4 Февруари, 2025
Трябва ли и в България да има бойкот на магазините, подобно на Хърватия?

Да
90% (6411)
90% (6411)
Не
8% (537)
8% (537)
Нямам мнение
3% (184)
3% (184)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Не а
Коментиран от #3, #15, #49, #73, #103
00:14 04.02.2025
2 Нури
Коментиран от #8
01:00 04.02.2025
3 Нури
До коментар #1 от "Не а":
точноКоментиран от #9
01:00 04.02.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Не на магазините,
.
02:31 04.02.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ТА БЪЛГАРИТЕ
04:14 04.02.2025
11 Санде Версачето
06:36 04.02.2025
12 1234
Коментиран от #53, #86
06:36 04.02.2025
13 Дедо ви
Коментиран от #17, #19, #70, #71
06:51 04.02.2025
14 име
Коментиран от #33, #56, #64
06:52 04.02.2025
15 Цените,
До коментар #1 от "Не а":
Се определят от държавата. Надценка си слагат търговците и не мога, дори да се опита, да Спекулират, защото, няма да имат продажби!Коментиран от #58
06:56 04.02.2025
16 Механик
И виждам следната картинка. 2-3 дни преди събитието, бабушкери, лелки и чичаци, тинейджъри и какви ли не, като едни хлебарки са напъплали по магазините. Товарят и товарят количките. 10-20 хляба, огормни пакети тоалетна хартия, замразени пилета.... Пред касите се вият километрични опашки....
И си викам "Пак нищо няма да усетят търговците. Даже им направихме оборот за 2 седмици напред. Спокойно могат да затворят магазина за седмица и да реализират икономия от заплати, ток, вода и пр."
Коментиран от #106
07:18 04.02.2025
17 Пет пъти,
До коментар #13 от "Дедо ви":
По скъп ток купуваме, казваш?! Абсурд! Как го измисли, или, някой ти го каза?! Заради такива, като теб, младите, грамотните, не ни уважават! И спри с бананите, моля!Коментиран от #26
07:20 04.02.2025
18 Бойкот
07:20 04.02.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Най простото решение
Коментиран от #74
07:50 04.02.2025
21 Мачкат ни
А доходите на пенсионери и бедни са все по малко !
07:51 04.02.2025
22 Това е Мафия
На политиците не им пука !!!!
07:51 04.02.2025
23 Как може така
07:53 04.02.2025
24 Така е
Коментиран от #39
07:55 04.02.2025
25 ТТТ
Коментиран от #69
08:02 04.02.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 ТТТ
До коментар #26 от "Българин":
Тока може да е бил стотинки, но пък например цветен телевизор Велико Търново 85 беше 1150,00 лв. при заплата от 210,00 лв., автоматична пералня перла 04 около 600,00 лв. и т.н.Коментиран от #28, #31, #61
08:07 04.02.2025
28 Българин
До коментар #27 от "ТТТ":
Така е беше 1150 лева и нямаше банани .Колко пъти си купуваш телевизор?Коментиран от #29, #67
08:09 04.02.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 тъплейтенант съм ама
08:21 04.02.2025
31 Бабугер
До коментар #27 от "ТТТ":
И ладата 3250 лева, апартамента двустаен 12 000 лева!Коментиран от #34, #72
08:22 04.02.2025
32 дреме ми на к...а
08:23 04.02.2025
33 Матилда
До коментар #14 от "име":
Диетата е полезна. Сваля килограмите, холестерока, пикочната киселина и пази от сърдечно-съдови забокявания. Пестите от лекарства и ви остават парички за Париж и Малдивите.08:28 04.02.2025
34 ТТТ
До коментар #31 от "Бабугер":
Москвич 1987 г. с дефорсиран двигател 6400,00 лв. за ладата не зная за коя година пишете.08:32 04.02.2025
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Трябва да има бойкот не само на
08:52 04.02.2025
37 Някой
Според мен за да има ефект от подобен бойкот, то той трябва да е по-насочен и продължителен. Примерно да е насочен не към всички магазини, а само към даден сегмент. Нали разбирате, че днес хората не може да спрат да купуват храна. В миналото е можело, защото са си произвеждали само повечето храни. Примерно да се направи бойкот за една седмица бойкот на големите 4-5 вериги хипермаркети. И през това време хората да купуват само от по-малките магазини. Тогава би имало ефект. Защото оборотие н големите хипермаркети наистина ще намалеят занчително.
