"Няма, за съжаление, по-актуални статистики, защото някъде след 2001 г. вече започна да се счита, че това е проява на расизъм, а всъщност статистиките, които ни дават отговори на въпроса какъв е проблемът. Защото проблемът в случая са циганите поне по тази тема, няма как за съжаление заради политкоректността да премълчаваме истината, тя е доста болезнена както я виждаме. От 2001 г. нататък ние може само да гадаем дали това са актуални статистики.
Не искам да казвам някакви клишета, всеки път когато гледам за пребит, изнасилен, ограбен и понякога убит старец, на мен наистина ми се свива сърцето, защото това са най-беззащитните хора. За съжаление, държавата също има своята вина, също мисля, че като общество сме абдикирали по тази тема.
(Не се коментира) защото се счита, че това е расизъм, защото се счита, че това би предизвикало ксенофобски настроения сред останалата част от населението. Ксенокс от гръцки, което е чужденец, непознат и фобия е страх всички знаем, всъщност страх от непознатото, но това въобще не е вярно, защото за съжаление циганите и това, което те правят ни е много познато на всички. Има различни директиви на Съвета на Европа, които така да кажем насочват правителствата да не изнасят подобни статистики, защото пак стигаме това било реч на омразата, има дискриминация.
Това е абсолютно лицемерие. Истината може да не е лицеприятна, но това е истината. За да може да решим какъвто и да е проблем, той трябва да бъде ясно дефиниран.
След 1990г. в България се появяват, в продължение на 5-10 години, над 600 НПО-та, свързани по някакъв начин с циганския проблем, желаещи да помогнат с разрешаването му.
Миналата година 2019 за първи път първокласниците 50% не са от български етнически произход.
От жълтите павета е много хубаво да се коментира за интеграция, за толерантност и т.н., но нека да се разходят и извън София и то не в посока Гърция, ами някъде по провинцията да видят какво е.
Сега да си говорим как бихме могли да решим проблема, това е много сложен проблем, това е горещият картоф според мен след 90та година и никое управление не само че няма волята, това е проблем, който би могъл да бутне всяко правителство, ако тръгне сериозно да бъде разрешаван. Мерките няма как да са хубави, розови и меки. Едно от нещата е да тръгнат да се прилагат законите, законите не са лоши.
Циганите свикнаха, че някой друг ще се грижи за тяхното изхранване, за тяхната сигурност и за живота им, те нямат никаква мотивация, никаква инициатива за съжаление.
Не е възможно, но вече 30 години го наблюдаваме за съжаление, то по-добре няма да става и както винаги най-потърпевши са най-слабите.
Много са тежки тези престъпления, защото тука вече засягаме тема за личностно развитие, за липса на каквато и да е елементарна преценка, за прекалено голяма първичност, за това, че сега интелигентните хора и въобще нашето общество е свикнало, че не приема агресията нито за добро възпитание, нито за добро развитие на каквото и да е ниво, при тях е обратното. При тях агресията означава, че те доминират и това значи, че те са по-силната страна."
Вижте във видеото какво още казаха Виктория Георгиева и Николай Облаков в "Студио Хъ" на 29.05. 2020 г. за проблема с малцинствата и дела им в престъпленията в България, за липсата на статистика по въпроса, за понятието реч на омразата, за унгарския опит със същия проблем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ямбол
15:02 01.06.2020
2 Анонимен
15:11 01.06.2020
3 Будалата
15:14 01.06.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Остап Бендер
15:17 01.06.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Гост
"...никoe упрaвлeниe нe caмo чe нямa вoлятa, тoвa e прoблeм, кoйтo би мoгъл дa бутнe вcякo прaвитeлcтвo, aкo тръгнe ceриoзнo дa бъдe рaзрeшaвaн. Мeркитe нямa кaк дa ca хубaви, рoзoви и мeки."
Тези изречения казват всичко! Браво!
15:33 01.06.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
До коментар #4 от "Kasapina":
Колкото и минуси да ти слагат, това не променя истината, която си написал: Българите правят законите, българите водят разследванията, българите издават присъдите!Може да не ни харесва, но си прав! Няма нужда да крием в главите си в пясъка и да обвиняваме друг, за своето бездействие!
П.П. Само към правописа ти имам забележки.
Коментиран от #21
15:37 01.06.2020
10 Гост
До коментар #8 от "Kasapina":
Прав си! Българите издават фалшивите ТЕЛК-ове, фалшивите шофьорски книжки, българите са контролните органи... Излиза, че ние самите си създаваме проблеми един на друг!15:42 01.06.2020
11 Директорчето
15:43 01.06.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 pbdan
16:25 01.06.2020
15 pbdan
16:27 01.06.2020
16 никой
Коментиран от #20, #28
16:27 01.06.2020
17 pbdan
16:28 01.06.2020
18 pbdan
16:29 01.06.2020
19 pbdan
16:30 01.06.2020
20 pbdan
До коментар #16 от "никой":
Не ги наричай малцинствата. По-горе съм изброил какви малцинства има у нас и не създават никакви проблеми. Става въпрос за циганското малцинство, което не се е интегрирало никъде по света.16:36 01.06.2020
21 Асен Милев
До коментар #9 от "Гост":
Да, ама, не!Защо преди 1989 когато българите също са правили законите, българите са водили разследванията, българите са издавали присъдите престъпноста при циганите бе сведена до минимум, работеха и се самоиздържаха сами, учеха що годе до основно, а ??
Защото днес законите ни се съобразяват с препоръките за закони от ЕС, ако не, санкции и глоби.
България преди повече от десет години я заставиха да подпише унизителния "Лисабонски договор" с който легално предадохме своя суверенитет. Сега "препоръките" и натискът за законите идва от ЕС.
А отгоре на всичко БХК е една от реформистите на съдебната система от сума ти години.Никой върховен съдия няма да чишка срещу вятъра.Това е тъжната истина.
БХК редовно съди България, заради нарушени права на лица от ромски произход или други малцинства, и досега никога не го е правила за българи.
Относно БХК и другите НПО-та, някои правови страни ги накараха да декларират редовно, кой с колко и срещу какво ги финансира. И ако не го правят, аут и забрана на територията.
17:16 01.06.2020
22 Бях на гости
КОГАТО ЖИВЕЕХ В БЪЛГАРИЯ в моя град не видях нито един от малцинството в центъра на града а като бях на гости имаше много от тях в центъра на града
Прави сте,че те са извършващи престъпления , но вие сте тези които трябва да решите проблема
В Турция не съм чувал думичката "ЦИГАНИН" и в града в който живея не че няма престъпност, ама не не се казва че са извършени от тях
Накрая наистина по някъкъв начин трябва да се реши проблема със тях
17:43 01.06.2020
23 радев
17:44 01.06.2020
24 ГУ СВ
18:59 01.06.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Етооо
19:57 01.06.2020
28 Мъдьо
До коментар #16 от "никой":
Тео-ром.20:02 01.06.2020
29 Усмивката
22:27 01.06.2020
30 Лора, внимавай...!!!!
09:33 02.06.2020
31 Гостт
Коментиран от #32
09:19 22.06.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 мисля си
проблема е ясен...
не виждам предложеие за решение...
то всички го знаем но никой не смее да го приложи.
не става дума за миещ препарат а за прилагане на законите...
и най вече да се вмени на съдебната система че няма маловажна или нискостойностна кражба
18:05 22.03.2021