Европейците предпочитат евтини коли с ДВГ и поради тази причина Dacia отново е номер едно

19 Януари, 2025 10:30 24 003 63

  • dacia-
  • sandero-
  • европа-
  • продажби

Моделът Sandero си върна титлата на най-популярния автомобил в Европа

Европейците предпочитат евтини коли с ДВГ и поради тази причина Dacia отново е номер едно - 1

През 2024 година хечбекът Dacia Sandero отново стана най-продаваният автомобил в Европа. От този модел бяха продадени общо 309 392 автомобила, което е с 14.5% повече от предходната година. Резултатът подчертава популярността на Sandero като достъпен и практичен хечбек с двигател с вътрешно горене.

Sandero е най-продаваният автомобил сред частните купувачи в Европа от 2017 година. През 2024-а Dacia е продала 676 340 автомобила, което е почти 4% от общия обем на продажбите на леки автомобили на европейския пазар. От появата си през 2004 година марката е продала повече от 9 милиона автомобила, което доказва нейната популярност.

В допълнение към Sandero, други модели на Dacia също показаха значителен ръст на продажбите. Например от Duster, включително новото поколение, са продадени 215 024 бройки - това е с 12.3% повече от 2023 година. Седемместното комби Jogger също печели позиции, като от него са продадени 96 440 бройки, което е с 2.4% повече от предходната година.

Въпреки успеха на по-големите модели, електрическият автомобил Dacia Spring претърпя спад в продажбите с цели 63% в сравнение с 2023 година. Според представители на компанията това се дължи на намаляването на държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили. Въпреки това, след появата на рестайлинг версията, търсенето на Spring започна постепенно да се възстановява.

Освен в Европа и във Великобритания продажбите на Dacia се увеличиха с 10% благодарение на популярността на хибридните версии на моделите Duster и Jogger, които се превърнаха в предпочитан избор сред купувачите на Острова. В бъдеще се очаква и Sandero да получи и хибридна версия, вероятно със същата като при Jogger.

Основните фактори обаче, които гарантират популярността на Sandero, са достъпната цена, практичният дизайн и двигателят с вътрешно горене. През годините моделът спечели доверието на купувачите поради ниските разходи за обслужване, но като цяло този модел е показателен, че европейците предпочитат едтини коли с ДВГ.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 64 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Митбъстър=идиот

    7 90 Отговор
    Тесла У е най продавания модел в Европа. Статистически е доказано.

    Коментиран от #44

  • 2 Пич

    26 44 Отговор
    Хахаха..... като знам умствения капацитет на европейците , сигурно са впрегнали ЦЕРН за да достигнат до този извод !!!

    Коментиран от #58

  • 3 Гост

    52 38 Отговор
    След санкциите, у цела Европа стана модерно да си скъсаняк.
  • 4 Още може !

    73 35 Отговор
    Още малко евроатлантически санкции срещу Русия , и европейците ще минат на триколесни рикши ! Само шефовете на натото да не ги бият .
  • 5 Сандеро

    44 24 Отговор
    Казах ви Дачия 3 цилиндъра 75кс мачка всичко наред
  • 6 Човек най-честно гласува с портфейла си

    50 14 Отговор
    Каквото да ви разправят за качествата или липсата им в дадена стока или услуга количеството клиенти/потребители е най-сигурният критерий. Това е причината Сандеро да е №1, а Лада Нива да отсъства от класациите.
  • 7 БОЗА

    51 17 Отговор
    Преди година и половина обиколка на пристанищата на западна Европа-първото,което видях са две неща:
    1. Дачии
    2.На първите частни сгради-тераса с голям сак и украинско знаме,центрове,за информация,къде да отидат,за жилища и помощи и информация,за устройване в съответната държава
    Та Европа водена от огромна алчност и лакомия се докара дотук,в Бремерхафен(вратата на немсккто автомобилостроене)да са пълни паркингите с непродадени немски автомобили и да се кара Дачия
    Пред очите ни се случва огромно ПРЕРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ПАЗАРИ...пак "интересни времена",за съжаление...пазарите си гледат интереса и вярват на очите си,а не на ушите си(платени журналисти и "анализатори" и политици)...от Испания през Португалия до Германия и Нидерландия-ДАЧИЯ...което показва насока...а тя официално започва от утре... ;-)

    Коментиран от #8, #11

  • 8 В Европа има война, запалена от Путин

    32 59 Отговор

    До коментар #7 от "БОЗА":

    Този факт няма как да не повлияе на всичко, което ни заобикаля. Включително на пазарния успех на по-простите и функционални автомобили.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 БОЗА

    65 28 Отговор

    До коментар #8 от "В Европа има война, запалена от Путин":

    Очевидно не схвана нищо(няма лошо)от написаното...алчният запад глътна вода и запали войната в Украйна...и светът тръгна в друга посока-и ти си от тези вярващи на ушите си,а не на очите си...да си жив и здрав-ще си съвременник на събитията... ;-)

    Коментиран от #14

  • 10 Ъхъ

    49 36 Отговор

    До коментар #8 от "В Европа има война, запалена от Путин":

    Когато Путин освободи Европа, пак ще има бум в автомобилостроенето!

    Коментиран от #16

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 БОЗА

    38 19 Отговор

    До коментар #11 от "кй87ъ6трхуй":

    "Много от купувачите на Опел, Пежо и т.н. рязко слязоха на евтини боклуци просто щото НЯМАТ КИНТИ"

    И това,ако не е преразпределение на пазари здраве му кажи... ;-)
  • 13 Гост

    17 16 Отговор
    И колко да е евтина, тоест, с колко е по евтина от аналогичен модел на другите. Т колко едно Сандеро е по евтино от първо ниво на новия С3, със аналогичните екстри? М?

    Коментиран от #15, #19, #53

  • 14 Чеги Набара

    24 37 Отговор

    До коментар #9 от "БОЗА":

    На теб,явно пръв приятел ти е,Путин.Ръсиш същите хитрости като него,явно нямате много капацитет горе.

    Коментиран от #25

  • 15 домакин

    19 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Ходѝ, гледай, сравнявай. Какво чакаш наготово?

    Коментиран от #37

  • 16 В Европа има война, запалена от Путин

    20 39 Отговор

    До коментар #10 от "Ъхъ":

    Колкото има бум в освободена Русия. Буханки модел 59 и JAC с лепенка Москвич.
  • 17 Хкхк6 6778 йкйх 6776 бкххоигу йкгкгйк

    18 29 Отговор
    "заради господарите си от краваристан европееца ОБЕДНЯВА С БЯСНА СКОРОСТ и започва да реже всички разходи които не са му важни..."



    Адаш, този път съм (почти) съгласен с тебе по изключение. Тоест имаш напредък. Но както винаги си объркал понятията. Европееца не обеднява.

    Например Германците имат спад на доходите, но заедно с това си намалиха и разходите и в момента са най-богати от всякога. Германецът почти никога не е бил толкова богат. Така че намаляването на доходите просто им направи грубо събуждане и сега не харчат като за последно.

    Коментиран от #18, #48

  • 18 Пропагадни внушения

    27 4 Отговор

    До коментар #17 от "Хкхк6 6778 йкйх 6776 бкххоигу йкгкгйк":

    "Европейците предпочитат евтини коли с ДВГ и поради тази причина Dacia отново е номер едно"

    Тази теза я поставяте във всяка част на статията, но всички знаем, че една лъжа повторена 100 пъти не става истина.


    А истината е, че европееца търси най-евтиния възможен автомобил и въобще не се интересува дали е с ДВГ или не. Ако най евтиния автомобил на пазара беше електрически, Това щеше да е най-продавания автомобил, както вече стана в Китай.

    Даже са го обяснили в статията електрическа dacia не е станала по електрическа, за да я избягват клиентите защото си искат ДВГ. Избягват я защото стана с 10 000
    евро по-скъпа, като махнаха субсидиите. Ако е по-евтина от ДВГ ще е най-купуваната. Но не защото е електрическа. Европееца вече търси евтинкото.

    Коментиран от #23

  • 19 Кико

    43 5 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Без да претендирам за точност, Сандеро е между 10 и 15% по-евтина от подобни версии на френски автомобили.
    Обаче това не е всичко.
    Ако сравним бензинка Сандеро с прословутия ПюрТек на ПСА, има едно невидимо обстоятелство за хора с твоя акъл: надеждността. Само за сведение - да си купиш трицилиндров Ситроен С3, обзаведен с двигател, чийто ремък е топнат в маслената вана.....е, на това му викат да играеш на руска рулетка с колата си...
    Един от най-малоумните модерни двигатели през последните 10-15 години.
    Всичко това при Сандеро го няма, класическа верига.
    Това е равносметката, затова ограничените финансово хора с мозък в главата си купуват Сандеро, а на С3.

