22 Октомври, 2023 13:00 4 632 179

Велислава Дърева: Кога българинът изпростя, оглупя и освирепя?

  • велислава дърева-
  • българин-
  • изпростяване

Май всичко ви пречи

Велислава Дърева: Кога българинът изпростя, оглупя и освирепя? - 1
Снимка: Фейсбук
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Из ФБ циркулира снимка, съпроводена с яростни коментари "К'ва е тая синагога във Враца?" И още по-яростно "Защо има евреи във Враца?"... Това коментира във "Фейсбук" Велислава Дърева.

Първо. Това не е синагога. Синагогата е във Видин и беше реставрирана след 70 години забвение.

Второ. Това е католическата катедрала "Успение Богородично" във Враца.

Трето. Какъв ви е проблемът? Кой ви пречи? Евреите? Католиците? Българската православна църква? Май всичко ви пречи. Кога българинът изпростя, оглупя и освирепя?


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 87 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дърварев

    53 39 Отговор
    Само г-ж Дърева ли се облагороди и морално възвиси!?
  • 2 Дърче

    39 71 Отговор
    Мутрофана още ли дава кинти или всички отиват за ГРУ?

    Коментиран от #14

  • 3 Леля Петра

    110 29 Отговор
    Когато Сорос се настани тук.Отгледа си котило.Днес сите са у властта.

    Коментиран от #21, #22, #168

  • 4 Дам

    104 6 Отговор
    Българинът се превръща бавно, но сигурно във вечно недоволен, агресивно-пасивен скот ... Скоро ще бере плодовете на това опростачване и агресия, комбинирани с тесен кръгозор и Дева оцеляващ стандарт на живот

    Коментиран от #58

  • 5 Град Симитли

    39 35 Отговор
    Забрави БСП, а?
    .. И "Дума" забрави!
    .. И ти запука за черкви и синагоги!!!

    Коментиран от #171

  • 6 Българин

    47 77 Отговор
    Ами Дърева, това не са "българите" а ваши хора, русофили. 90%от русофилите сте антисемити и подкрепяте терористите от Хамас, защо се правиш на ударена?

    Коментиран от #12, #37, #57

  • 7 Кирил

    58 10 Отговор
    Българинът винаги си е бил такъв
  • 8 Александър

    41 19 Отговор
    Да попита нейната партия майка...там всички хора, добри, отзивчиви,работохолици...
  • 9 Тодор

    31 27 Отговор
    За съжаление, и ти Велислава оглупя преждевременно.
    Според мен, някъде отпреди 10 години.
    И продължаваш, което е обезпокоителното.
  • 10 РЕАЛИСТ

    96 6 Отговор
    Имаше статия преди време с проучване. Последният умен набор е този от 1989г След това образованието бълва само тъпаци. Доказано е, пък и си личи.
  • 11 След 09.09.1944 та

    17 19 Отговор
    Иначе тия дни от дядо Ивановата пропаганда

    Коментиран от #33

  • 12 РЕАЛИСТ

    22 24 Отговор

    До коментар #6 от "Българин":

    Сериозно ли? Маркс и Енгелс- евреи. Ленин и Сталин -евреин, Путин и Медведев - евреи. Нещо да кажеш?

    Коментиран от #13, #15, #16, #31

  • 13 РЕАЛИСТ

    22 9 Отговор

    До коментар #12 от "РЕАЛИСТ":

    Опс, пропуснах Жириновски.

    Коментиран от #98, #178

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Мингянин

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "РЕАЛИСТ":

    коментира.....

    Коментиран от #116

  • 16 Българин

    14 7 Отговор

    До коментар #12 от "РЕАЛИСТ":

    Всички евреи а Сталин, Шойгу и Кадиров руснаци!
  • 17 Софийски

    19 23 Отговор
    Е как кога, 44-а след девети като слязоха от Балкана шумкарите и сесесере окупира България.
  • 18 Кога е бил умен?

    20 12 Отговор
    Никога!

    Коментиран от #173

  • 19 Така е

    17 17 Отговор
    Вие, мадам ( не е подходящо обръщение) сте в тази категория от много, много години.
  • 20 Бистра

    48 3 Отговор
    Алчност, злоба и завист драга това са българите днес.

    Коментиран от #140

  • 21 Адрес 4000

    27 37 Отговор

    До коментар #3 от "Леля Петра":

    Сорос ли е виновен за 45 години комунизъм
    И безкраен преход дирижиран от Руската кочина
    Кой ни натресе мутрите с куфарчета,А ?

    Коментиран от #25, #27, #28

  • 22 Сто плюса

    8 7 Отговор

    До коментар #3 от "Леля Петра":

    лелче!

    Коментиран от #166

  • 23 Плевелите от ППни ДБ

    25 12 Отговор
    избуяха заедно с Герб и ДПС
    Трябва да се изкоренят и изгорят с нафта

    Коментиран от #24, #32, #115

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Така е

    8 22 Отговор
    По рождение е изпростял, оглупял и освирепял за рубли

    Коментиран от #34

  • 27 tъпанарче,

    37 9 Отговор

    До коментар #21 от "Адрес 4000":

    комунизмът падна преди 30 години.
    Само че ти и себеподобните ти не знаехте кво да я правите тая демокрация.
    Резултатът е виден във всяка една сфера.
    П.С. Пак добре, че правешкият селянин направи АЕЦ-а, че токът още е евтин, като го спрат няма да можеш да си позволиш да имаш ток.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Просто човек

    12 27 Отговор
    След 45 години престъпно управление на вашата партия...

    Коментиран от #35

  • 30 Веднага

    11 31 Отговор
    ти отговарям-от 1944 до 1989.Защото веруюто на вашата партия е,че страх и простотия най-лесно се управляват.Само дето народът започна да поумнява(макар и бавно) и ви остана само страха.Пущате страхове на ляво и дясно и се спотайвате.Най-голямата грешка на прехода е дето не забрани това зло.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Само питам

    6 18 Отговор

    До коментар #23 от "Плевелите от ППни ДБ":

    А как да се постъпи с проруските ИТН, БСП и Израждане?

    Коментиран от #40, #41

  • 33 И не само.....

    10 23 Отговор

    До коментар #11 от "След 09.09.1944 та":

    500 години турско робство и 150 години руско робство са довели до този резултат - зли и агресивни българи. Марко семов го е казал: "пътуваш с влака от Виена към София и без колебание забелязваш докъде се е простирала Австроунгарската империя и от къде е започвала турската империя". А тая част дето е била турска империя след това става руска, а още по- по-след това - съвтска........ БКП и БСП са прокобата на българския народ, завещан им от СССР. А сега и Кирчо и Кокорчо, дечица на партийни другари, за добавка!

    Коментиран от #53

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Няма по престъпна партия

    30 7 Отговор

    До коментар #29 от "Просто човек":

    от СДС
    Регистрира турска партия
    Създаде единствена е историята на света Закон за ликвидацията и ликвидира България.
    Марш на бунището
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Кой какво

    16 5 Отговор
    Комунистите пречат.. както винаги..
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Никога

    5 7 Отговор
    Винаги си е бил такъв
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Българин

    14 18 Отговор
    По времето на комунизма качествата, които бяха необходими, за да станеш "образцов" член на обществото бяха свързани с приноса към Комунистическата партия: колкото по-голям принос имаше един човек към идеологията й и функционирането й, толкова повече се издигаше и ставаше "за пример".

