Траки от Родопите са се заселили в Троя веднага след митичната война, описана от Омир. Това показват археологическите изследвания на известния в нашата наука седми слой на легендарния град.
Вероятно става дума за голяма група преселници, които са търсили нови източници в една променяща икономика в късната бронзова епоха. Когато първите проучватели на Троя открили следите им, били крайно озадачени. И дълго време въпросът "кои са тези хора" бил една от най-големите загадки за тях.
Основите на тези къщи се намират в един от най-важните слоеве за нас - слой 7Б2. Тук археолозите в началото са открили не виждана до тогава керамика, наричат я букел керамика По късно се оказва, че тя е тракийска, а хората, живели тук, са траки от Родопите.
"В началото за нас големият въпрос беше какво се случва веднага след Троянската война. Тук този е именно от това време – в цитаделата, до крепостната стена и западната порта. При строежа на тези къщи, които са много малки, строени набързо и некачествено, е използвана техника, която е характерна за някои райони на Балканите. Къщите са построени в цитаделата, което означава, че тази цитадела явно вече не е била важна за защитата на града", казва проф. Рустем Аслам.
Освен техниката на строителство, по-късно учените намират и съвсем очевидни сходства с тракийската керамика от Родопите. И вече със сигурност могат да върдят че Троя е обитавана близо век от тракийци.
"Траките изглежда са търсили нови места да се заселят, намираме техните следи на Галиполския полуостров в Западна Анатолия", обясни проф. Аслам.
Наши изследователи пък решават да стигнат по-далеч в опит да разберат от къде точно идват траките. И изследват състава на керамиката от Троя и Родопите.
"Те носят културата си и анализите показват, че всъщност тази керамика не е произвеждана в Троя, а извън Троя. Т.е., тя е произвеждана на Балканите и е донесена заедно с това тракийско население. Независимо от това, че в Троя се произвежда много хубава керамика на колело, т.нар. минийска керамика", коментира Проф. Диана Гергова.
Връзките на тракийците с Троя може да се открият и в епичния разказ на Омир. Заедно с археологията, дават по-сигурна представа за древния народ, от който сам цар Приам е търсил помощ. И е получил. Така славата за храбростта се носи през вековете.
17 Октомври, 2022 06:11 9 288 73
Траки от Родопите са живели в Троя
Това показват археологическите изследвания на известния в нашата наука седми слой на легендарния град, предаде БНТ.
Снимка: БНТ
Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 38 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сигурно
06:31 17.10.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Рог
Коментиран от #4
06:43 17.10.2022
4 Россия 1
До коментар #3 от "Рог":
Аз ще ти го обясня лесно. Ние сме 6 000 000 горе-долу, сега си представи, че в момента няма НАТО и ЕС и у нас идват 500 000 дагестанци или чеченци и се заселват в България. За колко време мислиш, че ще ни претопят? Като те имат по 6-10 деца а ние -1. И те имат по 4 жени, а ние даже не се женим вече. Та горе долу така и прабългарите на Аспарух са претопили славяните. Идва една компактна група от хора, сплотена и воювала много години и намира различни славянски племена свикнали да се подчинявят и да работят.Коментиран от #6, #12
06:51 17.10.2022
5 СЗО
Коментиран от #10
07:43 17.10.2022
6 Реалистът
До коментар #4 от "Россия 1":
Точно славяните са имали по много деца.Българите са държали властта и са налагали своята си воля и закони.08:03 17.10.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Троя
09:09 17.10.2022
10 Асен Милев
До коментар #5 от "СЗО":
Гърците си присвоиха историята.В оригинала на "Илиада" Омир никъде не използва "елини" или "гърци".
Има "Еладийци" или както знаем "елини", и са само в късни преводи /създадени след н.е./,но не и в оригинала.
Обаче липсата на думите"гърци"и"елини"в оригинала на Илиадата не попречи на гърците да си я присвоят и да я обявят за гръцка? Много хора обаче не го знаят.
09:25 17.10.2022
11 Балтавар
Така изписано "Троя" е според гръцката писмена традиция. Истинското име на Троя е българското Атряч, произнасяно и писано на трьок-български (тракийско-български) език. Атряч значи "дракон". Цяла Мала Азия е усвоена от древните българи още отпреди 7 хилядолетия, когато нито е имало народ с етнограма "елини", нито каквито и да е други племена. Само че тази историческа истина е неприемлива за племето на богоизбраните и техните идейни последователи с византийско съзнание и подсъзнание. Затова те от 1000 години са горили на клади всичко българнско и "родно", така че днес да припяват йезуитски, ама къде са ви източниците, къде са ви изворите. А те са на кладите, но за тяхно съжалание и в топонимиката, която няма как да изтрият от планините, реките, моретата, селищата ..., които са съществували мног опреди да се пръкнат човеконенавистните идеологии.
