20 Юли, 2017 14:50 24 761 44

Скандалът няма край: BMW също изтегля дизелови коли

  • bmw-
  • mercedes-
  • изтегля-
  • дизел-
  • коли-
  • авто

След Daimler и от BMW обявиха, че планират да изтеглят част от дизеловите си автомобили от пазара, за да намалят вредното отделяне на азотни оксиди

Скандалът няма край: BMW също изтегля дизелови коли - 1
Снимка : БТА / АП

Скандалът с дизеловите мотори на водещите автопроизводители продължава, след като днес BMW заяви, че също ще модифицира част от превозните си средства, във връзка с намаляването на отделянето на вредни вещества, съобщава вестник „Билд“.

Ескалира ли Скандалът? Какво трябва да направя ако съм потърпевш? Най-важните въпроси и отговори:

Кои коли трябват да посетят сервиза?

Засегнати са почти всички дизелови модели на Mercedes-Benz със стандарт на емисии за изгорели газове Euro 5 и Euro 6 – близо 3 милиона автомобили. От подобрения не се нуждаят само колите с дизелови двигатели от последно поколение, защото били достатъчно „чисти“, смятат от Daimler.

Скандалът няма край: BMW също изтегля дизелови коли
Снимка БТА / АП

Изтеглянето обаче не спира само с превозните средства на Mercedes-Benz. BMW също планира да надгради софтуера на половината от автомобилите си със стандарт на емисии за изгорели газове Euro 5. Само в Германия броят им възлиза на 350 000.

Какво ще предприемат другите автомобилни концерни?

На запитване на вестник „Билд“ повечето автопроизводители са отговорили, че въпросът за дизеловия скандал ще бъде обсъден на среща, организирана от тях самите, на 2-ри август. На нея ще присъстват шефовете на Audi, BMW, Ford, Opel, Porsche и Volkswagen, както и представители на профсъюзите и на съюзите на работодателите.

Трябва ли сам да потърся сервизите ако съм потърпевш?

Не, защото софтуерът за отделните мотори и модели още се разработва. Концерните сами ще потърсят собствениците на автомобилите, когато сервизите са готови. Изтеглянето и надграждането на всички коли ще продължи около една година.

Крие ли недостатъци „подобрението“ на дизеловите автомобили?

От Daimler и BMW обещават, че надграждането на софтуера няма да намали мощността или да увеличи разхода на колите. „Дългосрочно мярката би трябвало да бъде полезна за собствениците на дизеловите превозни средства, защото би ги защитила от евентуална забрана за движение“, коментираха от водещите немски концерни.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Говньо

    23 68 Отговор
    Най-яката марка никакъф скандал не може да я опетни! Който кара беенве е класи над останалите!

    Коментиран от #2

  • 2 влади

    46 13 Отговор

    До коментар #1 от "Говньо":

    Беевистче класата на БМВ е като никнейма ти :D :D :D
  • 3 гост

    50 12 Отговор
    Не разбраха ли всички най-после , че дизела НЕ МОЖЕ да изпълни нищо повече от Евро 5 , освен със шашми и измами ??? Дори със сума ти катализатори и филтри които струват почти колкото целия мотор , в 70% от времето той НАДВИШАВА В ПЪТИ нормите и то като нов , а да не говорим след 4-5 години . Всичко до 3,5 т трябва моментално да забрави понятието "дизел"

    Коментиран от #6, #37

  • 4 Гостчи

    21 15 Отговор
    Ми карайте стари БМВ-та и Мерцедеси. Не само че нямат такива проблеми ами са и по-здрави и надеждни

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    36 24 Отговор

    До коментар #4 от "Гостчи":

