Японски учени са разработили нов метод за производство на зъбни колела от подсилена с въглеродни влакна пластмаса, които не отстъпват по здравина на металните. Революционната технология е била демонстрирана на изложението Intermold 2015 в Токио и ще бъде внедрена серийно още през пролетта на 2017 г.
Патентът за иновационния метод принадлежи на Центъра за напредничави технологии към Университета в Гифу и компанията Central Fine Tool Co. Ltd. Армирани с въглеродни влакна са само онези части от пластмасовите зъбни колела, които са подложени на най-големи натоварвания - в основите на зъбците.
Подобни зъбни колела не са новост. Благодарение на ниското тегло и високата якост такива се използват широко в авиацията, състезателните болиди и др., но досега цената и сложната изработка не позволяваха масовото им производство. Японците са успели да изобретят и патентоват уникални калъпи за отливки, специална форма на зъбните колела и плетка на въглеродните нишки. Съвкупността от тези нововъведения прави производството евтино и просто.
Революцията, която могат да предизвикат на пластмасовите зъбни колела в автомобилостроенето, се сравнява с масовия преход от стомана към алуминий и въглеродни нишки. Според експерти технологията ще предизвика намаляване на теглото на колите с десетки и дори стотици килограми, което означава не само рязък спад в разхода на гориво, а и подобрена динамика и управляемост.
Опитите на някои компании да използват пластмасови зъбни колела в едросерийни модели засега не са особено успешни. Преди време от BMW бяха принудени да заменят пластмасовите зъбни колела в системата си двойно задвижване с метални заради механично износване, довело до множество дефекти.
27 Април, 2015 14:14 11 541 11
Зъбни колела от пластмаса вещаят революция в автоиндустрията
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бате Цецо
14:19 27.04.2015
2 Автоваз
18:37 27.04.2015
3 jurry
Коментиран от #11
19:44 27.04.2015
4 диан
привържениците на ВАГ
ка са го измислили през миналия век и тн
20:29 27.04.2015
5 пепо гайката
21:22 27.04.2015
6 onq s konq
22:19 27.04.2015
7 гост
01:37 28.04.2015
8 Ачо
07:43 28.04.2015
9 гост
13:12 28.04.2015
10 кара Лада
09:37 30.04.2015
11 ккк
До коментар #3 от "jurry":
При 4х4 колите- Преден диф. , заден диф. , междуосев диф, скоростна кутия.Ако включим и ангренажа-със сигурност ще са над 100 кила11:27 02.05.2015