Томас Фридман, „Ню Йорк Таймс“/ БГНЕС
Работейки като чуждестранен кореспондент, отдавна съм научил, че понякога новината е в шума, в това, което се казва и за което се крещи, а понякога е в тишината, в това, което изобщо не се казва. Онова, което не беше казано миналата седмица, аз тълкувах по следния начин. Да, чудесно е, че Украйна изгони руснаците, но можете ли да отговорите на въпроса, който витае във въздуха от началото на сраженията: как този конфликт може да приключи с устойчив резултат?
Все още не знаем това. Задавайки този въпрос по време на интервютата, установих три възможни резултата. Някои от тях бяха напълно нови, други - познати, но всички бяха придружени от сложни и непредсказуеми странични ефекти.
Изход 1. Пълна победа за Украйна, която да накара Путин да направи нещо безумно, изправен пред перспективата за поражение и унижение.
Изход 2. Неприятна сделка, при която Путин постига примирие и спира разрушителните си действия. Това обаче предизвиква разкол в редиците на западните съюзници и разгневява много украинци.
Изход 3. По-малко объркана сделка. Връщаме се там, където бяхме преди началото на операцията на Путин. Украйна може да живее с това. Може би дори руският народ ще се примири с това, но първо ще трябва да свалим Путин, защото той няма как да признае, че тази негова авантюра е била напълно напразна.
Разликата между тези варианти е огромна и всеки от тях ще има различно въздействие върху нас. Вие може да не се интересувате от украинския конфликт, но той ще се интересува от вас. Ще разберете това по цените на електроенергията и храната, както и по степента на вашата "човечност". Дори "неутрални" държави като Китай и Индия са осъзнали това.
Затова нека разгледаме всеки от трите възможни изхода.
Изход 1. Никой не очаква, че украинската армия ще успее незабавно да надгради значителните успехи, които постигна през последните две седмици. Малко вероятно е да успее да прогони остатъците от руската армия през границата. Но за първи път чувам хората да питат: "Ами ако руската армия наистина се срине?"
Със сигурност много руски войници, както и рускоговорящи украинци, които им се довериха, мислейки, че ще победят и ще останат завинаги, сега си задават въпроса на Джон Кери за войната във Виетнам: "Как може да се изисква от човек да умре за грешка?"
Сега всички разбират каква голяма лъжа е тази операция. Всички чуват истории за това как Путин изпраща на фронта осъдени и затворници, които са се изтъргували, съгласявайки се да се бият в Украйна в продължение на шест месеца. Има и много наемници, при това от много далечни страни като Сирия.
Но изчакайте. Ако Украйна, както твърди Путин, действително се е превърнала в нацистка държава и е в авангарда на плана на НАТО да навлезе все по-на изток в сърцето на Русия, не е ли редно Путин да поиска от руския народ да се мобилизира, за да се бори с нея? Ако тази военна авантюра е толкова справедлива и необходима, защо Путин плаща на престъпници и наемници и очаква само средната класа в Москва и Ленинград да си затваря устата?
Хората няма да останат безмълвни и всеки руски войник или рускоговорящ украинец, който е застанал на страната на Путин, вероятно си мисли: какво да прави, да остане или да избяга? Кой ще ме защити, ако предната част бъде хакната? Такъв съюз е напълно незащитен от разпадане. Първоначално това става бавно, а след това бързо. Наблюдавайте какво се случва.
Защо? Защото Путин вече неведнъж е намеквал за възможността да използва ядрено оръжие, ако Украйна и нейните съюзници от НАТО започнат да надделяват над силите му и той бъде изправен пред пълно унижение. Искрено се надявам, че ЦРУ има таен план за прекъсване на командната верига на Путин, така че никой да не натисне копчето.
Изход 2. Не мога да си представя, че президентът Володимир Зеленски ще се съгласи на прекратяване на огъня или нещо подобно в момента. Неговите войски са набрали голяма скорост и са решени да си върнат цяла Украйна, включително Крим. Но такъв резултат е малко вероятен и не бива да се надяваме много, тъй като зимата наближава, а Путин отказа да доставя газ на Европа. Това ще повиши цените на енергията дотолкова, че още повече фабрики и заводи ще бъдат затворени, а обеднелите европейци ще трябва да избират между храната и отоплението.