08:55 04.02.2025
38 ХхА
Коментиран от #43
09:00 04.02.2025
39 Някой
До коментар #24 от "Така е":
"Българина живее все по зле под ,мъдрото" ръководство на ченгеджийско политическата Мафия !!!"След като българина живее все по зле, защо българина продължава да гласува за ченгеджийско политическата Мафия?
Според мен една част около 60% живее зле, една част е по средата живее нито зле, ното добре, но трета част около 30% от българите си живее даже много добре при ченгеджийско политическата Мафия. И за това часта от 30% продължава да гласува за Мафията. Мафията дава хем необлагаема висока държавна пенсия, хем висока държавана заплата освободена от осигъровки, хем 20 заплати при пенсиониране, хем служебен държавен автомобил с държавен шофьор ...
09:05 04.02.2025
40 Факт
09:41 04.02.2025
41 Искам
09:43 04.02.2025
42 Шумен
Коментиран от #50, #51, #54
09:53 04.02.2025
43 Някой
До коментар #38 от "ХхА":
Аз пък съм за: "ДА" на еврото.Замислете се, в България никога не сме ползвали евро, ползваме лев, пък цените спрямо 2019 г. са скочили 2 пъти, а спрямо 2000 г. цените са скочили 4-5 пъти. Значи причината за досегашната бг инфлацията и растящите цени, не е в еврото. Причината за инфлацията(растящите цени) е другаде, причините са:
първата причина, при константни заплати се произвежда по-малко/недостиг на стоки/,
втората причина, при константно производство, на някои привилигировани се дават по-високи заплати/излишък на пари/. Излишъка на пари може да дойде или чрез печатане на още пари или чрез отпускане на повече кредити/заеми/.
Има природен закон: „СУМАТА ОТ ВСИЧКИ ЦЕНИ, Е РАВНА НА СУМАТА ОТ ВСИЧКИ ЗАПЛАТИ И ПЕНСИИ“. И от този закон следва, че за да се вдигнат заплати и пенсии, трябва да се вдигнат цените. Или пък означава, че за да се повишат едни заплати и едни пенсии на бедняците, трявба да се намалят други заплати и други пенсии на богаташите.
Коментиран от #45
09:55 04.02.2025
44 Не ти оставят Избор !
Аз Винаги го Правя !
Проблема е с Алтернативите .
Коментиран от #57
10:01 04.02.2025
45 Не мисля че това зависи от Валутата !
До коментар #43 от "Някой":
Не мисля че това зависи от Валутата !А от Алчноста !
И позицията на по-силния !
Ти умирай като нямаш избор !
10:03 04.02.2025
46 дядо поп
10:06 04.02.2025
47 Ти си
Как ще бойкотирам магазин в който цените са нормални и качеството е на ниво ?
Питайте кои магазини и кои стоки бихме бойкотират.....
10:08 04.02.2025
48 дядо поп
10:12 04.02.2025
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Българин
10:24 04.02.2025
53 Про стачка
До коментар #12 от "1234":
Тъпо предложение защото в изборния кодекс няма долна граница за изборна активност при която да обявят изборите за нелигитимни !Мисли сам по-нататък зарезултатите и последствията от предложението ти !
10:25 04.02.2025
54 Някой
До коментар #42 от "Шумен":
Изтриха ми 2 пъти коментара.Написах с пример, коя е една от основните причини за това цените у нас да са по-високи отколкот в Европа и ми изтриха коментара. Причината е осигурително-данъчната политика на бг държавта, причината са мнозинството от 240 депутата. По-скоро смятам, че са виновни всички депуатати, няма невинен сред тях.
10:26 04.02.2025
55 КПСС БКП
Коментиран от #59
10:27 04.02.2025
56 Злогош
До коментар #14 от "име":
Язе на село немам проблем , скоро всичко за ядене сами си произвеждаме . Е банани и портокали немаме ама имаме буркани у мазето . Не ядем леб и лютеница с картофено брашно и кисело млеко с желатин. , нишесте и палмово масло .10:33 04.02.2025
57 Някой
До коментар #44 от "Не ти оставят Избор !":
"Проблема е с Алтернативите."Алтернатива няма, системата е една. Или по-точно системите са няколко, но са затворени за 97% от хората.
