Имах лични впечатления по този въпрос от двете години военна служба, прекарана рамо до рамо с „български турци“. Впечатленията ми се превърнаха в убеждения през декември 1984 година в Париж.
Както редовно правех всяка събота, аз се упътих към улица Брюнел. Там недалеч от „Триумфалната арка“ се намираше седалището на БОД. Българско Освободително Движение, най-голямата антикомунистическа организация в странство. Нейният председател Ценко Барев издаваше месечно списание „Бъдеще“, в което публикувах статии и разкази. В тясната канцелария се събираха земеделци, демократи и анархисти. Всички – политически емигранти. В тази декемврийска събота времето беше изключително студено. Валеше леден дъжд, който преминаваше в сняг. Когато проникнах в задния двор, където се намираше канцеларията, аз бях изненадан от десетметрова опашка, в която имаше жени и дори малки деца. Всички бяха с измачкани дрехи и с окаян вид. Минах около тях и отворих вратата на канцеларията. Тя беше претъпкана и присъстващите стояха прави. Бай Ценко дърпаше нервно от лулата си и въртеше телефона.
Когато ме видя, Ценко каза – Това са „нашите“ турци. Трябва да им помагаме! Излизаме с декларация. Виж я тук, на бюрото е!
Явно не беше момента за обсъждане на следващия брой на списанието. За сметка на това, научих от Ценко Барев, че в Земеделския съюз, най-старата и мощна политическа партия на България, винаги е имало български мюсюлмани. Че съжителството им с етническите българи никога не е било проблем.
Следващия ден – неделя прекарах в търсене на пресни новини. В главата ми се въртяха купища въпроси, които не ме оставяха на спокойствие. В първите часове на следващия понеделник спрях колата си пред турското посолство. Чаках до обяд. Пред вратата му нямаше никаква опашка. Постъпих по същия начин на другия ден и в сряда. Пак нищо. Никакъв наплив от хора, освен обикновени посетители. Нито в края на годината, нито в началото другата. За разлика от спокойствието пред турската легация, пред канцеларията на Ценко Барев струпването на „наши турци“, търсещи убежищте във Франция продължи с месеци. Тези хора не търсеха помощ като преследвано „малцинство“, а като български граждани, чиито права бяха погазени. Доверието им в българите беше непокътнато, защото съзнаваха, че съдбата ни е обща.
Пет години след тези събития, „Берлинската стена“ бе съборена и представители на СДС започнаха да посещават Париж. При мен първи дойде Стефан Савов. Човек с висока култура, минал през лагерите на системата и възобновил „Демократическата партия“. Бай Стефан имаше среща с бившият президент Валери Жискар д'Дестен, но не познаваше Париж. Помогнах му да намери адреса и го изчаках в близкото бистро. След срещата ние посветихме повече от два часа на разходка по бреговете на Сена. Тогава за първи път чух за идеята на Андрей Луканов, подкрепена от Жельо Желев за създаване на ДПС. Противопоставих се с куп аргументи и нагледни примери за присъствието на мюсюлмани във всички партии и институции, дори на министерски длъжности във Франция. Разказах му за видяното от мен пред канцеларията на БОД. Настоявах пред моя гост за ползата от обединение на всички български граждани, независимо от вероизповеданието и етническия им произход, не само по пример на Франция, но като типична българска традиция. Стефан се колебаеше.
През октомври 1991 година, Конституционния съд се произнесе за създаването на ДПС в противоречие с Конституцията. Според основния закон, решение се взима със 6 гласа плюс 1, от всички 12. По време на гласуването, един от съдиите се залостил в тоалетната и останал там до края. През декември същата година получих писмо от новият председател на Народното събрание, в което Стефан Савов ми обясняваше, че създаването на тази партия ще улесни влизането на България в Европейския съюз. Страната ни наистина бе приета в съюза, но не благодарение на новосъздаденото политическо движение, а защото в Европа правата се гарантират от общи институции на страните членки. Партии защитници на права – няма! Това е същността на съюза обединяващ 500 милиона граждани. За мен специално, тази съществена подробност е примерът, който трябва да следват балканските народи. И всеки път когато чувам въпроса – Колко турци има в България? - взимам пример от гърците. На въпроса – Колко македонци има в Гърция? - те отговарят – Македонците са в Македония, тук има само гърци. Подобен е и моя отговор – В България няма турци!
Има обаче ДПС, която се утвърди като „машина за гласуване“, за скрита или открита помощ на всички изредили се български управляващи, срещу договорки. Винаги съм твърдял и продължавам да твърдя, че тази ключова позиция е вредна за българското общество и нация като цяло, защото обслужва отделни частни интереси. Организирано като фирма, със стопанска база, движението осигурява хляба на членовете си и ги държи в зависимост. При всички избори процентите на пуснатите от ДПС бюлетини никога не се променят повече от 1% надолу, или нагоре. При положение, че никаква партия (до сега) не печели 51%, всички кандидати за власт си запушват ушите по отношение на принципите и правят „мили очи“ на единствената етническа партия в Европа.
Всички с изключение на ВМРО. Фалшивите „македонци“ извличат най-голяма полза от „етническото напрежение“. Без ДПС, ВМРО вместо партия щеше да бъде „Институт за опознаване и приятелство на балканските народи“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Севда
Коментиран от #184
19:04 30.04.2021
2 Севда
19:06 30.04.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Абсолютна
19:11 30.04.2021
5 Македонски
19:11 30.04.2021
6 1234
19:11 30.04.2021
7 бюлгериан
Коментиран от #22, #129
19:16 30.04.2021
8 КОТарАК
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
правилно!19:17 30.04.2021
9 bxbxh
19:18 30.04.2021
10 хах
19:19 30.04.2021
11 РЕАЛИСТ
Коментиран от #13, #161
19:19 30.04.2021
12 нико
Коментиран от #148, #298
19:23 30.04.2021
13 сссс
До коментар #11 от "РЕАЛИСТ":
проучи за домашно какъв преврат правят на филип димитров отцепници от сините+доган+бсп. за да бъде изваден луканов от затвора.Коментиран от #25
19:24 30.04.2021
14 Дедо Пене
Коментиран от #17
19:26 30.04.2021
15 Fenasi Kerim
Коментиран от #20, #21, #23, #117, #136, #228
19:26 30.04.2021
16 Скорпи
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
За кой ли път се обаждаш неподготвен...19:28 30.04.2021
17 333
До коментар #14 от "Дедо Пене":
е смята се, че ДС подменят истинските основатели на дпс със доган и компания, а истинските основатели са изгонени в търция под заплаха от смърт. И започват да играят с "етническата карта".19:28 30.04.2021
18 истината
Коментиран от #63
19:30 30.04.2021
19 Хасан
19:31 30.04.2021
20 Дългият
До коментар #15 от "Fenasi Kerim":
Щеше да е добре,всички турци да разсъждаваха като теб..Коментиран от #26
19:31 30.04.2021
21 Хасан
До коментар #15 от "Fenasi Kerim":
А какво правиш за запазването и развитието на турския език и ислямската религия в България , за запазване на турско самосъзнание ???!Коментиран от #27, #30
19:33 30.04.2021
22 Българин
До коментар #7 от "бюлгериан":
Абсолютно вярно казано ! Българските турци са изключително честни работливи и добри хора които аз много ценя и уважавам ! Но някой тъпак или още по лошо интригант злонамерено с цел да разклати България се опитва да създава етнически проблеми ! Това трябва да бъде моментално пресечено!!19:34 30.04.2021
23 Хасан
До коментар #15 от "Fenasi Kerim":
Виж българите имат 5000 българи в Украйна ,1000 българи в Сърбия и Македония но вдигат врява до небето ..Коментиран от #33, #79
19:35 30.04.2021
24 В България няма турци
19:35 30.04.2021
25 РЕАЛИСТ
До коментар #13 от "сссс":
Достатъчно е да напрегна мисълта си, за да си спомня събитията на които бях свидетел. Прочете ли последното ми изречение. СДС не знаеха, че я ръководството на ДПС имаше много агенти на ДС. Влезналите в затвора по правило се вербуват. Така е в цял свят. Сталин затова никога не се е доверявал на бивш затворник или военнопленник.Коментиран от #34
19:36 30.04.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Присмехулник
До коментар #21 от "Хасан":
И какво искаш да прави...да върви по улиците и да бие тъпана че е турчин ли...Вие сте български граждани с турско потекло,разбираш ли Хасан ага.Ако ли не, отивай в Турция,живей си живота и не задавай тъпи въпроси..19:37 30.04.2021
28 Тогава
Или пък Карадайъ,дето говори български като ром aма не е црън.
19:38 30.04.2021
29 Аферим колега
До коментар #26 от "Fenasi Kerim":
Да допълня само, песничката, “Камъните падат” е от далееечната 1987г.19:39 30.04.2021
30 Fenasi Kerim
До коментар #21 от "Хасан":
Аз не мога да направя нищо за запазване на турския език и самосъзнание. За религията аз съм Деист. Не вярвам в религии, не съм религиозен, вярвам Бог и това. Детето ми на 4 години знае турски сега вече говорим и на български с жена ми у дома нарочно за да научи и български език защото все пак сме в България. Пускам анимационни филмчета на турски и български. За религията то като порасне ще реши дали ще вярва в нещо или не. Важното е да си изгради характер на Човек.Коментиран от #37
19:41 30.04.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Скорпи
До коментар #23 от "Хасан":
На времето не си бил силен ученик ,със сигурност.Ако беше чел щеше да знаеш че географската област Македония е била населена с българи,не 1000 или 2000.Ти си скрита лимонка което хич не е добре.Коментиран от #41
19:43 30.04.2021
34 ccc2
До коментар #25 от "РЕАЛИСТ":
да, ясно.19:43 30.04.2021
35 ммм
Коментиран от #39
19:44 30.04.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Хасан
До коментар #30 от "Fenasi Kerim":
Да бе " като прасне ще реши религията си , като порасне ще се определи дали е българин или турчин, като порасне ще реши дали е мъжко или женско "!!!..а родителя за какво е ? Трябва да го възпиташ като турчин ,мюсюлманин ,български граждани и европеец19:45 30.04.2021
38 В България има следното:
Коментиран от #42, #145
19:45 30.04.2021
39 Напротив
До коментар #35 от "ммм":
В момента в Дпс е бъкано с Алиани от севера..Коментиран от #51
19:47 30.04.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Хасан
До коментар #33 от "Скорпи":
Това е твое гледище но хората се наричат македонци ,имат си македонски език,Македония ,култура и са признати като такива в ООНКоментиран от #48
19:48 30.04.2021
42 Викаш
До коментар #38 от "В България има следното:":
Една малка Османска империя :))))))19:49 30.04.2021
43 Хасан
До коментар #40 от "Дългият":
Ако етнически българин стане ,американски гражданин и американец ли става ?Коментиран от #45
19:50 30.04.2021
44 Joсо
Българските турци са турци по религия, а не по етнос.
