5 Август, 2024 13:38 3 651 27

НКЖИ – назначи и уволни, защото ръководството…

  • нкжи-
  • оставки-
  • гвоздейков-
  • ръководство

Сега министър Гвоздейков иска оставки

НКЖИ – назначи и уволни, защото ръководството… - 1
Снимка: КНСБ
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор Мария Генова и на председателя на Управителния съвет на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Емилия Никова. Това става ясно от съобщение от транспортното министерство. Генова пое поста през октомври 2023 година, а Никова края на април тази година.

Припомняме, че Емилия Никова стана председател на Управителния съвет на ДП "Национална компания железопътна инфраструктура" (НКЖИ) на 9 май тази година. Тя смени Камен Диков, който се задържа на поста 7 месеца. Министерството на транспорта и съобщенията е принципал на НКЖИ. Заповедта на транспортния министър за рокадата в държавната компания е от 25 април, но вписването е станало в първия работен ден след празниците - 7 май. Това бе поредната смята в директорския борд на НКЖИ, а всички назначения са с уточнението - "до провеждане на конкурс". Мария Генова е генерален директор и участва в директорския борд на НКЖИ от октомври 2023 година.

Защо са важни датите и месеците
В редакцията на ФАКТИ получихме сигнал, в който подробно се описва как дружеството е останало „висящо“ относно протовопожарната охрана.

Сега министър Гвоздейков иска оставки, защото стана пореден пътен инцидент. Става въпрос за участъка Мирково – Долно Камарци, където 5 вагона излязоха от релсите. Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване да установи причините.

"Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България", категоричен е министър Гвоздейков. По думите му ситуацията от Мирково отново доказва, че има проблем с управлението на системите за безопасност на жп превозите.

"Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние", каза още транспортният министър. Това с релсите е едно. Само да припомним, че през юли вагон от композицията София – Варна дерайлира край Своге, а се наложи пътниците да се прекачват.

Какво се е случило през март
ДП НКЖИ е най-голямата държавна компания в България, а железопътната инфраструктура е и от стратегическо значение, пряко свързано с националната сигурност на страната. Много са случаите на аварии и инциденти, които са се случвали през годините, а реално такива никога не трябва да се допускат. Още повече, когато става въпрос за организацията по пожарна безопасност.

Но какво се е случило през месец март тази година. Става въпрос за времето между два договора. И става така, че НКЖИ остава без техническо поддържане и технически контрол на състоянието и изправността на всички пожарогасители и системи в предприятието за почти месец. Защо? Заради изтекъл срок от 02.03.2024г. на договор №(0000)/02.03.2021 г. (б.р.- в редакцията имаме номера на договора) между ДП НКЖИ и дадена фирма. (б.р.-нарочно не споменаваме името на фирмата, защото казусът е бил „висящ“, както ще разберете, само месец, а към днешна дата друга фирма се грижи за пожарната безопасност на НКЖИ).

Фирмата изпълнител през месец февруари тази година - един месец преди изтичането на въпросния договор, не прави проверка в много райони на жп инфраструктурата средствата за пожарна безопасност. А се оказва, че има и такива с изтекла техническа годност. Това става преди изтичането на договора, който е за 36 месеца.

Говорим за изтекло техническо обслужване и поддържане на всички пожарогасителни средства!?

След изтичането на Договор №(0000)/02.03.2021 г. на 02.03.2024 г. има проведена обществена поръчка, която е спечелена от друга фирма. Възлагането става с Договор за изпълнение №(0000)/28.03.2024г. От 2 до 28 март – това е времето, в което е имало противопожарни средства, които не са контролирани и проверени, а може би и с изтекъл срок на годност. Интересно е и друго. Обществената поръчка е проведена на 2 март, а договорът за възлагане е от 28 март? 26 дни какво се случва и кой носи отговорност?