Едната Система Западната = САЩ + ЕС +Великобритания + Япония + Австралия + арабите
Втората Москвоската система
Третата Китайската система
Четвърта Африканската система
Пета Латиноамериканската система
Шесто Азиатската система
10:34 04.02.2025
58 Дърт Вейдър
До коментар #15 от "Цените,":
Това с държавата и цените е при плановата икономика , при пазарната икономика пазара определя цените !Коментиран от #60
10:36 04.02.2025
59 Някой
До коментар #55 от "КПСС БКП":
"В българия цените на хранителните ктоки са най - високи, а качеството е най-ниско !"Виновниците за цените, а и за всичко останало са други, виновниците са 240 бг депутати и задкулисните им господари. Кольо Пъръмов, каза, че петима задкулисно са тези, които кават, кой да е депутата, кой министър, кой прокурор, кой президент ...
10:37 04.02.2025
60 Някой
До коментар #58 от "Дърт Вейдър":
"пазара определя цените"Пазар има, когато има хиляди продавачи и хиляди купувачи, когато продавачите са двама-трима или петима-шестима се нарича картел. Кои ще са продавчите решава държавата, който плати два рушвета, диния на вожда на управляващата партия и втория рупвет на вожда на опозичията, той во веки веков е един от няколкото продавачи на картела. Ако не плащат и на вожда на "опозицията", когато опозиция и управляващи си разменят местата, този който не е плащал на "опозицията" "ИЗГАРЯ".
10:42 04.02.2025
61 Дърт Вейдър
До коментар #27 от "ТТТ":
Хайде не ми говори за цени и заплати ! Хората със 150- 200 лева заплати къщи си построиха , апартаменти си купиха и ги обзаведена със спестени пари без кредити !11:15 04.02.2025
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 момчил
11:33 04.02.2025
64 Студопор
До коментар #14 от "име":
Говори за себе си. Аз и сега си квася мляко, а жена ми готви, вместо да ядем полу-готови храни.11:38 04.02.2025
65 ...
Ама другите трябва да го направят, те не. Те са само за гласуване да е ДА
11:50 04.02.2025
66 АМАH OT ИДИOTИ
11:52 04.02.2025
67 ...
До коментар #28 от "Българин":
е как заплатата ти ще е по-малка от телевизор бе? Каква тая икономика?Коментиран от #99
11:53 04.02.2025
68 Сдружението
11:56 04.02.2025
69 Цитат
До коментар #25 от "ТТТ":
Обичате поговорки - спомнете си онази за играещата мечка в комшиите. бедните стават все повече и няма умен богаташ който да не знае ,че средната класа я няма за да понесе пореден грабеж. От бедния няма какво повече да се вземе . А хубаво ли е да се живее всред гладни и бедни ? Да трепериш над париците си и да няма кой да работи защото знае ,че и да работи пак е под нулата .12:02 04.02.2025
70 Ами
До коментар #13 от "Дедо ви":
Купи си банани и яж. Цял ден за банани ревеш!12:04 04.02.2025
71 така де
До коментар #13 от "Дедо ви":
През социализЪма всичко в България работеше на загуба. Живеехме от заеми от западните банки. А когато и те спряха да дават заеми на България, социализЪмът рухна. И това го каза не някой друг, а Петър Младенов на 10 ноември 1989 г., когато изхвърлиха Тодор Живков от властта и след това го разкарваха като някой углавен престъпник по милиционерските участъци.12:07 04.02.2025
72 По точно
До коментар #31 от "Бабугер":
Явно си бил партиен секретар, щом си пазарил по тези цени. Бил си от т.н. правоимащи, комунисти, които си купуваха коли без ред, от специални магазини стоки на безценица.12:10 04.02.2025
73 Магазинер
До коментар #1 от "Не а":
Имам магазин за хр. стоки. няма такива надценки по 100%. Проблема е инфлацията и скъпата енергия.12:10 04.02.2025
74 нннн
До коментар #20 от "Най простото решение":
Наистина верига държавни магазини с нормална надценка ще реши проблема. Особено, ако зареждат директно от производителите. Допълнителен бонус е, че печалбата ще остава в България.Коментиран от #75
12:16 04.02.2025
75 Тошо
До коментар #74 от "нннн":
Да бе, вие не сте били в държави с държавни и частни магазини, затова така си мислите. Грешите. В държавния магазин всичко ще е по-евтино, да, това ще е така. Но ще го докарват рядко и по малко, а когато стане, ще има опашки от по 200-300-500 души, ще свършва бързо и няма да има за всички.Нещо да правите разлика с опашките през 90-те години от 4.30-5.00 ч. пред супермаркетите за два хляба, едно прясно и две кисели.