    Да, но в развитите страни ще плащаш стотици евро на година ако караш кола, която извън нормите, или това значи под евро 3. У нас 90% от дизелите са евро 3, ако са изрядни. А 90% от тях не са. Собственниците им изрязват и затапват всички пречиствателни системи, и това е първото нещо след покупката. Това носи гордост на българина, но също и сигурно обричане на отрови. Въздуха става все по-тежък за дишане, все повече изтърбушени дизели се навъдиха с гордо усмихнати собственници, които не мислят извън вездесъщия им разход от 5л/100км дизел. Навсякъде се обяснява, че дизела си струва само ако караш много километри, но у нас се купува дори и 2х.км годишно да се правят, защото нормативните уредби им го позволяват.
    Господата министри да не спят, а да вземат да обърнат пирамидата на данъците и да стане стара кола- 300лв данък, нова кола 30лв данък. Хайде да станем малко по-развита страна от Албания, моля.

    Коментиран от #7, #13

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Муха

    30 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Че аз на моята дърта бангия и сега плащам 300+ лв? После евро 3 кола 10000 км годишно ли цапа повече или евро 6 правеща по над 30 000?! Аз викам да се плаща квото се ползва! Нъли тъй? Караш - плащаш! Не като имаш пари за нова кола да ходиш с нея и до 'тоалетната'!
  • 8 Корковата тапа

    24 13 Отговор
    Който кара глупави дизели е така.
  • 9 ккк

    6 11 Отговор
    Еми да не прозвучи като реклама, но един автопроизводител е награждаван повече от 5 поредни години за най-добър двигател.

    Моя автомобил -закупен чисто нов, също е с такъв двигател. Нямат си представа повечето писачи във този форум за какво става на въпрос - какво е то нова, съвременна хай-технология с висок еко, динамичен и икономичен стандарт вкл. с ниско шумово натоварване и с висока безаварийна надеждност на изключително приемлива цена - да не кажа евтина цена.

    Жалко!

    Но поне има надежда. Света върви напред и останалите автопроизводители, рано или късно ще предложат подобни решения някой ден и на любителите /на повечето хората от форума тук / от любимите им "популярни" и "много "велики" не..ски, фр..ки, ит..ки и кор..ски, кит..ски коли.

    Коментиран от #19, #29

  • 10 Какъвскандал

    8 0 Отговор
    Какъв скандал е това? Марките сами са решили да изтеглят коли. Това се прави непрекъснато и от всички марки. Включително и от предизвикващата мокри сънища на бедния българин Тойота. Не са ги хванали да лъжат, както беше с VW, никакъв скандал не виждам аз.

    Коментиран от #39

  • 11 ккк

    9 3 Отговор
    И само да добавя, преди някой да философства напразно - тези двигатели се правят в "братска" Румъния от тамошните "специалисти". Разбира се по патентна технология.

    А не от тия "великите" .......

    Друг е въпроса защо не се произвеждат у нас? Но то отговора индиректно ни нашепва от години наред тихичко, тихичко защо. ....? Виждаме от кои зависи това ....и всичко ни става ясно.

    Коментиран от #12

  • 12 123

    11 5 Отговор

    До коментар #11 от "ккк":

    А бе я се скрий,само такива като тебе могат да карат Дачия и да си мислят че карат кола ! Автомобил на годината,къде в Бангладеш ли?

    Коментиран от #15

  • 13 Никата

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Преател, социалния ти статус, или гледането на много телевизия, ти пречат да имаш трезва преценка за нещата, ще се опитам да ти ги разясня малко по-подробно. България е изгнила от корупция.. Тези, които имат достатъчно пари, да си купят скъпа кола 300 или 3000лв данък не ги събарят, ясно ти е защо? За мен това е по-добрият вариант. НЕ може някой, който кара кола за 500лв да му изпружиш 300лв данък, щот цапал просто няма да го събереш, и той пак ще цапа, щото всеки ще го минава метър срещу 20леа?! Т'ва е идиотско, разбираш ли? Всеки иска да кара евро 6 кола, в българия обаче нема как - нямаме кинта. Надали някой кара 20 годишна кола от кеф, и защото това му е мечтата, просто няма как, а колата не е висша степен на лукс, а необходимост. Спрете да се занасяте с глупости, сеедно секи има в дюшека по 1 милион и такъв си ги гушка и не иска нова кола, еми смешно е вече с тия заучени фразички. Докато стигнем ниво да има вело алеи и чист въздух на база евро 6 коли, ще изтече много нафта от 10л туби девин. Слезте на земята, вижте икономиката и спрете да пишете глупости по тия сайтове, тва че си крал и имаш 5лв повече от някой и по-нова кола, не значи, че държава цъфти и връзва. Може би тия като тебе, ако спрат да крадат, всички сме като тебе...

