Какъв е средният пробег на новите електромобили от 2024 година

24 Януари, 2025 11:26 1 638 22

  • електромобили-
  • пробег-
  • развитие

Бързият растеж през последните 10 години се дължи на технологичен пробив в областта на производството на батерии

Какъв е средният пробег на новите електромобили от 2024 година - 1

През последните 10 години гамата от електрически автомобили се увеличи значително. Според последния доклад на DoE, средният пробег на електрически превозни средства е достигнал рекордните 455 км за модели 2024 година, което е увеличение с над 20 км спрямо 2023-а.

Както съобщава Ionity , разликата спрямо предходната година изглежда незначителна, но статистиката за 10 години показва значителен растеж. През 2014 година средният пробег е бил само 135 километра. Най-популярен по това време беше пионерът сред електрическите автомобили в масовия сегмент - Nissan Leaf.

Бързият растеж през последните 10 години се дължи на технологичен пробив в областта на производството на батерии. По-специално, през 2016-а този показател вече беше 351 км, а днешните 455 км са знак за зрелостта на пазара на електрически автомобили, тъй като експертите смятат, че 480 км е оптималният пробег с едно зареждане за повечето шофьори, независимо дали карак електромобил или кола с ДВГ.

Те смятат, че това е достатъчно, за да покрие ежедневните нужди, както и е удобно за дълги пътувания. Ето защо в момента производителите се фокусират върху подобряване на енергийната ефективност, намаляване на теглото на батерията и подобряване на инфраструктурата за зареждане, вместо да гонят рекорди за пробег.

Между другото, рекордът за максимален пробег с едно зареждане принадлежи на Lucid Air Dream Edition и е 837 километра според EPA. Като цяло, фактът, че пробегът се е утроил през последните 10 години, показва колко бързо автомобилните производители разработват технологии за електрическа мобилност.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Баба Гошка

    19 5 Отговор
    Нов ДВГ хюндай спокойно кара с един резервоар над 800 километра. Заврете си пожелателните 450 ел.километра в ауспухха. Ако искаш да ти е топло, и ако е студ навън, електричката може и 300 км да не издаяни. В норвегия правиха километрични опашки и чакаха с часове да заредят електричките си. Умно селло. Да платиш 50 000 еврака за да се притесняваш ще стигнеш ли, няма ли да стигнеш и в кой дол ще ти свърши батерийката и кой, кога и за колко ще ти дойде да те спасява. Може и да не те спасят на време. Като спреш принудително на неподходящо място, ще те изплющят отзад разсеяни шофьори и скоропостижно ще се явиш при свети петър. Защото си бил много напредничав.
  • 3 Нещо не разбрах

    7 3 Отговор
    Статистиката не ми е много ясна:
    През 2014 година средният пробег е бил само 135 километра
    през 2016-а този показател вече беше 351 км, а днешните 455 км
    че пробегът се е утроил през последните 10 години

    И въпреки всичко пробега при електромобилите варира изключително много в зависимост от околната температура, динамиката на каране и максималната скорост. При ДВГ разликите не са толкова големи.

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Българин

    10 2 Отговор
    Пишете глупости. Оптималният пробег с едно зареждане за ел. автомобилите според вас може и да е 480км., но оптималният пробег на колите с двг е двойно повече.Става въпрос за съвременните автомобили с дизел или бензин.Такъв пробег от 480км. при бензиновите коли имаше при социализма когато карахме Лади Москвичи и т. н.Пример Вартбург резервоар 40л., ср. разход 8/100км., пробег от 500км. Така,че не ни връщайте 40г. назад.
    За сравнение в момента - Рено Клио 1.5 DCI 45л. резервоар, 4/100км, пробег 1125км.

    Коментиран от #7, #8

  • 5 Така е

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Нещо не разбрах":

    Въпрос на математика. Отоплението на електромобила е много по-икономично отколкото на ДВГ.

    Въпреки това пробегът на ДВГ не се променя много, защото така или иначе харчи пет пъти повече енергия за движение.

    Примерно ти ако си купиш боза за 1 лев, което ще оскъпи обядът ти с 50%, а напитката на колегата ти вдигне сметката на обяда му само с 10%, не означава че ти си изхарчил повече пари за бозата, а означава че баничката ти струва 2 лв.

    Безалкохолното на колегата ти е 2 лв, но обедът му струва 20 лв!
  • 6 Така е

    3 5 Отговор

    До коментар #3 от "Нещо не разбрах":

    При електромобилите е същото. 100 километра зимно време не ти струват 2 лв а струват 50% повече.

    Бензиновия автомобил през зимата вдига разходът само с 10% и вече не плащаш 20 лв, а 22 лв.

    Само че за разлика от обяд за 20 лв и баничка, всъщност получаваш по-доброто ястие - по-бърз и по-тих автомобил, който всеки път те посреща с топъл салон, разкрижено стъкло, вместо сутрин да стържеш леда за да се стоплиш, докато се топли и двигателя, а салона да се стопли тъкмо вече си стигнал до работното място.

    Коментиран от #9, #10

  • 7 бакши

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Българин":

    е да, ама моя меркендес с 80 лв резервоар с мъка докарва 500 км., ма като му турих 90л бут.газ и като карам с 80, минава към 1900 км...тея сметки са строго индивидуални и ората за туй са казали средно.
  • 8 Типичен пример

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Българин":

    "Пример Вартбург резервоар 40л., ср. разход 8/100км., пробег от 500км. Така,че не ни връщайте 40г. назад.