Ахмед Доган не е турчин по етнос
Коментиран от #50
19:51 30.04.2021
45 Дългият
До коментар #43 от "Хасан":
В паспорта пише...Американец...анадън му...Защото ако ти в чужбина направиш някакъв золум,във вестниците пише...Българинът Хасан...Коментиран от #49, #168
19:52 30.04.2021
46 Хасан
19:54 30.04.2021
47 2222
19:54 30.04.2021
48 Скорпи
До коментар #41 от "Хасан":
ако искат и Марсианци да се казват сега проблема с тях е за историята,ама забравих че си зле с историята..Коментиран от #53
19:55 30.04.2021
49 Хасан
До коментар #45 от "Дългият":
Ако направя нещо хубаво също пише българин ..Коментиран от #57
19:55 30.04.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 ммм
До коментар #39 от "Напротив":
Северните помиарчета и те са много противни. Централна, и юго-западна България, заедно със София. Там са най-цивилизовани.19:57 30.04.2021
52 Дългият
Коментиран от #54, #94
19:57 30.04.2021
53 Хасан
До коментар #48 от "Скорпи":
Какъв е Яне Сандански ? За какво се е борил?Коментиран от #135
19:57 30.04.2021
54 Хасан
До коментар #52 от "Дългият":
Твоето си е фашистко ...всеки има право на избор ..Коментиран от #59
19:58 30.04.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Дългият
До коментар #49 от "Хасан":
Точно,защото в паспорта ти пише българин,за добро или не..Коментиран от #297
20:00 30.04.2021
58 Прав си, Чеков!
20:01 30.04.2021
59 Дългият
До коментар #54 от "Хасан":
Не е фашистко,прочети другите страни как са....и тази грешка скоро ще се поправи.Давам ти пример.Испания...или си испанец или не...За да станеш испанец трябва да се откажеш от бг поданство.Коментиран от #155
20:03 30.04.2021
60 Хасан
До коментар #55 от "Hяма турци":
И какво му е лошото на това ?? ...Руснаците са същите20:03 30.04.2021
61 Митхат Паша
20:03 30.04.2021
62 Joсо
До коментар #50 от "Fenasi Kerim":
Първо, ще започна с това че много уважавам турците, много са печени.Второ, много от въпросните сирийци даа като нашите помаци, например въпреки, че са мюсюлмани, ги погребват с отворена ножица на гърдите, това аналог на Кръст.
Трето, няма как етнос от Азия да е със сини очи, няма такъв геном.
Историята е че векове назад, на най различни етноси им се е налагало по различни причини да приемат Исляма, три поколения стигат да се забрави миналото като си в капсулирана зона.
Четвърто ако в Бг беше хубаво да се живее нямаше да водим този разговор и няма да съществува тази тема
Коментиран от #65
20:06 30.04.2021
63 дс на бкп
До коментар #18 от "истината":
А СДС кой го създаде?20:07 30.04.2021
64 До последния софиянец
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Хубаво е че си последния. То и в Англия и западните покрайнини няма турци. Тук съм останал защото жена ми е християнка, как позна че съм ром. Ето заради такива като теб има негативни доклади. Че сте расисти сте си.Коментиран от #156
20:12 30.04.2021
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 В бг само мизантропи
20:16 30.04.2021
67 КЮТЮЦИ
20:20 30.04.2021
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 орлин
20:23 30.04.2021
70 Нямате
До коментар #65 от "Fenasi Kerim":
си и представа колко не сте прав.Блгарите са си местно автахтанно население тук на балканите и в Европа.Разселвали са се във всички посоки,вкл. и в Азия,някои са се върнали...Коментиран от #73, #75
20:24 30.04.2021
71 мдда
До коментар #68 от "Кои са пък българите":
Кои "средновековни държави" основават азиатците-прабългари?Нека да започнем с един по-резонен въпрос : Кои азиатци изобщо основават държави по това време?? То такова нещо май няма...
Коментиран от #76, #150
20:25 30.04.2021
72 Emil Asenov
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Между Турци и Роми има много разлика . Кога си видял Ром да влиза в Джамия, с 1 дете,жени се ако старейшините на кастата му разрешат и ако Успее да си плати,кражбата е норма,образованието е ненужно,можеш да имаш до 4 жени пак ако си платиш.20:28 30.04.2021
73 Ти още малко ще изтрепиш рибата
До коментар #70 от "Нямате":
Нова история ли пишеш? Впрочем като знам че сте братя с македонците, няма начин да останете назад, в гена ви е.20:29 30.04.2021
74 Месут
20:30 30.04.2021
75 Fenasi Kerim
До коментар #70 от "Нямате":
Нищо подобно. Българите са създали държави много преди да се настанят на тази територия. Да днешните българи в голямата си част са потомци на траки и славяни. Прабългарите които са "нашественици" са малък процент. Но държавата не се казва Тракия или Славяния а се казва България. Същата история и с турците. Днешните турци също в голямата си част /имам в предвид Анатолия/ са потомци на завареното население. Това е нормално. Но нашествениците са оставили своето име и култура. Всеки ще уважава законите на страната в която живее. Има и чернокожи "французи" времената са такива че вече такива спорове са ненужни, смешни и безполезни. Кой какъвто се чувства такъв е. Важното е да сме Човеци и да уважаваме останалите.Коментиран от #77
20:31 30.04.2021
76 Не сте по по най
До коментар #71 от "мдда":
България 861г след христа а Македония 808г преди христа 1400 години преди първа българска държава. Македония е името на антично царство, възникнало според сведенията на гръцките хронисти през 808 г. пр. Хр. и съществувало до 148 г. пр. Хр. Ка̀ран е първият цар на Древна Македония през 808 – 777. Син е на Аристодамид, цар на Аргос. Основното население са древните македонци.Коментиран от #93
20:34 30.04.2021
77 Fenasi Kerim
До коментар #75 от "Fenasi Kerim":
Сетих се за турския нобелов лауреат Азис Санджар. Питали го по английска телевизия дали е турчин или кюрд. /той е кюрд/.Казал че е турчин. Това го каза в едно предаване. "Техните футболисти - африканци им казват англичани а мен ме питат какъв съм. Казах че съм турчин."
Коментиран от #85
20:34 30.04.2021
78 Турци има Турция
Коментиран от #91
20:38 30.04.2021
79 Ти си
До коментар #23 от "Хасан":
от породата на лютфи мистан. Преди другар, сега по - католик от папата. Такива като вас нямат ни чест, ни достойнство. Използвани и после захвърляни, вещи за еднократна употреба.20:43 30.04.2021
80 Joсо
Преди години се бях запилял в Белгия и питам две момчета за посока, ама те не говорят френски и не ме разбират.
Помежду си обаче почват да се обясняват на български, какво да направят в случая.
Оказаха се турчета от Разградско......
20:44 30.04.2021
81 кочо
20:46 30.04.2021
82 Ryazana karbina
И аз съм българче.
Обичам вашите планини зелени.
Българин да се наричам
първа радост е за вас.
Абе. говедо, кой дявол те кара да се бъркаш в идентичността на хората?А ти дали си етнически българин. Моят прадядо и твоята прабаба са живели заедно.
20:49 30.04.2021
83 Разсъждения и сие
20:51 30.04.2021
84 ЕХАА
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
ЗА ТОВА ЛИ ЧАЛГАТА ПРИЕ ЗАКОН ДА СЕ ОБЛАГОДЕТЕЛСТВА ДПС СЪС ПОВЕЧЕ МАНДАТА ОТ НОВИТЕ ИЗБОРИ ???ПРЕДАТЕЛИТЕ СА СИ ПРЕДАТЕЛИ !!!!20:52 30.04.2021
85 Месут
До коментар #77 от "Fenasi Kerim":
Първо името му не е АзиС, а е Азиз Санджар. Интервюто е на BBC, където водещия му задава провокативен въпрос не дали е кюрд а дали е с арабски корени. Санджар му отговаря . НИТО СЪМ АРАБИН НИТО КЮРДИН. ТУРЧИН СЪМ.20:54 30.04.2021
86 Суха съчка
Коментиран от #89
20:55 30.04.2021
87 Хей интриганти
Коментиран от #88
21:00 30.04.2021
88 Хасан
До коментар #87 от "Хей интриганти":
Аз също нямам проблем с българите или православието21:10 30.04.2021
89 Бачо Киро
До коментар #86 от "Суха съчка":
Какво значи да се намери начин, тя открито е забранена от Конституцията, въпреки това 30 години не я бутат. Това би трябвало да ти казва достатъчно за ситуацията в България....21:25 30.04.2021
90 Дядото
21:38 30.04.2021
91 Пашшол.........!
До коментар #78 от "Турци има Турция":
Прав си, англичанин, сърбин, мексиканец, чернокож, живеещ в Щатите е американец и има Чест и Достойнство, защото може да стане президент, държавен секретар, командващ армията, шеф на отбраната в тази страна. Може да стане Морган Фриман, Луис Армстронг, пилот, капитан на кораб, ректор, академик, съдия, прокурор; да не ги изреждам. И какво очакваш от нашите турци, след като си им отредил ролята на гастарбайтери ?!21:51 30.04.2021
92 Анонимен
До коментар #55 от "Hяма турци":
Незнам защо толкова се вълнувате.Оставете всеки да се самоопределя за такъв, какъвто е.Аз се самоопределям за турчин.Баща ми и дядо ми бяха турци, майка и баба също. Циганинът, че циганин се гордее с това,помакът също. Кръвта вода не става,така авторът да си гледа работата. В България турци има.Коментиран от #118
21:51 30.04.2021
93 мдда
До коментар #76 от "Не сте по по най":
861г. след Христа... ама от къде си сигурен, че са били прабългари, а не славяни??За древна Македония няма смисъл и да говорим. Плюс това древните македони не са азиатци, а местни.
Един голям ФАЛ.
Коментиран от #180
21:59 30.04.2021
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Иво
22:16 30.04.2021
96 Отслужил войник
Коментиран от #101, #137
22:18 30.04.2021
97 оня с коня
Коментиран от #98, #100
22:24 30.04.2021
98 Другия с магарето
До коментар #97 от "оня с коня":
А тия с в изобилие.22:30 30.04.2021
99 Отслужил войник
Коментиран от #104
22:30 30.04.2021
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Отслужил кечаджия
До коментар #96 от "Отслужил войник":
През 1984 година българските турци нямаха такъв избор. Червеното Зло се стовари върху тях съвсем неочаквано; дет се казва, като гръм от ясно небе. След това Турция вдигна такъв джагър в света, че Правецкото Говедо се принуди да прати"неблагонадеждните" на "Голямата екскурзия" в Турция, през 1989 г. Слава богу, оттогава страната цъфна и върза ; аха да влезе в КомунизЪма.Коментиран от #105
23:01 30.04.2021
102 ИМПЕРИАЛИСТ
Доколкото си спомням "Преименуването" беше през 1985г. Пет години по късно, турците решиха, че ги гонят и масово се юрнаха с покъщнината си посред лято към Турция, зарязвайки в България работните си места в учреждения, институти,училища, заводи, фабрики, кравеферми и т.н. Обаче номерът не мина и икономиката ни не се срина. Доста от "изгонените" скоро се върнаха обратно, "ни лук яли, ни мирисали" , но с огромни претенции.
