Федералната служба за околна среда в Германия предлага двустепенно решение на проблема с надвисналата опасност от налагането на забрани за дизеловите автомобили в градовете с мръсен въздух - да бъдат въведени две различни плакети. По този начин градовете и общините ще получат възможност да реагират по-адекватно в зависимост от степента на замърсяване на въздуха, обяви ръководителката на службата Мария Крауцбергер пред "Зюддойче цайтунг".
Идеята: преоборудваните дизелови автомобили, отговарящи на стандарта Euro-5, и автомобилите, покриващи нормата Euro-6, могат да получат светлосиня плакета. А дизелите с новите стандарти Euro 6d-TEMP, или Euro 6d, които изхвърлят значително по-малко азотни окиси, могат да получат тъмносиня плакета. С тези плакети дизеловите автомобили ще могат да влизат свободно и в центровете на градовете.
Светло или тъмно?
Мария Крауцбергер твърди, че за много общини ще бъдат достатъчни само светлосините плакети, за да се справят (още през 2020 година) със задачата да държат азотните окиси в рамките на допустимите стойности. А тъмносините плакети щели да бъдат въведени по-късно в градовете, в които замърсяването е по-високо.
В градове като Мюнхен, например, най-вероятно ще се наложи автомобилите да бъдат снабдени с тъмносиня плакета, за да могат да влизат в центъра. Но в един Майнц, например, където замърсяването не е много над допустимите стойности, ще бъде достатъчна и светлосинята плакета, твърдят от службата. Според Мария Крауцбергер, естествено автомобилните фирми трябва да поемат разходите по преоборудването на автомобилите, необходимо за получаването на светлосинята плакета.
Опасността от забрани си остава
Миналата седмица Върховният административен съд в Лайпциг постанови, че забраните за движение са допустими - когато замърсяването с азотни окиси надвишава допустимите стойности, и само като крайна мярка, т.е. когато нищо друго вече не помага. Германското правителство веднага обяви, че започва консултации за въвеждането на синя плакета за "чистите" дизели. Срещу мярката се обяви Министерството на транспорта.
Председателката на Зелената партия Аналена Бербок приветства идеята на Федералната Служба по околна среда. "Всяко предложение, което води до въвеждането на ред в системата, е добре дошло. Защото бездействието на правителството оставя общините сами с проблема", каза тя за SWR. Много важно обаче е да бъде намерено едно общо решение за всички градове. В противен случай това може да доведе до объркване сред притежателите на автомобили, посочва Бербок.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 smeh
В случая:
1. Ще си купуваш през 2-3 години последния ЕВРО 7,8,9 дизел. Демек ще плащаш иначе си ограничен.
2. Масово ще се накупят бензини, които са с директно впръскване и също NOx(азотните окиси) са близки като стойности с тези на бензина. Сега обаче това тактично се спестява ЗА ДА СЕ ДАДЕ НАСОКА на МАСАТА, какво да купува.
3. После ще се сетят, че УЖ УЛТРА-ЕКО-ЕЛЕКТРИЧКИТЕ били още по-добри и ЮРУШ народе на ТОК, щото ограниченията и за бензиновите ще станат, както сега мислят за дизелите.
4. Като вкарат ЕЛЕКТРИЧКИТЕ, ще кажат - Ама хората масово не ги бива за шофьори, ТРЯБВА КОЛИТЕ ДА СА АВТОНОМНИ. И ще настъпи следващото бленувано чудо, за което си мечтаят футуристите - Да се возим като бройлери, докато зяпаме глупави таблети и тече тотална промивка.
5. Радвам се, че се родих сега, а не след 50 години. защото само човек, който не е израстнал в клетка може да осъзнае, че го затварят в такава.