Това означава, че Путин не е постигнал целите си, но може би е заинтересован от такъв изход, защото поне ще може да обясни загубите си и да избегне пълното унижение.
Много от европейските лидери ще хванат сделката с две ръце, макар и да не го казват на глас. Това ни каза пенсиониран и много високопоставен европейски държавник, който помоли да не бъде назоваван. Говорихме за това на семинар по бизнес и политика, в който участвах.
Целта на Украйна е да победи - каза той. Европейският съюз има малко по-различна цел. Тя иска мир и ако за него трябва да се плати, някои лидери в Европа са готови да платят подходящата цена. САЩ са далеч, каза той, и за тях не е никак лошо, ако този конфликт продължи, отслабвайки Русия и лишавайки я от възможности за провеждане на други военни кампании.
Със сигурност, добави той, сега ЕС е по-единен, отколкото преди началото на военните действия. Но през следващите месеци ситуацията може да стане много по-трудна. В ЕС ще настъпи голямо разделение и ще става все по-трудно, защото целите ще се променят все повече и повече. Дори и официалните изявления да останат същите, Европа няма да има единство по въпроса какво да прави с конфликта. Тя няма да зададе важния въпрос дали Путин е прав и дали има заплаха. Той ще се запита как да се справи с цялата ситуация, особено когато има негативна обществена реакция заради нещастията през зимния период.
Някои европейски лидери ще започнат да се питат: "Не можем ли да намерим изход чрез преговори?" Разбира се, мнозина, например балтийските държави, ще подкрепят Зеленски на сто процента. Но останалите едва ли ще искат да замръзнат заради Донецк или Луганск, заключи бившият държавник.
Майкъл Манделбаум, автор на книгата "Четирите века на американската външна политика", ми каза: "Путин сигурно е усетил това и е решил, че в неговата ситуация най-добрият начин да спаси достойнството си и да разкрие разделението в ЕС е да обяви готовност да преговаря за прекратяване на огъня и да възобнови доставките на газ за ЕС, ако бъде постигнато споразумение. Но Зеленски също трябва да бъде подтикнат да го направи, а това може да стане с постоянни и обвързващи гаранции за сигурност, може би дори пълноправно членство в НАТО".
Развръзката ще бъде неприятна. Тя ще покаже, че Путин може да промени границите на Европа със сила. Но се заблуждавате, ако мислите, че няма европейци, които да не се възползват от възможността и да не настояват за това, ако военните действия продължат през зимата (а сред членовете на Конгреса от Републиканската партия, които подкрепят лозунга "Да направим Америка отново велика", има много такива).
Не бих изключил и изход 2-В. В такъв случай Путин ще продължи да се опитва да заграби поне част от Украйна, да нанесе още по-големи щети на украинските градове, които не са под негов контрол, и да прокара през марионетния си парламент разрешението четирите окупирани от Русия украински области да проведат "референдуми" за присъединяването си. Действията за провеждане на референдума тази седмица имат две цели. Първо, за да спре паниката сред проруските украинци в тези региони, които се страхуват, че ще бъдат изоставени, и второ, за да изпрати послание на Киев, Америка и ЕС: "Все още имам много ракети и нито капка съвест. Ако не ми дадете шанс да запазя лицето си, за да мога да оправдая по някакъв начин тази специална операция пред народа си, ще унищожа напълно тази страна. Спомнете си Грозни и Алепо."
Изглежда, че Путин се стреми към точно такъв резултат, ако се съди по обявеното в сряда решение да свика хиляди резервисти.
