Банките в България отпускат все по-големи ипотечни заеми, показват данните на БНБ. Основната причина е покачването на цените на имотите. "Това е естествен процес, който е следствие на необходимостта на хората да имат собствено жилище и да имат по-комфортна среда. В една пазарна икономика естествените процеси не могат да бъдат рестриктирани. Човек, когато може да си позволи по-голямо жилище, си го купува", коментира в мултиплатформения проект "Бъдещето: Начин на живот" председателят на Националната асоциация на строителните предприемачи инж. Георги Шопов.
Той припомни данни от анализ на банките у нас, според които ипотечното жилищно финансиране е с под 3% лоши кредити.
"Имаше и писмо от Европейската банка, на което нашите банки отговориха, че кредитната задлъжнялост у нас е в пъти по-малка от Западна Европа. Много се спекулира с думата "балон", "пране на пари", без да се замислят какво стои зад това. Ако се излеят на софийския пазар 50 000 жилища, то тогава ще има балон, защото другите 10 000, които са построени, ще са построени при разчети за цена по-висока от събраните 60 000", заяви инж. Шопов.
По думите му все още търсенето на жилища и необходимостта от жилища в големите градове е по-голямо от предлагането, затова и цените се качват. А се купува това, което клиентът може да си позволи.
"Финансовият ресурс на населението не е безкраен. Ако едно семейство може да си позволи 5-стаен апартамент и е с едно дете - ще си го купи. Търсят се маломерни тристайни апартаменти до 90 кв, като компромисът е в хола и кухнята - доста са малки, не можеш да направиш абитуриентска вечер, но можеш да живееш комфортно. Търсят се и малки двустайни жилища за възрастни сами хора или за млади двойки без деца", уточни инж. Георги Шопов.
Хората вече не търсят луксозно жилище в некачествена среда. "Представете си кален, панелен комплекс и луксозен апартамент в него. Не може да изгради съответната поддръжка и озеленяване. Ние като частен бизнес правим затворени комплекси, поне в рамките на комплекса околната среда да отговаря на изискванията - децата да играят без паркирани коли, без масло по тротоара", даде пример събеседникът.
На финала на разговора инж. Шопов каза също, че предстои да се увеличава разликата в цената на кв.м строителство между панелното и новото, която в момента е средно 400 евро. И не толкова заради качеството на строителството, колкото заради средата на живот.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аз Кочо
Причината е, че търсенето надвишава предлагането"
Същевременно сделките с имоти в цялата страна намаляват стремглаво от 2 години
Имотната мафия се активизира винаги когато усети че нещата не вървят на добре.
19:24 04.03.2024
2 Аз Кочо
Имаме огромен ръст в жилищното строителство през последните пет години, коментира доц. Стефанов и отбеляза, че само в София всяка година има издадени разрешения за строеж на над 1 млн. квадратни метра разгъната застроена площ, а последните три години имаме разрешения за над 2 млн. квадратни метра. За предишната пикова 2007 г. разрешенията бяха за под 1 млн. квадратни метра, напомни ученият и посочи, че в момента сме в период на абсолютен връх от демократичния преход по този показател. Заради известното забавяне в строителството – от порядъка на три до четири години от момента на издаване на разрешението за строеж до въвеждането в експлоатация на сградата, сега 5-6 млн. квадратни метра са в строеж и ще излизат на пазара поетапно следващите две-три години, посочи той. Когато това готово жилищно строителство излезе и наводни пазара, аз не съм убеден дали всички строителни предприемачи ще могат да издържат при някаква лека корекция в търсенето, изтъкна доц. Стефанов
Коментиран от #6
19:26 04.03.2024
3 Ха-ха-ха
Ама н тоя юнак не му е изгодно да го каже. Нали трябва да си продава "затворения комплекс", населен с мутропитекси.