    За да се издигнеш трябваше да си съгласен да разпространяваш пропагандата й т.е. да ЛЪЖЕШ, трябваше да съдействаш на Партията за индоктринирането на населението, и да съобщаваш за "неблагонадеждни", т.е. да правиш ДОНОСИ,трябваше да се бориш срещу "враговете й", т.е. участваш в ПОТИСКАНЕТО на други хора, трябваше да си "верен" на коунистическите "идеали", т.е. да ЛИЦЕМЕРНИЧИШ, докато същевременно се чудеше как да се докопа до долари или да купи нещо от Кореком, трябваше да участваш в митинги, т.е. в издигането на идеологическите "лидери", които по една "случайност" бяха масови убийци, и трябваше да се величаят онези, които бяха продали България на чужда държава, т.е. да си РОДООТСТЪПНИК.

    Ето ТОВА са "качествата", които се възпитаваха по времето на комунизма (преди 89та). ЕДИНСТВЕНАТА причина, да не се стига до демонстрации на тази пълна ДЕГРАДАЦИЯ е .... че и демонстрациите по такива теми бяха ЗАБРАНЕНИ.

    Коментиран от #63

  • 45 Ново поколение

    32 7 Отговор
    Голяма част от населението вече е продукт на дивия капитализъм.Където арогантността, озлоблението, опростачването е начин на оцеляване.Добротата, съчувствие са признаци на слабост.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Абориген

    18 6 Отговор
    Когато възприет евроатлантическите ценности и забрави здравия български корен.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Нет и тв

    7 10 Отговор
    А това, че ти си грозна не значи че трябва да го раздаваш по-католик от папата...
  • 52 реру

    31 14 Отговор
    "Велислава Дърева: Кога българинът изпростя, оглупя и освирепя?"


    45 години псевдокомунизъм поставиха началото, а след това чалгата довърши започнатото...
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 ХА-ХА

    9 2 Отговор
    Когато разбра, че го лъжете.
  • 55 Да.........

    5 14 Отговор

    До коментар #40 от "реру":

    Е, вие от Израждане и БСП-то сте много зли, про сти, тъ пи и елементарни. С помити от съветската пропаганда мозъци. Като имате за пример съветското дете, дето предало майка си затова, че взела съветски хляб да нахрани умиращите от глад свои деца. Резултатът - солдатите я разсрелват!
    Вижда се от начина по който реагирате. Дърева визира точно такива комунистически индивиди, като вас!

    Коментиран от #59

  • 56 Сталин

    26 7 Отговор
    Българина започна да изпростява от 89 година насам и сега е в апогея на дебилизма, завършен чалга дебил

    Коментиран от #60

  • 57 Кубински ром

    8 4 Отговор

    До коментар #6 от "Българин":

    Ами и ти що се правиш на ударен с мокър парцал ,братко и се срамуваш от произхода си?
  • 58 1122

    6 7 Отговор

    До коментар #4 от "Дам":

    Значи сте в опасност, другари. Няма да ви пожелавам Господ да ви е на помощ, защото знам, че сте върли атеисти. 😎
  • 59 Отец Нафърфорий.

    5 2 Отговор

    До коментар #55 от "Да.........":

    Мир на душата ти чадо,с много злоба и разочарования е бил пропит животът ти.Но там където сега отиваш е само Любов и Светлина.Почивай в мир и подкрепа на близките ти в този труден момент.Амин!
  • 60 Бай Яни

    10 11 Отговор

    До коментар #56 от "Сталин":

    Много добре описваш българите с руски корени,наследниците на избягалите крепостници.

    Коментиран от #66

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Роза

    15 1 Отговор
    Не зная каква е тази църква,която някой бил обявил за синагога.Сигурно е така,както пише Дърева.Тя в едно отношение е права-често коментираме неща,за които не сме сигурни как стоят в действителност.Някой казал нещо си,и това нещо от много повтаряне става "истина".Мога да дам много примери,но няма да ми стигне мястото!Не съм фен на журналистката Дърева,тя има за какво да я критикуват.С годините талантът и да пише намаля.Но наистина бих посъветвала коментиращите тук да не пишат неща,за к оито не са сигурни,че отговарят на истината!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 РЕАЛИСТ

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "Град Симитли":

    Това какво общо има умнико. Роден си със сигурност след 1989г

    Коментиран от #172

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Урюрвкос

    5 2 Отговор
    всичката зараза идва от вън. Папата сее раздор между конфесиите. Кръстоносния поход на изток си продължава вече 2000г със различен успех. Крачка напред две назад но не спира до ден днешен.
  • 69 Иван

    12 4 Отговор
    Цял живот нито ден трудов стаж само платени публикации и обясняват кое е лошо и кое добре
  • 70 🇰🇵 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ С С С Р ☭

    7 9 Отговор

    До коментар #53 от "Какво руско робство?":

    Абе червения каунь, кви дългове е опростил ленин? Тоя сифилистик е една от причините за нещастията в целия свят днес. Дългове към мацква сме плащали, плащаме и ще продължим да плащаме залади продажници /за жълти копейки/ като теб. Оставяме на страна материални щети нанасяни вече 150 години, голямата беда за народа ни са еничарите като теб, клали народа тъй както дори казак не го е клал.
    МОЧА трябва да се премахне! Това е един от символите на робството ни!

    Коментиран от #92, #139

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 ЕДГАР КЕЙСИ

    8 10 Отговор
    ДЪPA ДЪPEBA (MPЪСНИЯ ПУЛОBEP) ......... ИСПЪЛЗЯ ОТ ТУНЕЛИТЕ НА XAMАС(БКП) .......... ФАКТ !

    Коментиран от #75

  • 73 ДРУГАРКО ДЪРЕВА......

    8 9 Отговор
    Няма нищо по лошо от това българина да чака светлото комунистическо бъдеще.....и целият му живот да отиде на хаус......

    Коментиран от #77

  • 74 де го чукаш, де се пука...

    5 1 Отговор
    Е, то няма еднозначен отговор. За някои началото беше още преди 80 години и за различните индивиди процеса беше по-ускорен или по-плавен, за други по късно, а трети едва в последните години.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Българин

    9 7 Отговор

    До коментар #63 от "Обяснението":

    Не позна, при това в няколко направления.

    Първо тогава Партията беше една, а Партията беше държавата. Нямаше социо-икономически развития извън Партията. Сега можеш да станеш успешен мениджър, предприемач, лекар, учен и т.н. без въобще да се докосваш до политическия живот.

    Второ, сега имаме реална многопартийна политическа система включително с правото на всеки да влезе в политиката със собствени възможности и ценности. Ако не ти харесва да си част от ценностите на една партия (реалните, не обявяваните на хартия), и имаш собствени разбирания, си свободен да създадеш нещо друго.

    Трето, никой никога във времената на този безкраен преход, не е правил такива неща, като обожествяването на откровени убийци и издигането на откровени родоотстъпници на пиедестал (добре, че премахнахме това срамно петно в центъра на София и култа към Георги Димитров, за да не се излагаме като държава). Представете си цивилизована държава, която е изградила култ към национален предател, станал чужд гражданин и след смъртта си е изтипосан на центъра на столицата като жив умрял). Абсолютен срам и фарс за общество с претенции да е нормално.

    Коментиран от #145

  • 77 Ами сега!