Траките са древни българи, почитащи духа и Дракон Сабан Трьок. И от двете думи може да се извежда спокойно етнонима "траки". Троянска война е имало, но събитията са били съвсем различни, от това което ни донася старогръцкия епос на аеда О
10:15 17.10.2022
12 Балтавар
До коментар #4 от "Россия 1":
Етнос "славяни" е еврейско-руска измислица откъм 17 век, чията идеологическа посока е да засили руското влияние над всички православни народи, които предимно говорят на сходни езици, днес наречени "славянски". По начало това са различни наречия на стария агилски и улчийски "балкански", приет днес като "прасланяски". Основните световни езици в древността са били трьок-българския, агилския и угорския, които са оцелели до днес като доразвити и обособени млади езици. Твоето разбиране за славяни на Балканите, които са били претопени от "дагестанци и чеченци" е смешно. И едните и другите са били древни българи, но това няма как да се проумее, ако се мисли, че всеки един народ е като порода говеда с един цвят. Племената и народите са омешени много както днес, така и още в древността, която си има история и миграции от десетки хилядолетия. В 6-7 век балканските българи, наследници на траките, са говорили основно на улчийски, а другите на трьок-български (български тюрки - вече). Българите по своя традиции и български патент, където са установявали власт, са образували държава, по Божията воля ръководена от свои 7 рода, най-известния от които е Дуло. Така е постъпил и Аспарух в Мизия и Добруджа. Местните не са били от рода Дуло, а Аспарух е такъв. Точка!Коментиран от #14
10:35 17.10.2022
13 Нормално
12:32 17.10.2022
14 яяяя
До коментар #12 от "Балтавар":
Прабългарите не са били тюрки и това е вече отдавана доказано от много експертизи.Коментиран от #21
14:59 17.10.2022
15 И сам воинът е сам
В това време т.н. "гърци" са в тъмния си период все още!
Коментиран от #20
16:40 17.10.2022
16 Българка
ТРАКИТЕ НЕ СЕ НАРИЧАТ ТРАКИ, А Thraki=ΘΡΑΚΙΩΤΕΣ!!!!!
КАКВИ БЪЛГАРИ СА ТРАКИТЕ, СПОРЕД НЯКОИ????, СЛЕД КАТО В ЕЗИКА СИ НЯМАМЕ ДОРИ БУКВАТА "ТИТА" (Θ), С КОЯТО ТРАКИТЕ НАЗОВАВАТ ИМЕТО СИ " THRAKIOTES"????
Коментиран от #18
16:50 17.10.2022
17 Българка
В ТРОЯНСКАТА ВОЙНА БЪЛГАРИТЕ (МИРМИДОНИ, ЖИВЕЕЩИ ПРЕДИ ТРИ ХИЛЯДИ ГОДИНИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ТЕСАЛИЯ, ДНЕШНА ГЪРЦИЯ), ПРЕДВОЖДАНИ ОТ "РУСКИЯ БЪЛГАРИН" АХИЛ, СА БИЛИ ПРИНУДЕНИ ДА УЧАСТВАТ ВЪВ ВОЙНАТА СРЕЩУ ТРОЯНЦИТЕ. ТРОЯНЦИТЕ ОТ "ИЛ-иада" са "ИЛ-ирии" (може би "белите турци със сини очи", чиито цвят е турското синьо???) В една от гробниците на етруските в Италия е изобразена сцена с Ахил. В етруските гробниците се чете ВЕЛ...(ик?) Самите ЕТРУСКИ имат същите гробници в Италия, както и така наречените у нас "тракийски". НИЕ НЕ СМЕ ТРАКИ!!!ЕТРУСКИТЕ СА БИЛИ НА БАЛКАНИТЕ! НАМЕРЕНАТА ТУК "ЗЛАТНА КНИГА" НЕ Е ПРЕЛЕТЯЛА ОТНИКЪДЕ, ТЯ Е НАПРАВЕНА ТУК! ПРЕДИ ПОНДИИТЕ(ГЪРЦИТЕ, ЧИИТО МУЗИКАЛЕН ИНСТРУМЕНТ Е ГЪДУЛКАТА), ДА КОЛОНИЗИРАТ ЧЕРНОМОРИЕТО, ТО Е БИЛО КОЛОНИЗИРАНО ОТ ФИНИКИЙЦИТЕ, КОИТО ПЪРВИ СА ПРАВИЛИ КОРАБИТЕ. ТЕ СА СЕ ОБЕДИНИЛИ СЪС СКИТИТЕ. ЗАПАЗЕНА Е СКИТСКАТА ДУМА "СОКОЛ", КОЯТО Е СЪВСЕМ БЪЛГАРСКА, А ЗАПАДНИТЕ "УЧЕНИ" УЖ НЕ МОЖЕЛИ ДА Я ПРЕВЕДАТ. ИСТОРИЯТА НИ Е НАПИСАНА ОТ НАРОДИТЕ, КОИТО СА ИМАЛИ АЗБУКИ, ДОРИ И НА СТАРОГРЪЦКИ! ЗА СЪЖАЛЕНИЕ БЪЛГАРИТЕ НЕ ЧЕТАТ ДРУГО, ОСВЕН НАПИСАНОТО ОТ СПАРОТОК (ЛИ БЕШЕ???) АХИЛ И БЪЛГАРИТЕ СА ДОШЛИ ПРЕДИ ТРИ ХИЛЯДИ ГОДИНИ НА БАЛКАНИТЕ ОТ АЗОВСКО МОРЕ. САМИТЕ ГРЪЦКИ ИСТОРИЦИ ПИШАТ НА СТАРОГРЪЦКИ, ЧЕ АХИЛ Е РУСКИ БЪЛГАРИН.