Коментиран от #24
19:29 04.03.2024
4 Ромчо
19:32 04.03.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Иван
19:34 04.03.2024
8 един
Коментиран от #11
19:36 04.03.2024
9 Мен
До коментар #6 от "Ти добре ли си, търси помощ от психиатър":
Пак слушаме твоите бращулевения, нали щеше да се махнеш и да ни оставиш на мира бе вуи?19:37 04.03.2024
10 Алфа херинга
Коментиран от #18
19:44 04.03.2024
11 Иван
До коментар #8 от "един":
Един ли си двама ли сте незнам след като се топим на кой ще го дава под наем или ей така си говорим самоКоментиран от #12, #13
19:54 04.03.2024
12 Инвеститор
До коментар #11 от "Иван":
Ще дават на арабите дето ги връщат сега от Австрия. Да си готвят по средата на хола с трески от мебелите на огнище с жар!20:02 04.03.2024
13 един
До коментар #11 от "Иван":
Не разбирам каква ти е репликата!Нали това казвам и аз,че населението намалява и след време тия които търсят да наемат жилище под наем ще са по-малко от предлагащите тази услуга,да не говорим че и сега има много празни/по-стари/ жилища в които никой не живее!Коментиран от #14
20:14 04.03.2024
14 Тръпчо
До коментар #13 от "един":
Пълно е и с нови празни жилища които са даже повече от старите необитаеми.20:15 04.03.2024
15 Владимир
Коментиран от #16, #17, #143
20:26 04.03.2024
16 До лъжливия брокер по долу
До коментар #15 от "Владимир":
"Това е гарантирана печалба, без възможност за риск!"Инвестициите в недвижими имоти не са Светия Граал, както ги третират мнозина. „Цените на имотите никога не падат“. „Имотите са сигурна инвестиция“. „Ще си купя имот, защото там парите ми са гарантирани“. Всички сме чували тези заклинания, които имат по-скоро психологически и емоционален фундамент, отколкото са базирани на реалността. Истината е, че имотният пазар, като всички други пазари, носи риск. Да, в търговията с други стоки рисковете сигурно са по-големи, а променливите повече, но това не означава, че няма риск в имотите. Означава просто, че рискът се разпростира върху по-големи интервали от време, а ликвидността на имота се определя от евтиния банков ресурс. Когато хората могат да си позволят да теглят евтини кредити, а банките стимулират такова поведение, тогава имотите растат. Когато това се промени, имотите се сриват. С други думи имотния бизнес е повече въпрос в сферата на финансите, отколкото е бизнес зависим от реалната икономика
20:33 04.03.2024
17 един
До коментар #15 от "Владимир":
Ти може да искаш за имота който продаваш и 6млн.€/примерно/,проблемът е дали ще има някой да ти ги даде тия пари!20:34 04.03.2024
18 гост
До коментар #10 от "Алфа херинга":
Точно и ясно. Само ще добавя че половин България работи в чужбина и праща пари тук за да храни някой или купува имоти за да не стоят спестяванията в банката20:58 04.03.2024
19 Аз Кочо
Близо половината домакинства в България имат на депозит средно по 170 лева, докато богатите домакинства са малко под един процент и държат в банките между 100 000 и 1 милион лева.
около 10% от домакинствата имат средно около 1666 лева в в депозитните си сметки
двете групи представляват около 60% от домакинствата в България.
Справка от данните на БНБ показва още, че 7 % от домакинствата имат депозити между 2200 и 5000 лева, около 20 на сто – между 5000 и 100 000 лева и едва 0,8 % между 100 000 и 1 000 000 лева. Наистина богатите, тези, които имат на депозит над 1 000 000 лева, са едва 0,01 на сто от всички домакинства у нас
Коментиран от #20, #31, #48
21:02 04.03.2024
20 гост
До коментар #19 от "Аз Кочо":
исках да кажа че ако не са работещите в чужбина не знам кой ще купува на тези измислени цениКоментиран от #21
21:06 04.03.2024
21 Аз Кочо
До коментар #20 от "гост":
Всичко е кредит, спестяванията отдавна бяха вложени в тухла и хоросанКоментиран от #32
21:40 04.03.2024
22 "Кредит Маркет ООД"
22:14 04.03.2024
23 Бате Венци от Славия - сикаджията
01:00 05.03.2024
24 Някой
До коментар #3 от "Ха-ха-ха":
Съгласен, и в допълнение - кален панелен комплекс не съм виждал. Докато ново строителство без улици, с някакви криви сокаци и в края на нищото - колкото искаш.06:14 05.03.2024
25 Мнение на стротел
Коментиран от #28, #30
08:34 05.03.2024
26 инж. Георги Шопов
08:40 05.03.2024
27 Софиянец
Коментиран от #33
08:57 05.03.2024
28 Продавачка
До коментар #25 от "Мнение на стротел":
Прав сте господине , от половин година продавам двустаен в София , хубав район, на малко висока цена и няма никакъв интерес. Но, брокерите не ми дават да свалям цената, щяло да се продаде, все щяло да се намери някой ..... казват те. Не знам какво да правя, чакам да продам и да замина при дъщерята в Холандия, че внучка има за гледанеКоментиран от #94
08:59 05.03.2024
29 Софянец
09:01 05.03.2024
30 Дано си прав
До коментар #25 от "Мнение на стротел":
аз съм заредил кеш и чакам да паднат цените за да атакувам. Засега обаче под 3000 евро квадрата (за това което търся) никой даже не ми отговаря на запитванията.11:28 05.03.2024
31 умен
До коментар #19 от "Аз Кочо":
разплащателната сметка депозит ли е? Аз например имам само разплащателна сметка. Тя депозит ли е т.е. влиза ли в изнесената статистика?Коментиран от #34, #40
11:51 05.03.2024
32 гост
До коментар #21 от "Аз Кочо":
Не говори глупости, има много българи които работят в чужбина и продължават да си дават парите за имоти тук, и те не знаят защо.Коментиран от #35
11:53 05.03.2024
33 Аз Кочо
До коментар #27 от "Софиянец":
Биткойн е един жетон за хазарт, нищо повече.Цената му днес е същата каквато беше преди 2 години.