Изход 3: Това е по-малко мръсна сделка, но с руския народ, а не с Путин. При такъв сценарий НАТО и Украйна предлагат прекратяване на огъня на линията от 24 февруари, т.е. там, където руските и украинските войски се намираха преди началото на настъплението на Путин. Украйна ще бъде спасена от по-нататъшно разрушаване и ще бъде спазен принципът да не се променят границите със сила. Но Путин ще трябва да признае пред собствения си народ: "Нашите загуби бяха хиляди хора, загубихме хиляди танкове и бронирани машини, бяха ни наложени ужасни икономически санкции, а аз не ви дадох нищо".
Разбира се, дори не е възможно да си представим, че той би казал това. Но този вид сделка е в интерес на руския народ. Доколкото мога да си представя, Путин вероятно ще трябва да бъде свален или чрез масово протестно движение, или чрез дворцов преврат. Той може да поеме цялата вина за военните действия, а Русия може да обещае, че отново ще бъде добър съсед, ако Западът отмени санкциите си. Зеленски ще трябва да забрави мечтата си да си върне украинските територии, завзети от Русия през 2014 г., но Украйна може да започне процеса на възстановяване и да възобнови процеса на присъединяване към Европейския съюз, а може би дори и към НАТО.
Първоначално това беше военна авантюра на Путин. Тя никога не е била "специална операция" на руския народ. И макар че хората все още смятат, че не са платили висока цена за мълчанието си, това е погрешно.
Отново казвам, че не съм наивен. Ако Путин бъде заменен по някакъв начин от националиста, антикорупционен и антивоенен активист Алексей Навални, когото той хвърли зад решетките, все още ще бъде трудно да се договори прекратяване на огъня с Украйна, нито пък ще бъде лесно да се поддържа такова прекратяване. Освен това репресивните закони, безмилостната тайна полиция, липсата на лидери и основателният страх, че Путин може да направи със собствения си народ това, което направи с украинците, опровергават предположението, че народно движение може да го отстрани от власт.
Наясно съм също така, че в такъв случай действащият президент може да бъде заменен от някой още по-лош, някой от крайно десния лагер, който ще каже, че Путин не се е борил достатъчно упорито или че генералите са саботирали неговите заповеди. Или пък Путин ще бъде заменен с вакуум във властта и безредие - и то в страна с хиляди ядрени оръжия.
Но помислете за необикновения обществен протест срещу Путин, за който съобщи миналия уикенд мой колега, който пише за Русия. Този пример показва, че страната преживява необикновени дни, а при тези обстоятелства реакциите на хората също могат да бъдат необикновени.
Един военен конфликт може да завърши по различни начини. Някои варианти са по-добри, други по-лоши, но няма лесни.
И все още не сме разгледали четвъртия изход, който никой не може да предвиди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОТарАК
Коментиран от #14, #18, #41, #89
10:04 25.09.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Илия
Коментиран от #11, #116
10:04 25.09.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Име
Коментиран от #48
10:06 25.09.2022
6 Пучо Капучо
Коментиран от #12, #83
10:06 25.09.2022
7 Алди
Коментиран от #21
10:06 25.09.2022
8 Каква чудесна еврейска фамилия
10:06 25.09.2022
9 Позорно
10:06 25.09.2022
10 ДРУГИЯ ВАРИАНТ
10:07 25.09.2022
11 Петрич
До коментар #3 от "Илия":
Ще ти се. Не ставаш за пророк! Истинските провидци са го казали точно и ясно, Русия печели войната!Коментиран от #33, #38, #72
10:07 25.09.2022
12 КОТарАК
До коментар #6 от "Пучо Капучо":
аз питах афганцитеКоментиран от #20, #23
10:08 25.09.2022
13 САНДОКАН
10:08 25.09.2022
14 Укропс
До коментар #1 от "КОТарАК":
Почакай и ще видиш.10:09 25.09.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #25, #27, #118
10:09 25.09.2022
17 ТаУмВзе
10:10 25.09.2022
18 РЕАЛИСТ
До коментар #1 от "КОТарАК":
Ами Русия е 150 милиона и колко армия може да мобилизира? Разправяли са се и с далеч по-големи юнаци, като Хитлер и Наполеон. Някаква измислена държава, като Украйна с 30 годишна история ли ще им се опре.Коментиран от #26
10:10 25.09.2022
19 Комедия
10:10 25.09.2022
20 Укропс
До коментар #12 от "КОТарАК":
Кои афганци, тези с хАмериканските подаръци за 85 милиарда долара ли?10:11 25.09.2022
21 Реалист
До коментар #7 от "Алди":
Не знам какво ще си кажат украинците, но знам че мача вече се играе с други правила. Тези територии стават официално част от Русия, а това значи че всеки куршум на НАТО изстрелян в тези територии е куршум изстрелян директно по Русия. По силата на международното право, означава че Русия е нападната от НАТО и войната става отечествена война, за защита на Русия! Схващаш ли разликата, а?Коментиран от #37, #99
10:11 25.09.2022
22 Костя
Коментиран от #34
10:11 25.09.2022
23 Пучо Капучо
До коментар #12 от "КОТарАК":
Питай и краварковците за Афган...Коментиран от #39
10:12 25.09.2022
24 Стига вече
10:12 25.09.2022
25 Да знаеш
До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Дълбоко изръчкан си ти!10:12 25.09.2022
26 КОТарАК
До коментар #18 от "РЕАЛИСТ":
русия не еСССР нито Руската империя-много народи бяха там! сега е сама срещу смел народ ,който брани земята си. няма ги и щатите с лендлиза-сега той е за украинцитеКоментиран от #31
10:13 25.09.2022
27 Някой
До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Накой се превръща в идиот само за има няма една -две години, когато от клоун изведнъж са го преформатирали на политик. А ти жив разузнавач не си виждал. Така че по полека с оценките.10:14 25.09.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 САТЪРА НА ХАНА
...
НЯМА СМИСЪЛ ДА Я ЧЕТЕШ
10:15 25.09.2022
30 Копейкин...
10:15 25.09.2022
31 Коя земя
До коментар #26 от "КОТарАК":
Там живеят етнически кои, осведоми сеКоментиран от #35, #50
10:19 25.09.2022
32 Ухаа
Коментиран от #103
10:19 25.09.2022
33 Как я печели
До коментар #11 от "Петрич":
С привършени муниции,с унищожени танкове и нови стотици хиляди войничета без опит и желание за война?Няма да се случиКоментиран от #45
10:19 25.09.2022
34 Реалист
До коментар #22 от "Костя":
Не знам какво очакваш, но референдумът е само основата да се направи промяна в Конституцията на Русия и тия територии да се включат конституционно към държавата. Тогава няма хартийка мой човек. Започва велика отечествена война за защита на Русия! Много искам немците, французите, англичаните ако щете, да ми кажат готови ли са за война за да защитят измислената граница на някаква си Украйна? Англето ще иде ли да се бие в името на Херсон? А франсето ще зареже ли гроздето си да падат бомби върху него за да крещи Хайл Зеленски, докато го убиват в името на Украйна? А ти? Ти ще гледаш ли как падат бомби върху изплащания с кредити апартамент? Ще идеш ли на фронта да воюваш срещу руснаци за да защитаваш правата на джукести силиконови кифли да карат лукс коли, докато детето ти яде корички хляб заради войната на Зеленски? Ще го направиш ли?Коментиран от #113
10:21 25.09.2022
35 КОТарАК
До коментар #31 от "Коя земя":
и тия дето са етнически не искат Путинова изолирана , под санкции рашка10:21 25.09.2022
36 Геша
10:21 25.09.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 КОТарАК
До коментар #23 от "Пучо Капучо":
питах ги-натикали талибаните в пещерите/докато рашките ядоха бой поголовно10:23 25.09.2022
40 !!!?
Коментиран от #46
10:23 25.09.2022
41 Хахаха
До коментар #1 от "КОТарАК":
В Русия запасът е 25 милиона.Коментиран от #53, #55
10:25 25.09.2022
42 И в кой
10:25 25.09.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Реалист
До коментар #33 от "Как я печели":
Опа, някой чете само опорки или е млад и зелен и много необразован! Я кажи кой е мобилизиран в Русия? РЕЗЕРВИСТИТЕ! Знаеш ли какво значи резервист? Това е човек с военен опит. Подчертавам с военен опит. Обучен е как да стреля, как да се защитава, как да предава информация, да прави свръзка, да напада, да се прегрупира и т.н. Резервиста е реален военен, който обаче не е на служба по време на мир, но автоматично бива изискуем в момент на война. И той е дал изричното си съгласие за това с подписа си. Това е резервист детенце. Путин свиква само резервистите и то не всички. Освобождава младежите и девойките, които учат в училище и университет. Приема че са прекалено млади и още се обучават. Иска по-опитни и по възрастни. Четете бе хора. Четете. Инфо бол в тоя свят.Коментиран от #49, #56
10:26 25.09.2022
46 Хахаха
До коментар #40 от "!!!?":
Мисля, че психопатите са другаде. Там, където обричат страните си на мизерията заради един наркоман и клоун. Какво дирят я страна, която се намира за 10 хиляди км от тяхната?10:27 25.09.2022
47 Ухаа
10:27 25.09.2022
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Хахаха
До коментар #45 от "Реалист":
Те са неграмотни и мързеливи. Консумират всичко, с което ги зомбират.10:28 25.09.2022
50 РЕАЛИСТ
До коментар #31 от "Коя земя":
Чия земя бранят? Я повтори! Нито Крим, нито Донецк, нито Луганск са тяхно. Русия си ги взе обратно. Полша, Унгария и Румъния вече точат зъби, да си вземат и те тяхното от тази измислена държава с измислен народ и език.Коментиран от #54
10:28 25.09.2022
51 среднощен
10:29 25.09.2022
52 макдоналдс тръмп
10:30 25.09.2022
53 КОТарАК
До коментар #41 от "Хахаха":
мхм-виждам как отиват доброволно в армията10:31 25.09.2022
54 КОТарАК
До коментар #50 от "РЕАЛИСТ":
Кърджали на кого е?Коментиран от #61
10:32 25.09.2022
55 Реалист
До коментар #41 от "Хахаха":
30 милиона към 21.09.2022! За да бъдем точни. Това са обучени войници. Реално обучени, реално държали оръжие, реално стреляли, реално минавали военно обучение. 30 милиона. И са само руснаци. Кадиров каза че има 5 милиона специално обучени негови войници. Под специално обучение разбирайте командоси на прякото подчинение на Кадиров. Под формата на шега същия каза че само с 50% от неговите момчета превзема цяла Европа. За целта само Путин да каже дали го иска. Това обаче не го пуснаха по бг медиите!Коментиран от #57, #58, #69, #115
10:32 25.09.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 КОТарАК
До коментар #55 от "Реалист":
5 милиона чеченци ли има обучени?)))))Коментиран от #59, #102
10:35 25.09.2022
58 Реално
До коментар #55 от "Реалист":
Ти си ненормаленКоментиран от #62
10:36 25.09.2022
59 Реалист
До коментар #57 от "КОТарАК":
Не каза чеченци, каза мои войници, специално обучени. Не знам какви са, гледах изказването му, там не е уточнявал. Но определено каза 5 милиона. Проверих го после в скрипта, че реших че нещо руския ми дава на късо. Но е факт, това бяха думите му, 5 милиона специално обучени войници под командването на Кадиров.10:39 25.09.2022
60 Ццц
10:40 25.09.2022
61 РЕАЛИСТ
До коментар #54 от "КОТарАК":