Коментиран от #19
17:46 17.10.2022
18 И сам воинът е сам
До коментар #16 от "Българка":
Името траки не е самоназвание!То е екзоним, тоест начин по който съседи са наричали този балкански народ. Например ние наричаме германците с думата немци.
Съвсем друг е въпросът какви са имената, с които се назовават, сами себе си, отделните народи! 😉
18:58 17.10.2022
19 Ники
До коментар #17 от "Българка":
Българка, голяма каша е това, което Сте написала! Подобни връзки определено ИМА, но описани по този начин са откровена МАНИПУЛАЦИЯ.19:08 17.10.2022
20 Ники
До коментар #15 от "И сам воинът е сам":
"В това време т.н. "гърци" са в тъмния си период все още!"Да! Така е.
Тогава "гърците" още се учат да хитруват и в никаква Троянска война не участват, а само се скатават! Гледат отстрани (евентуално), а после крадат история...
19:17 17.10.2022
21 Балтавар
До коментар #14 от "яяяя":
Няма тюрки, а племена говорещи на тюркски езици (трьок-български език). В историографията се е наложил тоя погрешен термин "тюрки" и няма спасение. Това не е етническа категория, а езикова. Няма и прабългари, а само българи. И те са говорили както на трьок-български език, така и на агилски-улчийски. И като се приеме, че угорските племена също са се считали за древни български племена, може да се каже, че общо взето българите са били трилингва. Докато основните (най-древните) български езици са седем.Коментиран от #22
22:13 17.10.2022
22 И сам воинът е сам
До коментар #21 от "Балтавар":
Няма НИТО ЕДНО доказателство, в полза на тази ваша теза, що се отнася до българския език говорен (и писан) на територията на България през последното повече от хилядолетие назад във времето!Ако греша - оборете ме. 😉
Коментиран от #23, #25
22:53 17.10.2022
23 И сам воинът е сам
До коментар #22 от "И сам воинът е сам":
Имам предвид следното твърдение:"И те са говорили както на трьок-български език, така и на агилски-улчийски. И като се приеме, че угорските племена също са се считали за древни български племена, може да се каже, че общо взето българите са били трилингва. Докато основните (най-древните) български езици са седем."
Коментиран от #26
22:55 17.10.2022
24 Ники
Примерно: все едно индийците да претендират, че са англичани, поради факта, че са били управлявани от английски колонизатори!
23:30 17.10.2022
25 Балтавар
До коментар #22 от "И сам воинът е сам":
Доказателства десетки, все в топонимиката. Може ли да ми изведете етимологията на старите имена на български столици и големи градове, на българските реки, на планините??! Те всички са от трьок-български език, т.е. железни доказателства за един погребан от световните сатани език! И вие още си вярвате, че са нещо ей така, паднали от небето?Коментиран от #28
11:41 18.10.2022
26 Балтавар
До коментар #23 от "И сам воинът е сам":
Най-старите български езици, 7 на брой, се извеждат по българските летописи и по лингвистичен анализ. Те са отмрели. Но на тяхна база са се оформили, така да се каже среден период езици, известни от античността и ранното средновековие. Новите езици вече да кажем, че са се оформили окончателно през късното средновековие и се говорят и днес. Най-известният лингвист в историята Николай Я. Мар, боравил с над 100 езика, е стигнал до извода, че българите са оставили езикови следи по целия свят, т.е. това са хилядолетия назад във времето. Но това е тема за научен труд, а не за 10 реда тук.Коментиран от #27
11:49 18.10.2022
27 И сам воинът е сам
До коментар #26 от "Балтавар":
За този коментар Ви слагам + , но ми се иска да изясним нещо!Кои, според Вас, са древните българи? Имат ли право да се нарекат преки потомци на още по-старото балканско население?
