Класическата италианска писта „Монца” посреща с изцяло нов асфалт отборите във Формула 1 този уикенд за най-бързото състезание за сезон 2024. В началото на този месец инженерите на Пирели инспектираха пистата и според тях, новият, много по-черен асфалт ще е задържа повече топлина и съответно ще повишава температурата на гумите, т.е рискът от прегряване не е малък, пише sportal.bg.
От Пирели отбелязват, че новият асфалт е много по-гладък от предишния, а прогнозата на италианците е, че при хубаво време в първия уикенд на септември температурата на пистата лесно може да надхвърли 50 градуса.
На теория, при създаването на тази асфалтова смес, целта е била да се осигури повече сцепление, което също има значение за намаляване на прегряването, тъй като гумите се пързалят по-малко. Шансът за дъжд през уикенда е около 30 процента, така че най-вероятно бързо ще разберем дали очакванията на Пирели ще се оправдаят.
Защо обаче новият асфалт на „Монца” не е добра новина за Мерцедес? Защото W15 реагира най-остро при прегряване на гумите и колата бързо губи стабилност и скорост. Този сезон такива примери имаше в Испания, Австрия и Унгария, където температурата на асфалта беше много висока и колите на Мерцедес изостанаха. Там, където беше по-хладно – в Канада, Великобритания и на „Спа” болидите на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел се справиха много по-добре.
Преди лятната пауза директорът в Мерцедес, отговарящ за работата на тима на пистата, Андрю Шовлин призна, че отборът има проблем с контрола на работната температура на гумите, като прогнозира, че той няма как да се реши една или две промени по колата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хидрострой шиши
22:52 28.08.2024
2 Иван от Троян
01:15 29.08.2024