Скоро пак ще се срине.
13:06 05.03.2024
34 Аз Кочо
До коментар #31 от "умен":
Това е тъп въпрос.Но ако искаш да кажеш че по разплащателните сметки няма лихва, грешиш.
Просто не си е правилната банка
Коментиран от #36
13:09 05.03.2024
35 Аз Кочо
До коментар #32 от "гост":
Има три вида българи в чужбина1. Работят за мизерни заплати и едва свързват двата края, те са болшинството
2 Умни образовани българи които получават огромни заплати и изплащат ТАМ дом, те не мислят за връщане в бг
3 такива които живеят като скотове и спестяват за да се върнат един ден в бг и да купят коптор от 50 м2, защото на тези цени не могат да си позволят повече.
Има и една друга група която е огромна, това са хората които продават тук имот за да се махнат от бг.
Коментиран от #45
13:13 05.03.2024
36 умен
До коментар #34 от "Аз Кочо":
друго искам да кажа, но явно не знаеш дали разплащателната сметка е депозит. На въпрос на който се отговаря с "да" и "не" си отговорил с 3 реда коментарКоментиран от #37
13:20 05.03.2024
37 Аз Кочо
До коментар #36 от "умен":
Отговорът беше че това е тъп въпросНе, разплащателната сметка не депозит!
Коментиран от #41
13:25 05.03.2024
38 Аз Кочо
1 нямам представа дали статистиката на БНБ обхваща разплащателните сметки или не.
2 не познавам никой, повтарям никой който да държи голяма сума пари на разплащателна сметка без лихва или за минимална лихва вместо да ги държи на депозит със значително по висока лихва.
Недей да търсиш под вола теле!
Коментиран от #39, #42
13:31 05.03.2024
39 е как не познаваш
До коментар #38 от "Аз Кочо":
ми че наш В у й къде си държи рушветите / пърдон, заплатите13:54 05.03.2024
40 Банкер
До коментар #31 от "умен":
В банките се генерират суми от вложители, съответно по депозитни сметки или по разплащателни. Тези пари след това се раздават като кредити, като към момента почти 90% от акумулираните средства са раздадени, т.е не спят в банките. Око въпроса ти е, дали контролирано изнасяните от време на време факти, че в банките са се нароили нам си колко милиарда лева , е, не си мечтай, че тия пари тепърва ще се ползват за покупка на имот. Кратък отговор - пита/платено, лихвите ще се повишават, защото кацата се изпразни13:57 05.03.2024
41 умен
До коментар #37 от "Аз Кочо":
Благодаря за отговора. Можеше с един ред още първият път да отговориш а не да се правиш на остроумен.14:46 05.03.2024
42 умен
До коментар #38 от "Аз Кочо":
Явно не си гледал лихвите по депозитите. Те клонят към 0%, както е при разплащателните сметки. Т.е. може да има едни милиони в разплащателни сметки, защото лихвата е еднаква като при депозит, но може лесно и бързо да достъпи парите. Т.е. статистиката на БНБ за депозитите е безпредметна особено за вадене на изводи за "доходите" на населението. И "скалъпените" статии за милиарди спестени пари има не малка вероятност да са истина.Коментиран от #43, #44, #47
15:10 05.03.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Мен
До коментар #42 от "умен":
"Явно не си гледал лихвите по депозитите"Явно ти не си ги гледал
15:21 05.03.2024
45 гост
До коментар #35 от "Аз Кочо":
Аха ха, в голяма грешка си.Коментиран от #46
16:18 05.03.2024
46 Аз Кочо
До коментар #45 от "гост":
Може ли да ми подскажеш къде греша?:)Коментиран от #54
16:27 05.03.2024
47 Еркюл Поаро
До коментар #42 от "умен":
Вуи,твоите предположения и конспирации край нямат! Агата Крист, Жорж Сименон и сър Артър Конан Дойл пасти да ядат,ахахаха17:44 05.03.2024
48 ХаХаХа Бил съм богат, не знаех !!!
До коментар #19 от "Аз Кочо":
Кочо, писал си: "Богатите домакинства са малко под един процент и държат в банките между 100 000 и 1 милион лева"????Ми то тогава всичките ми приятели и познати са БОГАТИ !!! Дори и аз излиза че съм богат! 100 000 отдавна не е границата, разделяща богатите и бедните. Дори сумата от 1 000 000 може би не е такава граница.
Инфлация приятелю, инфлация. Скоро дори милионерите ще са в дъното на средната класа. Ама не защото са забогатели, а точно обратното.
Коментиран от #49, #53
19:58 05.03.2024
49 Аз Кочо
До коментар #48 от "ХаХаХа Бил съм богат, не знаех !!!":
Умен, пак не внимаваш, НЕ АЗ СЪМ ПИСАЛ А БНБ!Колко са ти приятелите, 2ма , 3ма ли?
