2 Септември, 2019 11:25 1 943 6

Ферари с първи успех за сезона във Формула 1

  • формула 1-
  • ферари-
  • първи успех за сезона

Шарл Льоклер спечели първата победа в кариерата си на пилот във Формула 1

Ферари с първи успех за сезона във Формула 1 - 1
Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

Вчера Шарл Льоклер спечели първата победа в кариерата си на пилот във Формула 1 и донесе първия успех за сезона на Ферари. Младият пилот от Монако издържа натиска на Люис Хамилтън в последните обиколки и стигна до успеха, който посвети на своя приятел Антоан Юбер. Героят на холандската публика Макс Верстапен се удари с Кими Райконен на първия завой и отпадна още в самото начало, предава clubs1.bg.

Трети завърши Валтери Ботас, а зад него финишира Себастиан Фетел, който износи най-бързо своите стартови гуми софт, смени пръв с медиум, които също се предадоха и направи втори стоп за меки. Феноменален дебют за тима на Ред Бул направи Алекс Албон който завърши пети. Зад него се наредиха Серхио Перес, Данил Квят, Нико Хюлкенберг, Пиер Гасли и Ланс Строл. Петата позиция до самия край държеше в ръцете си Ландо Норис от тима на Макларън, но повреда го спря в началото на последната обиколка и остана 11-ти.

Стартовият ред бе силно променен след множество наказания за сменени компоненти в задвижващите системи. Зад пилотите на Ферари и Мерцедес потеглиха Макс Верстапен и Кими Райконен, Серхио Перес и Кевин Магнусен. Роберт Кубица стартира от пита, защото след повредата в мотора вчера в тима решиха да сменят още предното крило и други елементи.

След минутата мълчание в памет на загиналия вчера Антоан Юбер започна процедурата по стартиране с 40% вероятност за дъжд. На старта само последните няколко пилоти избраха да стартират с медиум и обърната стратегия. Най-предно класиран от тях бе 13-ият Джордж Ръсел, следван от 17-ия Алекс Албон, който дебютира като пилот на Ред Бул.

На старта Хамилтън изпревари Фетел, който обаче си върна второто място зад лидера Льоклер на Ле Комб.

Зад тях Макс Верстапен тръгна лошо и пред него Кими Райконен затвори Сурс. Удариха се и с повреди Макс стигна до Червената вода, на която излетя в предпазната стена от гуми и за него състезанието приключи за разочарование на публиката.

На пистата се появи кола за сигурност, а зад нея се наредиха Льоклер, Фетел, Хамилтън, Ботас и промъкналия се напред след мелето на първия завой Ландо Норис. Следваха пилотите на Хаас Грожан и Магнусен пред Перес и Гасли. Кими спря за да смени носа на болида, а Сайнц го последва, но колата угасна. Някак потегли, но след това спря край пистата в зоната за сигурност на последния завой навръх рождения си ден.

Състезанието бе рестартирано след 4-ия от 44 тура

Льоклер веднага направи най-бърза обиколка и дръпна с 1,8 сек за 2 обиколки. Люис пък опита отново да притисне Фетел, за когото каза, че не е така бърз. Малко по-назад Перес притискаше Магнусен. В 10-ата обиколка мексиканецът успя да го изпревари в края на правата Кемъл преди Ле Комб. Малко след това същото направи и Ланс Строл с втората кола на Рейсинг Пойнт. Антонио Джовинаци и Алекс Албон, който бе с медиум, на свой ред го изпревариха.

Хамилтън бе на по-малко от секунда зад Фетел, но Ферари имаха своето предимство на правите

Льоклер пък пресече шикана, но само увреди състоянието на гумите си без да загуби много, а комисарите не намериха причина за наказание.

В 14-ата обиколка Гасли бе първият пилот, който спря за смяна гумите софт. Фетел пръв от лидерите спря и смени за 2,5 сек като сложи медиум. Същото сториха и пилотите на Рейсинг Пойнт. С новите гуми те бързо си пробиваха отново път напред, като Перес изпревари заедно с Гасли Кими от двете му страни на Кемъл. Последва поредната битка с контакт между Гасли и Магнусен.