И още нещо: Тези 7 езика, за които говорите, с общ произход ли следва да са били?
Коментиран от #30
13:09 18.10.2022
28 И сам воинът е сам
До коментар #25 от "Балтавар":
За коя стара българска столица или друг топоним се затруднявате да намерите обяснение през старобългарски или среднобългарски?Наистина нищо не е "ей така, паднало от небето"!
И аз това твърдя.😉
Коментиран от #31
13:18 18.10.2022
29 И сам воинът е сам
Коментиран от #32
13:47 18.10.2022
30 Балтавар
До коментар #27 от "И сам воинът е сам":
По извадки от Непознатата история на българите:Българската нация (българлък) първоначално (от 14953 г. пр.н.е.) се е образувала от сливането на седем племена, в която по-нататък през хилядолетията са се включили още десетки народи, племена и групи.
От времената на формирането на българлъка българите са говорили на седем основни езика :
- на старобългарски, наричан още старосуварски или старосубашки (старочувашки, различен от чувашкия);
- на трьок-български;
- на агилски (балкански), на който говорят българските племена на сургутите (остготите), бирисците (илирийците), караулджийците (праславяните на Балканите), угилците (угличи) и деберците (тиверци);
- на ак-улджийците (литовците);
- на синджски, който знаят наред с трьок-българския, чиито диалекти се явяват уйгурски, староузбекски, тюркменски, турски, азербъйджански езици, езиците на барсъйлите, бурджаните, саките;
- на сабански, наречие на трьок-българския, или алански език;
- яндъйрбакски или карски (прафински), на ищякски или яръмчепийски езици.
Коментиран от #38
13:50 18.10.2022
31 Балтавар
До коментар #28 от "И сам воинът е сам":
Не сте ме разбрали, или не искате. Аз имам обяснението на всички столици, дори на тези за които не се сещате. Да ви провокирам да ми напишете за етимологията на Велико Търново. Да не излезе само от едни "тръни", както го знаят професорите по история от ВТУ. Може да ме осветлите за Шумен. За Сердика ще ви се посмея, защото очаквам какво ще ми напишете. И т.н.,може за Киев, Париж, Лондон, Канбера...Коментиран от #35
13:57 18.10.2022
32 Балтавар
До коментар #29 от "И сам воинът е сам":
"Траки" за първи път са го изписали на старогръцки. Но българското начало е "трьоки", от тези българи, които са почитали алпа на тревопасните животни Сабан Трьок."Троя" са го изписали на старогръцки, на изходното българско име е Атряч. Древните гърци за удобство и по техен фонетичен закон пред две консонанати са изпуснали предностоящето "а" и се е получило Троя. Българите са казвали и на Ихтиманска Средна гора и изобщо на Стара планина "планината Атряч", според която проходът е по-правилно, но не и погрешно, да се нарича Троянови врата. Балкан също си е стара българска дума. Изобщо етимологията на "Стара планина" (като омофон, защото няма антоним Млада планина) се получава от това старо име по трьок-български - Атряч. И в Предбалкана имаме поредица български градове, чиято изходна етимология идва от Атряч-Троя: Троян, Етрополе, Трявна, Етъра, Дряново и т.н.
14:08 18.10.2022
33 казахте ли го най-после
17:21 18.10.2022
34 111
17:32 18.10.2022
35 И сам воинът е сам
До коментар #31 от "Балтавар":
Съвсем не искам да звучат коментарите и критиките ми към Вас като заяждане!Всъщност по-скоро ме заинтригувахте.
Истински интересно ми стана и с удоволствие бих се запознал с вашите тълкувания на имената на тези градове!
Надявам се да ги споделите.
Благодаря предварително!
Поздрави 🙂
Коментиран от #36
17:33 18.10.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Балтавар
Търсете на лупата: Валентин Вътов, Атила
В част №10 е написано за Търново
18:02 18.10.2022
38 Я па тоя
До коментар #30 от "Балтавар":
Това не са извадки от Непознатата история на българите, а е от фалшификата „Джагфар Тарихи”, нали? Писан в края на 17 век, а оригиналните от по- старите източници изчезнали тайно, запазени са само преводи на съвр. език. Яко,а?Коментиран от #39
18:07 18.10.2022
39 Хехе
До коментар #38 от "Я па тоя":
Очакваше се да се появи хитрец, който се прави на улав, и накрая да нападне нещо истинско българско. Не си чел нито първата, нито нтората книга, в коят о не пише за българските езици. Само подскачаш като папагал на припев от изтъркана грамофонна плоча, това което ти е издиктувано от враговете на българския народ, за които всичко различно от Библия и гръцки измислици, е фалшиво. Никой гръкоман няма да признае, че има нещо по-древно от старогръкото, и никой евреин няма да признае, че Тората е сборник от притчи (повечето от които са древни български) и от талмудистки измислици. Днешните гърци и гръкомани даже не се и досещат, че нямат нищо общо с древните гърци, които от своя страна имат свое потекло от по-древните от тях българи. Никой великорус няма да признае тяхното българско минало. Но у нас както се казва е пълно с такива марионетки, които в българския казан в Ада ще работят усърдно да дърпат за краката онези българи, които искат и могат да се измъкнат... Доста мерзавци дишат родния въздух.Коментиран от #40
19:57 18.10.2022
40 Я па тоя
До коментар #39 от "Хехе":
Прав съм, нали! Това е „Джагфар Тарихи”.Тук не става въпрос кой какво ще признае, а какво може да се докаже!!
