Организаторите на Гран При на Катар са нанесни корекции по пистата „Лусайл“ след проблемите с гумите, които съпътстваха миналогодишното издание на надпреварата.
Още след петъчните сесии от Пирели забелязаха, че структурната цялост на гумите е нарушена заради много агресивните бордюри, които бяха поставени при реконструкцията на катарското трасе. Въпреки спешните мерки, които бяха взети в събота сутринта от Пирели наложиха максимална продължителност на стинтовете в състезание от 18 обиколки за нови гуми. Това автоматично трансформира надпреварата в такава с поне три спирания в бокса, пише sportal.bg.
А за да се избегне подобен сценарий и този уикенд в Катар буквално са променили бордюрите на седем от 16-те завоя и сега те не са толкова остри в най-агресивната си част. Идеята е по този начин да се намали стресът, на който биват подложени продуктите на Пирели на и без това много агресивната писта. Заради множеството бързи завои италианската компания залага на трите си най-твърди смеси – С1, С2 и С3 за Гран При на Катар.
Друга промяна е свързана с поставянето на ивици чакъл от външната страна на завоите, на които се забелязваха проблеми с границите на пистата. Надеждата е тази физическа бариера да обескуражи пилотите от умишлени излизания от трасето с цел печелене на време. Този метод беше изпробван за първи път в Австрия тази година, а след това го видяхме на още няколко писти, където ефектът определено беше постигнат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА