Най-големият кораб за превоз на автомобили направи своя първи курс

24 Април, 2025 10:16 1 450 12

  • кораб-
  • превоз на автомобили-
  • byd

Плавателният съд BYD Shenzhen може да превозва над 9 000 автомобила

Най-големият кораб за превоз на автомобили направи своя първи курс - 1

BYD Auto официално потвърди първото търговско плаване на новия автомобилен превозвач BYD Shenzhen, който в момента е най-големият рол-он/рол-оф кораб в света и играе стратегическа роля в международната логистика на китайския автомобилен производител. Пускането на този плавателен съд на вода беше още една стъпка в разширяването на глобалното присъствие на BYD на пазара на електрически превозни средства и демонстрира нарастващата самодостатъчност на компанията в доставянето на собствени продукти на всички континенти.

BYD Shenzhen има впечатляващи характеристики: дължината на корпуса достига 219 метра, широчината е 37.7 метра, а газенето е 9 метра. Плавателният съд може да развие скорост до 18.5 възела, което е еквивалентно на приблизително 34 километра в час. Товароносимостта му позволява да превозва до 9200 пътнически автомобила едновременно, което го поставя наравно с най-модерните плавателни съдове в световния автотранспортен флот. Според китайските медии, Shenzhen е отпътувал от пристанище Yantian в Шенжен на първото си пътуване към Европа, което показва фокуса на BYD върху активното разширяване на европейския пазар.

Техническото оборудване на автомобилния превозвач също заслужава специално внимание. Корабът работи с двигателна система с двойно гориво, способна да използва както традиционно „морско“ гориво, така и втечнен природен газ (LNG), което значително намалява емисиите на вредни вещества. В допълнение, той е оборудван с енергоспестяващи системи от ново поколение, включително иновативни батерии от собственото производство на BYD, а също така е покрит със специално антикорозионно покритие, което намалява и съпротивлението по време на движение, като по този начин намалява общата консумация на енергия.

Според официални изявления на представители на компанията, BYD Shenzhen е не само логистичен актив, но и демонстрация на технологичното ниво на производител, който уверено се конкурира не само в автомобилната, но и в корабостроителната индустрия. Освен това плавателният съд отговаря на най-високите съвременни екологични стандарти, което е особено важно предвид затягането на регулациите в областта на международния морски транспорт и изискванията за намаляване на въглеродния отпечатък.

Появата на този кораб беше четвъртото събитие от този тип за BYD от началото на 2024 година. По този начин компанията продължава да разширява собствения си флот от рол-он/рол-оф кораби, което ѝ позволява значително да намали зависимостта от външни логистични оператори, да минимизира забавянето на доставките и да реагира своевременно на промените в търсенето в различни региони на света. Този подход, съчетан с бързото развитие на моделната гама електрически автомобили, осигурява на BYD стабилна позиция сред лидерите на световния износ на автомобили.

В стратегически контекст пускането на вода на BYD Shenzhen е не само логистично решение, но и проява на цялостната трансформация на индустрията, когато производителите на автомобили все повече поемат контрола не само върху производствения процес, но и върху веригите за доставки, адаптирайки се към новите реалности на световния пазар. В случая на BYD, който активно се конкурира с гиганти като Tesla, Volkswagen или Toyota, наличието на собствен морски флот дава на компанията значително предимство в скоростта на разширяване на нови пазари и поддържане на гъвкавост на доставките при непрекъснато променящи се геополитически условия.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сталин

    9 3 Отговор
    Затова МакДонни завижда на Китай и се по итва да съботира прогреса на Китай,Сащ нямат нищо,само войни, смърт,терор по света , единственото което изнасят е инфлация
  • 2 Реалист

    5 1 Отговор
    Имтересно как и дали ще могат да отговорят на byd, vw и тойода:)
  • 3 Българин

    8 4 Отговор
    То се е видяло че следващите ни коли ще са BYD, в което няма нищо лошо.
  • 4 верни факти, неверни изводи

    2 2 Отговор
    Никой автопроизводител няма да започне да прави кораби за да транспортира продукцията си по света без сериозна причина. А сериозната причина е, че днешните кораби не могат да отговорят на изискванията на BYD за престои и срокове за транспорт. По този начин BYD поема рисковете на международното корабоплаване, вкл. обстрела на хуситите в Червено море. Едно обаче е безспорно - този кораб не може да разтовари в Солун, още по-малко в черноморските пристанища. Нашите транспортни коридори няма да поемат този товар.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "верни факти, неверни изводи":

    Навремето флагмана на средиземноморския флот Белкнап искаше да спре на варненката морска гара. Пуснаха няколко катера, които сканираха дъното и установиха , че ще може да спре но на косъм. Той газеше 12 метра. Пър пър пър лекичко се довлачи по някакъв странен маршрут и пристана. Имаше даже свободен достъп до контролната зала- хиляди компютри и 12 стола на колелца вързани с къдрав кабел за терминала и с пултове вместо подлакътници. Америте обясняваха , че с техния радар виждат зад хоризонта чак до Гибралтар. ...а варненските труженички изоставиха за 2 седмици всички варненци и някои от тях успяха да се оженят и да мигрират на запад.
  • 6 Има логика

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "верни факти, неверни изводи":

    Казва му се вертикална интеграция както е написано В статията. Това означава да се отървеш от максимален брой посредници между изкопаването на материалите за продукта и предаването на крайния продукт на крайния клиент, за да си осигуриш както по-голяма печалба, така и по-голям контрол върху целия процес.

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Тесльо Вресльо,

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Има логика":

    Тесла кога ще имат собствен кораб, задвижван с батерии?
  • 8 Хзпцпцдп

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Има логика":

    На теория има логика, на практика зависи, защото мъчейки се да контролираш и движиш всички процеси и чаркове отдолу до горе води до експоненциално нарастване на бюрокрацията, тромавостта и разходите. Затова и като цяло фирмите ползват специализирани подизпълнители, за да може всеки да се занимава с това, в което е добър.
  • 9 смях в залата

    0 0 Отговор
    Рамките са продали една електрическа кола за година. Не им трябва кораб а лодка и транспортират до клиента
  • 10 смях в залата

    0 0 Отговор
    За рашките става въпрос
  • 11 само да питам

    0 0 Отговор
    Колко от спецовете тука карате BYD?
    Ок... Нула. А колко са взимали под наем? А? Пак нула.
    Нямам повече въпроси.
  • 12 Някой си

    0 0 Отговор
    А във Варна на пристанището има кръчми... И пеликан...