    Коментиран от #36, #59

  • 20 Мислещ

    18 19 Отговор
    Ако тези трицилиндрови недоразумения могат да се нарекат двигатели ! Бих си взел такова, само ако ми го подарят !
  • 21 Само служебни

    14 26 Отговор
    Купуват ги само фирми. Защото имат данъчен кредит

    Коментиран от #24, #26

  • 22 Фирма с 15 Дачии

    18 27 Отговор
    Никакъв комфорт, лошо качество и скъпи ремонти

    Коментиран от #30, #40

  • 23 Хйййх

    6 5 Отговор

    До коментар #18 от "Пропагадни внушения":

    Браво, ти откри топлата вода! Най-евтините стоки се харчели в най-голям обем. Направо аксиома си напипал.

    Направо човек ще си помисли, че ако хеликоптерите станат по-евтини от Дачия Сандеро и хората ще ги предпочитат тях. Чудо, чудо невъобразимо ти казвам.

    Коментиран от #29

  • 24 2777

    29 4 Отговор

    До коментар #21 от "Само служебни":

    Пропуснал си да прочетеш, че в статията става въпрос за частни клиенти.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Ййсйдй

    30 3 Отговор

    До коментар #21 от "Само служебни":

    Да беше, барем, прочел статията, че Сандеро е най-купуваната кола от частни лица.

    Коментиран от #28

  • 27 4258

    52 3 Отговор
    Не е срамно да си беден, срамно е да караш премиум автомобил с десен волан, когато работиш и живееш в страна с дясно движение...

    Коментиран от #46

  • 28 Истината е друга

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Ййсйдй":

    Данните в Евростат показват друго
  • 29 Хааах

    16 11 Отговор

    До коментар #23 от "Хйййх":

    Именно де. Статията внушава, че ако електрическия mercedes s-class е на същата цена, клиентите все пак ще предпочетат да си купят dacia за същите пари, защото много държат да е с ДВГ.


    А истината е че на никой не му пука, а гледа цената. Само ако са на една и съща цена, ще тръгне да избира Дали да е с три цилиндъра, четири цилиндъра, верига, ремък и дали да изберат бензин дизел, хибрид или ток.

    Не си ли съгласен че всяко споменаване на ДВГ в статията си е пропагандно внушение, че хората не искат електромобили, а винаги ще желаят ДВГ? В момента ги желаят защото са най-евтини, а не защото dacia е най-великият автомобил в света с най-доброто ДВГ.
  • 30 Фирма с 15 кретени

    36 5 Отговор

    До коментар #22 от "Фирма с 15 Дачии":

    Само за протокола, няма служебен автомобил, способен да устои на натоварването при употреба от 15 броя кретени.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Гихкйж кхкок ухкой ккхлшх охккб кхк7ббнн

    7 16 Отговор
    Адаш, понеже са ми наслагали минуси и цъкат невярващо, ето една статия за размисъл, колко са обеднели Германците

    Можеш да прочетеш статията в Дойче зеле

    Германците – по-богати от всякога

    3.01.2025
  • 33 Гихкйж кхкок ухкой ккхлшх охккб кхк7ббнн

    3 13 Отговор

    До коментар #11 от "кй87ъ6трхуй":

    Адаш, понеже са ми наслагали минуси и цъкат невярващо, ето една статия за размисъл, колко са обеднели Германците

    Можеш да прочетеш статията в Дойче зеле

    Германците – по-богати от всякога

    3.01.2025

    И през 2025 г. германците ще продължат да спестяват пари
    Прогнозата за 2025 г. е оптимистична: германците ще увеличат богатството си. Ръстът обаче ще бъде по-умерен, тъй като анализаторите не очакват толкова високи доходи от инвестиции в ценни книжа и прогнозират намаляване на дела на спестяванията. Общото богатство на германците през 2025 г. трябва да нарасне с 4% до 9,8 трилиона евро.
  • 34 Охотник

    15 20 Отговор
    Тази смешна марка, има успех заради цената! Иначе е пълен боклук. Но китайците ще променят всичко, в ниският и среден клас.

    Коментиран от #38

  • 35 Гихкйж кхкок ухкой ккхлшх охккб кхк7ббнн

    7 13 Отговор

    До коментар #11 от "кй87ъ6трхуй":

    Въпреки всички кризи германците са увеличили богатството си през 2024 г. втората по големина банка в Германия, е изчислила колко богатство са натрупали германците през изминалата година.

    Над 9 трилиона евро, ръст от 6 процента


    Кумулативно германските домакинства са натрупали рекордно високи спестявания: 9,3 трилиона евро (9 334 милиарда), показват данните на банката в която членуват около 700 кооперативни банки. Според предварителните изчисления в резултат на това финансовите активи на германците са нараснали с почти шест процента.