    4 3 Отговор

    До коментар #73 от "ДРУГАРКО ДЪРЕВА......":

    По големия проблем е защо много от нас още продължават да го чакат.
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 ДРУГАРКО ДЪРЕВА

    11 5 Отговор
    Ако хората при соца живееха по добре....соца да го има по целия свят....сега всеки сам решава колко "опросточен" да бъде.....или всеки сам се "опитва да мисли"
    .
  • 80 НАБЛЮДАТЕЛ

    10 7 Отговор
    На 9 септември 1944г. Съветските пияндурници си назначиха нашенските близачи на задни части за чорбаджии на държавата Ще строим държава с аргатлък Такова нещо няма никъде по света. Върха на наглоста и грабачеството е приватизирането от комунистическата номенклатура на държавната собственост, ама нали и др. Мумия Дърова цял живот е плюскала на тая ясла сега решила да дава акъл. Що ма, дечицата на бойните ви другари нещо те забравиха в списъка на тия дето им се плаща. Избирай си старчески дом, ти поне пари имаш
  • 81 Българин

    7 1 Отговор

    До коментар #71 от "КОТарАК":

    Това е "логика", а не "остроумие", но когато нямаш с какво друго да възразиш и ставаш един от тия, за които говори Дърева.

    Коментиран от #88

  • 82 Последния софиянец

    5 1 Отговор
    Това е баща ми
  • 83 така е

    7 4 Отговор
    „Задължение на УБО бе да храни, снабдява и обслужва не друг, а висшия ешалон, т. е. двадесетина души. Но на практика на яслата на специалното снабдяване беше целият номенклатурен апарат на ЦК на БКП, Държавния съвет, Министерският съвет с техните семейства и доста други, за които имаше специално разрешение на ЦК. Нека никой не се заблуждава, че „най-правоимащите" ползваха услугите на комплекса „Рила". За тях бе създаден отделен стол и снабдяване в комплекса на „Панорамен път". Там всичко преминаваше през предварителен лабораторен анализ."

    В комплекса „Рила" е изграден и специален магазин за западни промишлени и битови стоки и дрехи, достъп до който е „свит" за най-правоимащите. Право да влизат в него е ограничен до около 60 души, но не липсват и изключения. Сред тях са лица, които изобщо не попадат в категорията на правоимащите, според решението на Политбюро. Такива са племенничките на Тодор Живков Христина и Яна Маркови други негови роднини.
  • 84 Задунаец

    10 6 Отговор
    Задунаеца изпростя през 90те когато чалгата беше приета за нациинална ценност. Оглупя докато чакаше гнилият запад да рухне и чакаше на опашки да си купи нещо дялано в ссср, а през това време великите стратези казаха, че да имаш нива и добитък е престъпление и хвърлиха в канавката векове ноу хау как се обработва земя. И освирепя докато същите стратези го заливаха с пропаганда, че Украйна не е държава, украинският не е език, украинците не са народ и поради това путин може да прави каквото си иска с тях, а гнилият Запад му пречи да изпъкне в цялото си величие. Три в едно - неочаквано печална кагебейска комбинация! Благодарим ви дърева, благодарим ви волгин!

    Коментиран от #93, #102

  • 85 КПСС БКП

    7 3 Отговор
    През следващия месец Андрей Луканов се опитва да изпроси 1 млрд. долара от СССР, за което пътува лично до Москва, но Горбачов му отказва, тъй като и самото съветско управление е във финансова криза. На 31 март 1990 г. Луканов прекратява едностранно плащанията по външния дълг без да предупреди кредиторите, което допълнително утежнява положението на България. Така става ясно истината за фалиралото комунистическо управление, което завещава най-лошия икономически старт от всички страни в разпадналия се съветски блок, опитващи се да се отърсят от тоталитарните комунистически режими.

    Тодор Живков също не прави признания пред българския народ, нито понася политическа отговорност за краха на страната. В показанията си под клетва, дадени от него, пред Главна прокуратура по дело №4/1990 г. за икономическата катастрофа на БКП обаче той признава:

    „Аз не твърдя, че народът е живял в изобилие – такова беше времето. Ние сме идеализирали Съветския съюз. Той за нас беше образец. И трябва да бъда сега подлец, за да кажа, че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз. Ние постепенно виждахме и започнахме постепенно да чувстваме, че съветските хора живеят по-лошо от българските граждани. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма в Европа е гарантирана.

    И накрая, понеже говоря откровено, искам да подчертая, че тази политика за тогавашните условия беше правилна, но
  • 86 реру

    25 3 Отговор
    "Велислава Дърева: Кога българинът изпростя, оглупя и освирепя"


    Някои май го проумяха... ама късно...

  • 87 КПСС БКП

    9 3 Отговор
    Тодор Живков също не прави признания пред българския народ, нито понася политическа отговорност за краха на страната. В показанията си под клетва, дадени от него, пред Главна прокуратура по дело №4/1990 г. за икономическата катастрофа на БКП обаче той признава:

    „Аз не твърдя, че народът е живял в изобилие – такова беше времето. Ние сме идеализирали Съветския съюз. Той за нас беше образец. И трябва да бъда сега подлец, за да кажа, че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз. Ние постепенно виждахме и започнахме постепенно да чувстваме, че съветските хора живеят по-лошо от българските граждани. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма в Европа е гарантирана.

    И накрая, понеже говоря откровено, искам да подчертая, че тази политика за тогавашните условия беше правилна, но започна да ражда своите парадокси и противоположности. Бавно, но сигурно бяхме осъдени на технологично и информационно изоставане, тъй като нашият пазар беше главно социалистически. От 1985 г. моделът на развитие, който бяхме избрали, започна да се руши. Ясно беше, че той крие в себе си предпоставките за своето ликвидиране.”

    Коментиран от #94

  • 88 КОТарАК

    4 2 Отговор

    До коментар #81 от "Българин":

    Тук логиката не действа,джеН дъра вари го ,печи го е.и го той си остава такъв по природа.Веднъж джеНдър завинаги...........
  • 89 Не знам откъде го

    4 2 Отговор
    взимат това самочувствие, тези наши журналисти непрекъснато да си плюят народа. Особено навън съм срещала техни колеги, които ги надвишават интелектулно, с много повече културен капитал и морален ангажимент, без потребност да се заяждат на дребно. Нашите предлагат патос, злоба, хвалебствия на провалени политици, откровени лъжи, несносни анализи, гарнирани с претенции, и за капак тъпи въпроси.
  • 90 КПСС БКП

    5 3 Отговор
    Под непосилното бреме на тоталната задлъжнялост на НРБ към западните банки Коларов информира генералния секретар на БКП, че „е прието за нормално плащанията за основния дълг и за лихвите на една страна да не надхвърлят 25 на сто от общите ѝ валутни постъпления. У нас те са повече от 100 на сто.” Тодор Живков обаче отказва да приеме истината и вкарва страната в нови огромни дългове, за да остане на власт и да продължи да поддържа илюзията на „развития социализъм”. Към края на 1989 г. режимът на Живков и БКП натрупва близо 11 млрд. долара външен дълг.

    Новият генерален секретар на БКП Петър Младенов, който наследява през ноември 1989 г. Живков, също верен човек на Кремъл, знае истината за тежкото икономическо положение. Той обаче не го разкрива пред българския народ, а го споделя само пред ръководството на МВР и Държавна сигурност в края на ноември 1989 г., като заявява, че управлението на Тодор Живков е довело страната до „просешка тояга”, а „картината в икономиката е потресаваща”.