Ще го разбереш един ден. Този път я няма Русия да ти помага. Ще си го вземат турците, както разделиха Кипър и НАТО ще го преглътне. Турция няма вода и язовир Кърджали дюшеш ще им дойде. По време на Възродителния процес руското ВДВ направи десант на Южното Черноморие , за да ни спаси задника, но сега си сърбай попарата, която си надробил сам.Коментиран от #65, #73
10:42 25.09.2022
62 Реалист
До коментар #58 от "Реално":
Защото ти казвам това което крият от вас ли? Наистина ли съм ненормален, че не искам война с хора които имат 30 милиона резервисти, а ние сме едва 6 милиона с бабичките и бебетата? Ненормални сте вие да се бутате във война, която не е ваша! Ненормални сте вие да защитавате някакви си капризни хора, на които само мола и 5 звездния хотел им е в ума! Ненормални сте вие да искате 500% увеличение на сметките си за газ и петрол в името на някакви си измислени ценности, които никой от народа не ги иска! Аз съм ненормален? Е добре. Така да бъде. Не случайно в "Под игото" Мунчо лудия е бил единствения който е казвал истината и не случайно Ботев е казал "свестните у нас считат за луди". Така е, луд съм! Благодаря за компримента!10:45 25.09.2022
63 Ако, ако
Колкото и да оплювате Русия, дали си давате сметка, че Путин цели 8 години е гледал как Зеления наркоман избива своето си население с руско самосъзнание в Донбас. Сега продължава да избива мирни граждани. А Путин за да тръгне на такава операция се е подготвил мн. добре и разиграл различни варианти. Щом европейските санкции не му повлияха, а се върнаха като бумеранг срещу Европа значи добре си е направил плановете. И вместо Запада и НАТО да го съсипе с наливане на милиарди и оръжия на Зеленски, го прави по-силен и устойчив. Защото Русия си намери нови пазари и влиза в нови силни съюзи.
А вие тук си изливайте пропагандата, за която явно ви плащат. И предполагам, че ще изтриете и този коментар, че нещо не ви понася истината.
10:48 25.09.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 КОТарАК
До коментар #61 от "РЕАЛИСТ":
точно така-трябва да го браним , както Украина брани земята си , нищо че руснаците имат претенции тамКоментиран от #67
10:48 25.09.2022
66 Вирус
10:49 25.09.2022
67 Реалист
До коментар #65 от "КОТарАК":
Сам се питаш и сам си отговаряш. И за твое сведение ( и на двете ти виртуални личности), това с Кърджали и Турция яко се изтърка. Ердоган няма интерес да цепи България. Никакъв. Той разбра че в ЕС няма да влезе никога и България е един от начините да влияе в ЕС. А ако пипне наша територия, това веднага отпада като възможност. Ердоган е умен и не играе така. За това спри с глупостите. Няма да яхнеш антитурската риторика, изтърка се. Време е за истината.10:55 25.09.2022
68 Баста 🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦
10:59 25.09.2022
69 Ай посмали малко
До коментар #55 от "Реалист":
5мил. Обучена войска имал Кадиров.Ми тя Чечня има общо 1,4мил население ,май с цифрите или с главата не си добре11:04 25.09.2022
70 БАЙ КУРТИ
Коментиран от #79, #81, #82, #85
11:04 25.09.2022
71 Украйна няма Опасност да победи, така
11:05 25.09.2022
72 Летописец
До коментар #11 от "Петрич":
И Нострадамус беше предрекъл неща, които не се случиха, Остави ги ясновидците, виж реално какво се случва?!?11:06 25.09.2022
73 Умньо
До коментар #61 от "РЕАЛИСТ":
И каде го направи доз десант в Слънчев бряг ли11:10 25.09.2022
74 Сусо
Коментиран от #78
11:12 25.09.2022
75 111
Коментиран от #87
11:22 25.09.2022
76 !!!?
