26 Ноември, 2015 12:22 7 472 12

Автономната кола на Google има сериозен проблем

  • google-
  • автономен автомобил

Оказва се, че най-големият проблем за безпилотната кола на Google са… хората. Автомобилът, за който неведнъж сме писали, е идеален за автономна работа, но при идеални условия. А те в повечето случаи не са такива.

Проблемът идва от различните екстремни ситуации, в които водачите и пешеходците изпадат ежедневно. А камерите, лазерите и датчиците на автономната кола все още не могат да реагират адекватно.

Електронните помощници спазват правилата за движение по пътищата безусловно, но шофьорите не правят това винаги. Така се създават екстремни ситуации, в които електрониката се обърква. Това всъщност е проблем не само на автономната кола на Google, а и на всички останали подобни разработки.

Ето защо те все още са само експериментални проекти, а не са пуснати в серийно производство. Още от началото на тестовете на автономния автомобил на Google той попада в много ситуации, в които е с предимство, но хората не го спазват.

Или обратното - пешеходци са изумени, че колата спира напълно на знак "стоп", въпреки че няма други автомобили и може да премине безпроблемно. Така се стига до 16 катастрофи, като във всичките обаче са виновни хората, а не автономната кола на Google.

Въпреки това проблемът си остава на дневен ред и на този етап все още няма решение за него. И както казват специалисти, изследвали проблема, автомобилът е прекалено сигурен и спазващ правилата, а понякога се налага да се научи на малко агресивност, която да отговаря на местния манталитет и култура.

Може би тогава колата на Google ще успее да се слее с обстановката. Защото представете си идеален шофьор в голям град в Италия, който спазва безпрекословно правилата. Вероятно той никога няма да успее да премине натоварено кръстовище ако е без предимство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 миро

    2 0 Отговор
    каквото и да си говорим роботите още не могат да ни заменят
  • 2 Караиванов

    2 0 Отговор
    Така е, все още технологиите не са идеални за нашия объркан свят и според мен проблемът няма да се реши скоро.
  • 3 някой си

    1 0 Отговор
    Всичко си е наред...
    Проблема е в програмистите, че така са написали софтуера. Като сложат вариации в алгоритмите им, то тези проблеми ще изчезнат.

    Таа проблема вярно са хората - ноооо разработчиците са ограничени.

    Коментиран от #8, #9

  • 4 Румен Янев

    2 0 Отговор
    Ако софтуера бъде пренаписан от български таксиджия нещата ще са ОК

    Коментиран от #5

  • 5 Някой си

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Румен Янев":

    хахаха вярно :)

    От менюто да си избираш - София, и колата тръгва по тротоарите и взема завоите на две гуми :)))
  • 6 Батал

    1 0 Отговор
    Ми стани програмист и тогава ако искаш освен вариации, може да добавиш комбинации и вариации също
  • 7 диан

    1 0 Отговор
    автономна ?
    а дарт вейдър какво наднича отгоре?
  • 8 Gost

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "някой си":

    Само си чувал за програмиране,никого няма да заблудиш с некомпетентните си коментари.
  • 9 кроко

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "някой си":

    Е по принцип си прав - проблема е в тея дето правят софтуера. Ама аз пък се чудя въобще за къф чеп може да му я на някой тая кола, то бива бива мързел американски - за малка градска не става - няма нито условия, ноито смисъл за малки разстояния. За пътуване на големи разстояния - да, става. Но тогава защо трябва да е толкова сложно - то и сега има коли с автопилот. Да вземат да вкарат малко джаджи в инфраструкурата и нещата ще станат много по-лесно.
  • 10 Маринов

    0 0 Отговор
    Статийката е супер точна.
  • 11 Някой си

    0 0 Отговор
    хахахахах

    Колеги, алгоритмите са проблемни, а не самия код...

    Не са искали, не съм им ги направил ;-P

    И повярвайте, ще бъде оправен проблема. Не забравяйте, че това са тестови автомобили. Хората действат лека по- лека, все пак говорим за здравето и живота на хората, а не за екшън игра.

    А на кой му трябва? Ами почти на всеки, но в бъдещето. Шофирането ще бъде за развлечение и за спорт. На кой не му е писнало да го засичат всеки ден, да си чупи нервите примерно 30мин - 1 час на ден отивайки и връщайки се от работа. А развитите страни като шофират по 100-200 километра до работа и обратно всеки ден, дали им е много кеф?

    И така...

    Със здраве!
  • 12 гост

    1 0 Отговор
    Е как стават катастрофи, като всеки шофьор е задължен да спре на знак стоп, без значение дали има трафик или не! Това е закон, и този знак не е същия както знак с път без предимство, за да има вариант да не спре, ако няма трафик. Спирането на знак стоп се извършва от всяко МПС и ако не спре, то той нарушава закона, подлежи съответно на санкция.
    Така че няма как да бъде написан друг алгоритъм, понеже ще противоречи на закона. Хората си знаят работата. Това е една от най-желаните компании за работа със заплати на специалистите от по няколко стотин хиляди долара нагоре. Няма защо да ги учите, въпроса е в нерационалното и непредвидимо поведение на другите участници в движението.