    През февруари 1990 г. със строго секретно от особена важност писмо относно: Състояние на плащанията по ползваните кредити от чужбина, подписано от председателя на БНБ Иван Драгневски и председателя на Българската външнотърговска банка Веселин Ранков председателят на Министерския съвет Андрей Луканов е информиран за критичното ниво на външната задлъжнялост на комунистическото управление, което към 31 декември 1989 г. възлиза на 10,6 млрд. долара. Посочено е, че през 1990 г.
  • 91 НЕАМ ДРЕБНИ ДА ТИ ВЪРНА😠

    4 0 Отговор
    КОГАТО БЯХ ОВЧАРЧЕ
    И ОВЦЕТЕ ПАСЯХ....
    ЕДНА „ПАСАЖЕРКА” РАЗПАЛЕНО
    ОБЕСНЯВАШЕ ЧЕ В НАВЛИЗАНЕ И
    ИЗЛИЗАНЕ ОТ
    КРЪГОВО КРЪСТОВИЩЕ ...
    НЕ ТРЯБВАЛО ДА СЕ СИГНАЛИЗИРА
    С ...„ МИГАЧ”....ТАКА БИЛО В ЕВРОПА
    В ЧАСТНОСТ..БЕЛГИЯ....БИЛИ СЕ ОБЪРКВАЛИ ШОФЬОРИТЕ....😀😀😀
  • 92 Аз Кочо

    9 9 Отговор

    До коментар #70 от "🇰🇵 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ С С С Р ☭":

    Кой народ издига паметници а поробитела си? Никой, освен българския!

    Коментиран от #96

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Българин

    11 5 Отговор

    До коментар #87 от "КПСС БКП":

    Тодор Живков много добре знаеше, че заблуждава българския народ кое какво е. Цялата система на привилегии за партията му беше базирана на съветската, а той и много добре знаеше, че магазините бяха празни.

    Както всички нагли комунисти, лъга до последно, защото се надяваше, че ще излъже Историята, но не би.
  • 95 КПСС БКП

    5 4 Отговор
    Пасивът, който НРБ понася от изменението на цените на нефта за петте години до 1981 г., е около 2,5 – 3 млрд. валутни лева. Външният дълг се покачва застрашително и управлението на БКП отново изпада в състояние да не може да посреща задълженията по външния дълг. Тодор Живков е принуден лично да моли за помощ Леонид Брежнев. На Москва отново да налага отпуска финансова помощ под формата на два поредни годишни транша от по 400 млн. рубли, защото управлението на Живков за втори път е изправило страната до ръба на неплатежоспособността. Валутните задължения към 1978 г. достигат заплашителните 6 млрд. долара.

    „Благодаря за помощта, която Политбюро на ЦК на КПСС и съветското правителство ни оказаха с отпуснатия кредит. Без тази помощ България от тази година нямаше да бъде платежоспособна.”

    Това са думите на генералния секретар на БКП Тодор Живков, отправени към съветския ръководител Леонид Брежнев по време на срещата им в Крим през лятото на 1978 г. С тях Живков признава пред генералния секретар на КПСС втория фалит, до който България е докарана през 1877/1978 г. в резултат на неговото некомпетентно управление. Генералният секретар на КПСС лично предупреждава Живков за критичното нарастване на външния дълг на НРБ:

    „За задълженията на България към Запада ние сме говорили с теб неведнъж. Вниманието към този проблем не бива да отслабва, защото от икономически той може да прерасне в политически проблем.”

    Коментиран от #147

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 ХаХаХа

    2 1 Отговор

    До коментар #75 от "Бат Котьо":

    Ти вече се прочу с про стотията си, другарю! Не излагай повече коминтерна и Нашата Ком. Партия!

    Коментиран от #105

  • 98 Пропусна

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "РЕАЛИСТ":

    и м-р п-ля Михаил Владимирович Мишустин, който също има еврейски корени.
  • 99 Ами да

    8 6 Отговор
    БКП/БСП успешно се грижи за оглупяването на българите от 1944 г до сега!
  • 100 Българин

    7 4 Отговор
    Дърева, имаш пряка вина за тези процеси!!! Ти беше ли във властта когато започна чалгаризацията и краха на ценностите? Беше. По-добре се покрий и мълчи
  • 101 КПСС БКП

    6 2 Отговор
    В този период Живков се мъчи по всякакъв начин да задържи обема на съветските суровинни доставки. Той прави няколко пъти герой на НРБ Леонид Брежнев, връчва му и Димитровска награда, а при посещенията на съветския лидер в България се опитва да договори нови отстъпки на четири очи по време на лов. Над СССР обаче вече са надвиснали сериозни икономически проблеми, изразяващи се с разходите във военната авантюра в Афганистан, наливането на милиарди за спасяването на режима в Полша и изчерпване на запасите на петрол и газ в европейската част на страната. На срещата в Крим през 1978 г. Брежнев директно казва на Живков, че „да определим окончателно още сега евентуалните обеми на доставките на суровини и оборудване, които вие искате, ние не можем”.
  • 102 Азиим

    8 5 Отговор

    До коментар #84 от "Задунаец":

    Относно дали украинският е език, днес гледам украинския канал Фрийдом, където говорят само руски.
  • 103 Коч Ина

    10 1 Отговор
    Питай баце Боци. Той е прост и българинът е прост и си го избира
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 КПСС БКП

    8 1 Отговор
    Поне два милиарда долара са били откраднати от държавния резерв на България от март до декември 1990 г., когато управляваха двете правителства на Андрей Луканов.

    "Минаха през куфарчетата. Това бяха парите от валутния резерв.

    На някои чувствително им се напълниха джобовете", каза в интервю за Би Ти Ви бившият министър-председател Димитър Попов.

    "За осем месеца, от валутния резерв изчезнаха 2 млрд долара", каза Попов, който е убеден, че има списък за тези пари и е ясно кой ги е получил. Много малко от тях са се върнали обратно в страната.

    Коментиран от #117

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Алигатор

    7 3 Отговор
    Това е руският модел , Дърева ! И алкохолизма и мързела са от там .
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 КПСС БКП

    7 2 Отговор
    Споменатият от Крум Благов бивш член на Политбюро на ЦК на БКП Йордан Йотов публично заявява в предаване на Нова телевизия, че е имало списъци, по които са били раздавани огромни суми държавни пари на партийни и комсомолски функционери, за да се реализира първоначалното натрупване на капитали в една нова система. Такава е била идеята на Андрей Луканов за старт на българската перестройка. Според него: “Андрей Луканов стана премиер на България след 10 ноември 1989 г., в държавната хазна имаше 2.5 млрд. долара, които в момента, когато той беше принуден да напусне поста си през 1990 г. под натиска на масови опозиционни протести, в хазната бяха останали едва 300 милиона. Предполага се, че останалите над 2 млрд. долара са били раздадени на близки до БКП, по-късно БСП, хора.”3

    Тази позиция е доста сродна с шокиращото признание не на друг, а на бившия премиер на България Димитър Попов, който потвърждава, че е наследил от Луканов държавната хазна с над два милиарда долара дефицит – и че тези именно пари са изтекли в “куфарчетата”, раздадени от Луканов. По неговите думи: “Знам, че са раздавани парите. Дали в куфарчета или чували, но са раздавани! Защото едни наистина бяха с чували – със самолет до Виена.” 4 Според Петър Христозов пък било имало “секретен списък 103”, по който са се раздавали парите на бъдещите червени милионери. “Този секретен списък беше съставен от Нора Ананиева под диктовката на Андрей Луканов. Имаше само още един човек, който знаеше за
  • 114 Справедлив

    6 4 Отговор
    А какво търсят чужденци в България и българи в чужбина ? Всяка държава трябва да бъде само за националността си. Само тогава ще има мир.
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Справедлив

    9 6 Отговор

    До коментар #108 от "КПСС БКП":

    Не си прав. В продължение на 34 години постоянно се краде защото демократичната система е такава.

