19 Юли, 2024 14:45 1 291 1

Наводнения в Бразилия разкриха фосил на динозавър

• проливни дъждове-
  • наводнения-
  • бразилия-
  • динозавър-
  • фосил

Вкаменелостта датира от триаския период, 250 до 200 милиона години преди новата ера

Наводнения в Бразилия разкриха фосил на динозавър - 1
Илюстративна снимка: Shutterstock

Проливните дъждове, които предизвикаха невиждани наводнения в Южна Бразилия, разкриха фосил на динозавър, датиращ отпреди около 200 милиона години, предаде АФП, цитирана от БТА.

От научния екип казват, че той е в "много добро състояние".

Вкаменелостта е идентифицирана през май в местност на около 300 км от Порто Алегре, в район на пампасите, смятан за бразилското Елдорадо на палеонтологията. Тя датира от триаския период, 250 до 200 милиона години преди новата ера, преди юрския период, станал известен от холивудската сага "Джурасик парк".

След четиридневни разкопки екип от палеонтолози от университета в Санта Мария успява да извади и транспортира скалния блок с вкаменения скелет до изследователския си център. Според първоначалните наблюдения това е екземпляр от семейството на хереразаврите - двукраки дългоопашати хищници, обитавали земите, където днес са Аржентина и Бразилия.

"Това е не само една от най-старите вкаменелости на динозаври в света, но е и в много добро състояние. Тя ще ни предостави много информация за анатомията на тези динозаври", обяснява ръководителят на изследването Родриго Темп Мюлер пред АФП.

Според него това е потенциално втората най-цялостна вкаменелост от семейството на хереразаврите, известна до момента.

Първият фосил е открит в същия регион през 2014 г., което позволява идентифицирането на нов вид, наречен Gnathovorax cabreirai.

Ще са необходими няколко анализа, преди учените да могат ясно да установят дали вкаменелостта, извлечена от скалата през май, принадлежи към същия вид или не.

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

• 1 Това е