Пак прочети внимателно, тези богати са 0.8 пр от семействата в бг.
Коментиран от #50, #52
20:07 05.03.2024
50 Да попитам само
До коментар #49 от "Аз Кочо":
Кочо, ти ли си модератор на тази рубрика? Всички, които не са съгласни с ТВОЕТО мнение, биват бързо премахвани!Ако е така, намо смисъл да четем и да пием тук.
Коментиран от #51
20:20 05.03.2024
51 Гост
До коментар #50 от "Да попитам само":
Умен, не съм съгласен, защото твоите псувни често да толерирани, а обръщението в у й или умен или някои от твоите никове са пазени зорко!Бих казал че ти явно си в роднински-шуробадженашки връзки с ръководството на факти,хахаха
Коментиран от #74
20:24 05.03.2024
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Събкъ
До коментар #48 от "ХаХаХа Бил съм богат, не знаех !!!":
Ти ли бе си богат?Ти имаш кредит бе, а не пари в банка.
Понякога падането изглежда като летене, докато не си разбиеш ми цу ната
20:27 05.03.2024
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Гост
До коментар #54 от "да питам пак":
Пак да ти отговоря, имаш кредит а не депозит, правиш ли разлика?Коментиран от #57, #59
20:30 05.03.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Наблюдател
До коментар #55 от "Гост":
Вуи не прави разлика между депозит и разплащателна сметка ти го питаш дали знае какво е кредит и депозит, ххахаахКоментиран от #78
20:33 05.03.2024
58 да отговорим
До коментар #54 от "да питам пак":
шо бе , пий си на воля, белким мирясаш с твоите навитаци милонери, само не разбрах, защо ни увещаваш да купуваме нещо скъпо и непродаваемо, да не би да си продавач на имотец20:33 05.03.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Невероятно но факт
Коментиран от #63
20:37 05.03.2024
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Марианчо
До коментар #59 от "Кви 5 лева?":
Гледай си кутийката в Лазур и внимавай да не пропуснеш някоя вноска. Ако я пропуснеш, да знаеш че аз съм зад ъгъла и те чакам с вирнат зеленчук20:39 05.03.2024
63 бебе Вуее
До коментар #60 от "Невероятно но факт":
ти ептем изтрещя бе мойто, айде легай си вече, и остави телефоните на децата и тъщата20:40 05.03.2024
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Бабата на умен
До коментар #61 от "караКочанин":
Събрал е телефоните на цялата челяд и тсвъка минусчета и плюсчета, хохохо20:41 05.03.2024
66 Съседа на умен
До коментар #64 от "Ха-ха-ха":
Да, айде бегай че всички се изнервиха и си искат телефоните, писнало им е от теб.Надявам се че не сте на събрание на входа в Лазур и тормозиш съседите:)
Коментиран от #68
20:43 05.03.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Цените ще растат
Коментиран от #70, #71
21:51 05.03.2024
70 Гост
До коментар #69 от "Цените ще растат":
Глупости!22:17 05.03.2024
71 Иде СРИВ
До коментар #69 от "Цените ще растат":
Почна се, отиде коня у ряката08:04 06.03.2024
72 Страшни опашки за имоти
08:33 06.03.2024
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Аз Кочо
До коментар #73 от "умен":
В тази банка ако оставиш парите за три години лихвата е 2.75 пр в евро на година!12:44 06.03.2024
78 умен
До коментар #57 от "Наблюдател":
кочо се е възпалил като му доказах, че статистиката на БНБ за депозитите не показва АБСОЛЮТНО НИЩО и е наспамил темата с никовете си. За достоверност е спирал и пускал вифито за да може да нацъка някой друг +/- в повече. По тая статистика на БНБ излиза, че съм беден, защото нямам депозит а 2 разплащателни сметки едната в лева другата в евро с няколко хиледарки във всяка и това след апартамент, кола, дете и смяна на професия само за последните 2 години.Коментиран от #79, #87, #89, #96
12:46 06.03.2024
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Точо
Хахахах
13:12 06.03.2024
81 Не, сега е момента, не чакайте повече
До коментар #76 от "Мен":
Няма да чакате 2-3 години! Вече продавам! 3 апартамента на "жълтите павета" - многостайни, тухлени, аристократични, модерно обзаведени - всеки по 250 кв.м. и всеки на цена 10 000 евра. Ако някой ги закупи в комплект, цената ще бъде 25 000 евра. В добавка продавам 3 апартамента - тухлени, с морска панорама, ремонтирани и обзаведени 5-стайни във Варна, квартал Чайка до Курортна поликлиника и "Хоризонт". Всеики по 15 000 евра. И още 5-6 южни, огромни апартамента в Бургас, в Лазур, до Флората - в новия небостъргач - вижда се целия залив от огромните тераси, цената е по 10 000 евра всеки. На зор съм, с кредит от 5 000 лева и банката ме притиска, затова съм склонен да договоря дори по-ниски цени! Много Ви мола, купете апартаментите ми, или поне 1 от тях.Коментиран от #82, #86, #91
14:06 06.03.2024
82 Не.
