Chrysler експериментира с автомобили, задвижвани от газотурбинни двигатели между 1953 и 1988 година, като пикът е през 1963 година, когато компанията разполага с над 50 тестови коли. Повечето от тях са предоставени на случайни шофьори, които да ги пробват за няколко месеца, след което да дадат мнението си за тях, припомня NOVA.
Един от прототипите стига е представен на президента Адолфо Матеос, който пита дали моторът може да работи с текила. Оказва се, че в компанията не са тествали газотурбинните мотори точно с такова гориво.
Роднина на новия мексикански президент: Тя е свързана с едно от най-старите еврейски семейства в Пловдив
Представителят на PR отдела на Chrysler се обажда по телефона на Хюбнър и го пита дали моторът ще издържи теста с текила. Хюбнър поръчва няколко галона текила, в Детройт правят кратък тест и установяват, че няма проблем алкохолът да се използва за гориво. Техническият шеф се обажда обратно в Мексико и дава одобрение за теста пред президента.
Следва разходка из Мексико Сити за Матеос, като пред него резервоарът е зареден с текила. Пресата полудява по тази история, но през 1977 г. най-сериозната програма на Chrysler за газотурбинни автомобили е закрита.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 свидетел
07:28 18.08.2024
3 Мишел
07:38 18.08.2024
4 Механик
Етиловият алкохол си е съвсем нормално гориво за двигателите с вътрешно горене (газо турбинният двигател е ДВГ).
Старите (карбуратоени) двигатели, си работеха с едилов спирт без никакви промени по тях. За сегашните двигатели се налагат няколко малки промени и също няма да имат проблем със спирта като гориво.
Това подкарване на кола с текила е било някакъв пазарен и рекламен трик. А статията и предмета на статията и тогава, и сега са си един фейк за незапознаните с материята хора.
07:45 18.08.2024
5 Тцццццц
10:27 18.08.2024