    Коментиран от #49

  • 36 Гост

    7 9 Отговор

    До коментар #19 от "Кико":

    Както вече казах, форума е пълен със комплексари, псевдо разбирачи и бедняци със Интернет! Ти от кои си? Признавам, не съм гледал спимификата на ГРМто им, още повече че говорим за нов автомобил. На Форд също е в масло, и не съм чул за драми! Ама иначе, ти благодаря за топлите думи, видно е подкрепата ти е сериозна, което оправдава първото ми изречение! Аре!

    Коментиран от #41, #42

  • 37 Гост

    7 5 Отговор

    До коментар #15 от "домакин":

    Ходи ти, аз знам! Въпроса е реторичен! Написал статия за евтин автомобил с ДВГ, ама дотам! Поне да се беше напънал да сравни с нещо! Евтин, трътки... А па на тебе, кво да кажа? Я по добре нищо, че ще ме удавиш с простотия! Аре!
  • 38 Как точно

    12 1 Отговор

    До коментар #34 от "Охотник":

    BYD Atto2 30000евро, Аtto3 38000евро
    Dacia Spring EV 17000евро
    В Китай се продават за 12-15000евро но ходи да си я купиш от там.
  • 39 ФАКТИ

    2 14 Отговор
    Хората просто ги мързи да смятат. Карат 67 коня, а плащат като за 500, 4х4 при цена на литър средно 3.50 (1.70-1.80 евро) и цена на кВтч средно 18 цента за ЕС (9 във Финландия, 25 Ирландия).
    Скорост, функции, панорама, пространство, климатроник, сигурност, аудиосистема, проходимост - Model Y Dual Motor е от друга Галактика.

    Коментиран от #43

  • 40 знаеш много добре

    21 4 Отговор

    До коментар #22 от "Фирма с 15 Дачии":

    Как се кара служебна кола и чужда жена.
  • 41 Сър Мастър Бейтс

    23 5 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Не си чувал за проблеми при двигателите на Форд? Уау!!! За да не обяснявам, потърси малко инфо за Екобууст, познат също като ЕкоБУУМ. Ти виждал ли си нов Форд по пътищата? Форд си направиха сепуку с този двигател и продават 3 модела на кръст в Европа. Спряха Фиеста, тази година спират Фокус. Без да се обиждаш, ти да не си проспал последните 10 години?
  • 42 Кико

    11 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Това, че не си "чувал" за проблемите с определени двигатели на Форд / сравними с коментираните при Ситроен /, обяснява всичко в поведението ти. Продължавай да се ослушваш, белким чуеш нещо!
    Жив и здрав!

    Коментиран от #45

  • 43 Кико

    11 3 Отговор

    До коментар #39 от "ФАКТИ":

    Защо си се въздържал да посочиш точните сметки за икономията от електрокарите?
    Я се пробвай, да видим как стоят нещата фактически!
  • 44 ганю

    1 21 Отговор

    До коментар #1 от "Митбъстър=идиот":

    най харесвания модел е WV Golf после SEAT Leon
    и накрая Датчия
    тава тука са дрънканици
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #27 от "4258":

    и то 10 -15 годишен премиум, ще рече взел-дал
  • 47 Гост

    4 7 Отговор
    Почнаха да ме трият! Това е добре, значи влиза!
    То нали и редакцията е на хранилка от Дачия, а, Бацета!
  • 48 Аааааа

    4 6 Отговор

    До коментар #17 от "Хкхк6 6778 йкйх 6776 бкххоигу йкгкгйк":

    Ходи виж богатият Германистан - половината купувачи в хипермаркет са с бележка в ръка - покупки по списък!!!
    Много се замогнаха, поредният вярващ на ушите си, а не на очите си....човека по-рано хубаво ви го рече.

    Коментиран от #51

  • 49 Аааааа

    9 7 Отговор

    До коментар #35 от "Гихкйж кхкок ухкой ккхлшх охккб кхк7ббнн":

    Спестяванията в евро се вдигнали - щото отчетоха ръста на инфлацията, на заплати, повишени приходи (инфлационни). Евро-долар паритет към забогатяването ли ще го заприходиш!?
    Рено, Пежо, Фиат - никога не бих си взел. По-скоро Дачия. За мен са един клас, защо трябва да плащам повече за емблема?

    Коментиран от #50

  • 50 Бъъъъъъ

    6 2 Отговор

    До коментар #49 от "Аааааа":

    Казваш това, че германците са спестили 9,3 трилиона евро и не са ги изхарчили защото си правят сметката в супермаркета, ги прави бедни?

    Очаква се тази година спестяванията да станат около 10 трилиона и в това според тебе ще ги направи още по бедни?