Наистина им "нареждаха" , но турските емисари. Тодор Живков призова Турция да отвори границата, защото тя я затвори най-безцеремонно и колоните с БАЛЪЦИ станаха километрични.
Коментиран от #112
23:05 30.04.2021
103 стоян георгиев
23:11 30.04.2021
104 Ала бала портокала.......!
До коментар #99 от "Отслужил войник":
Сопри се малко. Я съм служил в "триъгълника на смъртта" ; чува'л ли си за него. Там ни учеха, че требело да издаяним 2/два/ часа на турския юруш, докато дойдели въздушно-десантните дивизии на алкашките братушки. Ако са трезви, панимайш ли ! А 4-тата по мощ армия в Европа я знаем. Помня, Клинтън беше дошъл туканка, кихна два пъти и я направи на пух и прах.Коментиран от #106
23:21 30.04.2021
105 Отслужил войник
До коментар #101 от "Отслужил кечаджия":
Aми,кaктo кaзaх нe oпрaвдaвaм нacилиeтo,нo ти oбяcни нa ocтaнaлитe,зaщo Бългaрия прeдприeмa тaкивa мeрки,кoитo и CCCР нe oдoбрявaт.Кoй щe cи вкaрвa змия в гaщитe.Дa прoблeмa дa ти cмeнят имeтo нacилcтвeнo,нe e oт хaртaтa зa прaвaтa нa чoвeкa, зa вcякo дeйcтвиe cи имa прoтивoдeйcтвиe.Вcички рeвeтe чe нe e чoвeшкo,нo никoй нe oбяcнявa зaщo ce cлучи...зaщoтo тaкa ви изнacя.Кoгaтo ce глeдaт иcтoричecки фaкти ce глeдaт цялocтнo и нe ce вaди oт кoнтeкcтa,caмo тoвa,кoeтo ни хaрecвa.A oтнocнo кoмунизмa(нe cъм бил члeн нa БКП),зa кoйтo гoвoриш,нo дa cрaвнявaш тoгaвa cъc ceгa e кaтo дa cрaвнявaш aтoмнa бoмбa c пирaткa.Прaвeшкия бeшe Бългaрин и първo миcлeшe зa нaциoнaлнитe cи интeрecи и тoгaвa ce cъoбрaзявaшe cъc Вaршaвcкия пaкт или CИВ.При Прaвeшкия, Бългaрия имaшe 30 икoнoмикa в cвeтa a ceгa cмe нa 211 мяcтo.При прaвeшкия,eдинcтвeнoтo кoeтo бeшe зaбрaнeнo,e дa ce гoвoри прoтив пaртиятa,зaщoтo ce приeмaшe кaтo признaк нa нeблaгoдaрнocт.Ceгa кaтo мoжeш дa гoвoриш кaквo прaвимe,вceки тaрикaт ти гo cлaгa и ти бъркa в джoбa,кaтo пoчнeш oт държaвaтa и cтигнeш дo гeтaтa.В мoмeнтa мaлкитe държaви ca пoд диктaтурa нa гoлeмитe и тo тaкaвa,чe cкoрo ocвeн c мacкa,щe ти зaбрaнят и дa дишaш.Коментиран от #109
23:22 30.04.2021
106 Да ама друг път
До коментар #104 от "Ала бала портокала.......!":
Като ти чета глупостите и речника с който се изразяваш,мога да си направя заключение,че си отбил военната си служба само с кирка,лопата и мистрия,защото достъпа на военна информация за такива като теб от етноса,беше забраненКоментиран от #120
23:30 30.04.2021
107 Тиквистан кочина
23:41 30.04.2021
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 стоян георгиев
До коментар #105 от "Отслужил войник":
що лъжеш бе?били сме 30 икономика при тошо а?сега сме били пък 211?две лъжи не правят една истина дрогар.тва че си бил воиник не ти дава никакво предимство.та не лъжкаи!явно не си живял при правешкия дрогарче.чувал си от тати ама тати те е поизлъгал .било само забранено да говориш против партията!хахахахахахохохохох!абе дрогар тогава нямаше правои да се подстрижеш по своя воля бе.правиш се на метъл ,спират те куките и те стрижат.честа практика бе в училище да ни стрижат гола глава щото нещяхме да имаме стандарти прически.да ти обяснявам ли че нямаше право да мърдаш в самата българия,градове като петрич или свиленград бяха недостъпни за обикновенния българин.цели сектори на деиност също.да речем бе пресъпление да купуваш долари.та както ти писах по-горе не лъжи.сега колкото и да е неочаквано за теб произвеждаме много повече от тогава.нали прочете дрогар много повече.изразено в пари,въпреки че живеем доста по-малко хора тук!Коментиран от #111
23:45 30.04.2021
110 Дурак
Коментиран от #115
23:45 30.04.2021
111 До трола на ББ
До коментар #109 от "стоян георгиев":
На теб герберски троле, хората са ти казали, че не искат да контактуват с подметки на Борисов и аз няма да влизам в дебат.Но влез в сайта на ОН и виж в статистиката за световната икономика за 1990г.България на кое място се намира-разбира се ако си грамотен а не зомбирана подметка от ГЕРБКоментиран от #113
23:53 30.04.2021
112 Пашшол.........!
До коментар #102 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Турците ГИ юрнаха, голи и боси към Турция, зарязвайки, заводи, фабрики и кравеферми и икономиката действително се срина. Реколтата остана неприбрана, но затова пък Червените Мародери се нагушиха до козирката. Ако не се лъжа в Североизточна България работеха 17 крупни консервни комбината, които бълваха продукция за Русия и Арабския свят. Затвориха ги, оти нема кой да бачка, да отглежда памидори и агурци. Много "мръсни" производства "изсъхнаха" - арийците, да не са балами да си цапат ръцете с такива плебейски работи. Но я ги вижте, днес, как херойски сменят памперсите на " гнилия капитализъм " !Коментиран от #130
23:56 30.04.2021
113 стоян георгиев
До коментар #111 от "До трола на ББ":
ти в дебат с мен дрогар няма как да влезеш.липсват ти около два вагона прочетени книги.ти може да се дървиш в кварталния хоремаг на магазиерката като го няма мъжа и.и само да ти кажа че за мен борисов е пълен неща стник ,но си е точно за вас.гледал статистиката на оон!оон дрогар няма икономическа статистика само да те светна .има обаче измервания на брутния ни вътрешен продукт в долари може да го провериш .1990 година бяхме практически фалирали и имаше опасност от канибализъм тогава.та пак ти казвам тате те е поизлъгал.явно е бил я партиен секретар я милиционер.23:59 30.04.2021
114 баба ти от бг
00:03 01.05.2021
115 стоян георгиев
До коментар #110 от "Дурак":
тия плоски расиски тъпотии впоследствие водят до подобни от българските турци към нас българите.та в хасково или в софия има турци.тва са хора с родители турци смятащи себе си за турци.тва не би трябвало да ги прави лоши българи,като част от българската нация ,но като ви четат въпросните български турци тъпотиите дето пишете за тях и се демотивират сериозно.и само да ви кажа няма страна в европа чиста етнически.малцинствени групи има навсякъде.те имат своите етнически и религиозни права ,което е естествено и нормално.само че у нас расизма натрапен ни от комунягите си е здрав и не мърда.тва обаче води до негативни натрупвания и реваншиизъм .00:04 01.05.2021
116 баба ти от бг
00:06 01.05.2021
117 Мери
До коментар #15 от "Fenasi Kerim":
Фенаси, и аз бях убедена, че в България има турци, но вече съм разколебана. Още първия път, когато бях в Турция срещнах доста изселници. Те сами ни се представяха и бяха много мили с нас, за разлика от аслъ турците, които извинявай си падат лицемери. Та тези хора, изселниците, сякаш искаха да говорят български и някак си от тяхидваше тъга. Тогава почувствах нещо трудно за обясняване - почувствах ги много, много близки или по - точно НАШИ - те. Не знам какви са точно турци или българи, но знам със сигурност, че са наши.
00:16 01.05.2021
118 Епонимен
До коментар #92 от "Анонимен":
Ами според Турция циганите и помаците са турци, тоест турците и циганите са братя. Значи Турция не позволява на хората да се самоопределят. Да не говорим за случилото се в Турция с тези, които казаха, че са българи, гърци, арменци, кюрди и т.н. Геноцид.00:39 01.05.2021
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Ала бала портокала.......!
До коментар #106 от "Да ама друг път":
Бая съученици имам, които повтаряха в отделенията ; криво ляво изкараха средно и понеже за друго акъл нямаха - станаха шапкари. Срещахме се от време на време и чувствах как главите им "бъкат" от секретна военна информация. Като гледам днешна Турция, си мисля, че във време оно, ако бяха взели турците във войската, щяха да я направят първа армия в Европа, не даваща пиле да прехвръкне на "три морета". А с този стил, както предполагах, май съм улучил "козирките".01:04 01.05.2021
121 В.В.П.
01:18 01.05.2021
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Зайко Байко многознайко
04:31 01.05.2021
125 Сладкар
Коментиран от #237
04:54 01.05.2021
126 Неграмотна мисирка
05:01 01.05.2021
127 160
05:32 01.05.2021
128 Амед Азнавур
идете в кържалийско силистренско и разградско 100% турски села не говорят и български
масово се заселват турци от анадола там и диарбекира
06:20 01.05.2021
129 Гост
До коментар #7 от "бюлгериан":
Кой ти говори за хората бе! Говорят ти за Доган и свитата му дето експлоатират турците да гласуват за тях, за да разпределя баницата Доган! Айде малко включвайте главите, че замясахте на Тиквоча!06:26 01.05.2021
130 Амед Азнавур
До коментар #112 от "Пашшол.........!":
не ги юрна държавата а ги юрна цру турците привлякоха все Образовани хора реколтата си бе прибрана турците само с тютюн се занимаваха аз съм, от такъв край Те се радваха че им обещали 1 торба "алтъни"продадаха си евтино имоти обаче след година се върнаха и сдс им върна имотите Без да плати на купувачите парите които с адали
Коментиран от #159
06:27 01.05.2021
131 Антикомуняга
Възродителният процес беше организиран от БКП и проведен от ДС, като със сигурност още тогава е имало план за създаване на такава партия. Интересна е ролята на агенти на ДС като Доган, Местан и разни други, които не е ясно с какво са помогнали тогава на етническите турци или на българската държава, но после оглавиха ДПС и получават бенефити и от двете страни. Всичко това са елементи на дълбоката държава и на задкулисието и не напрразно ДПС са най-богатата партия, а Доган разпределя порциите и се шири в сараи. През 2009 ББ го подгони и той се кри няколко месеца в Турция, но после се върна на бял кон и от тогава никой не може да го пипне.