Коментиран от #80, #82
12:39 04.02.2025
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Павел пенев
Коментиран от #79, #81
12:48 04.02.2025
78 Таралейкум
12:53 04.02.2025
79 Хайрсъзина
До коментар #77 от "Павел пенев":
Съгласен съм с теб,но откъде да се вземе българска стока като не се произвежда.12:56 04.02.2025
80 Тоше
До коментар #75 от "Тошо":
Ако доставчика си ти ясно че така ще работят държавните магазини....но се съмнявам че ти и при частник работиш по друг начин. Само не разбрах защо зареждането на държавните магазини ще е нередовно когато на борсите има всичко?!Коментиран от #101
13:19 04.02.2025
81 Дид
До коментар #77 от "Павел пенев":
И като ги изгониш какво? Мислиш че цените в малките магазини ще са по ниски ли? Ако имахме български производство може би, но при 90 % внос няма как, а напротив. Цените им ще скочат още нагоре.13:29 04.02.2025
82 нннн
До коментар #75 от "Тошо":
В Белгия има верига такива магазини. Бяха си доста добре заредени.13:31 04.02.2025
83 ЕДГАР КЕЙСИ
13:48 04.02.2025
84 7777
13:51 04.02.2025
85 ТНТ
14:05 04.02.2025
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Брависимо
14:41 04.02.2025
88 Евроатлантик
15:40 04.02.2025
89 Абе хора
15:45 04.02.2025
90 нова политическа схема
16:51 04.02.2025
91 Ван дер Любе
Коментиран от #92
17:40 04.02.2025
92 Пак
До коментар #91 от "Ван дер Любе":
са пълни до дупкаКоментиран от #93
17:55 04.02.2025
93 Ван дер Любе
До коментар #92 от "Пак":
Още един довод да им се вдигне ДДС-то. Не виждам какво ще помогне ниското ДДС, да се решат тези проблеми. Те могат да се решат само чрез конкуренция.18:03 04.02.2025
94 604
19:30 04.02.2025
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Бах
На времето наш министър председател,каза за Бога братя не купувайте , тогава никой не го разбра а той имаше това впредвид.
20:39 04.02.2025
97 Про стачка
Това е все едно да бойкотират ВиК а да нямаш кладенец в двора !
Коментиран от #110
20:42 04.02.2025
98 ЦИРК
Магазините от хранителните вериги работят с 40% печалба, това е безумно ! Но за да има ефект бойкотът трябва да бъде целенасочен към определена верига - примерно всички за две седмици спират да пазаруват в К....... , когато им спадне оборота на веригата и намалят целите, се бойкотира следващата верига. И така докато процента печалба на тези кожодери не влезе в нормални рамки. Това да се бойкотират всички няма да има абсолютно никакъв ефект.