И между другото - тракийските народи със своята култура, са тук на Балканите много преди твоите семити-данайци и евреи.
Коментиран от #41
21:46 18.10.2022
41 Балтавар
До коментар #40 от "Я па тоя":
Очевидно ви мори болестта "Джагфар тарихи" в спора с "Хехе". Сменете хапчето срещу нея, то не действа. Споменатите неща дотук нямат общо с "Джагфар...". Впрочем тоя свод се отнася предимно за събитията в т.н. Волжска България. Те са уникални, никъде другаде не се пише за тях освен в свода, те са толкова подробни хронологично и логично свързани, че само лумпенизирани ненавистници, българофоби, може да си позволят да ги отхвърлят.Да, траките са древен народ, но в основата си са от българлъка, и най-вероятно техният етноним се е затвърдил след обосноваването на Балканите в средата на II хилядолетие до Хр. на Агилската българска династия, т.н. пеласги в старогръцките извори. Те очевидно са внедрили тук своята езическа (тенгрианска) религия, вследствие на което повечето местни племена тук са започнали да почитат алпа Сабан Трьок, и заради което се е утвърдил етнонима трьоки, или траки по старогръцки.
Като етнотворяща маса да се споменават тук семити, данайци, евреи е напълно неуместно. Тях може да ги употребявате съвсем фриволно в съставянето на днешната американска нация, но не и в древнобългарската.
Коментиран от #42
09:38 19.10.2022
42 Я па тоя
До коментар #41 от "Балтавар":
Е как да нямат общо с "Джагфар"?"Непознатата история на българите" която си преразказал в предишните си коментари, каква основа мислиш,че има? Или даже и не знаеш тази книга на каква база е писана?!
21:44 19.10.2022
43 Балтавар
Коментиран от #44
09:31 20.10.2022
44 Я па тоя
До коментар #43 от "Балтавар":
Ами в нет книжарницата на "Непознатата история на българите" в увода си пише - че е използвано (от абсолютени и нескопосани тюркски фалшификати, сътворени от пантюркистa) Фархат Нурутдинов Тухчи на база на"Нариман тарихи", "Джагфар тарихи", "Болгар тарихи", "Чулман Толгау" и др., !Коментиран от #46
19:41 20.10.2022
45 И сам воинът е сам
19:58 20.10.2022
46 Балтавар
До коментар #44 от "Я па тоя":
В нет книжарницата?!! капацитети от типа на Слави и тошковците ли?! Какви са тия глупости, ти на такива неудачници ли се хващаш? Я кажи къде е тая книжарница. Че измислената ни "демокрация" се движи от такива анонимни негодяи. Такива каквито и днес не могат да изберат председател на НС. Аз като ги гледам по телевизиите какви луди доценти и историчари се впускат да тиражират гръцките измислици, гладко заучени все пак, но пълни с антибългарски тези, с по-голяма увереност мога да кажа, че това което излиза в тези книги е безкрайно истинско и ценно за българите. Естствено, ако ти си лъжец историчар на държавна издръжка, ти ще лъжеш до гроб младите, защото няма как да си признаеш, че цял живот си лапал заплати от народа за да го лъжеш !! Такава otрепка ли си?Понеже искаш да доказваш неща, тебе конкретно те питам пак (цитат от мнение 45): Какво ще кажеш за етимологията на Велико Търново, от славянската дума "тръни" ли е? Името Шумен откъде е, от "Шуми Марица" ли? Плиска, Преслав да не би да са се родили с тези "славянски" имена?!
Според капацитети като теб, дошли българите и си нарекли градовете на чужд език?!! Ти замислял ли си се и за секунда над тая небивалица?
Коментиран от #47, #48
21:25 20.10.2022
47 Я па тоя
До коментар #46 от "Балтавар":
Урок за ученици:В нет търсачката се изписва -
-- Непозната история на българите, част 1 и 2 --
в сайта на " Български книжици" намираме "Непозната история на българите, част 1 и 2 " първото издание.