    Коментиран от #119, #120, #124

  • 118 КПСС БКП

    6 2 Отговор
    Тъй че Лукановите “куфарчета” може би са били реални куфарчета само в някакъв много начален етап – след това положението се променя – и куфарчетата се заменят със следната схема: взема се кредит непосредствено преди поредния инфлационен скок, за който кредитополучателят е получил съответната информация, парите се обръщат в твърда валута – в следващите месеци кредитът е обезценява, сетне част от парите се обръщат в лева и с тях се изплаща кредита, а с другата и съответно по-голяма част се започва бизнес – на ползу партию.

    Тази схема обяснава доста неща. Между впрочем обяснява и защо подопечните на ДС банкери помпаха инфлацията с пълното съзнание за фалита, до който неизбежно ще доведат държавата. Както и защо се въртеше на толкова бързи обороти печатницата за пари. Отговорът е елементарен: точно тези бързи обороти са задвижвали трансмисиите, чрез които политическата власт на червената номенклатура се превърна в икономическа мощ – един процес, който между другото фалира и обезкърви държавата. Днес е ясно, че този фалит е бил предвиден, че той просто е влизал в сметките на бившите комунисти. Чрез него всъщност не само бяха източени държавните активи, не само милиарди бяха изнесени зад граница, за да бъдат внесени пак и да участват в приватизацията – но и спестяванията на всички българи бяха стопени, за да се преселят в джобовете на онези, които обещаваха “сполука за България”.
  • 119 Българин

    4 2 Отговор

    До коментар #117 от "Справедлив":

    Той дава исторически факти. Объркал си репликата.
  • 120 Моля

    3 1 Отговор

    До коментар #117 от "Справедлив":

    Моля, подкрепете го с факти.

    Аз ви предлагам неща, които всеки може да провери. Стига да потърси част от текста в търсачките. Има имена, числа и дати.

    Коментиран от #131

  • 121 Макс

    5 1 Отговор
    И таз особа изпълзя. Може би скоро ще има избори .
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Жена

    4 6 Отговор

    До коментар #117 от "Справедлив":

    Това не е "димократичната ти система", това е система създадена от КПСС и БКП за кражби и робско подчинение. Демокрацията е съвсем друго нещо! Дано някой ден да я дочакаме, но първо трябва да се освободим от руската мафия, т.е. от руската държава.
  • 125 КПСС БКП

    4 2 Отговор
    Западни коли по заявка в УБО

    Едно от най-престижните привилегии на правоимащите е възможността да си закупят не традиционните за социалистическа България съветски ЗАЗ, „Москвич" или „Лада" и то след чакане с години, а западни автомобили по заявка. Разбира се, не друг, а точно УБО е натоварено с тази „отговорна" задача. Снабдяването основно се извършва по два начина. Първият е закупуването на западните автомобили, изложени на Пловдивския панаир. ВТО „Балканкар" ги купува във валута, а на УБО се фактурират в лева. След това тези автомобили се продават на съответните лица по цената, която УБО е заплатило за тях. Вторият начин е чрез внос от външнотърговски организации по предварителна заявка за марка, модел и бройки. В един случай е извършена и пряка доставка на автомобил от УБО, разбира се той е предназначен за внучката на Живков – Евгения Живкова.

    Правото на правоимащия да получи западен автомобил обаче не е току дадена привилегия. Въпреки очертаният кръг Живков отново е онази фигура, която казва своето последно „да". Той благославя молбите на отделните членове на Политбюро или ЦК за получаването на западни автомобили. Няма случай, в който някой от правоимащите да са пристъпили към този въпрос без неговото съгласие. През 80-те години тази привилегия заема застрашителни размери, особено много с желанието на правоимащите да задоволят разглезените си деца.
  • 126 Майна

    4 2 Отговор
    Преди повече от 30 години видях това същество на екран и си помислих, че е нещо трансненормално . Оказах се прав. Тогава се чудех дали е жена или мъж, сега вече знам /това е Майна / .
  • 127 КПСС БКП

    5 0 Отговор
    Подробни обяснения дава и началникът на финонсово-счетоводния отдел в УБО Георги Георгиев:

    „Още с постъпването ми на работа през 1968 г. аз заварих практиката на част от членовете на висшия ешалон да се дават допълнителни суми от касата на УБО. Този въпрос беше известен само на началниците на управлението, на началника на финансово-счетоводния отдел. Ежегодно в края на януари от касата на УБО се изтегляха суми, които варираха от 220 000 до 240 000 лева, които се поставяха в две дипломатически куфарчета. Тези пари се отнасяха кодирано като разход по бюджета в статия „38 – разходи по разпореждане „р-336". Никакви други обяснения на никого не са давани, нито са отразявани. Сумите се отнасяха до началника на УБО, който подписваше разходния касов ордер и като началник на УБО и като получател на сумата. Това е официалната отчетност във връзка с тези суми. Този въпрос беше строго секретен от особена важност и ми беше казано устно, че изплащането на тези суми е регламентирано с решение „Б-13" на Секретариата на ЦК на БКП."
  • 128 КПСС БКП

    4 1 Отговор
    Тайният „ритуал"

    За това как точно се е извършвал „ритуала" по плащанията на тези суми разказва ген. Милушев:

    „Съгласно решение на Политбюро в началото на всяка година отивах при главния счетоводител и срещу разходен касов ордер получавах общия размер на сумата, в която се включват и парите за Тодор Живков, толкова, колкото е разходвал за храна за предходната година. След това разпределях сумата на всеки правоимащ, изплащах парите и той се подписваше в неговата партида. Накрая с главния счетоводител изготвяхме писмен протокол, в който отбелязвахме действително изплатените суми и тези за храна на Тодор Живков. Сумата за храна на Живков варираше между 16 000 и 18 000 лева. Протоколът се подписваше от нас двамата и се унищожаваше разходния ордер и така се заверяваше сметката на УБО.

    Правеше ми впечатление, че в решението за Живков нямаше фиксирана сума по отношение на него, а с молив беше отбелязана цифрата 15 000 лева. Допускам, че това е ориентировъчна сума за разходите на Живков. Когато разходите я надвишаваха попитах Живков. Той ми каза, че не е определил размера на сумата, но след смъртта на Малеева и Людмила Живкова Политбюро е взело решение да се поемат изцяло разходите по прехраната."
  • 129 Нещо не разбирам

    3 6 Отговор
    Защо български православни храмове се рушат и текат,но пари да се реставрира синагога има????????!!!!!!!
  • 130 КПСС БКП

    4 1 Отговор
    Славчо Михайлов, началник на 03 отдел „Обслужваща дейност" в УБО хвърля повече яснота:

    „Съществуват над 20 резиденции, които се ползват от специално определени правоимащи, делегации и гости. В резиденциите се поддържа минимален персонал, който да държи в готовност дома, за да бъде приведен лесно в състояние да посрещне гости. Само по отношение на Тодор Живков съществуваше практика при посещение в конкретна резиденция, с него да заминава цял екип, който да осигури престоя му там. Другите правоимащи следваше сами да осигуряват престоя си. Резиденциите в този брой, в който съществуваха, се ползваха непълноценно. При това положение не зная с оглед на какви съображения се продължаваше строителството на нови резиденции.

    Резиденцията в Банкя беше построена като балнеосанаториум. Впоследствие обаче не зная на какво основание тя се ползваше само от Тодор Живков. Не зная дали това ползване е съобразно с изискванията за рентабилност, но при почти всички резиденции не може да се поставя въпроса за рентабилност, защото от тях не са реализирани реални приходи."
  • 131 Справедлив

    6 7 Отговор

    До коментар #120 от "Моля":

    Ако вярвате на това което се пише значи сте заблуден. Защо България е по бедна от преди 34 години? Защото постоянно се приватизира ( краде ). Докато съществува тази олигархично-мафиотска система наречена " демокрация" - не само в България, но и налагаща се по целия свят - спокойствие и ред няма да има.

