26 Април, 2020 18:35 3 033 23

Босът на Макларън: Можем и без Ферари във Формула 1

  • зак браун-
  • макларън-
  • ferrari-
  • red bull

''Да, смятам, че спорът би оцелял без тях, но наистина предпочитам да останат. Ще е по-добре с тях, отколкото без тях'', заяви Зак Браун

Босът на Макларън: Можем и без Ферари във Формула 1 - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Грег Мафей, президент и главен изпълнителен директор на концерна Либърти Медия, заяви, че компанията е започнала да плаща авансово на някои отбори от Формула 1 пари от приходите на спорта за 2019 г., предава Clubs1.bg.

„Вече преведохме дължими плащания към определени екипи. Със сигурност не сме отворили някаква безкрайна чекова книжка. Но искаме да сме сигурни, че отборите са достатъчно платежоспособни, за да функционират, защото те са част от онова, което трябва да бъдат успешни състезания и бизнес през 2020, 2021 и след това”, обясни Мафей.

Точни суми и имена на екипите не се съобщават, но повече от половината от участниците в Гран при намалиха заплатите на служителите и пилотите си.

Някои се възползваха и от държавната подкрепа за бизнеса във Великобритания.

Интересно е, че се говори за прехвърляне на огромни средства между самите компании в структурите на Либърти, за да може да се изплатят пари към екипите, както и да се покрие дължимата част от заема за закупуването на Формула 1 преди няколко години от CVC Кепитъл Партнърс. Вероятно се планира част от сумата ($1,4 млрд.) да се използва и за организирането на състезания. ФИА и Либърти се трудят по съставянето на календар за втората половина на 2020 г. Промоутъри по отделни трасета са готови да приемат F1 стартове без публика, но за това им е необходима помощ. Причината е, че те реално получават като приход единствено парите от билети. Това означава, че Либърти трябва да помогне при финансирането на организацията.

За американската компания провеждането на състезания и приходите от телевизионни права са жизнено важни.

Мафей обаче бе категоричен, че се готвят и за пълен провал на сезона:

„Работим по различни сценарии за F1 – състезания без зрители, календар, който ще включва между 15 и 18 надпревари, но също така и възможността тази година да няма Гран при”, категоричен бе Мафей. „Изправени сме пред няколко предизвикателства да започнем сезон във Формула 1. Чейс (Кери, главният изпълнителен директор на F1 – б.а.) и неговият екип представиха различни сценарии. В момента нямаме гаранции за нищо. Само когато имаме зелена светлина от властите можем да започнем сезона.”

Междувременно шефът на Макларън Зак Браун направи поредното остро изказване срещу упорството на Ферари да се съгласи с намаляването на бюджетите, което според него може да бъде жизнено важно дори за тим като неговия „Не ми се иска да си тръгват от спорта. Би било ужасно който и да е да отпадне. Със сигурност не бихме искали да се случи нещо подобно. Но въпреки това смятам, че спортът ще оцелее и с 18 автомобила на решетката”, заяви американецът. „Мисля, че има и други производители на задвижващи системи, които биха могли да покрият двата екипа, получаващи в момента агрегати от тях. Така че да, мисля, че бихме могли да се справим и без Ферари.

„От друга страна обаче, мисля, че ако се спрем на прекомерно висока стойност на бюджетните тавани, това в крайна сметка ще извади от спорта много други, които сега бъркат в джобовете си, за да инвестират във Формула 1. Не мисля, че тя ще е оцелее с 14 автомобила. Мисля, че 16 ще са на ръба, с 18 може да стане. Да, смятам, че спорът би оцелял без тях, но наистина предпочитам да останат. Ще е по-добре с тях, отколкото без тях.”

Американецът поясни още, че всъщност акционерите в Макларън са „изключително разочаровани от сегашното състояние на Формула 1”. Те смятат, че Гран при просто трябва да стане по-рентабилна.

„Те са готови да инвестират в спорта, защото това има чудесен ефект върху нашата компания като производител на автомобили”, откровен е Браун. „Но бях помолен да им представя глобална платформа за автомобилен спорт, в който Формула 1 е върхът на айсберга. Точно паради тази причина ние настояваме толкова силно (за по-малки разходи). Не искам да се върна и да говоря какви са алтернативите, ако можем в дългосрочен план да бъдем конкурентоспособни, а не да участваме в спорт, в който просто губим значителна сума пари и това не си струва инвестицията.”


Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бадева

    5 4 Отговор
    закривай, и без това само се карат за пари
  • 2 Фен

    22 4 Отговор
    Ха ха, вие можете, ма то вече няма да е Формула 1. И без това стана скучна, ако е без Ферари, хептен ще изчезне....