И в прикачения файл за книгата четем"
"Втората част е Азбучник на главозамайваща сензационна информация от думи, топоними, ет-ноними, събития, свързани с българите, фиксирани на българските тюрки в книгите на големия български историк от гр. Казан, Русия, академик Фаргат Нурутдинов ал-Булгари „Нариман тарихи", „Джагфар тарихи", „Болгар тарихи", „Чулман Толгау" и др."
Коментиран от #49
22:25 20.10.2022
48 Я па тоя
До коментар #46 от "Балтавар":
Па даже и не знаеш, че "славяни" е късното наименование на тракийските народи.22:26 20.10.2022
49 Балтавар
До коментар #47 от "Я па тоя":
Е, и!? ... аз съм си купил книгите от човек. Само един Спатарок твърди, че е имало народ "славяни" под този етноним и то за траките. Ако питаш руснаците или поляците, те ще твърдят, че само те са славяни и никой друг и са си "заплюли" ДНК хаплотипа R1a за техен "славянски". А всъщност огромната измама е, че така написан етнонима възвиква изкуствено чак през 17 век в Русия. Има един ватикански измамник Мавро Ор... в копирано и преиздадено произведение, където сменя етнонима българи със славяни. В гръцките извори се пише друго, ти го знаеш, да не изреждам вариациите, но те както винаги погрешно изписват и изговарят българския първоизточник "сулбаки" и "салбани", циркулиращ още през 6 век при българския император Банджа Татра, даже унизяват тези племена с гръцката измишльотина за "роби". Ако беше вярно твърдението, че траките са били славяни и са говорили основно на този език в късанта античност, то цялата топонимика на Балканите и в България щеше да е с произход "славянски" език. А тя за твое разочарование е на тракийско-български език. Затова искам да ми отговориш на въпросите за имената на нашите стари столици, но ти това нещо няма как да го обясниш със спатарошки тези. Все едно да казваш на едно дърво, че е желязо.Струва ми се, че доста си почесахме мозъците, явно няма да превключиш на вярното учение. Така че, "айде сто кало"! Вярвай си.
Коментиран от #50, #51
09:19 21.10.2022
50 Ники
До коментар #49 от "Балтавар":
Че то това за "славяните" го твърди още Теофилакт Симоката в началото на VII век.Хората познати като славени, са северните траки гетите -“Sclavos sive Getas: hoc enim nomine antiquitus appellati sunt." Т. Симоката
Чак през XII век територии от Полша са определени като Славиния и биват споменати славени там от Саксо Граматик.
А по-късно и други възприемат това да се наричат по този престижен начин...
Коментиран от #53
18:48 21.10.2022
51 Я па тоя
До коментар #49 от "Балтавар":
1. Вече не е хубаво да цитираш пантюркистките си ТЕОРИИ.2. Отново не знаеш за това, че има северни и южни славяни.
3. Най-големия враг на България от историческа гледна точка е Гърция/гърците, след това Турция/турците.
Даже и не можеш да разбереш, че точно тези тюркски фалшификати- "Нариман тарихи", "Джагфар тарихи", "Болгар тарихи", "Чулман Толгау", "Непознатата история на българите" обслужват политиката и намеренията точно на тези две държави/етноса.
Коментиран от #52
20:25 21.10.2022
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Балтавар
До коментар #50 от "Ники":
Изглежда не проумяваш нищо от това, което се опитваш да опонираш. Склавос на гръцки е роб. Ако си съгласен любимият ни етнос да е определен като робски, аз не съм. В част 5/16.11.2021 във факти е описано, откъде се получава грешката в гръцките писания.Банджа-Татра (505-520 г.) управлявал Българския бейлик Кара-Белшуд, т.е. областите на Хон-Българската империя в Централна Европа и в своето царуване е разбил сарбийските племена, които са грабили в днешните земи на Южта Полша, Чехословакия, и по-наюг. Сарбийците, като излезли от Българските (Мазурските) блата, отхвърлили българ-гаджилците (предците на поляците) в Кичи-Буляр („Малка Полша”), разрушили хонския център на Бай-Буляр („Велика Полша”) град Гинеш (Гнездо) и се врязали във владенията на старото българско племе на алан-кубарите в Маруба (Моравия) и планините Сармади-Тау ("Сарматските планини", Западните Карпати). С удари от две страни Банджа-Татра и Баръйн разпръснали и пленили сарбийците. Тогава към него се присъединил и Бабил, балтаварът на Байлак (Полша). Баща на Бабил бил синът на Атилла, Мякше („Рисчето”).Самият Банджа-Татра вдигнал крепостта Банджа (Банска Бистрица) в южните Сармадски планини, които в чест на Банджа-Татра започнали да ги наричат „Татратау” („Татра планини”). Той възстановил крепостта Баргар или „Багра” (Прага по агилски). От 500 хиляди сарбийци Банджа-Татра сформирал армия на Сулбан или Сулбак, т.е. „Левобрежен Дунав” и тя заела за Хон-Българ целият десен бряг на река Алпа-су (
Коментиран от #54, #58
21:51 21.10.2022
54 Балтавар
До коментар #53 от "Балтавар":
От 500 хиляди сарбийци Банджа-Татра сформирал армия на Сулбан или Сулбак, т.е. „Левобрежен Дунав” и тя заела за Хон-Българ целият десен бряг на река Алпа-су (Елба). От тия времена сарбийците с гордост се самоназовавали „сулбани” (оттук „славяни”, „словени”) или „сулбаки” („словаци”). Урумците (ромеите), изплашени от успехите на българското оръжие, възобновили плащането на данък на Хон-Българ.Организирането на такива грандиозни походи от Себер (Сибир) до Бина-Българ (Виена) се оказали възможни поради факта, че рудокопачите на император Чалап Азан открили в Българските планини (Среден Урал) голямо находище на сребро и злато, което било наречено „Чалап” или „Челабе” (днес Челябинск).