До коментар #81 от "Не, сега е момента, не чакайте повече":
Не, ще чакам по-ниски цени, тези са ми скъпи. А и наемът ми засега не е висок, само 750Е за гарсониерката в Надежда 6. С трите ми деца, жената и тъщата се побираме, всеки си има своео кътче, а и семейството е сплотено.Коментиран от #84, #85
14:12 06.03.2024
83 Стамат от обекта
14:44 06.03.2024
84 д-р Карлуков
До коментар #82 от "Не.":
пак ли изтрещя вуе, какви са тия високи цени, всичко над 400€ на квадрат е балон14:54 06.03.2024
85 Наемодател
До коментар #82 от "Не.":
Недей да лъжеш, плащаш ми 750 рупии, за панелката в толстой. тя е 200 м2. и затова живеете 3 поколения в нея14:54 06.03.2024
86 Изнервен си нещо
До коментар #81 от "Не, сега е момента, не чакайте повече":
не се продава на никакви цени а, пазара свърши и нещо сме нервни14:55 06.03.2024
87 Перфърцумян
До коментар #78 от "умен":
Ха, какъв е смисъла да държиш 10к + лева на разплащателна сметка с нулева лихва?Може ли да обясниш?
Коментиран от #102
15:20 06.03.2024
88 Радев от бнб
Потвърждавам че разплащателните сметка влизат в тази статистика!
Паре нема, действайте
15:22 06.03.2024
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Аз Кочо
Абе вземи да четеш и да търсиш информация!
В другата тема пак пишеш глупости за началната тръжна цена на имот бе!
Иди и виж какво съм ти написал!
И спри да спориш за неща които не са ти ясни, и спри да се излагаш !
17:52 06.03.2024
91 Льольо лелин льольоо
До коментар #81 от "Не, сега е момента, не чакайте повече":
Явно си летувал нявга в Бургас и Варна и се опитваш да ръсиш мъдрости, но да ти кажа под секрет, тръгнат ли си украинците, хиляди апартаменти излизат на пазара. Сега са дадени под наем, но след това ще е надпревара, кой ще продаде по-бързо.Коментиран от #92, #93
18:03 06.03.2024
92 Не си прав
До коментар #91 от "Льольо лелин льольоо":
А що си мислиш, че те /украинките/ някога ще си тръгнат!? Тук на укранките много им харесва. Плащат наема понякога в брой, друг път - в натура. По цял ден обикалят моловете. Кауфланд и Лидл също са пълни с украинки. Стоките в промоция се изчерпват за минути. Скоро ще започне лятото и плажовете ще се напълнят с белогърди руси хубавици.Такъв живот не са и мечтали.
Коментиран от #95
18:19 06.03.2024
93 Моряк
До коментар #91 от "Льольо лелин льольоо":
Вдигам наемите! Очакваме нова вълна от украинки. Тук е техният рай. Тоалетната на двора им липсва, но останалото е ОК.18:25 06.03.2024
94 Купувач
До коментар #28 от "Продавачка":
Изпратете линк към обявата, аз търся да купя, разбира се на прилична цена.18:29 06.03.2024
95 нцъ, не позна
До коментар #92 от "Не си прав":
няма да останат и 1%, тия които са в БГ са времянки, тия които са в Кипър, Испания и въобще белите държави вероятно половината ще ИСКАТ да останат, но не знаят какъв са им го приготвили ощеКоментиран от #98
18:32 06.03.2024
96 Мобилен оператор
До коментар #78 от "умен":
Умен, кога ще върнеш телефоните на децата и на женището ти? А на съседите и на колегите ти?18:41 06.03.2024
97 До умен
Ето твоя пост, който говори за твоята компетентност:
Умен, но с друг ник
"Начална цена за търг 80% от експертната оценка. Да минем на съществения въпрос: кои са "експертите" и как се уговаря купуване на имот на цена доста под пазарната."
Ето отново моя отговор:
Правила за определяне на началната цена за публична продан на недвижим имот
Началната цена за публична продан на недвижим имот се определя от съдебния изпълнител въз основа на оценката на вещото лице.
При две и повече оценки/в случай на оспорване/ стойността на имота се определя като средноаритметична стойност от всички оценки.
Началната цена на имота, от която да започне наддаването, е 80 на сто от стойността на имота.
Началната цена при първата публична продан не може да е по-ниска от данъчната оценка, когато такава е определена.
Но ти разбира се продължаваш да се пънеш че си голям капацитет!
18:44 06.03.2024
98 Кипър ли? Не.....