06:28 01.05.2021
132 Амед Азнавур
за мен вс офия както и афторчето Не с а виждали Жив турчин те така
06:33 01.05.2021
133 турчин
Коментиран от #154
06:38 01.05.2021
134 св иде тел
07:21 01.05.2021
135 мики маус
До коментар #53 от "Хасан":
Яне Сандански е македонски българин. През 1908г. създава в рамките на Османската Империя Народно федеративна партия-Българска секция след младотурската революция!!!07:41 01.05.2021
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 друг служил
До коментар #96 от "Отслужил войник":
Говориш глупости!Имаше и турци и цигани в редовната армия, но тези, които имаха средно. И турците си имаха дори вестник и списание, които се разпространяваша в казармата специално за тях - "Нов живот" и "Нова светлина". Говоря ти за 70-те.
Коментиран от #160
07:56 01.05.2021
138 Генерал 🇧🇬
Акцентът върху ролята на исляма и реабилитацията на позитивния образ на Османската империя предопредели и трите елемента, използвани в политиката на Ердоган на Балканите. Първият е акцентът върху исляма и ислямската идентичност, свързана с версията на неолиберален политически ислям на партията на Ердоган. Турция заема позицията на защита на ислямските общности и наследство на Балканите, включително и в България като се опитва да използва интегриращата роля на исляма за увеличаване на своето влияние върху всички ислямски общности.
Т.е. Турция определя и води политика на " Всеки мюсюлманин на (бившата)Османска империя е турчин". А необразованите българи мюсюлмани се турчеят, защото не разграничават понятия като етнос-нация, религия-турскоговорящ, турчин-тюрк.
"Турчин" не е етнос в генетично отношение и никога не е било , а прозвище, самосъзнание , заради особености на Османската империя, след разпада й започва нещо като формиране на турски етнос.
Т.
08:03 01.05.2021
139 Генерал 🇧🇬
Т. нар. турци у нас са потомци на насилствено ислямизирани и езиково асимилирани българи. И това го казват преди и след Освобождението високопоставени османци, чужди посланици, консули,журналисти, професори..
На територията на България турци НЯМА ! Имаме помаци - потурчени българи, които са останали от турско робство. Малка част от така наречените ,,помаци", наистина си се определят като ,,турци" , разбира се с помощта на партийки, организацийки , медийки и разни такива които са на хранилка за грантове.
По голямата част от циганите в България , даже почти цялата се определя като турци. Например, на преброяването в България през 2011 г. се определят като ,,турци" - 588,318 , а Цигани - 325,343 , което е трагикомично и описва това което казвам по горе.
Коментиран от #174, #223, #285
08:04 01.05.2021
140 незнайко
08:16 01.05.2021
141 Синан
08:20 01.05.2021
142 Турчин
Искам само да кажа че в Балканската война прадядо ми Ахмед е бил
убит от сърбите бранейки дома си ,децата си, родината си.
Коментиран от #149
08:29 01.05.2021
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Туркюе
До коментар #55 от "Hяма турци":
Турците никога не са били монголи.виж туркмените и ще разбереш.08:53 01.05.2021
145 Далит
До коментар #38 от "В България има следното:":
Далета идва най-вероятно от кастата Далит в Индия,на английски Untouchable.Това е най-голямата каста (в основата на пирамидата) занимаваща се с почистване,преместване на кравешки трупове,чистене канали и т.н мръсна работа.Забранява им се да доближават,да се хранят,даже да работят с другите касти.Официално кастовата система е премахната и незаконна,но хората си я спазват.Та това са нашите цигани,избягали от тежкия живот на Далит в Индия.
Коментиран от #146
08:56 01.05.2021
146 Далит
До коментар #145 от "Далит":
Да се чете не най-голямата, а най-нискоте стъпало каста.08:57 01.05.2021
147 чалма тв
09:05 01.05.2021
148 де юре
До коментар #12 от "нико":
Но Кенан Еврен каза и друго ,че там в Турция и българи няма и това беше основната причина на бай Тошо - след като в Турция няма българи в България да няма турци (друг е въпроса такъв ли трябваше да бъде метода )09:05 01.05.2021
149 де юре
До коментар #142 от "Турчин":
С уважение към теб за коментара !! Аз лично имах (имам впредвид до 1990г)и имам много приятели с турски имена като в заключение мога да кажа че нито един не ме е предал в времето .Коментиран от #151, #213
09:12 01.05.2021
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Турчин
До коментар #149 от "де юре":
РЕСПЕКТ!09:29 01.05.2021
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Свд
09:45 01.05.2021
154 божидар чеков
До коментар #133 от "турчин":
Писател съм, журналист и свободен, независим европейски гражданин. Като такъв няма никога да се примиря с размиването на мозъците на част от гражданите в моята родина на етническа основа. Не съм "бягал" от България, а от насилието на което бях подложен в Трудова повинност, заедно с "български турци". Моята привързаност към България личи от начина ми на писане. В това отношение, ще си позволя една забележка към вашата писмена грамотност и обща култура. Не български не се казва "болшинство", а мнозинство. И второ. Най-известният американски писател - Хемингуей, почти не е живял в САЩ! В заключение - никой не може да ми забрани да ползвам свободата, която съм извоювал с цената на живота си. Може да четете или да не четете. Ваша си работа. Да ми забраните да пиша - забравете. Нито ДС, нито доносниците не успяха. Вашето мнение е обречено. Доказват го хилядите читатели на статиите ми. По същество - повече от четвърт век ДПС и ВМРО насъскват хората едни срещу други в полза на лични интереси. Тези две партии са вредни, защото позволяват на стотина мъже да лъжат и да крадат безнаказно.Коментиран от #157
09:54 01.05.2021
155 Дедо Пене
До коментар #59 от "Дългият":
В ИСПАНИЯ МОЖЕШ ДА ИМАШ ДВОЙНО ГРАЖДАНСТВО-Т. Е. И БЪЛГАРСКИ И ИСПАНСКИ ПАСПОРТ ПО ЛИНИЯ НА ЕС!!!АКО ИСКАШ СЕ ЧУВСТВА МАРСИЯНЕЦ!
09:56 01.05.2021
156 Не се заблуждавай
До коментар #64 от "До последния софиянец":
Не си ром, циганин си! А си останал в UK, защото в БГ циганите станаха такива паразити, че няма начин да не споделят съдбата на най-гнусните. Това съвсем не означава, че всички са пътници. Който е свестен и работи е пълноправен член на обществото, какъвто ще да е на цвят.Коментиран от #234
10:21 01.05.2021
157 турчин
До коментар #154 от "божидар чеков":
Не се пише " с цената ', а СЪС ЦЕНАТА. . Ако не знаеш България от 1989 година е свободна държава и никой никого не гони никъде, търсиш само повод да си във Франция. Утре може да излезе някой дърт френски писател и да каже като тебе във Франция българи няма, както ти казваш, че в България турци няма. Това, че си във Франция те прави вече французин ли?Коментиран от #162, #163, #182
10:31 01.05.2021
158 Запомнете едно Български мусулманин
10:38 01.05.2021
159 Пашшол.........!
До коментар #130 от "Амед Азнавур":
Да, върнаха се хиляди, сред, които бяха ченгета, отишли да изпълняват "благородни" мисии във вражеската Натовска страна - днешни дружки и братушки. Мнозина бяха отишли да навестят близките си, други се върнаха заради келепира.Турските банки се нагъчкаха с български левове, довело до обезценяването им. Една нормална турска заплата се обменяше за 2000 лева, та хората бачкаха няколко месеца и се върнаха с купища мангизи. Впоследствие напълниха цели вагони със стоки и имущество, взеха си визи и пак хванаха пътя за Анадола.10:53 01.05.2021
160 Отслужил войник
До коментар #137 от "друг служил":
Не говоря глупости а самата истина и ще го напиша още един път.Никога в Българската редовна армия,не е имало етнос,както не е имало обикновен милиционер да бъде от етнос или офицер от етнос.И да са искали не са ги приемали.В една Австрия в момента,за да станеш полицай или военне,те подлагат на проучване и ако си етнос,независимо че имаш гражданство,или изповядваш исляма,не те приемат.Няма нито един полицай или военне да е мюсулманин или от друг етнос.Не така седи въпроса в Германия.Там допускат етнос в полицията,заради наличието на този проблемен етнос в самата държава,но не и в армията,Примерно има турци полицай,заради турските гасарбайтери.А ти ако си служил с цигани и турци,си бил или в кеч,или в трудовивойски,в които е имало и малка част малограмотни и неблагонадежни българи.И ако съдя по изказването ти, си някой,които не е вижал Калашников,но се правиш на интересен.И понеже си отворко,кажи на тези,които не са имали честа да служат в редовната българска армия какво е понятието(Марш на скок).10:54 01.05.2021
161 ракетко
До коментар #11 от "РЕАЛИСТ":
прав си, Меди дохан излезе на трибуната и каза БКП ще бъде забранена с закон10:55 01.05.2021
162 божидар чеков
До коментар #157 от "турчин":
"Магаре което не е жадно - не можеш накара да пие!" Това е твоя случай. Между другото ти си "турчин", колкото аз китайски космонавт. След като търсиш само да се заяждаш, без да полагаш никакво усилие за водене на нормален спор, ще ти кажа нещо за последно. Нито Франция, нито другаде в Европа, дори и в Турция няма етническа държавност. Има граждани на Франция, на България и т.н. В Европа има европейски граждани - българи, китайци или турци. Всички имат същите права като кореняците. Равни права - равни задължение. Това пожелавам на България, за да се отърве измъчената ни родина от етническо насъскване, недружелюбност и разпалване на страх. Всичко това явно е неразбираемо за теб.Коментиран от #165, #177
10:56 01.05.2021
163 незнайко
До коментар #157 от "турчин":
СЪС се пише ако следващата дума започва със З или С !!! Ямно не сте силен по граматика !!!Коментиран от #164
11:04 01.05.2021
164 незнайко
До коментар #163 от "незнайко":
ЯВНО ...11:06 01.05.2021
165 турчин
До коментар #162 от "божидар чеков":
Именно. Има граждани на Франция, България, Германия... А не да казват, че в България турци няма или в Германия българи няма. Както има българи във Франция, така има и турци в България. Е как до 1985 година в България има турци и след насилствената смяна на имената им изведнъж няма турци. А преди това същите граждани в България слушат новини на турски по българското радио, имат вестник издаден в Българска печатница на турски език, преподава се и турски език в българските училища и изведнъж се решава, че няма турци. Е, съжалявам, но всеки един българин знае, че в България освен евреи, арменци..., има и турциКоментиран от #169, #172, #196
11:12 01.05.2021
166 Българите
11:23 01.05.2021
167 Българите
11:30 01.05.2021
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Рагнар
До коментар #165 от "турчин":
От родословното си дърво знам ,че съм потомък на викингите .Значи ли това ,че трябва да пледирам за викингско малцинство в България ?Коментиран от #173
11:36 01.05.2021
170 Сезиране
11:39 01.05.2021
171 Четеца
Коментиран от #185
11:39 01.05.2021
172 Я па тоя
До коментар #165 от "турчин":
Така е, ние закъсняхме много. Турците този проблем си го оправиха в началото на 20 век, с геноцида и изселването на арменците, понтийските гърци, тракийските българи11:44 01.05.2021
173 Скъсан Рагнар
До коментар #169 от "Рагнар":
Знам ви химерата, по целия свят има българско малцинство а във бг'то няма малцинства. Това е разсъждение на ........11:44 01.05.2021
174 Мани Мани !