След спирането на Фетел Хамилтън имаше най-после чиста писта пред себе си, за да ликвидира разликата от 1,3 сек, която го делеше от Себ преди смените

Но с медиум германецът бързо постигна отлична скорост и реално избяга напред. Темпото му позволи да скъси дори дистанцията до Льоклер, който оставаше на пистата и след 20-ия тур дистанцията бе под 16 сек. Между тях бяха Хамилтън и Ботас. В 19-ата обиколка публиката стана на крака и ръкопляска в чест на Юбер, чийто състезателен номер бе 19.

В 21-ата обиколка в бокса спря и Льоклер и излезе зад Фетел, а напред останаха пилотите на Мерцедес

Но и те трябваше да направят своите спирания и Хамилтън загуби над 1 сек, но остана пред Ботас.

В средата на състезанието Фетел бе лидер, но от 4 преднината му пред Льоклер стана 2,1 сек. На 6,4 сек бе Хамилтън пред Ботас, Норис и Джовинаци.

Льоклер получи съобщение, че ще се върне след стопа зад Фетел, но „всичко ще е наред до края на състезанието.

Още в 27-ата обиколка Себастиан получи обаждане да пусне Шарл напред и го направи преди Червената вода. След това каза по радиото, че използваните в 6 обиколки повече гуми медиум няма да издържат до края и Хамилтън ще се разходи покрай него. Решението бе Фетел да остана на пистата пред по-бързия Хамилтън, а Льоклер бе напред като много внимаваше за своите гуми. Ботас също получи обаждане да пази гумите.

В 31-ата обиколка Хамилтън изпревари Фетел в Ле Комб, но при дистаниця от 6,3 сек зад Льоклер

Оставаха 12 тура. В 34-ата обиколка Себастиан спря за втори път и сложи отново софт за последните 10 тура. Върна се четвърти, а в средата красив двубой водеха Албон и Даниел Рикиардо, който също имаше проблеми на старта. Алекс изпревари по-опитния си съперник и получи аплодисментите в бокса на Ред Бул. След това задмина и Квят, заемайки седмата позиция, а стартира 17-ти!

В последните 5 обиколки Люис Хамилтън натисна, за да стопи преднината на Льоклер от около 5 сек. Петкратният шампион бе супер бърз във втория сектор и почти навакса, но двамата влязоха в последния тур с 1,5 сек разлика и Льоклер удържа победата! В последната обиколка от пистата излетя Джовинаци, а отличният Норис имаше проблеми и остана блокиран на стартовата права и потъна в класирането до 11-то място.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лора

    2 5 Отговор
    Съжалявам за Люис Хамилтън...!

    Коментиран от #3

  • 2 Да добавя...!

    3 2 Отговор
    Все пак чудесно, Ферари срещу Мерцедес...!Едно малко удоволствие за мен, все едно че бях там...!
  • 3 Не е необходимо

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "Лора":

    Няма за какво да съжаляваш Лорче, след края на сезона Люис е Шест-кратен шампион,а Мерцедес са със Шест поредни титли при конструкторите

    Коментиран от #4

  • 4 Обичам го това момче.. Хамилтън..!

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Не е необходимо":

    И двете коли са ми слабост, така че все едно...!
  • 5 kkk

    2 6 Отговор
    Ей това беше голяма гавра с 4-кратен шампион- заповядаха му като на жалък новобранец да пусне по-бързия пилот в отбора и да задържа Хамилтън. Време му е на Фетелчо да се пенсионира докато все още някой помни последната му победа- вече все по-често ще чува в слушалките "освободи пътя бе, охлюв некадърен"...

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "kkk":

    Колкото и да е жалко имаш известно право. Уважават го, но последните състезания се превръща в мрънкало със средни резултати отколкото борбен и отличен пилот даващ максимума от себе си. В повечето случаи все нещо му пречи, някой не е бил честен с него и резултатите на младока са много по-добри от неговите. Когато един неопитен пилот може да те бие със същата кола, значи проблемът не е в колата, щом си износил по-бързо гумите си, значи не си работил оптимално с тях, както е работил младока например, което е в разрез с опита ти. Та според мен Фетел е добре да изкара сезона и да се прехвърли във второкласен отбор както направи Райконен, така ще взима добри пари, ще се състезава, но ще има извинение за представянето си, а когато постигне успех ще получава повече признание и похвала. Това е съдбата на Алонсо, Рикардо, Райконен, следва немеца.