До коментар #95 от "нцъ, не позна":
Точно пък Кипър....?! А ти ходил ли си някога в Кипър?! Кипър няма нищо общо с Гърция. Дори и хората изглеждат много различно. В Албания дори е по-добре. Тук сме светлинни години пред тях /пред Кипър/!Испания е съвсем друго нещо, но не африканската Барселона, а Валенсия, Малага, Билбао. И цяла Андалусия - Севиля, Гранада, Кордоба.... Испания е върха. Ходил съм много по света, но Малага ми е любим град, е.... и Будапеща също, но със забележки. Неапол пък е неповторим, неподражаем град, който непремено трябва да се посети /поне за седмица/, но съжалявам хората, които живеят там. Словакия, Кипър и може би Албания и Сърбия, се заобикалят, при възможност.
По въпроса, все пак - украинките много, много харесват Бургас и Варна. Говорил съм с много от тях /наемателки/ и въпреки, че са големи мърморани, всички се опитват да получат българско гражданство. Една хубавица, страшно парче, скоро ще се омъжва за един смотльо, но... БЪЛГАРИН.
Коментиран от #99, #100
18:53 06.03.2024
99 Мен
До коментар #98 от "Кипър ли? Не.....":
"всички се опитват да получат българско гражданство."Така е, за да могат веднага след това да се махнат от бг и да отидат на запад.
18:55 06.03.2024
100 целта на всяка украинка
До коментар #98 от "Кипър ли? Не.....":
е да се омъжи за някой офлув, като такива се намират, особено по морето, чак след това започват трагедиите и за двете страниКоментиран от #101
19:02 06.03.2024
101 умен
До коментар #100 от "целта на всяка украинка":
Мойта жена е украйнка и требе да ти кажа, че ногу харесва двустайния в Лазур и сега че доведе и кака си и вика с кака може и да се пробваме това лято на слънчака и на края на сезона да платим още една гарсониера, зависи от клиентелата. Тя така покри вноските за манастирски ливади иначе аз брокера немаше да мога да си позволъ две баниКоментиран от #108
08:44 07.03.2024
102 умен
До коментар #87 от "Перфърцумян":
а къде да ги държа? в буркани, под дюшека или на депозит пак на нулева лихва? Слабо кочо, слабо!Коментиран от #106, #111
09:37 07.03.2024
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 умен
Коментиран от #105, #109
09:47 07.03.2024
105 Аз Кочо
До коментар #104 от "умен":
Умен, разгледай хубаво графиката!Забележи какво се случва през 2012.
И след това потърси друга графика която илюстрира 2006-2007.
Много е удобно д се вадят данни от контекста, хахахах
Коментиран от #107
10:23 07.03.2024
106 Аз Кочо
До коментар #102 от "умен":
"Умен", лихвите по депозитите в бг в валута достигат 3 процента годишна лихва.НЕ ЗАБЛУЖДАВАЙ АУДИТОРИЯТА!
10:25 07.03.2024
107 До умен
До коментар #105 от "Аз Кочо":
Имах предвид, да намериш графика която показва цените от 1991 до сега.За да се види как са вървели цените след освобождаването на този пазар в бг
10:31 07.03.2024
108 умен
До коментар #101 от "умен":
И да ме копираш народа нема да ти верва , а и мойта жена е рускиня, първата беше молдовка, украйнка никога не сам имал10:37 07.03.2024
109 Икономист
До коментар #104 от "умен":
Колега, дай източник за да сме сигурни че не е Риъл естейт агенция или Тихомир Тошев. ХахахаОсвен това как е нанесена кривят на заплатите, след като преди 2015, 90 процента от хората получаваха част от заплата в плик под масата?
Освен това колко са отпуснатите кредити през 2008, като обем и брой и колко са сега?
Също знаеш ли как се определят цените в бг за да се направи статистика?
Има ли съпоставяне на един и същ имот продаден през годините? Тоест Case shiller, или нещо подобно в бг?
Разбира е че не.
С тая измислена диаграма не можеш да ме впечатлиш.
10:47 07.03.2024
110 Аз Кочо
Като ги сравниш ще разбереш колко е голям балонът в бг
Коментиран от #112
11:18 07.03.2024
111 До лъжеца наречен умен
До коментар #102 от "умен":
Депозит Ефективна Годишна Лихва1 BigBank - Срочен депозит 2.00%
2 ТИ БИ АЙ Банк - Срочен депозит
Мобилно приложение 1.90%
3 Инвестбанк - Онлайн депозит 1.56%
БАКБ - Онлайн депозит 1.55%
Д-Банк - Промоционален
"ВИП Депозит" 1.55%
4 ПроКредит - Стандартен депозит 1.25%
Интернешънъл Асет Банк -
Дванадесетмесечен депозит 1.25%
5 Токуда банк - Класик. 1.10%
Коментиран от #115
13:09 07.03.2024
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 До лъжеца наречен умен
Месе
1.00%. 1 Месец
1.50% 3 Месеца
1.50% 5 Месецa
2.00% 6 Месеца
2.50% 9 Месеца
3.00% 12 Месеца
3.00%. 18 Месеца
3.00%. 36 Месеца
Коментиран от #116
13:18 07.03.2024
114 До умен
Ето това е големият проблем за имотите в Европа.
