7 Март, 2018 13:01 32 669 38

Това ли е решението на проблема с дизела?

  • дизел-
  • германия-
  • германия

Идеята: по-старите дизелови коли да бъдат модернизирани и снабдени с нова плакета, каквато обаче ще се изисква и за най-новите дизелови автомобили. И двете плакети ще бъдат "сини". И все пак - различни.

Това ли е решението на проблема с дизела? - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Федералната служба за околна среда в Германия предлага двустепенно решение на проблема с надвисналата опасност от налагането на забрани за дизеловите автомобили в градовете с мръсен въздух - да бъдат въведени две различни плакети. По този начин градовете и общините ще получат възможност да реагират по-адекватно в зависимост от степента на замърсяване на въздуха, обяви ръководителката на службата Мария Крауцбергер пред "Зюддойче цайтунг".

Идеята: преоборудваните дизелови автомобили, отговарящи на стандарта Euro-5, и автомобилите, покриващи нормата Euro-6, могат да получат светлосиня плакета. А дизелите с новите стандарти Euro 6d-TEMP, или Euro 6d, които изхвърлят значително по-малко азотни окиси, могат да получат тъмносиня плакета. С тези плакети дизеловите автомобили ще могат да влизат свободно и в центровете на градовете.

Светло или тъмно?

Мария Крауцбергер твърди, че за много общини ще бъдат достатъчни само светлосините плакети, за да се справят (още през 2020 година) със задачата да държат азотните окиси в рамките на допустимите стойности. А тъмносините плакети щели да бъдат въведени по-късно в градовете, в които замърсяването е по-високо.

В градове като Мюнхен, например, най-вероятно ще се наложи автомобилите да бъдат снабдени с тъмносиня плакета, за да могат да влизат в центъра. Но в един Майнц, например, където замърсяването не е много над допустимите стойности, ще бъде достатъчна и светлосинята плакета, твърдят от службата. Според Мария Крауцбергер, естествено автомобилните фирми трябва да поемат разходите по преоборудването на автомобилите, необходимо за получаването на светлосинята плакета.

Опасността от забрани си остава

Миналата седмица Върховният административен съд в Лайпциг постанови, че забраните за движение са допустими - когато замърсяването с азотни окиси надвишава допустимите стойности, и само като крайна мярка, т.е. когато нищо друго вече не помага. Германското правителство веднага обяви, че започва консултации за въвеждането на синя плакета за "чистите" дизели. Срещу мярката се обяви Министерството на транспорта.

Председателката на Зелената партия Аналена Бербок приветства идеята на Федералната Служба по околна среда. "Всяко предложение, което води до въвеждането на ред в системата, е добре дошло. Защото бездействието на правителството оставя общините сами с проблема", каза тя за SWR. Много важно обаче е да бъде намерено едно общо решение за всички градове. В противен случай това може да доведе до объркване сред притежателите на автомобили, посочва Бербок.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 smeh

    168 6 Отговор
    Не знам германците дали вярват на ЕКО издиханията, които реално са параван ДА СЕ НАЛОЖАТ ОГРАНИЧЕНИЯ. А както знаем ограниченията означават все по-малко СВОБОДА.

    В случая:

    1. Ще си купуваш през 2-3 години последния ЕВРО 7,8,9 дизел. Демек ще плащаш иначе си ограничен.
    2. Масово ще се накупят бензини, които са с директно впръскване и също NOx(азотните окиси) са близки като стойности с тези на бензина. Сега обаче това тактично се спестява ЗА ДА СЕ ДАДЕ НАСОКА на МАСАТА, какво да купува.
    3. После ще се сетят, че УЖ УЛТРА-ЕКО-ЕЛЕКТРИЧКИТЕ били още по-добри и ЮРУШ народе на ТОК, щото ограниченията и за бензиновите ще станат, както сега мислят за дизелите.
    4. Като вкарат ЕЛЕКТРИЧКИТЕ, ще кажат - Ама хората масово не ги бива за шофьори, ТРЯБВА КОЛИТЕ ДА СА АВТОНОМНИ. И ще настъпи следващото бленувано чудо, за което си мечтаят футуристите - Да се возим като бройлери, докато зяпаме глупави таблети и тече тотална промивка.
    5. Радвам се, че се родих сега, а не след 50 години. защото само човек, който не е израстнал в клетка може да осъзнае, че го затварят в такава.

