Завладяващата приказна история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, тук е леко видоизменена – героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея действието ръководи наставникът на принц Рамиро – Алидоро. Всичко се развива на ръба между сериозното и комичното – къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване. Елегантната режисура на Вера Петрова предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни. „Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна“, твърди режисьорката. Публиката на софийската „Пепеляшка” ще се срещне с Мария Радоева в ролята на Анжелина (Пепеляшка).
Мария Радоева е лауреат на редица конкурси в България („Светослав Обретенов“, „Георги Златев-Черкин“, „Любомир Пипков“, и др.), печели и специалната награда от конкурса за камерна музика в град Марл, Германия. През 2011 е избрана сред повече от 600 кандидати да участва в престижния певчески конкурс „Световен вокалист – Кардиф“ (“Cardiff Singer of the World”). Дебютът ѝ в Софийската опера и балет е през 2010 в ролята на Мюзета в „Бохеми“ от Пучини. В същата роля през 2012 дебютира на италианска сцена – в Театро Комунале в Модена.
Заради широкия диапазон на гласа си и разнообразните си музикални интереси, тя е избрана да изпълни сопрановата партия във Втора симфония на Густав Малер с френския Национален оркестър на областта Лоара (“Orchestre National de Pays de la Loire”) под диригентството на Исаак Карабчевски. С успех участва и в Реквием на Верди с Кралската филхармония в лондонската зала Ройал Фестивал Хол. През 2013 излиза първият компактдиск с нейно участие – „Малка тържествена меса“ („Petite Messe Solennelle“) от Росини.
През 2021 дебютира в ролята на Елена от операта на Росини „Жената от езерото“. Произведението се изпълнява за първи път в България, на сцената на Софийската опера и балет, в постановка на академик Пламен Карталов.
Сценографията на Боряна Ангелова в „Пепеляшка“ е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата. Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Свежото и ярко усещане от тези оригинални решения се допълва от пищните, умишлено решени на ръба между красивото и кича, костюми на Християна Михалева-Зорбалиева.
Макар и предизвестен, хепиендът не идва от само себе си. Росини е взаимствал само по-щастливата развръзка от творбата на Шарл Перо, при която Пепеляшка благородно се застъпва за злите и завистливи свои сестри. Преплитането на темите за прошката и любовта, смирението и надеждите, които се сбъдват, прави толкова интересен и харесван крайния продукт на сцената на Софийската опера и балет. Зад кулисите остава многомесечният труд на целия екип, терзанията и съмненията, намирането на верните решения за всички многобройни предизвикателства, пред които той е бил изправен, за да „преведе” творбата на Росини в 21-ви век.
Освен многобройните си други достойнства, операта „Пепеляшка” вдъхва кураж и оптимизъм в твърде смутните времена, в които живеем. Сега, в тази постановка – цели два века след написването и първото ѝ изпълнение, сякаш виждаме Росини окуражително да ни намига с усмивка.
В „Пепеляшка“ участват:
Анжелина (Пепеляшка) – Мария Радоева
Принц Рамиро – Хрисимир Дамянов
Дандини – Атанас Младенов
Алидоро – Стефан Владимиров
Клоринда – Мария Павлова
Дон Манифико – Николай Петров
Тисбе – Благовеста Мекии-Цветкова
Постановъчен екип:
Диригент – Жорж Димитров
Режисьор – Вера Петрова
Сценограф – Боряна Ангелова
Художник костюми – Християна Михалева-Зорбалиева
Дизайнер на осветлението – Андрей Хайдиняк
Хореограф – Мария Луканова
Диригент на хора – Виолета Димитрова
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Помак
Коментиран от #2, #4, #14, #17
22:03 06.10.2024
2 тиририрам
До коментар #1 от "Помак":
Сега комунистите инкогнито те облъчват с чалга, понеже демокрацията нямала техните "високи идеали".22:14 06.10.2024
3 Сандо
Коментиран от #5
22:22 06.10.2024
4 Сандо
До коментар #1 от "Помак":
Ами комунистите искаха да създадат "многостранно развити личности",ама при теб явно са ударили на камък.22:23 06.10.2024
5 Мнение
До коментар #3 от "Сандо":
И Турандот на Пучини е така!Коментиран от #7
22:26 06.10.2024
6 между другото
22:33 06.10.2024
7 Помак
До коментар #5 от "Мнение":
..и ас много харесвам Турандот...и Вивалди синоптика саштоКоментиран от #8
22:41 06.10.2024
8 ха ха хааа
До коментар #7 от "Помак":
Вие ништо не разбирате Тука се говори за Малката пепеляшка от РосииКоментиран от #9
22:47 06.10.2024
9 Помак
До коментар #8 от "ха ха хааа":
Ти ништо н разбираш ..малката Пепеляшка от Русия !Коментиран от #10
23:04 06.10.2024
10 В.В.П.
До коментар #9 от "Помак":
Спасибо .. 👍23:12 06.10.2024
11 Герге ,
01:21 07.10.2024
12 Гордостта на Тарра
06:55 07.10.2024
13 Коментариите
Коментиран от #15
07:40 07.10.2024
14 Забравил си
До коментар #1 от "Помак":
Да добавиш, че ви "караха" БЕЗПЛАТНО и на театър и на концерт.08:57 07.10.2024
15 ха ха
До коментар #13 от "Коментариите":
Комунизмът загуби! Чалгата е отмъщението на комунистите. Това което не знаят е, че всичките им лоши дела са записани и затова никога няма да се съвземат ...Коментиран от #16
10:01 07.10.2024
16 Чалгата
До коментар #15 от "ха ха":
по време на комунизма съществуваше апокрифно...Затова си имаше художествени комисии, които имаха отговорността да отделят кича и чалгата в обществените институции - радио, телевизия и концертна дейност. После дойде демокрациата и на мястото на експертите бяха поставени "мениджъри", които заместиха художествените комисии и бента срещу пошлостта се скъса. .. Сега берекет плодовете на чалгата и опросачването на населението.
11:39 07.10.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.