Вероятно ви е направило впечатление, че повечето самолети са с бял цвят. Дори и да имат шарени изображения или лого на авиокомпнията, чиято собственост са, в основата си корпусите на машините са бели. Каква е причината за това - обяснява пилотът с дългогодишен стаж Марио Бакалов.
Той е български пилот, мотивационен лектор и инициатор на проекти. През 2016 г. той приземява за първи път най-големия пътнически самолет в света Airbus A-380 в София и така влиза в авиационната история на България.
Основната причина е, че белият лак рефлектира добре слънчевите лъчи. По този начин самолетът не се загрява лесно и има нужда от по-малко охлаждане от климатичните системи. Това от своя страна спестява гориво и прави полета по-икономичен, казва пилотът, цитиран от "Блиц".
Освен това белият лак е по-лек и намалява общото тегло на самолета. За да бъде лакиран самолет А380 са нужни 700 кг боя.
Белият цвят се забелязва по-добре и от птиците в небето и по този начин се избягва сблъсъкът с тях. Освен това белият лак издържа най-дълго - около 7-8 години, което прави самолетите по-лесно продаваеми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мунчо юмручето
14:49 29.09.2023
2 И сега кво?
14:58 29.09.2023
3 Иван1
15:02 29.09.2023
4 Българин
15:09 29.09.2023
5 Гост
15:10 29.09.2023
6 Одипеш
За да не ходи пеша.
15:54 29.09.2023
7 редник
Ц-ц-ц, на всяка манджа - мерудия!
Не Ви ли омръзна да се излагате?!
Самолетите прекарват повече време на земята, отколкото във въздуха и рядко във хангар.
През лятото, при 40 градуса С, корпусът и крилата може да се нагреят до 50-60 гр. и повече, което води до разширяване - следва бързо изкачване до 12 000 м и температурата пада до минус 50 гр.- това води до свиване и амортизация...
17:19 29.09.2023
8 Гост
20:20 29.09.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.