Коментиран от #10, #16
14:22 07.03.2018
2 Насо
14:49 07.03.2018
3 ЬЯАКЩ
Коментиран от #4
14:58 07.03.2018
4 Анонимен
До коментар #3 от "ЬЯАКЩ":
Да но коминът не ми е пред лицето и не му дишам смрадта на светофара.Коментиран от #12
15:45 07.03.2018
5 georgi
15:52 07.03.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Горублянския тарикат
18:31 07.03.2018
8 Николай
Сега у нас нов автомобил до 5г. данъка му е примерно за 110кс. двигател около 370лв. За стар автомобил над 14г. данъка е под 100лв. Няма никакви преференции за коли на газ които практически не замърсяват въздуха. Добре е да се променят данъчните ставки. За да се стимулира купуването на по нови автомобили.
19:10 07.03.2018
9 прост българин
20:21 07.03.2018
10 ДДД
До коментар #1 от "smeh":
Означават по малко свобода?сетих се за едно знаме на което пишеше
СВОБОДА ИЛИ СМЪРТ
сигурно си щастлив че си в българия
поне сме свободни
21:11 07.03.2018
11 Потърпевш
22:17 07.03.2018
12 Top Cars
До коментар #4 от "Анонимен":
Дано ти стане комшия...но и гуми да гори...смотаняк22:25 07.03.2018
13 dobrin
Коментиран от #15, #35
07:23 08.03.2018
14 dobrin
Коментиран от #25
07:34 08.03.2018
15 AUTO 1
До коментар #13 от "dobrin":
да прав сте колега това е най-чистото нещо след електричките , ние от сервизите това го знаем най-добре , но на никой от нашите управници не му се иска да изпуска акциза от горивата -много важно екологията важно е приходи да има- а акциза и ддс на литър е 1.20-1.30 лв07:41 08.03.2018
16 Istinata
До коментар #1 от "smeh":
Какви глупости бращолевиш ве Ганьо едва ти дочетох до средата невминяемия ти комента пълен с конспирационни простотий.Слушай сега те не са като нас всичко да е няква схема.Утиват в града мерят въздуха и ако е над нормата взимат мерки .Така се прави няма схема няма далавера мислят за доброто си.Само тука Ганя вижда някви конспираций щото в главата му е все схема затова сме на тоя ред драги господа и затова София замяса на Пекин (за смога говоря 😀)Коментиран от #17, #26
07:50 08.03.2018
17 smeh
До коментар #16 от "Istinata":
Ето такива, като тебе ще са първите жертви. Слепи, неграмотни и вярващи, че всичко се прави за тяхно добро. Точно като кокошките си, които докато не дойде сюблимният момент да ги колят, не осъзнават мотивите защо са хранени и гледани. Така, че "утивай" да те чипират и ни остави да си говорим за "конспирационни простотий"Коментиран от #20
10:45 08.03.2018
18 Газовик
Карайки зад тях убийство за всички нас!
11:10 08.03.2018
19 ГОСТ
Коментиран от #28
12:53 08.03.2018
20 Istinata
До коментар #17 от "smeh":
Вари го печи го царвула си остава царвул13:31 08.03.2018
21 Ввв
15:25 08.03.2018
22 Радев
15:27 08.03.2018
23 БАЙ ОНЗИ
16:01 08.03.2018
24 ГИЛОТИНАТА
не спори и наливай акъл на ОП(органичен портал),
мравката не може да види планината,колкото и да се напъва!