    Коментиран от #133, #134

  • 132 Кога българинът изпростя, оглупя и освир

    8 8 Отговор
    От 1990г., от както американският ботуш стъпи на българска земя

    Коментиран от #136, #138

  • 133 аз също мога

    6 1 Отговор

    До коментар #131 от "Справедлив":

    да ви говоря с лозунги.
    Само че все още много живи българи сме живяли и в онова време. На червени лозунги не вярваме. Очаквам да предоставите фактите.
  • 134 Мдаа

    6 1 Отговор

    До коментар #131 от "Справедлив":

    Мдааа, няма да вярвам на документи, ще "вярвам", на някой анонимен, който ми "казва" как са "наистина" нещата. И, разбира се, го прави от позицията на такъв, без авторитет, без доказателства, без аргументи.

    Това може и да е минавало 1955та пред селяните на мегдана.
  • 135 КПСС БКП

    4 1 Отговор
    Възприетият таен почин е циничен и крайно омерзителен на фона на тежкото положение по това време на населението в страната. Решението за раздаване на тези огромни средства е прието само от членовете на Политбюро Тодор Живков, Димитър Ганев, Боян Българанов и Антон Югов. Смисълът му е толкова секретен, че в последвалите правителствени постановления точно тези значителни финансови привилегиите не са посочени. Така в продължение на повече от три десетилетия висшето партийно ръководство на БКП начело с Тодор Живков си раздава значителни суми под масата. За храна. Живков само пестеливо казва, че „това са така наречените „персонални" пари, които се даваха на членове на Политбюро."

    Секретният характер на тази операция обуславя и изборът на лицето, което физически извършва предоставянето на хилядите левове всяка година – това е началникът на УБО. Когато през есента на 1986 г. след самоубийството на ген. Илия Кашев ген. Георги Милушев оглавява УБО, той е посветен в една от най-големите тайни на Живковото управление, не заради нещо друго, а просто защото постът му изисква той да продължи „традицията". Ето как разбира за нея:

    „Десет дни след като започнах работа бях извикан от министъра на вътрешните работи Димитър Стоянов, който ми даде две тетрадки и каза да ги прибера. Взех ги и ги прегледах. В тях бяха отразени партиди на всеки един от правоимащите лица. Вписваха се имената на лицето, годината и сумата, която е получавало. Така например на генералния секрет
  • 136 Българин

    7 2 Отговор

    До коментар #132 от "Кога българинът изпростя, оглупя и освир":

    "Ботушите" са специалитет на руските окупатори. Даже са дълбоко залегнали в тяхната литература като символ, но ти едва ли знаеш за това.

    А интересно, че ащо така най-изпростелите и озлобени членове на обществото ни са до един русофили?

    Според опорката на самите тях това било влиянието на упадъчните западни ценности, а ние знаем, че те твърдят, че те се борят срещу тях и за разлика от "джендАрите" много добре знаят кои са "истинските" ценности.

    Така излиза, че най-повлияни от западните ценности са самите те!
  • 137 КПСС БКП

    3 1 Отговор
    „Десет дни след като започнах работа бях извикан от министъра на вътрешните работи Димитър Стоянов, който ми даде две тетрадки и каза да ги прибера. Взех ги и ги прегледах. В тях бяха отразени партиди на всеки един от правоимащите лица. Вписваха се имената на лицето, годината и сумата, която е получавало. Така например на генералния секретар съгласно решение Б-13 от 1981 г. му се изплащаше размера на ползваната от него и семейството му храна. На членовете на Политбюро се изплащаха по 14 400 лева на година, еднократно, в началото на годината, на кандидат-членовете на Политбюро по 7200 лева и на секретаря на БЗНС по 7200 лева, на секретарите на ЦК и председателя на КРК по 6000 лева."

    Тетрадки са иззети от секретната каса на ген. Кашев след смъртта му. Това правят министърът Димитър Стоянов и заместника му Григор Шопов, като уведомяват секретаря на УБО Чавдар Томов, че по нареждане на Живков трябва да отворят касата и да вземат съответните документи. Те са направили това и са иззели документи, които са счели за необходимо без никой друг да разбере какво е съдържанието им. От съдържанието на тетрадките става ясно, че ген. Кашев е записвал собственоръчно раздаваните суми срещу всяко име със завоалирания израз „по сметка №336 – получени материали".

    Генералният секретар на БКП заповядва на новия началник на УБО да заличи тетрадките. „Живков ми нареди: „Тетрадките да се унищожат!", спомня си ген. Милушев. Той обаче се консултира с вътрешния министър Димитър
  • 138 Да, ама не!

    7 3 Отговор

    До коментар #132 от "Кога българинът изпростя, оглупя и освир":

    Грешка, ботуши ползват хората с ватенките! Бутушът е руски, но такива като теб получават копейки за да казват на черното бяло.
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Захарова

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "Бистра":

    Великия руски народ е бил винаги управляван от други. Великият руски народ може само да се подчинява и да пише доноси. След като великият руския народ беше поведен от най-импотентия ръководител в историята си, ръководството на великия руски народ ще бъде поето от вечния приятел Китай. Така ще е най-добре за целия свят, защото великият руски народ се чувствува най - добре в тюрме. Свободата е най-лошото нещо за великия руски народ, той не знае какво е това и не знае какво да прави с нея. Няма друг велик народ, който казва " Бьёт, значит любить". Няма толкова извра.те.ни де.б.и.л..и.

    Коментиран от #179

  • 141 Ихтиандър

    6 1 Отговор
    Не знам за българина според тази жена-мъж, но вижте руснака какви ги мисли: Депутат от партията на Путин предложи да бъде "унищожено" 20% от населението на Русия
    Онези 20% от руснаците, които нямат доверие на Путин. Да вметна, че бабичката се прекланя пред такива като този руснак!!!!
  • 142 !!!?

    4 1 Отговор
    Отговора се крие в местния слоган: Във Враца гарга не каца !!!?
  • 143 КПСС БКП

    3 1 Отговор
    Чрез УБО Живков държи ключовете за охраната и привилегиите в собствените си ръце, защото въпреки неприсъщата за един държавен ръководител функции той напълно съзнателно приема не само да има личен контрол върху УБО, но и играе ролята на негов кадровик и пряк ръководител.

    „УБО беше от специалните ведомства, които бяха подчинени лично и непосредствено на Тодор Живков. Като председател на Министерския съвет УБО не ми е било подчинено в никаква степен", признава Гриша Филипов, министър-председател в периода 1981-1986 г. и член на Политбюро от 1972 г.

    Бившият премиер Георги Атанасов в периода 1986-1990 г. потвърждава това положение: „Докато съм бил министър-председател освен, че не съм се занимавал с въпросите на УБО, практически на мое подчинение не са били нито министъра на вътрешните работи, нито на външните, нито министъра на народната отбрана. Тези три министерства се ръководеха с личното и непосредствено участие на Тодор Живков."

    Последният началник на УБО ген. Георги Милушев е достатъчно точен и лаконичен: „На практика не аз, а Тодор Живков бе истинския кадровик на УБО и неговият пряк ръководител."
  • 144 ТУРЧИНА АЛИ

    2 3 Отговор
    Аз съм изключение ,защото съм начетен ,девствен и сатанински металист ,слушам само черно и металика
  • 145 Аятолах Хомейни

    6 2 Отговор

    До коментар #76 от "Българин":

    Ще влезеш в политиката, но първо ще питаш Галя от посолството и ще платиш на партията, която те издига. Сега и на куче можеш да изкараш диплома, само му плащаш семестрите. Сега убийците с много пари са на свобода, дори и да убиеш детето си. Къде живееш момче!?