13:25 07.03.2024
115 умен
До коментар #111 от "До лъжеца наречен умен":
а пернишка популярна каса защо не си я включил? Може баба пена на пазара и 3% за 1 година да ти даде. На 4-5 големи банки съм направил скриншот на лихвите им по депозитите. Познай колко е? Даже ДСК ги били спрели като предлагана услуга.Коментиран от #117
13:34 07.03.2024
116 умен
До коментар #113 от "До лъжеца наречен умен":
хаха тея тби нямат ипотечен кредит. Това банка ли е според теб? Още малко и кредисимо ще ми предложиш за банка.Коментиран от #118, #119
13:37 07.03.2024
117 Аз Кочо
До коментар #115 от "умен":
Хахахах, Абе момче, по цял свят най големите банки дават 0.01. Ето затова хората на запад и на изток бягат в по малките банки или купуват дцкНо ти понеже си "умен" проверявай ДСК и УниКредит
13:40 07.03.2024
118 Аз Кочо
До коментар #116 от "умен":
Ей за у бе еняк, не ме карай да ти пиша и списък на бг банките и тези регистрирани в бг.Тби е банка с лиценз както и УниКредит и всички легално регистрирани банки в бг. Ти найстина си гола вода аре бегай че ми е писнало от теб
13:43 07.03.2024
119 Великова
До коментар #116 от "умен":
На вас защо ви е банка за лихва по депозит?От разговорите ви разбирам, че сте с кредит и че държите спестяванията ви в разплащателни сметки.
А една банка може да инвестира в много неща без в ипотечни кредити, това не я прави по малко банка.
ТВІ Ваnk вeчe e чacт oт гpyпaтa зa pитeйл ĸpeдитиpaнe 4fіnаnсе Ноldіng и е с лиценз за извършване на дейност на територията на РБ.
Коментиран от #122
14:01 07.03.2024
120 хихи
Коментиран от #121
08:43 10.03.2024
121 Ми не точно
До коментар #120 от "хихи":
Повечето инвеститори са инвестирали крадени от народа пари - корупцията, която е повсеместна на тая територия08:47 10.03.2024
122 умен
До коментар #119 от "Великова":
"А една банка може да инвестира в много неща без в ипотечни кредити, това не я прави по малко банка."Но я прави рискова банка. Самият факт, че дават такива лихви по депозитите говори за липса на ликвидност и отчаян опит да се събере такава. Това кочо не го разбира. В главата му е само балон пълен с въздух.
Кое точно мое изречение намеква, че съм с кредит? Не може ли да съм просто трезво мислещ без да искам да купя или продам имот или каквото и да е? Не може ли просто да посочвам логическите и фактически грешки и изкривявания на анонимни имотни "експерти и магнати"?
Коментиран от #123, #124, #125, #126, #130
14:38 11.03.2024
123 Аз Кочо
До коментар #122 от "умен":
Казвал съм ти че си много, много бос.Според данните на FDIC от 1936 г. е имало само пет години без фалити на застраховани от FDIC банки. През двете години на пандемията със свободни пари – 2021 и 2022 – нито една банка не фалира. През 2018 г. няма фалирала банка. През 2006 и 2005 г. нито една банка не е фалирала. И това беше.
Във всяка от останалите 88 години някои банки фалират. През 1989 г., в пика на SL кризата и след петролния крах, 531 банки фалираха – и хората всъщност отидоха в затвора заради това. През 2010 г., по време на финансовата криза, 155 банки фалираха. Но дотогава банките бяха много по-големи, отколкото през 1989 г.
Бягането на клиенти от големите банки по света ги кара да вдигат лихвите, а това бягане е към по малките банки, защото те ВИНАГИ дават по големи лихви.
Леман Брадърс беше една от най големите банки в сащ КОЯТО ФАЛИРА.
18:32 11.03.2024
124 Аз Кочо
До коментар #122 от "умен":
И стига врънка хората за телефоните им за да си слагаш плюсчета, смешен ник18:34 11.03.2024
125 Великова
До коментар #122 от "умен":
Господине, трябва да прочетете закона за гарантиране на влоговете на регистрираните по закона на БНБ банки.Ще разберете че всички депозити до 100к евро на човек в банка са гарантирани от фонда за гарантиране на влоговете.
Така че вие си дръжте парите в разплащателна сметка в ДСК и се чувствате по сигурен но с лихва = 0 пр
18:37 11.03.2024
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Великова
Активи - ЕВРО 1.3 милиарда
Чиста печалба -Евро 27.2милиона
Възвръщаемост на капитала- 20 пр.
Възвръщаемост на активите - 3 пр
Ликвидност 604 пр.
Капиталова адекватност - 21.1пр.