    Toyota corolla 40 литра резервоар, разход 6 на 100, като ти светне лампата можеш да заредиш 30 литра. Сам можеш да си сметнеш колко пробег ти остава с едно зареждане, ако не желаеш да караш на резерва.

    Но не съм чул някой да е недоволен.
  • 9 Баба Гошка

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    Ти плоскоглав ли си или се правиш на такъв? Банички, бози и т.н. нямат нищо общо с коли за десетки хиляди. Аз нямам проблем да си заредя дизел за 1.36 евро за литър. Мога и на 1.15 евро за литър да заредя, ако отида на 100 км за безмитни покупки. Ти се изхарчи едно хубаво за нов електрокар и спестявай от ток. И като ти ум рее батерията след 6-8 години оптимистични, тогава си прави сметката. А на старо тъппаннари да ти купят пластмасовите тенекии няма да намериш.

    Коментиран от #13

  • 10 Не съм съгласен

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    Електрически автомобил само с ходене на работа не се избива. Трябва яко да го стопиш от километри за да излезе сметката в следващите 5 години. За лична употреба на къси разстояния все още не се получават нещата финансово в нашата държава.

    Коментиран от #11

  • 11 Така е

    0 3 Отговор

    До коментар #10 от "Не съм съгласен":

    Нов тук не коментираме цената на автомобилите, а сравняваме пробегът с едно зареждане.

    Прав си, че математиката не излиза, ако ще трябва да избираш дали да си купиш golf 4 с газова уредба или чисто нов volkswagen ID 4. Наистина разликата няма избиване, дори да караш по много.
  • 12 Да бе

    1 2 Отговор
    Тези километри с едно зареждане са абсолютна фантазия…впрочем приемам ги, но минус 25% от описаните в техническите спецификации, при положение, че караш електрическата кола като хибридна от същия модел… а ако е студена зима или горещо лято, нещата стават още по зле!!!
  • 13 Дедо Гошо

    0 4 Отговор

    До коментар #9 от "Баба Гошка":

    И ти си прав. Но пак напомням че не говорим кой каква заплата взима спрямо обяда, а коментираме само самия обяд - разликата в разхода на гориво между електромобил и автомобил с ДВГ. Звучи страшно 50% по-голям разход и 30% по-малък пробег зимно време, докато не го обърнеш в пари.

    А цените на самите автомобили ще се изравнят с времето. И при новите, но най-вече при старите, защото цените на електромобилите втора употреба падат по-бързо от тези на ДВГ. По разбираеми причини, нито утре нито скоро ще можеш да си купиш 20-годишен електромобил за две три хиляди евро.


    Подсказване. Причината не е, че батерията няма да изкара толкова.

    Коментиран от #17, #19

  • 14 Луд Скайуокър

    3 3 Отговор
    Имам Мицубиши Каризма 1,9 тд 90 кс модел 1985г сна 370 000 км със 60 литра резервоар . С едно зареждане извънградско (магистрала) съм стигал до Виена и след нея - 1150 км.
    Електричка ? Не благодаря !

    Коментиран от #15

  • 15 Луд Скайуокър

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Луд Скайуокър":

    Извинявам се , модела е от 1995 г.
    Погрешен буто съм натиснал .

    Коментиран от #16

  • 16 Разбира се

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Луд Скайуокър":

    Кой би си купил електромобил от 1995? Ти между кои електромобили избира за да си избереш mitsubishi-то пред тях? На колко хиляди километра бяха електромобилите и колко батерии бяха сменили?

    Коментиран от #18

  • 17 Оня а форда

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Дедо Гошо":

    Хубаво , че го обръщаш в пари ! Сега да те попитам кой ще ти плати или възстанови изгубеното време при зареждане на електричката ?

    Коментиран от #20

  • 18 Луд Скайуокър

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Разбира се":

    Първосигналния , прочети пост 14 !
    Аман от алитерали и хора с дислексия по форумите !

    Коментиран от #21

  • 19 Некой

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дедо Гошо":

    Подсказване - НАП в момента продава за 6000лв./3000€/.
    Бързо бегай докато го има.
    Или не се притеснявай защото май много го нещат.
  • 20 Оня с калкулатора

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Оня а форда":

    Същият който ти плаща времето което си губиш за зареждане на телефона всеки ден. Само където телефона се зарежда всеки ден, а електромобила веднъж на няколко дни.
  • 21 Прочетох го

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Луд Скайуокър":

    Точно затова те питам с кой електромобил от 1995 би сравнил твоето mitsubishi и кой от двата автомобила е по-скъп. То е ясно че няма да стигнеш с едно зареждане и нямаш нужда от електромобил.

    И понеже си буквалист, това е сарказъм. Няма такъв електромобил за да правиш въобще сравнение.


    Също така е сарказъм, че и с модел на mitsubishi от 2025 ще стигнеш до Виена с едно зареждане. Но и него няма да го купиш по- същата причина по която не би си купил и електромобил от 2025. Тоест в момента си правиш вятър на устата и приказваш приказки които нямат нищо общо с темата, за да обясниш колко си умен и колко са глупави хората които си купуват нови автомобили, а не си купят някоя от 1995.

    Коментиран от #22

  • 22 Луд Скайуокър

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Прочетох го":

    Оффффф ......