21:56 21.10.2022
55 Я па тоя
Освен от пантюркист от кой друг летописец мога да прочета нещо за твоя Банджа-Татра, например??
22:49 21.10.2022
56 Балтавар
Понеже си много твърдолинеен славинист, още веднъж те приканвам, дай ми етимологията на древните български столици, ако искаш и на "славянски" език,
Коментиран от #57
16:30 22.10.2022
57 Балтавар
До коментар #56 от "Балтавар":
Продължение на 56:Понеже си много твърдолинеен славинист, още веднъж те приканвам, дай ми етимологията на древните български столици, ако искаш и на "славянски" език, ако искаш и от гръцки, хайде от латински знаем за Сердика..., ама тя откъде идва??! Онемя ли? Хайде, нали много знаеш! Напиши, не ми дрънкай като папагал това или онова били тюркски фалшификати. Все едно лъжецът вика - дръжте лъжеца. Нищо подобно. Обратното е - вие сте фалшиви!
16:31 22.10.2022
58 Ники
До коментар #53 от "Балтавар":
Не е логично някой да кръщава един народ с дума за роби! Робите, или са собственост на някого, или не са роби. Освен това, по времето на Симоката, думата "Sclavos" и производните ѝ, нямат смисъла на роби! Такъв смисъл придобива в по-късни времена...Друг аргумент за това, че гетите са приели името славЕни е, че т.н. "славяни" се появяват точно по същите места, където някак "изчезват" гетите! А те никак не са малък народ!
Вие имате ли данни за изчезването на народа на гетите?
16:33 22.10.2022
59 И сам воинът е сам
По време на Античността Прокопий споменава тракийска крепост Плисенум, а доста по-рано Павзаний пише за течащата в обитаваната от траки Фокида река Плистос.
Омир съобщава за сродно на името Търново мизийско селище с име Тарне (Τάρνη)
елемента Пре и елемента слав (съставящи името на Преслав) се срещат респективно в древното названиe PRAE-valis и в епитета на Хероса IthioSTHA(us). В миналото, названието Преслав е представяно като Пρεσθλαβα (Престлава).
Коментиран от #62
17:45 22.10.2022
60 Я па тоя
Това да сформираш 500 хиляди армия е уникално нещо за онова време, няма начин да не е отразено от някои европейски хронисти!!!!!!!
п.п
За турци и османци недей отваря дума, че и там нещата куцат.
Коментиран от #61
17:47 22.10.2022
61 Балтавар
До коментар #60 от "Я па тоя":
Ти на Диоген ли се правиш?! От 500 хиляди народ - мъже, жени, деца е съставена армия от сарбийци, които може да се смята, че са били предтечи на "славяните". А не това число да е армия! Нарекили се според реката Сула (Дунав) "сулбани" и "сулбаки" ("българи охраняващи Дунава"). По-късно тези разбойници, защото те са били общо взето такива за българската власт, и през няколко години нарушавали клетвите си, при Заберган са избягали на юг в пределите на джавъйдците ( гепидите - за тях пише Теофилакт) и южно от Дунава в Мизия и Сирмиум, общо 2 милиона със семейставта си.Последните впоследствие стават съставна част от Аспарухова България.Коментиран от #64
20:55 22.10.2022
62 Балтавар
До коментар #59 от "И сам воинът е сам":
Престанете с тия смехории. Не си заслужава вниманието за коментиране.Коментиран от #63
20:57 22.10.2022
63 И сам воинът е сам
До коментар #62 от "Балтавар":
Не съм съгласен да наричате написаното от мен "смехории"! Аз не съм определял вашите писания с такова отношение, въпреки че не виждам стабилна основа, за това да поддържате каквато и да била тяхна претенция за истина.Все пак ми е интересно да прочета на какви неща са се изхитрили да вярват хора като Вас и защо! Още не мога да разбера какво Ви дава увереност, че тези сведения имат общо с истината!?