До коментар #139 от "Генерал 🇧🇬":
Понеже генералите в България станаха повече от българите, стотици хиляди помаци и цигани се самоопределят като турци. Но ако бяхте направили няколко "Ахмедовци" и "Мехмедовци" паши в несъществуващата българска армия, днес картината щеше да бъде съвсем друга. Но вие, Кремльовските Бай Гадньовци, ги изолирахте тотално от управлението на държавата, със садистично удоволствие ги обещахте на най-черна гастарбайтерщина и сега ревете, че никой от малцинствата, барабар с тези от Пиринския край, не щели да стават българи. Ами върнете ги онези два милиона и кусур "арийци", които избягаха на Запад от фашизираната Мутроландия и ще спасите отечеството любезно, как хубаво си ти.Коментиран от #175
11:47 01.05.2021
175 Мани Мани !
До коментар #174 от "Мани Мани !":
.....ги обрекохте.....11:50 01.05.2021
176 Истина
Коментиран от #186
11:52 01.05.2021
177 стоян георгиев
До коментар #162 от "божидар чеков":
дано не си истинския чеков.ти си по-зле и от комунист от късните 80 .егати щуротиите пишеш,човече.турчина ти каза много точно ако толкова си съпричастен с българия ела .тук е съвсем различно от там.и турци има казва ти го един българин от българия.повечето наши турци обаче са част от българската нация.интегрирани и щасливи от произхода си.лошото е че пълно с разбирачи като теб дето не познават един български турчин ама дават расиски мнения.що се отнася до дпс ,я ми намери партия дето да има толкова пъстро етническо присъствие.провери дали в герб има цигани или турци масово както има българи в дпс същото е с всички други партии извън дпс.та както писах не познаваш тотално българската деиствителност ,а се правиш на компетентен което е смешно!11:55 01.05.2021
178 DRS
12:00 01.05.2021
179 112
12:01 01.05.2021
180 Големия фал
До коментар #93 от "мдда":
Не си голям фал. Химерата ти за чисти арийци я забрави.12:12 01.05.2021
181 Реалист
12:20 01.05.2021
182 Друг и различен
До коментар #157 от "турчин":
Брато имаш грешка- със се пише пред С и З, а не пред ЦКоментиран от #199
12:21 01.05.2021
183 Чеков, късно е либе за китка !
12:22 01.05.2021
184 От Швеция
До коментар #1 от "Севда":
Не знам кой е Божидар ,но същата ситуация ,беше и в Швеция по това време , 1984 година ?
Въпроса не е кой е Божидор ,
а начина по който се настройват,
хората един срещу друг,
под формата на религиозна и етническа омраза?
Тук тези същите Български емигранти от турски произход,
извървяха протестен марш от 550 километра, в студ и сняг!
От Гьотеборг до Стокхолм в протест на отнетите им права,
от Комунистическите изроди?
Които сега ги ползват, за "гласове" , в политиката!
Това че самия Ахмед Доган е Хунтата,
и е един от тези комунисти , го знаем всички?
Нали е така,?
Аз две години съм си делил хляба в казармата с тези хора,
нищо лошо, не съм видял от тях , за разлика от много
мои сънародници, представяли се за приятели?
Осман Октай, да коментира,
на него му вярваме!?
От Българин!
Коментиран от #187
12:22 01.05.2021
185 От Швеция
До коментар #171 от "Четеца":
Прав си , много от това ваше съсловие ,днес работи в цяла Европа ,
изгонени от Родината си ?
Но пък тук в чужбина ги оценяват,
не по името и националността ,
а по колко е способен и работен?
Затова вече и на Ахмед Доган му припари под задника ,
защото тези хора ,много добре виждат ,
че само една "дифтунга" ,
за насаждане на омраза в държавата България?
И да ползват политическия им глас за кражби и
съсипване на нормални и читави бизнес личности!
12:31 01.05.2021
186 Очевидец
До коментар #176 от "Истина":
Готин!Като ти чета написаното,се чудя какво ти е образованието,а диалекта ти е нито български нито турски а помашки.Аз съм очевидец,защото влезнах в казармата 1972г,за която споменаваш и ти.Никой никога не е карал българските турци,да си сменят имената в този период(това стана 1984 по други причини),просто не ги допускаха до редовната армия но с помаците беше друго.Корена на помаците е български и това научно е доказано.Помаците както в България така и в бивша Югославия,нямат нищо общо с турците.Те са били християни,които от страх или изгода са си продали вярата на исляма(това не е достойно за уважение).Та да се върна към 1972г.В моя полк от редовната БГ армия имаше 3/ма помака с турски имена.Още преди клетвата им казаха,че имена като Ахмед или Хасан в БГ армията няма и няма да има и ги пуснаха 4 дневен отпуск,да си сменят имената ако желаят.Ако се върнат с турските си имена,веднага ще бъдат пренасочени към КЕЧ или ТВ,но не могат да останат в редовната армия.Единия се върна с българско име и остана да си отслужи 2-те години и положи клетва ,а останалите ги преместиха някъде и повече не ги видяхме.Та нещата са съвсем обикновенни.Искаш да бъдеш редовен войник,то за да бъдеш,трябва да спазваш изискванията.Искаш да следваш висше образование-има си ред и изисквания.Насила хубост не става,но ако самия ти не искаш, няма смисъл да ревеш,че не се вписваш в обществото.Не ти определяш обществото а то определя теб.Коментиран от #189
12:37 01.05.2021
187 божидар чеков
До коментар #184 от "От Швеция":
Божидар Чеков, ако ви интересува, ще намерите с ГУГЪЛ. Радвам се, че споделяте впечатленията ми от тези честни и трудолюбиви хора.Коментиран от #218
12:39 01.05.2021
188 Какви българи
12:49 01.05.2021
189 Реалист
До коментар #186 от "Очевидец":
Валя Балканска сменила името си и се нагодила на комунистическата власт:) но истината и корените си променила ли е:) на турски му викаме гььотверенска работа:)Коментиран от #193
12:49 01.05.2021
190 Реалист
Коментиран от #191
12:53 01.05.2021
191 бай Иван
До коментар #190 от "Реалист":
НЕ ПИШЕТЕ ЛЪЖИ,МНОГО БЪЛГАРСКИ ЧЕРКВИ СА РАЗРУШЕНИ И ОПОЖАРЕНИ ОТ ОСМАНЦИТЕКоментиран от #221
13:04 01.05.2021
192 Турчин
Коментиран от #226
13:08 01.05.2021
193 Очевидец
До коментар #189 от "Реалист":
Нe знaм В.Бaлкaнcкa c кaкви кoрeни e.Aкo e билa пoмaкиня ce e върнaлa към хриcтиянcкитe cи кoрeни a aкo e туркиня,cъc cмянaтa нa имeтo нямa дa cтaнe бългaркa,нo щe бъдe приeмaнa кaтo тaкaвa.13:11 01.05.2021
194 Фатих
Коментиран от #203, #254
13:29 01.05.2021
195 лъжеш
13:35 01.05.2021
196 Сър Пичук
До коментар #165 от "турчин":
Проблемът дойде от Турция.Започнаха да бунтуват турскоговорящите и да ги карат да се отцепват в автономия. Това беше активно мероприятие на турските служби и елемент на Студената война. Атентатите и саботажите започнаха и чак тогава се каза, че в България турци няма и следователно няма основания за автономия и т.н.
И действията тогава не бяха насочени само към смяна на имената, но и срещу облеклата, начина на празнуване (без турски знамена) и т.н.
Коментиран от #201
13:43 01.05.2021
197 Анонимен
13:48 01.05.2021
198 Пабло
До коментар #152 от "Ивтината":
Баязид е пленен от Тимур, затворен е в клетка и подложен на унижения.Умира в плен.13:48 01.05.2021
199 турчин
До коментар #182 от "Друг и различен":
Прав си брат, моя грешка13:50 01.05.2021
200 САЩ
Коментиран от #204, #217, #222
13:53 01.05.2021
201 Турчин
До коментар #196 от "Сър Пичук":
Както винаги лъжеш. Ще ти открехна малко завесата, аз съм участник в съпротивителното движение на турците в България през 1985-89. Нито тога основаното Национално освободително движение на турците в България нито друга организация НЕ ВКЛЮЧИЛА В УСТАВА СИ АВТОНОМИЯ В БЪЛГАРИЯ. Целта беше с мирни средства да се противопостави на асимилацията. Преуритетите в Устава бях :1. Връщане на имената на турците и мюслюманите в България(включително и ромите). 2. Разрешение на мюслюманските богослужения,молитви ритуали и обряди.3. Изучаване на майчения език в училищата в които има най-малко 10 малцинственни деца. 4. Право на сдружения и политически партий освен БКП . 5. Право на ЖЕЛАЕЩИТЕ да се изселят в Република Турция. Това е. Да подчертая и да напиша тук,че след разгрома на НОДТБ през юни 1986 се организира процес срещу дейците на организацията и в обвинителния акт никъде не пишеше " стремеж към автономия" ,"връзка с турското разузнаване" или "вдигане на туски знамена". Дори и в най-кървавите дни на 1989 година когато се стреляше без предупреждение на месо срещу мирните протестиращи нямаше искания за автономия и нямаше турски знамена.Много е тъпо и недостойно да се вярва,че ДС в България е позволила на МИТ да си развява в България през тези години. Просот е недопустимо защото тогава глобяваха само да говориш турски,камо ли да имаш връзки с турски дипломати и служители. НОДТБ никога не е приемала и толерирала разделението, тероризма и гибелта на хора в България. КълКоментиран от #212
13:58 01.05.2021
202 Очевидец
14:00 01.05.2021
203 до фатик
До коментар #194 от "Фатих":
Няма турци в Б-я, това е така, теб не мога да те видя, колко си опушен и не си ли някой арабин живеещ, от доста години в Б-я, но нашите турци са си видимо наши хора, има цели села в който хората са направо бозави, ще рече руси. На практика не можеш да различиш българин- християнин, от българин мюсюлманино. Специално помаците, те са си чисти българи. Защото живеят в планината, относително изолирано, приели са исляма, за да не плащат данъци и ангария на Султана. Говора им е леко архаичен мелодичен, като на старите българи. Българският език по принцип е тракийски, прабългарите са арийци, имената Исперих, Кубрат (Курт), Тервел, Пресиян са близки с персийските, но не са персийски а български, защото българите са по-стар народ и от иранците. Ако искаш факти, виж в интернет, кой е най-старият календар в Света и също така най-точен. Това е Българският календар. Признат, от Юнеско. Тракия в древността се е наричала Ария.Коментиран от #208
14:08 01.05.2021
204 Турчин
До коментар #200 от "САЩ":
Пий редовно хапчетата си, легни си и недей излиза защото бълнуваш и можеш ненадейно да попаднеш под една кола или да ти падне нещо на главата. Имаш психически разтройства и си опасен за обществото. Трябва да те изправят пред съда за тези убеждения. Още по-вече в САЩ. Внимавай много да не ти се случи случка и се пази. Недей да говориш на висок тон.14:08 01.05.2021
205 Ралчев
Нека братята в Германия си строят огромни пирамиди и/или колосолни строилни проекти.