    Коментиран от #10, #16

  • 2 Насо

    38 17 Отговор
    Да стане бензина левче газта 0.50лв. и хората сами ще махнат дизелите. И аз махам моя ,а за още по сигурно да направят данъка за бензиновите на 50% по- нисък от дизела. И за 2-3 години в България 80%бензинови коли. А сега данъка няма разлика дали си на метан дали на газ,бензин или нафта все тая. Също в Германия преди години баба Меркел даваше на всеки който си върне колата за скрап по 2500евро. отстъпка за нов автомобил. И така масово се отърваха от старите коли.
  • 3 ЬЯАКЩ

    57 19 Отговор
    ЕДИН КОМИН НА ВЪГЛИЩА ИЗХВЪРЛЯ ЗА 24 ЧАСА ТОЛКОВА ОТРОВА КОЛКОТО ЕДИН ДИЗЕЛ ЕВРО 4 ЗА 2500 КМ.

    Коментиран от #4

  • 4 Анонимен

    31 58 Отговор

    До коментар #3 от "ЬЯАКЩ":

    Да но коминът не ми е пред лицето и не му дишам смрадта на светофара.

    Коментиран от #12

  • 5 georgi

    56 7 Отговор
    Зелената мафия е на ход за облаги, колите им пречат на наркоманчетата.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Горублянския тарикат

    9 7 Отговор
    А ве не си играйте с глупости.........пълна забрана за дизелите в Германия...........ний горублянските тикви нали трябва да изкараме някой лев...........
  • 8 Николай

    23 7 Отговор
    Браво Насо.
    Сега у нас нов автомобил до 5г. данъка му е примерно за 110кс. двигател около 370лв. За стар автомобил над 14г. данъка е под 100лв. Няма никакви преференции за коли на газ които практически не замърсяват въздуха. Добре е да се променят данъчните ставки. За да се стимулира купуването на по нови автомобили.
  • 9 прост българин

    57 0 Отговор
    ЕДИН БОКЛУК ОТ НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ ..../ЗАМЪРСЯВА ЗА 5 ГОДИНИ КОЛКОТО ЕДИН ДИЗЕЛ ЗА ......ЕДИН МЕСЕЦ......СМЕТНЕТЕ 240 БОКЛУКА КОЛКО ГОДИНИ ЗАМЪРСЯВАТ .................
  • 10 ДДД

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "smeh":

    Означават по малко свобода?
    сетих се за едно знаме на което пишеше
    СВОБОДА ИЛИ СМЪРТ
    сигурно си щастлив че си в българия
    поне сме свободни
  • 11 Потърпевш

    19 7 Отговор
    Ами аз вече 2ри автомобил cng имам и съм си супер доволен от тях данците са 40тина лева на година . Дават ми около 6 лв на 100 км разход . Не мисля за евро стандарти и за забрани защото в талона е написано екометан . Оставям шофьорите на дизелите да се притесняват за ограниченията които неминуемо ще дойдат и при нас . Но най-много ме радва момента когато сутрин я запаля и започна да я почиствам от снега и виждам как около ауспухът снегът се е разтопил но е бял а не черен или небеснокафяв и като се наведа не мирише на нищо . Не ангажирам никого с моето мнение .
  • 12 Top Cars

    12 5 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Дано ти стане комшия...но и гуми да гори...смотаняк
  • 13 dobrin

    12 12 Отговор
    дизела трябва незабавно да се спре от движение ---работя в сервиз и прегледи правим --- и нови коли дизел закачаме но отработените газове - в покои газовете са много-много над бензиновите, а дадем ли газ до дупка компютъра се побърква ,за това слагаме парцал около сондата и е вадим от ауспуха да можем да го излъжем някак си,