Нека греша - уверете ме, че е така.🍀
Коментиран от #65
23:37 22.10.2022
64 Я па тоя
До коментар #61 от "Балтавар":
Пак, за пореден не знам си за кой път, НЕ РАЗБРАХ - освен от този и единствен пантюркист, от кой друг летописец мога да прочета нещо за твоя Банджа-Татра??????10:14 23.10.2022
65 Балтавар
До коментар #63 от "И сам воинът е сам":
Утрото е по-мъдро от вечерта. Извинявам се за израза си. Аз чета поредицата от над 10 статии в този сайт Факти, която съм посочил преди няколко дни. Там общо взето се споменава всичко с конкретни данни и доказателства, което вие искате да оборите със странни извадки на някакви си места или местности, отстоящи на стотици или хиляди километри от днешните български земи на разните му чужди езици, които нямат никаква логична историко-географска връзка. Това е несериозно. Аз ще ви провокирам: Какво общото между Велико Търново и торнадо? - Вие ще ми отговорите с моя отговор. Да, ама не. Общото е в древната българска дума торна, която означава щъркел. Името на Велико Търново идва от светилището Торна уба ("Щъркелово светилище"), днешния Женски метох край В. Търново. А американските индианци са припознавали визуално отдалече явлението торнадо, като щъркел, който създава въздушна тяга - "торна-до" (дългите крака на щъркела са хобота на вихъра). Откъде пък се е взело в Америка тая трьок-българска дума? - Българите се заселват в продължение на много хилядолетия от Балканите и Волга по целия свят. Така още преди изобретяването на колелото и опитомяването на конете от българите, от Азия в Америка през замръзналия Берингов проток са преминали части от такива български племена като кумани, челбири, ищяци, енеи, мани, дени денга, бакси или балхи т.е. българи, баджанаци-сабани ирики и др., аймари или самари, уранци, чипча, мугаи и др. В Америка, куманите ставатКоментиран от #66
10:23 23.10.2022
66 Балтавар
До коментар #65 от "Балтавар":
Продължение от 65:В Америка, куманите стават "команчи", челбирците - "делауеър", ищаки - "ацтеки", еней - "инки", мани - "маи", дени -"дене", ирики - "ирокези", аймари - „кечуа-аймари”, ураните – „хурони” и др. Така трьок-българският език е стъпил и в Америка.
10:25 23.10.2022
67 Я па тоя
10:47 23.10.2022
68 Хехе
11:10 23.10.2022
69 Я па тоя
Ашколсун!!
Коментиран от #70
11:19 23.10.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Балтавар
До коментар #70 от "Балтавар":
Продължение от 70:Татра с помощта на Баръйн-субага (краля) на верните на Хон-Българ алан-кубари (лонгобарди), разбил метежните джавъйдци и сарбийци (средноевропейски праславяни). Сарбийците, като излезли от Българските (Мазурските) блата, отхвърлили българ-гаджилците (предците на поляците) в Кичи-Буляр („Малка Полша”), разрушили хонския център на Бай-Буляр („Велика Полша”) град Гинеш (Гнездо) и се врязали във владенията на старото българско племе на алан-кубарите в Маруба (Моравия) и планините Сармади-Тау ("Сарматските планини", Западните Карпати). С удари от две страни Банджа-Татра и Баръйн разпръснали и пленили сарбийците.
Самият Банджа-Татра вдигнал крепостта Банджа (Банска Бистрица) в южните Сармадски планини, които в чест на Банджа-Татра започнали да ги наричат „Татратау” („Татра планини”).
Коментиран от #72
10:55 26.10.2022
72 Балтавар
До коментар #71 от "Балтавар":
Продължение от 71:След като си поотпочинал там, той възстановил с Баръйн крепостта "Баргар" или „Багра” (по улчийски < от "Българ", от където се получава Прага). От състава на 500 хиляди сарбийци Банджа-Татра сформирал армия на Сулбан или Сулбак, т.е. „Левобрежен Дунав” и тя заела за Хон-Българ целият десен бряг на река Алъйп-су (оттук Елба). От тия времена сарбийците с гордост се самоназовавали „сулбани” (оттук „славяни”, „словени”) или „сулбаки” („словаци”). Така по грешно произношение и писане от гърците възниква тяхната дума "скловени" , "склави" и т.н., за което днес ние приемаме, че са "славяни". Само че така изписана, последната дума-термин възниква чак през 17 век!
По името на Банджа-Татра и заради неговото управление възникват няколко топонима на планини, градове, етноними, които се употребяват и до днес, без неграмотните хора по света да са наясно, откъде и откога възникват те.
10:56 26.10.2022
73 Този коментар е премахнат от модератор.