11:25 25.09.2022
77 Свободни съчинения
11:28 25.09.2022
78 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #74 от "Сусо":
Украйна е тотално разсипана,където се водиха боеве.И след 100г там и навсякъде ще се бият украинци и руснаци!Това е РЕплика,НА войната , евреи с араби!11:28 25.09.2022
79 Бай кърти
До коментар #70 от "БАЙ КУРТИ":
Твойте "30 свежи дивизии" ще бъдат разпиляни от високотехнологичното западно оръжие за няколко седмици.Или си фантазирате че сраженията ще се водят с ръждивите АК и щикове!Коментиран от #92
11:29 25.09.2022
80 Абу Симбел
11:30 25.09.2022
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #70 от "БАЙ КУРТИ":
бай ......воюват оръжие от Бъдещето с оръжие на настоящето.руските идиоти са обречени и такива рубладжии,като теб не го виждат само.руснаците нямат икономическа сила да водят война с такава армия.те не могат да нахранят войниците си нито да ги облекат!Просто ще фалират по-бързо и путинка може да си отиде и преди 24г.Не става с желание бай става с мислене и нещата трябва да си ги признаваш пред себе си!Много се надценяваш,ти си един обикновен Про...так и е нелогична да смяташ,че можеш да правиш прогнози!11:35 25.09.2022
83 Летописец
До коментар #6 от "Пучо Капучо":
Нищо не знае РУСИЯ!! Цял свят ще е свидетел на нейния КРАХ!! От къде ви изнамират такива ,които живеете в други епохи?!?11:41 25.09.2022
84 Перо
11:49 25.09.2022
85 Баууууу
До коментар #70 от "БАЙ КУРТИ":
И аз не съм привърженик на ВОЙНАТА, но до зимата всичко ще приключи?,.................ще приключи, ама когато си набереш от върба ягоди! Путин ескалира войната! Той няма друг ход и това ще е краят му! (не само неговия)!!11:55 25.09.2022
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Миротворците
До коментар #75 от "111":
са в кавички, те не искат войната да спре, защото са демократични варвари12:08 25.09.2022
88 горски
12:18 25.09.2022
89 Мимч
До коментар #1 от "КОТарАК":
Ами много лесно. Русия има 25 мил. запас...Така че помисли,де Киро на кирия...Коментиран от #101
12:19 25.09.2022
90 Гост
12:35 25.09.2022
91 Ти идиот ли си???????????
12:35 25.09.2022
92 Ти идиот ли си???????????
До коментар #79 от "Бай кърти":
Прав си няма да се водят с калашници,а с ядрени бойни глави.За съжаление.12:38 25.09.2022
93 Диванен Геостратег
Още в първите месеци Скот Ритър изясни как действа Русия и как наесен ще се обяви мобилизация. Ето я и нея.
Обясни и какво ще правят мобилизираните - не, няма да ги пратят като пушечно месо, ще осигуряват тила и логистиката и ще охраняват завзетата територия.
Обучението на фронтова войска изисква месеци подготовка и за двете страни. И двете го правят, защото им трябват свежи резерви. Но другите няма да гинат току така, не си правете илюзии.
Украйна не може да спечели. Виж, може нещата много грозно да ескалират след присъединяването на територии към Русия, ако ги нападнат. Явно се върви към такъв сценарий. Ще видим войната в целия и ужас. Явно го искаме, щом никой не отваря и уста за преговори и примирия. Дали обаче сме готови за това?
Коментиран от #95
12:39 25.09.2022
94 Интересно
12:47 25.09.2022
95 Обичащ руската култура,но мразещ Путин
До коментар #93 от "Диванен Геостратег":
Първо цитираш Скот Ритър който е осъден педофил(независимо от миналото му) и единственият начин да изкара пари е като се продаде на руснаците.Второ това са глупости.Трето ако се позволи на Русия да си взема територии под заплахата за ядрено оръжие до 5 години в света ще има 57 а не 7 ядрени държави и тогава със света е свършено.Така,че по добре мисли преди да говориш.Мир срещу отстъпване на територии не може да има по никакъв повод.Коментиран от #97, #112
12:51 25.09.2022
96 Нямаме интерес от фейкове от Украйна!
