Новият пилот на тима на Aston Martin във Формула 1 Себастиан Фетел заяви по време на представянето на болида AMR21, че не намира логика в идеята за провеждане на спринтови състезания вместо съботните квалификации.
Организаторите на шампионата възнамеряват да експериментират с новия формат в три от състезателните уикенди през 2021 година и ако той събере достатъчно позитиви, да бъде въведен изцяло през 2022 или 2023 година. Този експеримент ще се проведе на пистите „Жил Вилньов“, „Монца“ и „Интерлагос“. Тогава традиционната квалификация ще се проведе в петък следобед и тя ще определи стартовият ред за съботното спринтово състезание. Самото то ще е с дължина от 100 километра и класирането от него ще формира стартовата решетка за неделното Гран При, което ще запази традиционната си дължина от 305 километра.
Тази идея получи пълна подкрепа от страна на отборите по време на последната Комисия на Формула 1, като в момента работна груба изчиства последните детайли относно формата. Те трябва да бъдат финализирани преди началото на сезона в края на месец март, когато се очаква да бъде потвърдено и неговото въвеждане като „експериментален“ за 2021 година.
„Не знам каква е идеята зад този формат. На мен не ми харесва. Защо ни е да имаме финал преди финала? Каква е логиката в това? Аз не го разбирам. Естествено ако има състезание в събота, ще трябва да участвам защото аз искам да карам и в неделя, но от моята гледна точка няма логика в този формат“, заяви четирикратният световен шампион.
Според него, Формула 1 има много по-големи проблеми за решаване, от колкото да се занимава с формата на състезателните уикенди.
„Имаме неделно състезание, което през последните десетилетия е било около 300 километра и това е било основното изпитание за уикенда. Мисля, че ако въвеждаш нещо подобно, то значи, че ти имаш нещо, което трябва да промениш освен формата. Може би отделянето на вниманието от основния проблем е начин той да бъде закърпен, вместо решен“, завърши Фетел.
Германецът, не е единственият пилот, който се обяви като песимист относно новия формат. Дуото на Red Bull Макс Верстапен и Серхио Перес определиха този експеримент като рисков, докато Даниел Рикардо е на мнение, че това ще отнеме от вниманието на неделното състезание. На точно обратното мнение е ръководителят на Mercedes Тото Волф, който определи експеримента, като нещо, което Формула 1 е задължена да изпробва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И. Иванов
А в крайна сметка думата имат отборите, а не пилотите.
И още нещо: Редакцията, не можахте ли да намерите друга някаква снимка на четирикратния шампион - все пак вече се състезава за Астън Мартин, а не за Ферари?!
18:17 04.03.2021