Но това е само малка брънка от веригата на това, което се случва в НКЖИ, предвид факта, че министърът сега иска оставки.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 обективен

    13 1 Отговор
    Гвоздейков заби последният пирон в ковчега на БДЖ , и за това той веднага трябва да си ходи !!!
  • 2 Град Козлодуй

    10 0 Отговор
    БДЖ е Срам Позор
  • 3 НКЖИ АУТ

    17 1 Отговор
    Румен Станков, Мария Генова, Таня Жекова, Венелин Найденов това са хората, който трябва да им се търси отговорност и то наказателна.Измамни схеми се вихрят там, къде е Министъра на транспорта да разпоредби незабавно проверка на всички изброени служители в тази крадлива компания!
  • 4 Ивайло

    13 0 Отговор
    Престъпление на гърба на граждани и служители . Да оставиш технически неизправни пожарогасители е престъпление. Добре, че не се е случило нещо. А защо е нямало такова има служби да разследват причините и да се търси отговорност от виновните. Той Министъра за нищо не им иска оставката на тези безхаберници.
  • 5 Служител

    8 1 Отговор
    Министъра на Транспорта да разпореди спешна проверка на договорите за пожарна безопасност с НКЖИ. Ще се на тъмно, че фирмата за пожарна безопасност, която е била до месец март е получавала пари без да извършва дейността си до края на договора. Кой е отговорен от НКЖИ и кой прикрива тази форма, ще стане ясно и то бързо. Някой е прикрил всички нередности с дейността на фирмата и КОЙ/КОЯ е той трябва да се разбере.
  • 6 Трябват действия

    10 2 Отговор
    Управлението на господин Гвоздейков е равно на хаус. Пълен хаус. Трябват управленски решения в този сектор, а не хленчене и търсене, къде да прехвърли вина!
  • 7 Хортензия

    8 0 Отговор
    Тия прекалиха да рискуват живота и здравето на хората за печалбарство. Всички отговорни лица допуснали да няма пожарна безопасност да си понасят последствията. Оставка.
  • 8 Мария

    10 0 Отговор
    БДЖ не превозва хора, то ги убива...Пътувах на 2 август - в купето горещо, мирише на конюшна, никаква вентилация.БДЖ трябва моментално да се закрие...Ужасяваща картина!
  • 9 Пожарникар

    8 0 Отговор
    Това ако е вярно има хора за затвора. Недопустимо и смущаващо е всичко описано в статията. Добре, че не се е налагало използването на тези средства при ситуации. Да не говорим, че сигурно и 50% от тези средства са за брак. ПеЧЕЛБарска история!
  • 10 Държавен чиновник

    4 1 Отговор
    по-добре съм и от митничарите, тая така наречена държава дава яко пари за нас, любимците на бибитко, неговите избиратели
  • 11 баба Пена

    7 0 Отговор
    И от малките деца, и от старите баби е видно, че БДЖ и НЖИ се управляват лошо, много лошо. Гвоздейков не е никакъв експерт. Дори аз, старата баба, по-добре бих ръководила тези важни обекта от национално значение за страната, важни за националната сигурност. Как може никой политик да не реагира на безобразното управление от транспортния министър и да изрази загрижеността за малките деца и пенсионерите!!!
  • 12 Гост

    4 0 Отговор
    Много са важни датите, защото сега се води яростно защита и запазване най- висш пост за нашия човек, как е назначен след празниците и след подписването на договора, мммм да - изводите остават за нас. Жалка картинка, с кръв и глави се здава такова място , чест, съвест, доблест са само думи - друг е виновен и ще излети, за да остане калпавия.
  • 13 Пенсионер ОСВ

    8 0 Отговор
    Жени и БДЖ....
    По голяма глупост от тази няма...
    Въпреки че и сред мъжете има много некадърници...
  • 14 Нищо не разбрах

    3 2 Отговор
    Нищо не разбрах, първо пишете за инциденти по жп линиите и оставки, а след това правите завой на 360 градуса и скачате на тема пожарна безопасност..., а къде се случил пожара... Доколкото знам не горят сградите на НКЖИ...(трябва да има повече редактори в тази държава)!!!