12:52 25.09.2022
97 Диванен Геостратег
До коментар #95 от "Обичащ руската култура,но мразещ Путин":
Има Робърт Миършаймър, има Джордж Фридман, има достатъчно западни експерти. Ритър за какво са го съдили не знам, ама дотук той излезе прав, както Мангъров за ковида. Ама никой няма да им го признае, щото не блеят в общия евроатлантически хор. Разделението е ясно, ясна е територията, ясни са етносите, само границите не съответстваха. И сега това се променя. Като бонус Русия може да се възползва и да отхапе повече, така и така вече воюва. Не случайно е с най-голямата територия в света. Империите са така. Тук има сблъсък между САЩ и Русия. Украйна е плацдарм. Но логиката подсказва, че Русия ще спечели - местното население я подкрепя. Виж ако Русия въоръжаваше Мексико, за да си върне Тексас и Калифорния надали щеше да успее...12:59 25.09.2022
98 Хъхъ
Колкото и да изглежда смешно така както Римската империя се е разпадала цели 600г. Руската империя се разпада вече 100г. и това може да е последния напън за оцеляване. РФ е богата на минерали и полезни изкопаеми но почвата не е плодородна и в по голямата си част е студена, населението е застаряващо и бяга към по добри и уредени страни. Този конфликт има много лица …
Коментиран от #107
13:07 25.09.2022
99 Дино
До коментар #21 от "Реалист":
И като изчешаха няколко пъти базите в Крим какво стана бе овен ? Аман от глупемдреи !13:12 25.09.2022
100 Психо Доктор
13:36 25.09.2022
101 Бай Яни
До коментар #89 от "Мимч":
От тези 25- 30 милиона не сакат да се бият за путинка.😃😃😃😃13:36 25.09.2022
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Иванов
До коментар #32 от "Ухаа":
Оцеляваш в първия момент, после умираш бързо от погълнатата висока радиация!17:14 25.09.2022
104 Путин, В. В.
17:23 25.09.2022
105 Едуард Петров-Едо
връстници, разкарвайки фамилията не само на Американското общество! За Богословите е ясно, че сатаната работи много старателно зад Океана! Много жалко! ,,Божието Царство не е ядене и пиене, а Правда, Мир и Радост в Светия Дух!" Римляни 14:17
18:20 25.09.2022
106 Урюрвкос
Коментиран от #117
19:41 25.09.2022
107 Урюрвкос
До коментар #98 от "Хъхъ":
как разбра че почвата не е плодородна, Хитлер със вагони я изнася на запад. Преди да пишеш питай Викито какви запаси от черноземи има Русия19:44 25.09.2022
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Бегай Джино
20:38 25.09.2022
110 Бегай Джино
20:40 25.09.2022
111 Бегай Джино
20:43 25.09.2022
112 Едуард Петров-Едо
До коментар #95 от "Обичащ руската култура,но мразещ Путин":
Глупако, Ами нали Горбачов и Елцин разрушиха Русия, а точно малкото човече но Великият възстановител на развалини, преобрази като по чудо Русия, с Божията Помощ! Даже си спомням, когато веднъж или дваж, Владимир Владимирович каза, че такава трудна за управление Империя, като Русия, съществува, Благодарение на Божието Управление! РУСИЯ СЕ РЪКОВОДИ ДИРЕКТНО ОТ БОГА, КОЕТО Е ЗАПИСАНО В НОВАТА Руска Конституция! Мисля и Вярвам, че Целият Свят се Ръководи Директно от Бога, Който обича всички! АМИН!09:18 26.09.2022
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Украйна няма да победи!
14:26 26.09.2022
115 Т рекс
До коментар #55 от "Реалист":
Леле,ама хич не си добре15:36 26.09.2022
116 Едуард Петров-Едо
До коментар #3 от "Илия":
Глупако, Ами нали Горбачов и Елцин разрушиха Русия, а точно малкото човече но Великият възстановител на развалини, преобрази като по чудо Русия, с Божията Помощ! Даже си спомням, когато веднъж или дваж, Владимир Владимирович каза, че такава трудна за управление Империя, като Русия, съществува, Благодарение на Божието Управление! РУСИЯ СЕ РЪКОВОДИ ДИРЕКТНО ОТ БОГА, КОЕТО Е ЗАПИСАНО В НОВАТА Руска Конституция! Мисля и Вярвам, че Целият Свят се Ръководи Директно от Бога, Който обича всички! АМИН!16:48 26.09.2022
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Кака Пена
14:07 28.09.2022
121 Кака Пена
14:20 28.09.2022