На мене ми треба малко. Колко да не ме бият съседите и малко луканчица. Цър цър...
Малко хероин за сина ми, също така.
14:17 01.05.2021
206 гост
14:20 01.05.2021
207 Тюрк
14:25 01.05.2021
208 Фатих
До коментар #203 от "до фатик":
Убеждението,че едиственно българите са светлокожи и руси е измамно и доста спорно. Иди в източна и югоизточна Турция и ще видиш много хора,които нямат нищо общо с България и балканите да са русокоси и синеоки. Кой ви излъга ,че сте единственните които в гените имат един различен пигмент? Прабългарите са ТУРЦИ, от турското племе ОГУЗИ, точно и както и ОСВАНСКИТЕ ТУРЦИ СА ОТСЪЩОТО ПЛЕМЕ. Недей изопачавай историята, тя не е единственно българска. И какво ви интересува вас българите как ще се наричам аз? Мога да искам да съм сомалиец,монголец,китаец,италианец,французин,англичанин и всякакъ и ДА НЕ ИСКАМ ДА МЕ НАРИЧАТ БЪЛГАРИН.МОГА ДА ИМАМ АЛЕРГИЯ КЪМ ТОВА НАИМОНОВАНИЕ. ТЕБЕ ИЛИ ВАС КАКВО ВИ БЪРКА? Ако не бяхте толкова зли, простаци,злобни,коварни, долни,кръвожадни, крадливи, лъжливи и безпризорни и безбожни през годините може би сега с гордост можех да кажа на висок глас и да се гордея,че съм българин. Но след всичко преживяно от мен и моя народ по тези земи надали ще се съберем под това название. Всеки да си знае народността и къде му е мястото. Това е и спрете да ни убеждавате, че не сме това което сме. Има по-вече исторически факти и документи от това ,че именно вие не сте това за което се мислите. Точка.Коментиран от #211, #288
14:26 01.05.2021
209 1111111
14:35 01.05.2021
210 123
14:48 01.05.2021
211 Белазгибългари
До коментар #208 от "Фатих":
Днес всеки може да си направи ДНК тест, науката не лъже, друг е въпроса, на кой колко му е изпран мозъка, имам пред вид братовчедите, в БЮРМ днес СМ. Международно изследване, преди няколко години показа, че днешните българи независимо, за какви се мислят са 48% арийци по гръцки траки, като забележи около една четвърт, от изследваните българи в изследването са включени и българите мохамедани са с гени на хората живели по нашите земи преди 7-8 хиляди години. Което ще рече, че всеки четвърти българин е потомък на Белазгите, по гръцки пелазгите. Колкото до турците, те са нов народ, международно са признати през 1925 г. Както и гърците през 1834г, днешните гърци се наричат елини а до началото на двайсти век са се наричали ромеи. Докато българите винаги са си българи. Разбираш ли разликата!Коментиран от #225
14:57 01.05.2021
212 Ххххх
До коментар #201 от "Турчин":
Може да сме били от двете страни на барикадите ;)Т.нар. Възродителен процес започна през есента на 1984г, а атентатите на гарата в Пловдив, Аерогара Варна и в Ст. Загора бяха от лятото на 1984г. Имаше и опити за дерайлиране на влакове и различни саботажи. Още преди тях пък започнаха акции срещу българските шофьори на камиони, като повсеместно има се налагаха неоправдани и непосилни глоби. Това на практика спря международния транспорт на България към Близкия Изток.
Имаше "емисари" от Турция, които проповядваха именно това - признаване на малцинство и след това да се издигнат искания за автономия. Разпространяваха се и листовки. Имаше саботажи, палежи на ниви, складове и т.н., но насилие за смяна на имената не е имало - просто се отказваха административни услуги на тези, които не бяха със сменени имена. На много места се вееха турски знамена, които бяха махани. Някои се въоръжаваха и предлагаха пари за един апартамент за автомат.
Бях там лично, така, че не ми говори за лъжи. Преди това си имахте и новини на турски и вестници и списание (Йени Ишик и Йени хаят), живеехме в мир и без проблеми, имахте привилегии във ВУЗ и навсякъде, получавахте всичко, което искахте, така че защо някой без причина ще тръгне да ви сменя имената.
Коментиран от #215, #232
15:14 01.05.2021
213 Евгени
До коментар #149 от "де юре":
И аз имам прител турчин, свестен човек работяга, гледа си семейство и изобщо не се интересува кой какъв. Турчин трудно става приятел, но стане ли такъв той е до гроб. Е, с Демир от 20 години сме приятели и не ме е предал.15:17 01.05.2021
214 Анонимен
15:18 01.05.2021
215 ЛЪЖЕШ !!!!!!!!!
До коментар #212 от "Ххххх":
Кат дърт сиганин.15:28 01.05.2021
216 Вай, анасъни, драги зрители !
15:49 01.05.2021
217 Хахаха
До коментар #200 от "САЩ":
Руси етнически българи, голям смях. Нека всеки да отвори учебник по история издаден преди 1944 година и да прочете какви сме били етническите българи. Нищо общо с руси, бели или пък синеоки. Защо трябва да ни е срам как сме изглеждали? Такава мешаница е ДНК ни. Който не вярва да си направи ДНК тест и да види колко е българинКоментиран от #219
16:00 01.05.2021
218 От Швеция
До коментар #187 от "божидар чеков":
Божидаре ,благодаря ти ?Сега вече ще знам кой си , адмираций!
Аз имам поглед върху Скандинавия, от 1979 година,
когато пристигнах тук?
Не съм имигрант, съпругата ми е Шведка?
Реалността за Българите в чужбина ,
е трудно понятие, за много хора в България?
16:08 01.05.2021
219 Бен
До коментар #217 от "Хахаха":
Българите са както с черна, така и със светла коса, както има белички така има и смугли, но не и черни като някой който живее по на юг, Близкия изток или Африка. И това е съвсем закономерно, защото българите никога не са били расисти, забележи почти всички древни народи са имали роби, но не и българите, затова славяните са станали част, от нашият съвременен етнос, още преди 1000 години. В България са славни в Римската империя са склавини, разбираш ли каква е разликата? Склавини на латински е роби. Виж рисунката на Кана от Бога Крум римски художник го е нарисувал като риж мъж. Ахил също пише, че е бил ръж мъж.Коментиран от #287
16:16 01.05.2021
220 Матей
16:51 01.05.2021
221 Бегай !
До коментар #191 от "бай Иван":
Разграбени, Разрушени и Опожарени са от Хайдутите - "Народните закрилници "16:57 01.05.2021
222 Черна мамба
До коментар #200 от "САЩ":
Внимавай да не те опъне някой афроамериканец в САЩ!17:06 01.05.2021
223 кукуригу
До коментар #139 от "Генерал 🇧🇬":
Не става, колкото и да ревеш турчина българин няма да стане. Преди 1985 година всеки знаеше кои са помаци, кои са турците в България. Политиката на комунистите само закара България в дълбините на мизерията, но такива като теб продължавате с лъжите си макар, че вече ще се удавиш в собствената си помия. Много добре знаеш истината, а тя е, че в България има близо милион турци наследници на османските турци. Ако ти трябват българи, просто раждайте, но турците българи няма как да станат.Коментиран от #248, #249, #250, #251, #252
17:07 01.05.2021
224 Този коментар е премахнат от модератор.
225 ГОЛЕМ СМЕХ
До коментар #211 от "Белазгибългари":
От век и половина ревеш, че половин хилядолетие, повтарям, половин хилядолетие си бил под турско робство, а днес се лумбуркаш по гърдите и плямпаш, че си тракиец, славянин, още малко-марсиянин. А преди турците, тази страна е била кръстосвана и "трапосвана" стотици години от кумани, печенези, татари, маджари /чет нямат/, сите пръснали се от тюркската матрьошка. Сопрете се бре, хъшове кремльовски ! "Възродителният" трен дерайлира и не майте го накара да пуфпафка, оти мургавите " българе" са задигнали релсите, а кюмюрджиите са фанали пътя към Анадола и Европата. А Ердо и Путин се чудят ко да праят с останалата "железария". Байдън, ти майка ти баща.....!Коментиран от #230
17:15 01.05.2021
226 Ахмет
До коментар #192 от "Турчин":
Поздравявам те за хубавия коментар и съм съгласен с теб.Наистина ДПС не етническа партия а напротив много подпомага за побългаряването на Етническите Турци в България и води политика пробългарска и слуша своите господари БЪЛГАРИ
Въпреки всичко вБЪЛГАРИЯ е имало ,има и ще и а Турци
ТОВА ГО КАЗАХ НА БЪЛГАРСКАТА МИЛИЦИЯ НАВРЕМЕТО и сега го казвам открито на Българските читатели
Коментиран от #231, #242
17:33 01.05.2021
227 4883
17:38 01.05.2021
228 Българин
До коментар #15 от "Fenasi Kerim":
Fenasi Kerim ! Желая ти много здраве и щастие ! Ние обикновените българи и вие се печем на един огън в мизерията си ! За това си живей живота и каквото Бог дал!17:56 01.05.2021
229 стария КУРТИ
18:33 01.05.2021
230 днк
До коментар #225 от "ГОЛЕМ СМЕХ":
С глупави хора не се спори, прав си, много са минали и много са заминали, както тук, така и навсякъде другаде, затова учените правят днк изследвания, за българите има такива и са публикувани, генетически българските турци са еднакви с българите. Ако преди 100 г. религията е била определяща, за това, като какъв се чувства един човек, то днес не е така. Важно е всички да сме равни пред закона. В някой страни днк изследванията са засекретени, но не и в Б-я.19:27 01.05.2021
231 Божо
До коментар #226 от "Ахмет":
Ахметчо, навсякъде има турци, българи или цигани, ако рече някой да търси и прави политика, от това. Света е пъстър, виж Америка, там само марсианци няма, но и това не е сигурно, с тези НЛО. Бог е дал на българите, България на турците, Турция.19:41 01.05.2021
232 СОМАТ
До коментар #212 от "Ххххх":
Бях шофьот от СОМАТ по това време.Прав си за всичко,освен за едно,Репресиите срещу СОМАТ в Турция,започнаха след като всичко в България беше приключило.При положение,че глобите в Турция бяха около 3 долара,нас ни глобяваха по 100.Обиждаха ни плюеха ни и докато стигнем до Анкара(в Турция сме били само транзит за Ирак,Иран,Сирия,Йордания,Ливан и т.н)парите за командиртовката бяха свършили.Идваха от посолството да ни носят пари за да можем да продължим.9 милиона долара отидаха в джобовете на турските полицай без да имат по техните закони,право да ни глобяват с такива суми.Бяхме глобявани и малтретирани,само заради това че сме Българи.Това чудо беше около 6 месеца,докато българското правителстъво не затвори границите за газарбайтерите от Европа и не започна да ги глобява по същия начин.Пътят на Турците от Европа за Турция беше затворен.Опитаха се през Гърция но гърците са по лоши и от нас.Опитаха с фериботи от Румъния или от Италия и Франция,но това си беше труден процес,отнемаш много време.Още две години след случката,турците ги беше страх да минават през България.След ответната реакция на България,спрямо турските газарбайтери,нещата си кротнаха.Учудва ме нещо друго,всички пишат за следствието но пропускат причината за да се стигне дотам.Причината са турските и американските тайни служби и манипулирания турски етнос в България.20:19 01.05.2021
233 321
До коментар #122 от "123":
Истински маке брат си умеете свободни съчинения по фантастика да ги представяте за история.20:53 01.05.2021
234 Не се заблуждавай
До коментар #156 от "Не се заблуждавай":
Не си българин, монгол си. Има свестни и при монголите. Но има и такива расисти. Изследвай си генома и ще ти стане ясно, внимавай да не влезеш в рекурентна депресия.21:19 01.05.2021
235 Този коментар е премахнат от модератор.