    Коментиран от #20

  • 15 Жълтинка

    3 0 Отговор
    Изразяване на свободата на словото.
    Жълто, по-жълто, най-жълто, Факти бг
  • 16 Хамстер

    2 0 Отговор
    На дъщеря ми памперсът е в този цвят, след като я нахрани с пюре от тиква
  • 17 Чочо

    1 0 Отговор
    Той иска оставки, но понеже не ги получава, сега ще се пишат всевъзможни противоречиви текстове и заключения, защото искането за оставки е фиаско, за да хвърли прах в очите на хората и вестниците да пишат за него, уж търси заместници със свещ, ама духна вятър и я угаси.
  • 18 Джоката

    5 0 Отговор
    Абе има ли изобщо КОНТРОЛ в това НКЖИ???
    Тия от службите мелба ли хапват или са правят на ударени?
  • 19 НКЖИ

    3 0 Отговор
    Хранилката на другарите ,техните деца и внуци , закърмени с корупция още от годините преди 10.10 . Удобно живуркане с мега заплати и АБСОЛЮТНО БЕЗХАБЕРИЕ ,НАСЛЕДЕНО ОТ РУМНО И. ВКР. ЕКСПЕРТИТЕ ТАМ СА ВРЕДНИ , КОМПЕТЕНЦИЯТА Е НА НИВО БАКАЛИЯ. И ЕДНА ЧУТОВНА И ИНОВАТИВНА ПРАКТИКА , ИКОНОМИСТИ ДА РЪКОВОДЯТ ЕКСПЛОАТАЦИЯ , РЕМОНТ И СТРОИТЕЛСТВО НА ЖЕЛЕЗЕН ПЪТ . ТОВА И В БУРУНДИ ГО НЯМА !!!!
  • 20 Пожарникар

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Нищо не разбрах":

    Доста глупаво разбиране и тълкуване от ваша страна!
    Жп гари, административни сгради, жп машини, складове, площадки, жп работилници и още куп други обекти в които работят служители, както и че е пълно с хора около тях !!! Тях кучетата ли са ги яли? Да не дава Господ да има пожари и да няма изправни технически средства и да пострадат хора,,, Ами тогава"" Сградите не горяли, ужас от мисли на прости хора.
  • 21 Удавник

    2 0 Отговор
    ВКР "експерти" и щатни сътрудници на ДАНС и експерти от всякакъв характер за всякакви кризи, бля бля и нищо не разбрах, защото ми писна да чета измислици, премислици на всякакви жълтуркувци. Абе нищо не става от вас.смешковци. Накрая ще ме докарате до самоудавяне
  • 22 Оставка

    3 0 Отговор
    Оставка за Гвоздея и без автомобили ще ни остави. Ако иска да метне някой лев и към нас да си купим и ние модерни возила
  • 23 Щастие

    1 0 Отговор
    Щастието е нещо относително За някои е рядко щастие, а за други просто щастие рано сутринта
  • 24 Шмръкльо

    1 0 Отговор
    Шмъркам си на воля, духам се в копринена кърпичка, бърша си г..а с жълтини като тази
  • 25 Оптимист

    4 1 Отговор
    Хе хе каква страшна новина, тя държавата се тресе, няма правителство, няма политика, няма съдебна система, абе нямаме и омбусман, а вие ни занимавате с простотии на сбъркани люде и болни мозъци, страдащи от параноидна шизофрения
  • 26 Анонимен: НКЖИ имат Х на брой ЖП везни❗

    5 0 Отговор
    Попитайте ги , защо нямат действащ договор за поддръжка. Попитайте ги защо половината не изпращат данни в реално време към министерството. Попитайте ги защо единият им еталонен влак е счупен и няма кой да го поправи.
    Я попитайте министъра на транспорта, правят ли си метрология на везна когато и сменят датчик. "Така е по закон".
    Само със смяна на шефовете няма да се решат проблемите. Краде се, очевидно много.
  • 27 Драги ми Смехурко

    4 0 Отговор
    Гвоздейков няма представа от железница-факт, но имаше възможност да назначи Компетентни професионалисти за земестник ресорен, за еправители на НКЖИ и БДЖ. Той сложи там разни смешници и сега вие по всички медии, колко е изостанал ЖП транспорта. Ами сделката за старите вагони и на министерството и негова/защо мислите беше тоя напор да е отново министър -не си беше взел комисионната???????