    Коментиран от #157

  • 146 Танас

    5 3 Отговор
    Как разбрахте, че българинът е изпростял, оглупял и освирепял? Само като се гледате в огледалото ли?!
  • 147 Ха Ха

    6 8 Отговор

    До коментар #95 от "КПСС БКП":

    Отворко, срещу домати ,краставици и лютеници СССР се изплащаше с нефт.
    Препродавахме го с около 400 % печалба.
    Не лъжи като циганин и писа обзорни глупости.
    Фактите измсамнико
    До 9.9.44 г.правителствата са русофобски.Поведоха и загубиха 4 войни, с 47% български територии и убити над 500000 мъже.
    През 1923 г.отрвзахс главата на Стамболийски и я занесоха на Борис Трети.Бесиха с тел и палеха живи над 7000 леви интелектуалци,начело с Гео Милев,братя Мулетариови ,адвокати във Виена.и от.
    Убий ми детето и ще видиш през 1925 г.кск гърми не само Се.Неделя но всички наред.
    През 1941 г.се приема фашисткия ЗЗД по силата на който се режат партизански глави и се плащат по 50000 лв.Бучат се на колове и се разнасят за назидание на населението.
    Хитлер ни дава за административно управление Новите земи,не като собственост.Освобождаваме колко немски дивизии " историко" които отиват срещу СССР.?
    Обявяваме война на сегашните ни велики съюзници които ни бомбардират и разрушават София и монтират мини към детски играчки и убиват над 5000 души.
    Българските евреи ги спасява
    само патриарх Стефан и митрополит Кирил.Никакви фашистки депутати.
    Фашистката монархия оставя активи за 5 млрд.долара.
    БКП осигури 45 г.мир и остави 141 млрд.д.активи.
    Фалшивите ти пространни писания не могат да скрият фактите

    Коментиран от #149, #150, #154, #159

  • 148 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 149 КПСС БКП

    5 1 Отговор

    До коментар #147 от "Ха Ха":

    Тодор Живков също не прави признания пред българския народ, нито понася политическа отговорност за краха на страната. В показанията си под клетва, дадени от него, пред Главна прокуратура по дело №4/1990 г. за икономическата катастрофа на БКП обаче той признава:

    „Аз не твърдя, че народът е живял в изобилие – такова беше времето. Ние сме идеализирали Съветския съюз. Той за нас беше образец. И трябва да бъда сега подлец, за да кажа, че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз. Ние постепенно виждахме и започнахме постепенно да чувстваме, че съветските хора живеят по-лошо от българските граждани. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма в Европа е гарантирана.

    И накрая, понеже говоря откровено, искам да подчертая, че тази политика за тогавашните условия беше правилна, но започна да ражда своите парадокси и противоположности. Бавно, но сигурно бяхме осъдени на технологично и информационно изоставане, тъй като нашият пазар беше главно социалистически. От 1985 г. моделът на развитие, който бяхме избрали, започна да се руши. Ясно беше, че той крие в себе си предпоставките за своето ликвидиране.”
  • 150 колко милиарда викаш остави?

    5 1 Отговор

    До коментар #147 от "Ха Ха":

    Банкерите изтъкват, че „на международните кредитни пазари банката среща изключително сериозни и почти непреодолими трудности по договарянето на нови кредити”. От ноември 1989 г. не е договорен нито един такъв. „Като мотиви за тази въздържаност се изтъкват високата задлъжнялост на страната, сумата на която е надхвърлила критичната граница”, признават банкерите. Те предлагат да бъдат прекратени плащанията по външния дълг, като банката уведоми кредиторите за това. През следващия месец Андрей Луканов се опитва да изпроси 1 млрд. долара от СССР, за което пътува лично до Москва, но Горбачов му отказва, тъй като и самото съветско управление е във финансова криза. На 31 март 1990 г. Луканов прекратява едностранно плащанията по външния дълг без да предупреди кредиторите, което допълнително утежнява положението на България. Така става ясно истината за фалиралото комунистическо управление, което завещава най-лошия икономически старт от всички страни в разпадналия се съветски блок, опитващи се да се отърсят от тоталитарните комунистически режими

    Коментиран от #152

  • 151 ТрампЛин

    4 0 Отговор
    Чета и не мога да повярвам!
  • 152 ТрампЛин

    5 5 Отговор

    До коментар #150 от "колко милиарда викаш остави?":

    Ех, как така от “26-та икономика в света”, изведнъж се оказахме съдран чувал?

    Коментиран от #156, #175

  • 153 Нерон

    4 3 Отговор
    Забравиха българите от къде тръгнаха след падането на комунизма и днес ползват романски думи - Чао, Браво.
    Дърева къса им е паметта на това племе. Лъжат и ни карат да им вярваме на лъжите.
  • 154 Българин

    7 2 Отговор

    До коментар #147 от "Ха Ха":

    "Отворко, срещу домати ,краставици и лютеници СССР се изплащаше с нефт.Препродавахме го с около 400 % печалба"

    Източник на тази информация?
  • 155 Кога бъргаринът изпратя....

    4 2 Отговор
    С инвазията на партията ви!
  • 156 Българин

    10 2 Отговор

    До коментар #152 от "ТрампЛин":

    Кога (коя година) България е била "26та икономика в света"?

    Това е ДОКАЗАН фейк.

    Коментиран от #158

  • 157 Българин

    4 1 Отговор

    До коментар #145 от "Аятолах Хомейни":

    "Ще влезеш в политиката, но първо ще питаш Галя от посолството"

    Копейкин така ли направи?
  • 158 ТрампЛин

    4 0 Отговор

    До коментар #156 от "Българин":

    Кавички, кавичките гледай! Аз не знам кога е било това, ама едни хора така говорят!🤣🤣🤣

    Коментиран от #160

  • 159 Пасъмас

    7 2 Отговор

    До коментар #147 от "Ха Ха":

    Близо петдесет години, България бе чужда на Света.
    Във Сталински режим живяхме, безропотно без Свобода!
    Зад Желязната завеса, тайно слушахме ний Би-Би-Си.
    Но в петък вечер безусловно, натрапваха ни Руски новини!
    Супер Рифле!! Нина Ричи или Вранглер, бяха нашите мечти!
    Но за Кецове китайски, чакахме пред “Спортния” със дни!
    Бийтълс, Пърпъл, Ей/Си-Ди/Си, бяха идоли за нас.
    Но със Златни струни и Щурците, изкласявахме 12-ти клас!
    Долари купувахме от чужденците, плахо влизахме във Кореком.
    Бяхме много предпазливи! Нарушавахме Закон!
    Дънки, дъфки, някое парфюмче, или пък сапунче Фа.
    Мигом Ставахме “вървежни”, будехме ний завист в цялата мах’ла.
    Жителството, трудовите книжки! Безпартиен, или член на БеКаПе?
    Тоз въпрос бе Много важен! Ако искаш ти да си добре!
    Ставаш Член на БеКаПе-то, мигом падат всякакви стени.
    В списъка на чакащи не влизаш, на опашката си първи ти!
    С пот и сълзи съградихме, ний Берлинската стена.
    За да трябва да прескачаме, търсейки на Запад Свобода!
    За панелка с лихво точки, се записваш да ти дойде ред.
    А пък в този списък и не знаеш, ти отзад ли си или отпред!
    В Мототехника отиваш след като си чакал пет лета.
    Вземаш Ладата и осъзнаваш, веч’ не трябва ти кола!
    Ти си остарял от чакане, пътник си за онзи свят.
    А за там кола не трябва, нито пък панелка брат.
    Питам се сега след толкоз чакане, толкоз списъци и срам.
    Как на някой му се струва, че живяли сме във Храм?!?