    Коментиран от #15, #35

  • 14 dobrin

    10 5 Отговор
    А ПЪК ГАЗЕНИЦИТЕ са най-чистото нещо което сме мерили ---ако колата е на газ сондата не засича нищо и ги караме да превключат на бензин ,за да може да ги хване за да се регистрира нещо в компютъра , ако колата е само на газ / старите / и слагаме на сондичката парче с масло за да засече газове - за това казвам ,че най --- чистите коли за околната среда и за здравето на хората -това е ГАЗТА

    Коментиран от #25

  • 15 AUTO 1

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "dobrin":

    да прав сте колега това е най-чистото нещо след електричките , ние от сервизите това го знаем най-добре , но на никой от нашите управници не му се иска да изпуска акциза от горивата -много важно екологията важно е приходи да има- а акциза и ддс на литър е 1.20-1.30 лв
  • 16 Istinata

    3 18 Отговор

    До коментар #1 от "smeh":

    Какви глупости бращолевиш ве Ганьо едва ти дочетох до средата невминяемия ти комента пълен с конспирационни простотий.Слушай сега те не са като нас всичко да е няква схема.Утиват в града мерят въздуха и ако е над нормата взимат мерки .Така се прави няма схема няма далавера мислят за доброто си.Само тука Ганя вижда някви конспираций щото в главата му е все схема затова сме на тоя ред драги господа и затова София замяса на Пекин (за смога говоря 😀)

    Коментиран от #17, #26

  • 17 smeh

    12 2 Отговор

    До коментар #16 от "Istinata":

    Ето такива, като тебе ще са първите жертви. Слепи, неграмотни и вярващи, че всичко се прави за тяхно добро. Точно като кокошките си, които докато не дойде сюблимният момент да ги колят, не осъзнават мотивите защо са хранени и гледани. Така, че "утивай" да те чипират и ни остави да си говорим за "конспирационни простотий"

    Коментиран от #20

  • 18 Газовик

    4 7 Отговор
    Трябва да спрат всички пърделници (разбирай дизелите).
    Карайки зад тях убийство за всички нас!
  • 19 ГОСТ

    8 2 Отговор
    Ами да намалят самолетите дето хвърчат из въздуха.То керосина не е ли вид нафта .В света колко самолета хвърчат и колко керосин изгарят да не би да имат евро 4 /5/6

    Коментиран от #28

  • 20 Istinata

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "smeh":

    Вари го печи го царвула си остава царвул
  • 21 Ввв

    2 1 Отговор
    Хехе,в Америка също спазват яко нормите,но както винаги Европа трябва да е за пример
  • 22 Радев

    0 2 Отговор
    Германците не трябваше ли да бъдат кастрирани след втората световна война!?
  • 23 БАЙ ОНЗИ

    0 0 Отговор
    А СЕГА НАКЪДЕ ОТКЪДЕ ЩЕ СИ КУПИМ ЕВТИНИ ДИЗЕЛИ ПО 3 ЗА ЛЕВ ГЕРМАНЦИТЕ НЕ СА ГЛУПАЦИ КАТО НАШИТЕ ДРАСКАЧИ КАК ДА ГИ СТИГНЕМ РОМЪНЦИТЕ А ДИЗЕЛИ ЕВТИНИ ЩЕ КУПУВАМЕ ОТ АЛБАНЦИТЕ ДА ЖИВЕЯТ Б А Л Ъ Ц И Т Е
  • 24 ГИЛОТИНАТА

    1 1 Отговор
    smeh,
    не спори и наливай акъл на ОП(органичен портал),
    мравката не може да види планината,колкото и да се напъва!
  • 25 Потърпевш

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "dobrin":

    Напълно съм съгласен с теб защото карам метанови автомобили от над 10 години . И не разбирам защо има тъпаци дето само плюят по газифицираните автомобили. Зафирата дето я карам е 97 коня екометан и оставям на светофарите доста от тези " колици" които ядат по над 20 лева на 100 км и след тях има димна завеса . И много мразя като почнат : то с тия бомби то тоя куц кон . Абе хора защо коментирате като никога не сте имали или никога не са шофирали такъв автомобил ?