20:42 04.02.2025
99 Българин
До коментар #67 от "...":
Как да обясня на деца родени през "демокрацията" какви бяха цените преди тяхното време и защо?20:45 04.02.2025
100 Спекулант
21:07 04.02.2025
101 Лазо
До коментар #80 от "Тоше":
Гледам, че има 90% подкрепа за бойкота, но около 20-30% от мненията са, че няма смисъл, няма да успее и нямало да причини никакви загуби, защото трябвало да се яде всеки ден. Т.е. тотално не се разбира смисълът. Той не е да се причинят загуби на търговците. Те няма да са на загуба. Щом една стока може да е 2 лв. цена, а на промоция на всеки 2-3 седмици да е по 1 лв., значи от тая цена 1 лв. пак не са на загуба. Целта на бойкота е да се изпрати ясно послание, че е достигнат и преминат прага на търпимост. Един ден спокойно може да не се пазарува, от глад никой няма да умре. И между другата цените на повечето стоки в Хърватия са по-ниски от в България, а заплатите по-високи. А отделно заслужава да се анализира цената например на млечните продукти, която се дължи на олигопол и картел - споразувение между олигарсите. Тия заслужават постоянен бойкот. За 20 г. прясното мляко от под 1 лв на литър стана 3.50 лв. и до 4 достига, а киселото - от .50 лв до близо 2 лв.Коментиран от #104, #111
21:21 04.02.2025
102 Пешо от панелката
21:23 04.02.2025
103 Карл Маркс.
До коментар #1 от "Не а":
Смешник си. Тва не е социализъм, а пазарна икономика-капитализъм.21:42 04.02.2025
104 ДжРобБидон
До коментар #101 от "Лазо":
да, тук се събраха само комунисти!!!21:44 04.02.2025
105 тия типове
22:40 04.02.2025
106 Без фира
До коментар #16 от "Механик":
Абсолютно си прав братко! Ние отдавна купуваме само неща, които стават и са годни за консумация и употреба, и само толкова, колкото са ни необходими - без фира, нищо не липсва, но и нищо от купеното не се изхвърля. Не сме богати, но не живеем в лишения защото не разхищаваме. Ако има бойкот, няма да пазаруваме предварително, ще подкрепим бойкота и няма да се юрнем и следварително!И все пак, ако всеки си направи сметката и преди да се лишава, първо спре да разхищава, положението ще бъде малко по-добро.
Коментиран от #108
23:38 04.02.2025
107 Серсемин
00:03 05.02.2025
108 От чужбина
До коментар #106 от "Без фира":
Колегата по-горе е прав. Но истинския бойкот е от една страна ако хората започнат да се ориентират повече към селските или фермерски пазари, ако изобщо има такива. Не забелязахте ли, че държавата прави всичко възможно за да ограничи достъпа до пазара на обикновени дребни производители? Едва ли не бабата дето е направила някакви буркани туршия или сладко трябва да се регистрира и да има касов апарат. Точно домашното производство на храни, каквито и колкото може, това удря директно по търговците. Ако сте попрочели някои книги от типа "Световна конспирация" - хората /или народите/ трябва да нямат възможност да си произвеждат сами храна. Това е нещото което дава или отнема независимост. Ако всеки си произвеждаше значителна част от храните в собствена малка ферма, и хората си търгуват по между си, то тогава половината магазини ще затворят.00:21 05.02.2025
109 От чужбина
00:34 05.02.2025
110 От чужбина
До коментар #97 от "Про стачка":
Точно така! Кажи им го по най-простия начин.Ще бойкотират, ама преди това, а и след това пак ще идат в магазина. Демек ще им клекнат. Когато почнат да си произвеждат сами кой каквото може и колкото може, тогава наистина няма да им се налага да купуват всичко от магазина.
00:37 05.02.2025
111 От чужбина
До коментар #101 от "Лазо":
Във Великобритания млякото е значително по-евтино. Ако купуваш голяма стандартна туба от 3.408 Литра, цената на всякъде е 2.15 Паунда. Пресметнато е около 1.48 лева/литър. Има и други по-малки туби и тубички. Има и различни маарки, но те са по-скъпи. По малките магазини, предимно турски, има българско кисело мляко. Аз лично купувам "Боженци" по 1.19 Паунда за кофичка и го ползвам за подкваса. Сам си правя кисело мляко защото ми излиза няколко пъти по-евтино. Специално в България, във всеки град и квартал идва по някой фермер който продава мляко и цената е значително по-ниска отколкото в магазините. Ами да почнат да си купуват директно от фермерите. Всеки който поне малко не го мързи би могъл да си направи и кисело мляко, ама май повечето си ги мързи.00:51 05.02.2025
112 тъпчо
09:05 06.02.2025
113 Явор
23:39 08.02.2025