16:18 08.03.2018
25 Потърпевш
До коментар #14 от "dobrin":
Напълно съм съгласен с теб защото карам метанови автомобили от над 10 години . И не разбирам защо има тъпаци дето само плюят по газифицираните автомобили. Зафирата дето я карам е 97 коня екометан и оставям на светофарите доста от тези " колици" които ядат по над 20 лева на 100 км и след тях има димна завеса . И много мразя като почнат : то с тия бомби то тоя куц кон . Абе хора защо коментирате като никога не сте имали или никога не са шофирали такъв автомобил ?Коментиран от #34
17:01 08.03.2018
26 Гост
До коментар #16 от "Istinata":
Пич, ти направо ме изкърти с правопис ! Не е истина колко неграмотни са някои хора ! Давай, давай, така те искам ! Да се посмеем поне ако не друго...17:45 08.03.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Да да
До коментар #19 от "ГОСТ":
Е ти изби рибата :). Самолет на нафта:)! Колко октана е нафтата? Освен това,самолета не замърсява в центъра на града. Ама и коментар едно си вярва! Смеха е пълен,а вие сте жалки! Хората имат реални проблеми и търсят реални решения. Това, че вие на село имате 50-100 коли,които карате само в краен случай,не значи че и в Германия е така. А ако още не знаете в Норвегия 35-40 % от всички коли в движение са на ток. Мислите ли че Германия ще се бави много?Коментиран от #30
18:30 08.03.2018
29 Марио
18:33 08.03.2018
30 Умчо
До коментар #28 от "Да да":
, ако имаше поне грам познания, нямаше да говориш за "октаново число" при дизел.Неукост и зомбираност.
И ония, с "чистите" ауспуси, не се навеждайте много до тях, че екологично ще гушнете чемшира.
Коментиран от #31, #32
20:37 08.03.2018
31 Да да
До коментар #30 от "Умчо":
Ей,гения! Нафтата има октаново число,колкото и да е ниско и да се ползва цетаново такова! Аз съм задал въпрос,а не съм казал какво има и какво няма. Голям експерт си! Да не си нещо инжинер или монтьор?21:55 08.03.2018
32 Потърпевш
До коментар #30 от "Умчо":
Аве умникоф аз какво съм написал в последното изричение : че не ангажирам никого с моето мнение нали ? Ти кво се пънеш тогава? И вземете се ограмотете малко преди да коментирате . Има Гугъл има Уикипедия и т.н.00:47 09.03.2018
33 Те това е
16:48 09.03.2018
34 МАК
До коментар #25 от "Потърпевш":
Ходи се скрий някъде с с газовия ти асматик !! Не си ми попаднал някъде та да ти покажа колко асматика тине върви!!Коментиран от #36, #37
23:44 10.03.2018
35 МАК
До коментар #13 от "dobrin":
Ами как ше покрият нормите като в пункти ви идват не зле а тотално грешно подържани дизелови коли с скапани турбини износени гумички и водачи на клапаните , грешен вид масло сложено саморегулирането не работи правилно , изобще още доста причини ще изброя!!23:49 10.03.2018
36 Потърпевш
До коментар #34 от "МАК":
Ганьо си е Ганьо тук за екология говорим ако не си видял и проследил коментарите. И ти предлагам най чистосърдечно да си набуташ кюнеца на нафталинката у вас и да тровиш себе си и твоето семейство а не моето ясно ли ти е. И като си толкова силен я кажи Евро колко ти е машината на времето ? Опа сори сигурно шофираме последен модел БМВ дето е евро 10 стандарт нали ????00:25 12.03.2018
37 Макаренко
До коментар #34 от "МАК":
Еййййй МАКаренко абе ти си бил страшен бе пич ! Току що видях един твой коментар в една друга тема за дизелите . Бях смаян брат !!! Посочил си , че автомобила ти е 20 годишен дизел ама няма никакъв проблем -ни пуши ни пие и е със 32 атм компресия сигурно . Ама не те разбирам защо въобще коментираш и се правиш на велик мислител ? Кой 20 годишен дизел покрива някакви евростандарти? То тогава надали е имало евро1 стандарт. И вчера като си разглеждах ауто скоут и гледам: Бугати хирон -ДИЗЕЛ. Майтап бе . Ферари , Ламборгини , Ролс-Ройс ,Бентли , Коенегсег , Астон Мартин , Пагани, Мазерати , Лотус ,Корвет , Ягуар , МакЛарън, Виесман и имного други марки някои от които струват колкото имение във Бевърли хилс .ЗАЩО НЯМАТ ДИЗЕЛОВ АГРЕГАТ на автомобилите си? А???????12:40 13.03.2018
38 Гост11
13:19 13.03.2018