    Коментиран от #19

  • 3 РЕАЛИСТ

    11 8 Отговор
    Има само една пречка във Формулата и тя се нарича Луис Хамилтън. Само затова, че е черен и искаха да привлекат черния континент му се даваше най бързата кола. Съмнително беше, как след като напусна Макларън, се оказа че колите и са пълен боклук и още не могат да си стъпят на краката. Отиде в Мерцедес и тя стана най бързата кола.6342

    Коментиран от #7

  • 4 колю

    11 5 Отговор
    По скоро,без макларън ще е по-интересно,тъпо шовинистическо англе,направете си формула елизабет и си карайте там.утре ще кажат,че и без мерц могат и т.н.
  • 5 Агронома

    2 0 Отговор
    Gp2 engine...
  • 6 гост

    13 2 Отговор
    Ферари са инати, но половината публика идва заради тях, битките са измежду три отбора: мерцедес, ферари, ред бул, другите са пълнеж и получават парче от тората когато лидерите се издънят. Напълно съм съгласен да намалят бюджетите, да направят техниката по-проста и с по-малко електроника. Най-добрите формули са отнези с по 10-12цилиндъра и чиста мощ от горивото, рев до 18х.оборота и пълни трибуни дошли да се разтрисат от звуковата вълна при всяко преминаване на болид. Сега дори Формула Е е по-интересна отколкото Формула 1.
  • 7 Кое не е ясно

    6 5 Отговор

    До коментар #3 от "РЕАЛИСТ":

    ТАЛАНТ се нарича

    Коментиран от #10

  • 8 РЕАЛИСТ

    10 5 Отговор
    Ама ти наистина ли? Луис бе най слабия тъпанар във Формулата. Върни се назад и виж , какви безумни глупости му търпяха и после той плачеше, че бил черен и затова искат да го накажат. Заради това. некадърно лайно, публиката напусна, но ония които управляват света, това искат. Да ни покажат, че черните са по кадърни от нас.
  • 9 Сатана

    6 1 Отговор
    А, беше време когато Уйлямс и Макларън бяха фаворити!

    Коментиран от #23

  • 10 РЕАЛИСТ

    8 6 Отговор

    До коментар #7 от "Кое не е ясно":

    Помниш ли как Луис стана за пръв път шампион. Фелипе Маса се виждаше победител и баща му вече празнуваше в бокса, когато в последния момент Тимо Глок отпадна по необясними причини и Луис стана световен шампион. Публиката искаше да го линчува и Макларън направиха връчването на купата в ограничен кръг.

    Коментиран от #15

  • 11 Сатана

    9 0 Отговор
    Пистата бе мокра, англето на последната права изпревари Глок.

    Коментиран от #20

  • 12 РЕАЛИСТ

    2 7 Отговор
    Случайно?
  • 13 Сатана

    4 1 Отговор
    Бях на това състезание на,, Карло Паче,, и мога да кажа, че голяма част от публиката плачеше

    Коментиран от #14

  • 14 РЕАЛИСТ

    3 4 Отговор

    До коментар #13 от "Сатана":

    А видя ли награждаване, както се прави на нормално състезание? ББС предаде, как само екипа на Макларън е наобиколили Хамилтън, някъде зад боксовете.
  • 15 Кое не е ясно

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "РЕАЛИСТ":

    И така 6 (ШЕСТ) пъти! Които са даже 7 ,защото Мерцедес подариха на Розберг през 2016 . А дали е черен/жълт/бял в случая няма никакво значение!
  • 16 РЕАЛИСТ

    2 6 Отговор
    Значението е голямо, какъв си. На Запад , като кандидатстваш работа във формуляра си има графа, какъв си: черен, бял азиатец и т.н. Наредено им е да има представители на различни раси. Ако си пък обратен, работата ти е гарантирана. Защо мислиш черни , като Луис, Тайгър Уудс и сестрите Уилямс са на върха толкова години. Те не трябва да са част от спорта, но да са уникално добри. Ако не се замисляиш над това, значи споря с някой черен, който знае български

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Живеца

    0 3 Отговор

    До коментар #16 от "РЕАЛИСТ":

    Прав си донякъде.
  • 18 Кое не е ясно

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "РЕАЛИСТ":

    Елементарно! И зелен да си,когато си най-добрия в определен спорт в света-си номер 1. А тиходи си кандидатсвай за работа..
  • 19 Японеца

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Фен":

    20 г. ферари са подпирани от фиа! Какво е интересното, реклама само на ферари!
  • 20 КОЮ

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "Сатана":

    Незнам дали си гледал състезанието , но последната обиколка когато черния я започваше Тимо Глок беше на 10 завой . Нито е изпускал мократа писта , нито е имал някакъв инцидент , до края на обиколката просто намали за да пропусне маймуна. За тази му постъпка го наградиха с още една година в кервана на Ф1
  • 21 Госあ

    3 6 Отговор
    Тея па паляци с Ферари тръгнали да се сравняват 😂 когато видите Ферари с двигатели на Рено, Мерцедес,Хонда,Порше и т.н. тогава се обаждайте бе смешки
  • 22 Сатана

    2 0 Отговор
    Кою,пишеш леко да не заспиш?Всички състезатели бяха с по 3 питстопа,5обиколки преди края започнаха да сменят гумите с интермедия защото започна да превалява,само Глок беше с 2 пита и не смени гуми,това казвам беше 5 обиколки преди финала.Германеца едвам се държеше на пистата в последната обиколка.Да уточня след Сена най харесвах Монтоя!
  • 23 колю

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Сатана":

    Както се пее:някога,но не сега.