    Коментиран от #34

  • 26 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Istinata":

    Пич, ти направо ме изкърти с правопис ! Не е истина колко неграмотни са някои хора ! Давай, давай, така те искам ! Да се посмеем поне ако не друго...
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Да да

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "ГОСТ":

    Е ти изби рибата :). Самолет на нафта:)! Колко октана е нафтата? Освен това,самолета не замърсява в центъра на града. Ама и коментар едно си вярва! Смеха е пълен,а вие сте жалки! Хората имат реални проблеми и търсят реални решения. Това, че вие на село имате 50-100 коли,които карате само в краен случай,не значи че и в Германия е така. А ако още не знаете в Норвегия 35-40 % от всички коли в движение са на ток. Мислите ли че Германия ще се бави много?

    Коментиран от #30

  • 29 Марио

    1 0 Отговор
    Идеята е добра.Само,че това устройство да бъде монтирано серийно при производството на нови автомобили.Старите ок добавете го,но на новите.Серийно от производител.Да излизат от завода така.А тези на 2-3години да го правят в оторизирани дилър.Защото никой няма да си даде новата кола на някой български гаражен"майстор"
  • 30 Умчо

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Да да":

    , ако имаше поне грам познания, нямаше да говориш за "октаново число" при дизел.
    Неукост и зомбираност.
    И ония, с "чистите" ауспуси, не се навеждайте много до тях, че екологично ще гушнете чемшира.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Да да

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Умчо":

    Ей,гения! Нафтата има октаново число,колкото и да е ниско и да се ползва цетаново такова! Аз съм задал въпрос,а не съм казал какво има и какво няма. Голям експерт си! Да не си нещо инжинер или монтьор?
  • 32 Потърпевш

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Умчо":

    Аве умникоф аз какво съм написал в последното изричение : че не ангажирам никого с моето мнение нали ? Ти кво се пънеш тогава? И вземете се ограмотете малко преди да коментирате . Има Гугъл има Уикипедия и т.н.
  • 33 Те това е

    1 1 Отговор
    Компетенции - Google и Wikipedia.
  • 34 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Потърпевш":

    Ходи се скрий някъде с с газовия ти асматик !! Не си ми попаднал някъде та да ти покажа колко асматика тине върви!!

    Коментиран от #36, #37

  • 35 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "dobrin":

    Ами как ше покрият нормите като в пункти ви идват не зле а тотално грешно подържани дизелови коли с скапани турбини износени гумички и водачи на клапаните , грешен вид масло сложено саморегулирането не работи правилно , изобще още доста причини ще изброя!!
  • 36 Потърпевш

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "МАК":

    Ганьо си е Ганьо тук за екология говорим ако не си видял и проследил коментарите. И ти предлагам най чистосърдечно да си набуташ кюнеца на нафталинката у вас и да тровиш себе си и твоето семейство а не моето ясно ли ти е. И като си толкова силен я кажи Евро колко ти е машината на времето ? Опа сори сигурно шофираме последен модел БМВ дето е евро 10 стандарт нали ????
  • 37 Макаренко

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "МАК":

    Еййййй МАКаренко абе ти си бил страшен бе пич ! Току що видях един твой коментар в една друга тема за дизелите . Бях смаян брат !!! Посочил си , че автомобила ти е 20 годишен дизел ама няма никакъв проблем -ни пуши ни пие и е със 32 атм компресия сигурно . Ама не те разбирам защо въобще коментираш и се правиш на велик мислител ? Кой 20 годишен дизел покрива някакви евростандарти? То тогава надали е имало евро1 стандарт. И вчера като си разглеждах ауто скоут и гледам: Бугати хирон -ДИЗЕЛ. Майтап бе . Ферари , Ламборгини , Ролс-Ройс ,Бентли , Коенегсег , Астон Мартин , Пагани, Мазерати , Лотус ,Корвет , Ягуар , МакЛарън, Виесман и имного други марки някои от които струват колкото имение във Бевърли хилс .ЗАЩО НЯМАТ ДИЗЕЛОВ АГРЕГАТ на автомобилите си? А???????
  • 38 Гост11

    0 0 Отговор
    https://youtu.be/NDn_z7UVfj0 . Гледайте това преди да говорите за екология.