    Коментиран от #163, #167

  • 160 Българин

    3 1 Отговор

    До коментар #158 от "ТрампЛин":

    Именно, но използвах възможността да го подчертая още веднъж, защото тук нЕкои другарЕ мислят, че сме вчерашни с тия откровени лъжи, които се опитват да пробутват.
  • 161 бегаййй

    5 2 Отговор
    Откакто 79години комунизма властва над тази територия и такива като теб го напътстват. Това нещо не е свършило за пет пари работа през целия си безсмислен живот.
  • 162 Никой

    8 0 Отговор
    Българина винаги си е бил прост,глупав и свиреп ,но срещу по слабия.Това е тема табу и е по патЕотично да си създаваме илюзорни мантри с което си повдигаме фалшиво самочувствието. Иначе няма как да си обясним дереджето в което сме като народ и държава.
  • 163 Българин

    4 1 Отговор

    До коментар #159 от "Пасъмас":

    Ако това е твое, издай стихосбирка посветена на режима и прехода. Ще счупиш класациите по продажби. Гарантирано.
  • 164 Нико

    8 3 Отговор
    Откакто политиците , медиите и олигарсите направиха от България Джунгла , българите станахме животни в нея. Вече 30 години българинът оглупява, става агресивен и ловува себеподобни в джунглата. Жертвите са неизброими и непрекъснато растат. Оръжията са различни автомобил, огнестрално оръжие , нож, селскостопански инвентар. А производството на неграмотни, неуки, мързеливи и крадливи хора се шири в Джунглата България безконтролно и с дотации. Така че г-жо Дърева процесът е продължителен и невъзвратим. Докога? Попитайте редакцията си и НС където престояхте дълги години безидейно и бездейно.

    Коментиран от #165

  • 165 Българин

    5 1 Отговор

    До коментар #164 от "Нико":

    "Откакто политиците , медиите и олигарсите направиха от България Джунгла , българите станахме животни в нея."

    Няма по-голям затвор от умственото подчинение на комунистите и техните руски господари.

    А иначе във физически смисъл едва ли има по-голям затвор от опасаната с бодлива тел по границите НРБ, която бодлива тел обаче имаше за цел не да държи хора да влязат в нея, а СОБСТВЕНИТЕ й граждани, да не ИЗБЯГАТ от нея.
  • 166 Ами да

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Сто плюса":

    То на глупости най лесно се слагат плюсове.
  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 Даа бе

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Леля Петра":

    Лелко,управляват ни деца и внуци на тези ,които свалиха Т. Живков. Сорос ли ги избира един по един или Русия?
  • 169 Не вярвайте на лозунги

    4 1 Отговор
    Просвещавайте се. Учете историята си. Помогнете си сами, защото на никой чужденец не му пука за българите.

    И като пример за червена пропаганда ви давам "Тъпите емисии с които ЕС ни ограбва.". Всъщност ТЕЦ внасят тези емисии, в БЪЛГАРСКИ държавен фонд за подпомагане на нуждаещите се. Само дето Европа ни принуди да го създадем и нарушителите като Мариците да го пълнят. А не като Нефтохим - единствената рафинерия в света, която от 30 години работи само на загуба и не внася един лев данъци.
  • 170 Киро

    5 0 Отговор
    Не съм живял безропотно, макар да са ме викали да давам обяснения за познанството си с гражданин на ФРГ-от морето,но не мога да си кривя душата и да мисля,че сме били крайно изостанали-напротив превеждаше се у нас много западна литература и който се интересуваше-ЧЕТЕШЕ И БЕШЕ ИНФОРМИРАН!Имах съседка еврейка,която замина за Израел със семейството си.Всички руски интелектуалци и учени са от еврейски произход-Зеленски напр.и актьори, балетисти-ДЕСИДЕНТИТЕ ИМ! Цвета на нацията им! Някои от тях отидоха в Израел да живеят-българите са добре приети и добре устроени! КАКВО ТРЯБВАШЕ ДА НАПРАВИ ИЗРАЕЛ СЛЕД АТАКАТА-ДА СВЕДЕ МЪЛЧАЛИВО ГЛАВА И ДА ИЗЧАКВА-ДРЕВЕН НАРОД И МНОГО УМНИ ХОРА ИМА!
  • 171 Търновец

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Град Симитли":

    По мое мнение Християнството е било философско учение, а не вероизповедание, начина по който е основана Юдея е чрез превземане на основани от Кханааните градове - Йерихон, Йерусалим, Ашдод, Ашкелон, Херон и други като Кханааните са се трудили около 5000 - 6000 години за да ги направят от мед и масло а дошлите от Месопотамия Юдеи ги превзели с подкуп и нощни кланета. Докато Християните са успели мир трудолюбие братска любов и състрадание и прошка. Може би гражданка Дърева да потърси на тубата клип "Книга на Джошуа" и да попрочете "Свещена Библия" за да види че Кханааните били посечени по заповед на Бог на Юдеите и защо? Защото Кханааните имали в Йерихон и Йерусалим домове за платена любов???? А може и Дърева да прочете стари броеве на Работническо Дело - как цели Палестински семейства да били изгаряни в домовете си от заселници.
  • 172 Иван4о

    11 2 Отговор

    До коментар #65 от "РЕАЛИСТ":

    Аз пък съм роден по-рано и помня с какви лозунги по стените беше украсено градчето ни;
    трайчо костов - враг народен; Да живей ДИКТаТУРАТА на пролетариата; Сталин значи мир; КУЛАК!; . . .
  • 173 ХА-ХА

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Кога е бил умен?":

    04.04.2021 г.
  • 174 Нинова

    7 0 Отговор

    До коментар #148 от "Ами":

    На един комунист не му прилага да говори такива слова, другарю! Покай се и Партията ще те опрости! Мен не ме гледай, аз съм Курнелия и мого да си позволя да говора такива ценизми /и често го правя/, но ти не злепоставяй нашата Партия любима!
  • 175 Някой

    10 0 Отговор

    До коментар #152 от "ТрампЛин":

    Ами червените ни господари и техните деца и внуци се постараха да станем най-бедната държава в света. По време на Жан Виденов заплатата ми стигна до 5-6 долара. Припомням, месечна заплата 5-6 долара!!!!!
    По същия начин - преди 2-та световна война България е с 6-та икономика в Европа, пред Австрия, а днес червените бригадири ни изпратиха надъното.
  • 176 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 177 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 178 Нашенец

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "РЕАЛИСТ":

    Реалисте,реалистее и срещу него да тичаш не можеш да стигнеш Жириновски
  • 179 Другарят Си

    0 0 Отговор

    До коментар #140 от "Захарова":

    разбра колко е глупаво кремълското джудже - за да не "ограбят" западняците Сибир го хариза на Китай. РФ получаваше по $2млрд. на ден от търговията със ЕС и САЩ, сега не знам по колко им дават китайците, но определено по-малко. Китайците не създават работни места. В град Омск са купили химическия завод и са докарали 3000 китайчета да работят там, руснаците се оплакват, че са останали без работа. Китай не иска война, тъкмо си отхапа 1,5млн кв. км от Сибир(площ колкото 14 Българии), ще го дъвче поне няколко столетия - и сега какво, да спасява Путин от лошото НАТО ли?