236 Този коментар е премахнат от модератор.
237 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #125 от "Сладкар":
Ще ти кажа моите впечатления. Към мен се отнасяха с пресметливо уважение, За всяка добра постъпка от моя страна, те се чувстваха длъжни да отговорят равностойно, но си оставаха прикрити. Направи ми впечатление, че са с ограничен интелект, но не глупави, а по-соро посредствени, и с високо "имперско" самочувствие...21:55 01.05.2021
238 Този коментар е премахнат от модератор.
239 Този коментар е премахнат от модератор.
240 Този коментар е премахнат от модератор.
241 БГбг
До коментар #239 от "123":
Явно ти си ченгенето а и истинските турци не обичат ченгенета(цигани).В македония са останали само джубрета като теб.22:13 01.05.2021
242 Генерал 🇧🇬
До коментар #226 от "Ахмет":
ДПС нарушава българската конституция, защото основните права и свободи принадлежат на отделната личност, а не на група, основана на етнически или друг религиозен, имуществен или верски признак. Същите тези права и свободи подлежат на индивидуална, а не на колективна защита, каквато е прогласена в основните партийни документи на Движението. Като типична затворена партия ДПС нарушава драстично Конституцията, защото е „изградена на специфична и религиозна основа”. Програмата им за изборите в началото през 1991 год., в която навсякъде се говори за „мюсюлманско население” и изучаване на турски език. Резултатите от изборите за доказателство на затворения, консервиран електорат на партията.22:14 01.05.2021
243 Стига с маке номера
До коментар #238 от "123":
Според различни автозомни анализи, които са доста по-прецизни от тези на мтДНК и Y-ДНК, днешните българи са по-тясно свързани с някои балкански популации (македонци, гагаузи, румънци, жители на Северна Гърция, черногорци, сърби, косовари) отколкото с останалите европейци, а най-тясно с румънците, македонците и гагаузите, с които попадат в общ подклъстер. За разлика от по-голямата част от Европа.Коментиран от #259
22:15 01.05.2021
244 ИМПЕРИАЛИСТ
Коментиран от #245, #253
22:23 01.05.2021
245 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #244 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
.....Причинитe зa тoвa ГЛУПAВO, НACИЛCТВEНO, ПРEИМEНУВAНE зaпoвядaнo oт кoмуниcтичecкoтo ПOЛИТ-БЮРO, нaчeлo c „кръcтникa” бaй Тoшo, нeoбяcнимo зaщо вce още са тайна.
22:25 01.05.2021
246 копи пейст
„ ... Мeжду бългaритe имa пoвeчe oт eдин милиoн мoхaмeдaни. В тoвa чиcлo нe влизaт нитo тaтaритe нитo чeркeзитe. Тeзи мoхaмeдaни нe ca дoшли oт Aзия, зa дa ce уcтaнoвят в Бългaрия. Тoвa ca пoтoмци нa cъщитe тeзи бългaри, прeoбърнaти в иcлямa прeз eпoхaтa нa зaвoeвaниятa и в cлeдвaщитe гoдини. Тoвa ca чeдa нa cъщaтa тaзи cтрaнa, нa cъщaтa тaзи рaca, и oт cъщoтo тoвa кoлянo. A мeжду тях имa eднa чacт, кoитo нe гoвoрят друг eзик ocвeн бългaрcки..."
Коментиран от #247
22:29 01.05.2021
247 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #246 от "копи пейст":
Божидарчо, нали си в Париж, прочети статията на Мидхат паша и се ограмотявай22:32 01.05.2021
248 Генерал 🇧🇬
До коментар #223 от "кукуригу":
Такива като теб, българи мюсюлмани, освен турска пропаганда, колко европейска литература и история сте прочели?Няма как с няколко коментара да ви се покажа, че на коня с капаци мирогледа е скопен.22:34 01.05.2021
249 Генерал 🇧🇬
До коментар #223 от "кукуригу":
1. Мидхад паша, велик везир - На 8 юни 1878 г публикува статията си “Турция в своето минало, настояще и бъдеще" във френското научно списание "Журнал д'Ориан" (Midhat Pacha, La Turquie dans son passé, sont présent, son avenir. "La revue scientifique de la France et de l'etrancer", Juin 1878. № 49, p. 1152), по-късно в и лондонското издание "Деветнадесети век":" След като управлявах много години Дунавския вилает, ще изкажа някои съображения за Румелия и България. Най-напред трябва да се има предвид, че между българите, към които се проявява толкова жив интерес, има повече от един милион мюсюлмани. В това число не влизат нито татарите, нито черкезите. Тези мюсулмани не са дошли от Азия, за да се установят в България, както се вярва обикновено. Това са потомци на тези българи, обърнати към исляма по време на завладяването и в следващите години. Това са деца на същата страна, на същия народ, излезли от същите социални слоеве. Има между тях такива, които говорят само български… "
2. Шефкет Айдемир, турски историк: "Идеята за насилствена ислямизация възниква в резултат на политиката на османската върхушка за претопяване на населението от поробените земи. Още от 1362 година с приемането на закона "Пенджик" ислямизацията придобива характер на държавна политика".
3. Проф. граф д'Отрив, 1785 г. (Френски пътеписи за Балканите, ХV-ХVIII в. Съст. и ред. Б. Цветкова. София, 1975, с. 339): “Мюсюлманите в България нямат турски произход, те са част от ислямизирано м
22:35 01.05.2021
250 Генерал 🇧🇬
До коментар #223 от "кукуригу":
...те са част от ислямизирано местно население".4. Д-р Карл Алард, пътешественик и лекар на френската мисия за строежа на първото шосе в Добруджа от Кюстенджа за Расова в 1855 г. (D-r С. Allard, Souvenirs d’Orient. La Bulgarie orientale, Paris, 1864., 131, 132, 129), 1854 г.: „В Лудогорието съществува едно трудолюбиво население, което е от славянски произход и само фесът го прикрива, поради това към броя на българите християни трябва да добави и това българско население макар и мюсюлманско."
5. Емануел фон Рьослер, австрийски консул в Русе (Доклад до министъра на външните работи Шварценберг, 1852 г.):— „Техният произходът (на потурчените българи) сред османците от азиатско потекло се отличава по това, че те принадлежали отначало на други религии и с течение на времето отчасти от съблазните на придобивките, отчасти насила се присъединили към вярата на своите господари."
22:37 01.05.2021
251 Генерал 🇧🇬
До коментар #223 от "кукуригу":
6. Вилхелм Пресел, генерален директор на турските железници, от 1874 година и член на специалния комитет при Държавния съвет (Доклад до германското външно министерство от 30 септември 1876 г.): „Твърде многобройни българи са приели исляма … В болшинството - потомци на ренегатите от времето на първите султани, между които и еничарите ... Османците постъпваха като брутални завоеватели по примера на всички такива, а именно като си присвояваха не само земята, но също така и най-хубавите жени и момичета на завзетите страни и следователно ЕДВА ЛИ МОЖЕ ДА СЕ НАМЕРИ ДНЕС ПОВЕЧЕ ОТ ЕДНА КАПКА ТУРАНСКА КРЪВ У ТЯХ…Най-голямото ядро на населението на Балканския полуостров са българите. Моите обширни пътувания през Турция, особено в т. нар. Централна България, ми дават правото да кажа, че броят на българите е много по-голям, отколкото се приема…Българите са по брой на населението, по интелектуални способности и по трудолюбие на първо място в народностната мозайка на империята."7. Ф. А. Ван Хал, посланик на Холандия в Цариград (Поверителен доклад от 31.12.1885 г.): „…в Европейска Турция има почти 2 млн. българи, които повече или по-малко са се свързали с османлиите чрез приемане на тяхната религия."
22:38 01.05.2021
252 Генерал 🇧🇬
До коментар #223 от "кукуригу":
8. Емил Райзер, руският вицеконсул (Доклад до руския посланик в Цариград княз А. Лобанов – Ростовски, 1861 г.): „В миналото в епохи вече много далечни от наши дни, случвало се е особено във високопланинските райони, цели села да преминават към исляма, за да избегнат изстъпленията и лошите обноски.... И днес въпросните села говорят само български и са запазили всички български навици, само вероизповеданието им е мюсюлманско."9. Генерал проф. Платон А. Гейсман, руски военен историк: „1/3 от мохамеданите на Балканския полуостров са от славянски произход"
10. Проф. Фьодор А. Курганов, църковен историк и богослов: „на 1 295 000 мохамеданското население в българските провинции само 375 000 са от турски произход. Останалите 920 000 са мохамедани от християнски произход, и то предимно от български произход, тъй като в чисто българските провинции числото на другите народности не е голямо."
11. Проф. д-р Ами Буе, член на Императорската академия на науките във Виена, проучвал географията и демографията на Османската империя (La Turquie d'Europe; observations sur la geographie, la géologie, l'histoire naturelle, etc., Paris, 1840): "Мюсюлманите в Европейска Турция са почти винаги ислямизирани българи …на Балканския полуостров „ азиатски турци” са само малка част от тези 3,5 до 4 млн. мюсюлмани".
12. Проф. Константин Иречек, министър на просвещението: "Хората в Североизточна България по начало са българи, потурнаци по вяра и език".
