3 Септември, 2012 13:01 14 465 14

Травми от инциденти с мотоциклет пълнят Ортопедичното отделение

  • травми-
  • инциденти-
  • мотоциклет

По данни на Световната здравна организация инцидентите с мотоциклети са втората най-често срещана причина за пътнотранспортни произшествия, като делът на пострадалите заема между 9% и 35% в различните държави.

През последния месец в Отделението по Ортопедия и Травматология на МБАЛ „Вита” са регистрирани не малко случаи на травми, причинени от инцидент с мотоциклет или велосипед. Специалистите от отделението споделят, че през изминалите няколко години се наблюдава силно изразена сезонност при тези травми. Тенденцията се дължи на факта, че се появяват все повече и по-екстремни активности, към които българинът проявява интерес и желание да практикува.

Най-честите наранявания от този тип, с които се сблъсква екипът на болницата включват при мотоциклетистите - травми на раменете, коленете, подбедриците, глезените, както и на ръцете, а при велосипедистите – на раменете, ръцете и главата. Инцидентите с моторни превозни средства са също така причина за около половината случаи на гръбначни наранявания.

Д-р Чанко Чанков, завеждащ Отделението по Ортопедия и Травматология във „Вита”, споделя, че по време на инцидент е възможно получаването на фрактура на всяка кост от тялото, тъй като мотоциклетистите често биват изхвърлени от мотора си. Фрактурите могат да бъдат придружени и от големи разкъсвания на кожата. Сухожилията, ставите и нервите също могат да бъдат увредени.

„Най-тежките травми, които съм срещал в практиката си, като пълна луксация на коляното и открита и раздробена фрактура на подбедрицата, са причинени именно от катастрофи с мотоциклет.”, пояснява д-р Чанков.

При някои травми лечението може да отнеме години. Освен консервативните методи за лечение и традиционните оперативни техники, в Ортопедичното отделение на болницата се практикува приоритетно артроскопска (безкръвна) хирургия. Този тип безкръвна хирургия е изключително ефективна както за диагностика, така и за лечение на ставните проблеми. Освен това тя е възможно най-нетравматична за пациента, като периодът на следоперативно възстановяване е максимално кратък и с най-малка вероятност за усложнения.

Най-сигурният начин да се избегне травматизмът при този тип активности е да се спазват правилата за движение по пътищата. В допълнение на това специалистите от болницата  съветват винаги да се носи професионално предпазно оборудване.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Александър Тодоров

    0 6 Отговор
    колите не трябва да приближават на по малко от 20 метра мотоциклетистите но няма такъв закон за съжаление. Друг е въпроса че всички карат бързо
  • 2 gost

    10 0 Отговор
    Абсолютно безсмислен материал. Или, просто реклама на МБАЛ Вита, вероятно!?! Естествено, че има сезонност при травмите с велосипеди и мотоциклети. За никой не е тайна, че през зимата не се ползват толкова активно.
  • 3 Венцислав Узунов

    4 0 Отговор
    Не знам за другите,но за мен заглавието няма никаква връзка със статията...
  • 4 Венцислав Узунов

    1 0 Отговор
    Не знам за другите,но за мен заглавието няма никаква връзка със статията...
  • 5 ътд

    5 4 Отговор
    Vsi4ki motocikletisti sa kompleksar4eta i ginat kato muhi po pati6tata, ama sami sa si vinovni, samo da ne vavli4at nevinni hora v incidentite si, za6toto nikoy ne im e vinoven!!!!

    Коментиран от #11

  • 6 ahaha

    4 2 Отговор
    gospodin penzioner, za6to da spazvam distancia na idioti, koito sami mi vlizat pod gumite? az karam s 50 a te s 220 ko praim e? neka lejat po ortopedii da se bluskat sami si go praviat!
  • 7 още един гост

    3 2 Отговор
    хей, ътд, ти как реши, че съм комплексар? какво значи "да гинат като мухи", бе? я се моли да не ме срещнеш някъде, че тогава ще ти комплексирам тъпата глава на теб!

    гос'ин ahaha, не всички караме с 220 и не всички сме идиоти. но ако някога си карал автомобил, ще забележиш с какви скорости карат автомобилистите. а те въобще не са 50 км/ч. просто утре сутринта се качи на колата, ако имаш такава, и се загледай.
  • 8 ВИванов

    4 0 Отговор
    "Най-сигурният начин ... е да се спазват правилата за движение" - да, но само сляпото спазване не помага. Най-сигурният начин е да се научат да си карат моторите - повечето колеги с мотори, които срещам по пътя, не могат да управляват добре машините си .. отделно и представите им за безопасност са непълни. И двата проблема са резултат от неадекватно ниските изисквания и слабо обучение за получаване на категория
  • 9 брьм

    1 0 Отговор
    да кой каквото и да каже всичко ще си остане по старому защото сьвременната демокрация го позволява просто нещата се промениха и трябва да привикнем кьм всичкият този ужас на сьвременният живот господ да е с вас.
  • 10 Юлиян Мартинов

    0 0 Отговор
    аман от платена журналистика!
  • 11 angelcho

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "ътд":

    Проблем ли имаш с мотористите? Ти си сигурно някой бмв 'маняк или голфаджия.... яд те е,че гаджето ти се заглежда по мотори ...
  • 12 Един комплексар

    1 0 Отговор
    @ ътд - Не знам как неграмотен като тебе, който още пише с шестици и четворки и е завършил с двойки, и сигурно е толкова лош шофьор, че колело, да не говорим за мотор, не може да кара, реши и отсече, че мотоциклетистите сме комплексари... Със сигурност си нямаш и представа освен удоволствието, колко е практичен един мотоциклет/скутер, и още по малко си имаш на идея колко от тези катастрофи са от такива некадърни шофьори, като тебе които са секли път на мотоциклет, които са натиснали / избутали от лентата мотоциклет, и да не говорим за ужасния път който имаме в България, това било дупки, разни глупаци разсипващи пясък, неокрепени товари от разни тъпанари, включително НАЙ-малоумните пътни маркировки по асфалта, който на запад са като шкурка, а тука ако някой се изплюе от колата и биеш една предна спирачка на пътната маркировка падаш.....
  • 13 Винсент Монах

    1 0 Отговор
    Стига с простотии... Едните били такива, другите онакива. Спрете се, нима за Вас живота на един човек не е от значение /било то "донор на органи" или "тъп бек с голф или бмв"/. Никой не Ви дава право да осъждате някой на смърт /не буквално/, като го навирате под гумите. Ако някой ден Вашата дъщеря или син е с този мотор или с тази кола? Замислете се хора, както пишете, така и сте на пътя...злоба...понякога ме е срам, че съм БЪЛГАРИН... Опомнете се, те това искат да се избием по пътищата... АМАН ОТ КРЕПОСТЕН СОЦИАЛИЗЪМ....
  • 14 Нова регистрация

    0 0 Отговор
    Не трябва да се говори, че само едните били идиоти. Във всяко стадо си има мърша !!!