все магистрали направени след бай тошо).
Вземете и седнете панелкаджиите да се изясните. Хем новото било калпаво(амортизира се по-бързо) а панелката можела и 100 години да живее, хем сега твърдиш обратното. А и мисля, че амортизацията не влиза в данъчната оценка. Там по спомен влизаше местоположение, вид строителство, площ, изложение, етаж, дали има парно, ток и вода. Може би и дограмата каква е. Ей такива неща, все константни величини.
Коментиран от #121
09:48 13.11.2023
121 Вуйчо ,
До коментар #120 от "умен":
каквото и да каканижеш тука , истината е една, ПРЕКАРАЛ СИ СЕ ! Дано жена ти да ти вярва на глупостите , че си купил "на сметка". Един съвет , сега е време за продажби моето момче, "софиянче"Коментиран от #122
10:29 13.11.2023
122 умен
До коментар #121 от "Вуйчо ,":
още един чакащ 250 евро/квадрата. Успех в чакането!16:20 13.11.2023