Не ми изглежда като отчаяна.банка
По скоро вие ми изглеждате отчаян купувач на имот с кредит на плаваща лихва
Коментиран от #131
18:50 11.03.2024
130 Банкер
До коментар #122 от "умен":
Рискови са банките които раздават ипотечни кредити на ляво и на дясно на ниски лихви.При вдигане лихвите или рецесия тези банки рискуват да си получат вноските от клиентите.
При спад на цените на имотите тези банки се оказват с отрицателен капитал.
Това е риск а не че някоя банка предлага по високи лихви по депозитите за да привлече повече капитал.
Учене трябва, учене а не келешлък
Коментиран от #132
19:46 11.03.2024
131 умен
До коментар #129 от "Великова":
печалбата спрямо 2022 е паднала. Успех в бутиковото банкиране.Коментиран от #138, #139
11:29 12.03.2024
132 умен
До коментар #130 от "Банкер":
При рецесия инвестициите на ТБИ са джънк. Те инвестират в изплащане на стоки. Когато съкратят човека и не може да си плаща вноските за климатика какво получава банката? Докато при ипотеката имаш имот, който струва не малко. Оставям настрана съдия изпълнителите и запориране на сметки тъй като са общи за двата случая. Я пак сега, кое е по-рисково.11:36 12.03.2024
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Аз Кочо
А не трябва.
При Рецесия длъжника губи работа и не плаща ипотека, умножено по няколко стотин хиляди човека и една банка като УниКредит може да фалира.
Тби не разчита на ипотечни кредити.
Ето финансовите резултати на тби 2022 към 2021
Казал съм ти да спреш да лъжеш аудиторията
13:30 12.03.2024
135 Тби финансови резултати 2022 спрямо 2021
13:31 12.03.2024
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Аз Кочо
В хиляди лева
2022
131 034 лв
2021
28 517 лв.
Това което си публикувал като снимка е аматьорско изпълнение.
Провери отчетите на банката и тогава пиши.
Ти си един смешен ник
13:39 12.03.2024
138 Великова
До коментар #131 от "умен":
Господине, вие найстина нищо не разбирате1 годишният отчет за 2024 спрямо 2023 още не е излязъл. Той ще бъде публикуван юни месец 2024.
Ето данните от шестмесечният отчет от юни 2022 до юни 2023. съпоставяне на 2023 с 2022.
В млн лева
2023
38 188 лв
2022
41 339 лв
Това което сте снимали е някаква смешна шега, хахахаха
14:08 12.03.2024
139 Гост
До коментар #131 от "умен":
Хаха , ти видял си какво си копнал бе , разбираш ли че си снимал една графика без крива върху нея , хаха , по голем разбирач от тебе не БЕХ виждал , хахахаКоментиран от #140
15:55 12.03.2024
140 умен
До коментар #139 от "Гост":
отиди на очен лекар! от 150к пада на 100к. А големите банки хвърчат в космоса!Коментиран от #141, #142
09:27 13.03.2024
141 Аз Кочо
До коментар #140 от "умен":
Явно трябва да отида на офталмолог.Или пък ти трябва да отидеш на психиатър.
12:37 13.03.2024
142 До "умен"
До коментар #140 от "умен":
tbi bank отчете рекордни ръст и печалба за 2023 г.Благодарение на тези позитивни резултати, приходите на tbi bank нарастват
Консолидираният неодитиран финансов отчет на tbi за 2023 г. показва нетна печалба в размер на 42,4 млн. евро, която е с 16пр. по-висока от тази през 2022 г. - 35.5 млн. евро
tbi отчита впечатляващ ръст на активите от близо 4пр към края на декември 2023 г., достигайки 1,48 млрд. евро (при 1,07 млрд. евро в края на декември 2022 г.). Кредитният портфейл достигна 1,04 млрд. евро в края на декември 2023 г. (3пр. ръст спрямо 2022 г.). 71пр.от заявленията за финансиране са подадени през дигиталните канали за самообслужване (в сравнение с 51пр. през 2022 г.) и по този начин дигитализацията допринася значително за отличните резултати
Благодарение на тези позитивни резултати, приходите на tbi bank нарастват с 32% до 203 млн. евро, главно благодарение на увеличението на нетния лихвен доход с 27% и на нетните приходи от такси и комисиони с 25%. Така оперативната печалба за 2023 г. достига 146 млн. евро.
Наред с това, депозитното портфолио на tbi bank достигна 1,12 млрд. евро в края на декември 2023 г. – ръст от 38% на годишна база., който значително изпреварва пазара.
21:09 13.03.2024
143 И кой ще го купи на подобна цена?
До коментар #15 от "Владимир":
Те в Европа направо изгарят от желание да си купуват некачествено построени жилища у нас.Или смяташ,че заплатите ще скочат веднага и в пъти.Гладна кокошка просо сънува.22:06 18.03.2024
144 много сте нагли и лъжете
19:22 24.10.2024