    Навярно си от онези, които вярват, че за да си богат трябва да печелиш по много. Всъщност богатството се смята като теглиш чертата на края на годината колко са ти приходите и колко са били разходите.

    Богатството е това което ти е останало на края на годината.
  • 51 Бъъъъъъ

    4 3 Отговор

    До коментар #48 от "Аааааа":

    Крайно време е вече да се промени парадигмата на икономиката. Да не е колко си изхарчил за годината, а колко ти е останало.

    Автомобилните компании трябва да се върнат към идеята да правят "автомобили за цял живот", а не еднодневки за да върви икономиката с цел максимално харчене. Да вдигнат гаранцията примерно на 10 години и 300 или 500 000 км, за да не се налага първите собственици да сменят автомобила като им изтече гаранцията на всеки 3-4 години.

    Както се вижда германците са прагматичен народ и знаят 2 и 200 и вече карат автомобилите повече години и спестяват.

    Коментиран от #52

  • 52 Натиснах

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Бъъъъъъ":

    "Минус" погрешка. Извинявам се. Да се счита за "плюс".
  • 53 Лили

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Мога да ти кажа сравнение с Тойота - с всички екстри сандеро то е 40000лв, а Тойота та 78000лв

    Коментиран от #55

  • 54 Будител

    0 6 Отговор
    А бе не можете да смятате бе. Пишете глупости. 2024 продали 700 хиляди...само Германия има 80 милиона жители...а цяла Европа е почти 500 милиона...дачия изобщо не е най продаваният автомобил.
  • 55 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Лили":

    Коя Тойота, бе пич? Бъди по конкретен, моля!
  • 56 Питам

    4 0 Отговор
    Се кой предпочита скъпи електрички освен брюкселските зелки

    Коментиран от #57

  • 57 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #56 от "Питам":

    Всички предпочитат евтини електрички. Затова продажбите са толкова ялови. Като поевтинеят след две-три години, никой вече няма да иска скъпи автомобили с ДВГ с още по-скъпо зареждане и още по-скъпа поддръжка..
  • 58 Българин 🇧🇬

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пич":

    Пич ти в Азия ли живееш ?
  • 59 кй87ъ6трхуй

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Кико":

    "Само за сведение - да си купиш трицилиндров Ситроен С3, обзаведен с двигател, чийто ремък е топнат в маслената вана..."

    Само дето това Е НЕВЪЗМОЖНО- от 2022г. тоя мотор на Пежо/Ситроен/Опел/Фиат/Джип Е СЪС ВЕРИГА... И буквално ЕДИНСТВЕНИЯТ ПРОБЛЕМ на този мотор беше решен генерално- ела да ти продам един такъв С3 на 130 000км. за 25 бона и ще ти дам писмена гаранция за двигателя до 250 000км.
    Образовай се следващият път преди лъжеш и да се излагаш...

    Коментиран от #61

  • 60 Хахохи

    1 1 Отговор
    Карам чисто нова Дъстър, нито съм богат, нито комплексар, начесох се с нова кола, нито карам много, но взех на газ. 40к няма как да купиш друга кола с багажник 472л, място за 5 човека, висока и удъро устойчива. Елементарен двигател с верига. Да пластмасова отвсякъде, но бъкана с екстри. След 5г. да му мисли другия собственик.
  • 61 Сър Мастър Бейтс

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "кй87ъ6трхуй":

    Провери си източниците на информация пак. Puretech чист бензин е и до ден днешен с ремък потопен в масло. Сега на последния хибрид на С3 Еъркрос му сложиха верига, но трябва време да се види колко по-надежден е от преди. Освен това, дори и с верига аз не бих го пипнал този дригател. Има проблеми с турбини, пука глава и много други. Не случайно му казват Pure Garbage...

    Коментиран от #62

  • 62 е4р5т6ъ7у8йи

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Сър Мастър Бейтс":

    Сложи 100 бона на масата и ела да разглобиш лично С3 произведено на 24.03.2022г.
    Ако намериш вътре ремък ти давам 500 бона
    Като намериш вътре верига обедняваш със 100 бона
    Утре удобно ли ще ти бъде да обеднееш?

    Коментиран от #63

  • 63 Сър Мастър Бейтс

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "е4р5т6ъ7у8йи":

    Да, прав си. Без да го обявят официално са започнали да слагат вериги от 2022 нататък, намерих някакви постове в Реддит относно това. Сега в рекламата на новия Ц3 си го пише ясно, че е с верига, но пак казвам дори и с верига този двигател е боклук.