22:38 01.05.2021
253 Свободни съчинения
До коментар #244 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Нали не си бивш турчин? Много уверено лъжеш за голямата екскурзия, как така за една нощ толкова народ е решил за тази екскурзия. Питай патника а не пътника.Коментиран от #255
22:44 01.05.2021
254 123
До коментар #194 от "Фатих":
Битката е при Манзикерт а на страна на Римския император се сражават ромеи, франки, нормани, англичани,българи,грузинци, арменци,и наемници печениеги и кумани. Иберийската Армия защитаваща източните провинции от 50 000 е премахната с декрат на императора през 1053г. Точно преди голямата битка със селджуците които също имат печенеги и кумани наемници, има както винаги предателство,половината от армията на императора 20 000 отива в друга посока.Другата половина с имперстора води битката, резервите начело с Андроник Дукас го напускат по време на битката след лъжата на Дукас че императора е посечен в Битката, страхливата арменската пехота също избягва, на мястото на битката остава Иператора с императорската Варнегска гвардия,малко професионални войници от западната тагамата,и наемниците от европейската част около 7000 всички срещу 30 000 селджукски войника, така е загубена битката.Узите,печенегите и куманите десертират и отиват да се бият на Селджукса страна срещу императора.Изменниците са генерал Йосиф Тарканиотис и Андроник Дукас който на съвременен език е началник щаба на армията22:47 01.05.2021
255 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #253 от "Свободни съчинения":
Нещо сте гузен! Виждам, че истината е неприятна и те засяга...Искрено те съжалявам и разбирам душевното ти състояние.Коментиран от #257, #258
22:55 01.05.2021
256 Съчинени истории
22:57 01.05.2021
257 Фантазьор
До коментар #255 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Гузен? Бесен съм на такива като теб.22:59 01.05.2021
258 За жалост си
До коментар #255 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Толкова време за неистини, болен човек си.23:01 01.05.2021
259 123
До коментар #243 от "Стига с маке номера":
Съвременните Българи са свързани с ДНК с македноците,северните Гърци, Сърби, Албанци,Румънци, Унгарци,Молдовци, Украинци, Гагузи, Северо Италианци по простата че Хуните/Аварите/Българите са заселени от 4ти век в тази територии. Като те са продължение на на миграциите на неселение от черноморските степи от преди3500 години на Балканите и в централна Европа.През 4 -7 век е нова миграционна вълна от централна Европа и западна Украйна в България и на Балканите на същите тези хора. Македонците дори имат повече заселници от България, 70 000 са Българите на Канас Кубер заселени в Македония, а 30 000 са Българите на канас Исперих заселени в Добруджа и Североизточна България.Аварите това са така наречените българи и склавини.
23:03 01.05.2021
260 Този коментар е премахнат от модератор.
261 Този коментар е премахнат от модератор.
262 Този коментар е премахнат от модератор.
263 Едноезичник
До коментар #261 от "123":
Гърка те нарежда а ти си мислиш че ти благодари.23:51 01.05.2021
264 Този коментар е премахнат от модератор.
265 Този коментар е премахнат от модератор.
266 123
До коментар #262 от "Пак маке номера":
За Гърците всеки един който не е грък е варварин, включително и римляните, докато гърците изведнъж станли римляни и от тогава те не са варвари.Варвари са всички народи и племена на север от Гърция,които не говорят Груцки или нямат същата култура.00:08 02.05.2021
267 Този коментар е премахнат от модератор.
268 123
До коментар #260 от "Какви българи":
Всички племена отделили се в 7 век от Панонската Аварската Империя получават едно име-Българ.Това са днешните Българи останли със същотото име, на другите имената са сменени. и носят имената на околните на България държави, без Гърция.00:18 02.05.2021
269 Ти полудя
До коментар #267 от "123":
В списание ЕГОИСТ през 1999-та. Да вземеш ти да докаже твоите твърдения че както си тръгнал ще напишеш че вселената е разселена от българи. Гушни възглавницата но не забравях хапчетатааааа.Коментиран от #271, #274
00:35 02.05.2021
270 Този коментар е премахнат от модератор.
271 123
До коментар #269 от "Ти полудя":
За такова списание Егоист дори не съм чувал, да не би да е научен труд или изследване? Но за латинското и гърцко назване на вулгарен название съм ти дал точен превод, и няма нищо общо със Българите.И всичко написано от мен е доказано и проверимо.Само величещ Турците, Български потурнак може да пише такива измислици каквото ти пишеш чрез множеството си имена.Коментиран от #273
00:57 02.05.2021
272 Този коментар е премахнат от модератор.
273 Ти наистина полудя
До коментар #271 от "123":
Ти знаеш гръцки колкото аз марсиански. Прочети #272. Да ти дам 5лв. да си купиш интернет там всичко пише, явно не знаеш.01:02 02.05.2021
274 123
До коментар #269 от "Ти полудя":
И за това че си много много глупав потурнак и още по нагъл, ще ти кажа че vulgar на латински означава плебей. Ходи да пиеш един ракъ да ти мине, и вземи почети другите независми от на съремениите турци и българи източници, написани от съвременици на миналите исторически събития книги.Коментиран от #291, #292
01:05 02.05.2021
275 Списание
01:14 02.05.2021
276 Този коментар е премахнат от модератор.
277 Погледни си кочината
01:21 02.05.2021
278 Погледни си кочината
До коментар #276 от "123":
Заради това в западния печат пишат за български расизъм.01:22 02.05.2021
279 Нане
Коментиран от #280, #282
08:49 02.05.2021
280 Като е нормално
До коментар #279 от "Нане":
Що се дерета за западни покрайнини, бесарабски българи и т.н. Или по целия свят българско малцинство а в бг'то само българи.11:24 02.05.2021
281 Българи няма нигде
11:35 02.05.2021
282 Нане прав си
До коментар #279 от "Нане":
Южна тракия (пр.бг.) е в Гърция, какви претенции имате тогава за българи там е гръцко? По твоите драсканици в Гърция са гърци, аналогично е и със западните покрайнини, какви българи в Македония? те са македонци.Коментиран от #283
12:16 02.05.2021
283 Я па тоя
До коментар #282 от "Нане прав си":
Ква гърция бе, гърция като държава е от преди 190 годиниКоментиран от #284
13:36 02.05.2021
284 Я па ти
До коментар #283 от "Я па тоя":
Но е Гърция, в Гърция са гърци, както, според Нане, във България българи.13:46 02.05.2021
285 Този коментар е премахнат от модератор.
286 Този коментар е премахнат от модератор.
287 истината
До коментар #219 от "Бен":
Много от това, което пишеш е истина,но Склавени е Един от трако- даки народите ,
които заедно с Антите ,
Гети и мизи ,тракийски племена,
които по време на късното,
Византийско-Римско присъствие,
са допуснати да живеят вътре в ,
Римската империя ,с цел да я охраняват,
понеже са били доста опасни и за Римската империя?
Овидий , пише подробно, кои са се разхождали свободно,
в Римската империя по онова време!
Става въпрос за северната граница,
по Дунава до Черно море?
Той ги описва по добре и от Херодот,
кои са тези опасни воини?
Антите и Българите и Куманите ,основавт съюз "държава"
и воюват доста години заедно!
Около 520 г. сл.хр. тук на Балканите те са имали собствена държава..
Но още 375 година Българите са били,
пред Римската стена и са водили,
доста битки с империята на Рим?
Българите са били една от основните армии на Хуните,
от които Хунски племена Рим са треперили
и накрая те правят така ,
че Рим практически не издаржа, и рухва?
Склавините и те са заедно с нас ,
и основат Сърбия ,Словения и Словакия?
00:36 03.05.2021
288 От Швеция
До коментар #208 от "Фатих":
Фатих, съвсем си прав и те подкрепям,че има много светлокожи и със сини очи хора
във Турция !
Сега ще ти кажа защо, накратко?
Влез в Уикипедия и чукни ,
за държавата Фригия ?
Която се е намирала във днешна Турция?
Фригите са траки ,стар Балкански народ ,
сини очи ,светли коси, като красивите турци
живял там още преди, да дойдат Гърците ,
Гърците са черната жилка ,
заедно с Персите и Арабите?
ако видиш грък със светли коси и сини очи,
то той е от Пеласгите ,
друго много старо тракийско племе,
населявало всички острови в Средиземно море ,
преди гърците да дойдат ,на Финикийце със корабите ,
защото те гърците тогава ,
не са имали нито държава нито флота?
Турците когато са владеели България
и през Османската империя не са,
променили облика на хората как да изглеждат,
защото са били мюсолмани и са се женили,
само за хора от тяхната вяра,
ние другите сме променили много повече турците ,
защото много от нашите деца са били еничери,
в турската армия и са се женели за туркини?
Турците са се заселвали по чуждите земи ,
но не са се мешели с другите!
Но ако четеш всичко, пише в интернет!
иначе си прав, че не трябва да се оръща внимание,
на обиди от ентоски характер, и аз не бих ги търпял?
01:04 03.05.2021
289 123
До коментар #286 от "Хасан":
За първи път османските военни експедиции за грабеж и порбване се пренасочват от Анадола към Европа и Балканите след поканата на Консатнтинополскич император който ги прехвърля на Балканите и последвалата окупацията на полуостров Галиполи през 1350-те години. След завладяването на региона от мюсюлманската Османска империя турското присъствие нараства. Някои от заселниците са били Йьоруки, номади, които бързо станали заседнали, а други били заселени в градовете. След 1487г караманидите са заточени и заселенит в почти всички градове на България и Северна Гърция, но по-голямата част от тях се установяват в Източните Балкани. Основните райони на заселване са Лудогорие, Добруджа, Тракийската равнина, планините и равнините на Северна Гърция и Източна Македония около река Вардар.Между 15 и 17 век голям брой от местните балкански народи са приели исляма насилственно. Местата на масово обръщане в ислям са в Босна, Албания, Северна Македония, Косово, Крит и Родопите.Част от местното население приело исляма з ради блага и привилегии, станало турско с течение на времето, главно тези в Анадола.Мотиви за преследване
По време на балканските конфликти са извършени зверства от всички страни. Умишленият терор е предназначен да подтикне движение на населението извън определени територии. Целта на терора върху цивилното население е да се направят етнически хомогенни държави.
02:13 03.05.2021
290 Този коментар е премахнат от модератор.
291 Умнико
До коментар #274 от "123":
Плебей е pleps, стоп, разбрах колко ти е багажа.15:01 03.05.2021
292 Умнико
До коментар #274 от "123":
Плебей е plebs, стоп, разбрах колко ти е багажа.Коментиран от #295
15:03 03.05.2021
293 Шабан
Коментиран от #294
21:32 03.05.2021
294 Я па тоя
До коментар #293 от "Шабан":
Абе, разликата между турци и тюрки е от земята до небето, ма карай, моабет да става.22:40 03.05.2021
295 123
До коментар #292 от "Умнико":
Мносго си глупав необразован и задръстен туркоподобен, плебс е на английски унизително за ниските слоеве на населението. Вулгар на латински означава плебей-което означава -всекиденевен, обш, нерафиниран.Ходи до тоалетната и гледай да не объркаш лявата ръка с дясната, както бъркаш и другите неща.22:50 03.05.2021
296 валентин
ПИША ВИ НА САНДЪЧЕ С ПЯСЪК БЕЛКИМ МЕ РАЗБЕРЕТЕ. ДЕДО МИ МИЕ РАЗКАЗВАЛ ЗА ПИШЕЩИ МАШИНИ АМА БИЛО Е СЛЕД ПРИНТЕРИТЕ.
ДПС ОТ ДЕВЕТ БУНАРА ВОДА КЕ ДОКАРАТ ЗА ДА ИМ ВЕРВАТЕ.
19:21 20.05.2021
297 Бозкурт
До коментар #57 от "Дългият":
Абе узун, къде пише българин, вземи да се просветиш малко или накарай някой да ти прочете какво пише.18:23 29.08.2021
298 Татар
До коментар #12 от "нико":
Кенан Еврен не можел да го кажи!!! Майка му е от България, база му от Македония17:08 28.07.2023