Оказва се, че най-големият проблем за безпилотната кола на Google са… хората. Автомобилът, за който неведнъж сме писали, е идеален за автономна работа, но при идеални условия. А те в повечето случаи не са такива.
Проблемът идва от различните екстремни ситуации, в които водачите и пешеходците изпадат ежедневно. А камерите, лазерите и датчиците на автономната кола все още не могат да реагират адекватно.
Електронните помощници спазват правилата за движение по пътищата безусловно, но шофьорите не правят това винаги. Така се създават екстремни ситуации, в които електрониката се обърква. Това всъщност е проблем не само на автономната кола на Google, а и на всички останали подобни разработки.
Ето защо те все още са само експериментални проекти, а не са пуснати в серийно производство. Още от началото на тестовете на автономния автомобил на Google той попада в много ситуации, в които е с предимство, но хората не го спазват.
Или обратното - пешеходци са изумени, че колата спира напълно на знак "стоп", въпреки че няма други автомобили и може да премине безпроблемно. Така се стига до 16 катастрофи, като във всичките обаче са виновни хората, а не автономната кола на Google.
Въпреки това проблемът си остава на дневен ред и на този етап все още няма решение за него. И както казват специалисти, изследвали проблема, автомобилът е прекалено сигурен и спазващ правилата, а понякога се налага да се научи на малко агресивност, която да отговаря на местния манталитет и култура.
Може би тогава колата на Google ще успее да се слее с обстановката. Защото представете си идеален шофьор в голям град в Италия, който спазва безпрекословно правилата. Вероятно той никога няма да успее да премине натоварено кръстовище ако е без предимство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 миро
12:35 26.11.2015
2 Караиванов
13:06 26.11.2015
3 някой си
Проблема е в програмистите, че така са написали софтуера. Като сложат вариации в алгоритмите им, то тези проблеми ще изчезнат.
Таа проблема вярно са хората - ноооо разработчиците са ограничени.
Коментиран от #8, #9
13:38 26.11.2015
4 Румен Янев
Коментиран от #5
14:14 26.11.2015
5 Някой си
До коментар #4 от "Румен Янев":
хахаха вярно :)От менюто да си избираш - София, и колата тръгва по тротоарите и взема завоите на две гуми :)))
15:22 26.11.2015
6 Батал
20:55 26.11.2015
7 диан
а дарт вейдър какво наднича отгоре?
23:19 26.11.2015
8 Gost
До коментар #3 от "някой си":
Само си чувал за програмиране,никого няма да заблудиш с некомпетентните си коментари.23:54 26.11.2015
9 кроко
До коментар #3 от "някой си":
Е по принцип си прав - проблема е в тея дето правят софтуера. Ама аз пък се чудя въобще за къф чеп може да му я на някой тая кола, то бива бива мързел американски - за малка градска не става - няма нито условия, ноито смисъл за малки разстояния. За пътуване на големи разстояния - да, става. Но тогава защо трябва да е толкова сложно - то и сега има коли с автопилот. Да вземат да вкарат малко джаджи в инфраструкурата и нещата ще станат много по-лесно.00:06 27.11.2015
10 Маринов
12:08 27.11.2015
11 Някой си
Колеги, алгоритмите са проблемни, а не самия код...
Не са искали, не съм им ги направил ;-P
И повярвайте, ще бъде оправен проблема. Не забравяйте, че това са тестови автомобили. Хората действат лека по- лека, все пак говорим за здравето и живота на хората, а не за екшън игра.
А на кой му трябва? Ами почти на всеки, но в бъдещето. Шофирането ще бъде за развлечение и за спорт. На кой не му е писнало да го засичат всеки ден, да си чупи нервите примерно 30мин - 1 час на ден отивайки и връщайки се от работа. А развитите страни като шофират по 100-200 километра до работа и обратно всеки ден, дали им е много кеф?
И така...
Със здраве!
16:15 27.11.2015
12 гост
Така че няма как да бъде написан друг алгоритъм, понеже ще противоречи на закона. Хората си знаят работата. Това е една от най-желаните компании за работа със заплати на специалистите от по няколко стотин хиляди долара нагоре. Няма защо да ги учите, въпроса е в нерационалното и непредвидимо поведение на другите участници в движението.
18:25 30.11.2015