    Коментиран от #17, #18, #40

  • 14 John Doe

    16 2 Отговор
    Решението е едно - всичките печки на скрап ! :D Майтапа на страна, ама е доста кофти да караш зад някой издармушен, ултра нацепен, хипер чипосан дизелак със стикер - "NO SMOKE, NO FUN".
  • 15 ккк

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    Именно, написаното от теб красноречиво потвърждава, колко не си разбрал нищо от написаното от мен.

    А пък и си също толкова "наясно" и с другите неща.

    А иначе дори и "разбра", че карам Дачия. Браво ! Отличен 6 ! Интелект.

    Коментиран от #20

  • 16 Лупи

    24 2 Отговор
    Като гледам какви катаклизми се случват в големите концерни VW, Mercedes, BMW и колко пари хвърлят за да прескочат стандарта Евро 5 за дизелите ми става някак си топло и уютно на душата, като се сетя къде сме ние :) Как Ганя си купува 20 годишния 1.9 TDI реже му катализаторчето и го чипва, а после му налива нафтичка от локомотив :) за да се похвали на маса колко малко му гори и как е здрав та дрънка! После елате да дишате в София, Пловдив и Варна :)
    Добре, че нямаме мегаполиси щяха да ни дават по Нешънъл Джиографик, като 9-тото чудо на света.

    Коментиран от #41

  • 17 Лупи

    17 1 Отговор

    До коментар #13 от "Никата":

    Това изобщо не е вярно! 20 годишна кола малолитражка на бензин с ГИ и нов катализатор за 250 евро(да по толкова вървят за тия коли от Германия с доставката) ти струва 2000 лв крайна цена с газовото и катализатора. Айде да не ми обясняваш как повечето хора дето работят не могат да си позволят кола за 2000 лв. Дори не е необходимо да се слага ГИ, понеже една малолитражка на бензин дава разход близък до дизела в града. Начини има, ама е по-лесно да се купи дизелче и да му резне катализаторчето щото първо спестяваш едни 800 лв за газ, после намираш нафтичка от туба и така Ганя е напред и се чувства на далавера, а това е най-важното за него. Докато не зачиташ живота на другите около тебе ще сме на това положение, което си е нормално за тия географски ширини де т.е. само диктатура ни оправя.
    Ако има закони и ограничения за старите дизели под Евро 5 в големите градове, ще настане вой до небесата и тоя който въведе тия ограничения ще се прости с парламента, а това никой от търгашите там не го иска. В общи линии сме на положението дай на глупака каквито л..на иска да не ни търси сметка за далаверите.
  • 18 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Никата":

    Къде точно в поста ми прочете , че трябва да се карат нови коли ??? Още повече изрично подчертах , че дори новите НЕ ИЗПЪЛНЯВАТ това което уж би трябвало да изпълняват ! Единственото което казах е , че трябва да се забрани час по скоро ДИЗЕЛА и си помисли защо единствено в Европа той е "на мода" , а в целия останал свят е под 5% и то основно в по-големите автомобили , а тук се тъпче в малолитражки със основно градско предназначение ?
  • 19 Критик

    8 13 Отговор

    До коментар #9 от "ккк":

    Какви награди за двигател на годината има Дачия/Рено? Стига сте писали глупости и неточности. BMW е марката с най-много международни награди за двигател на годината - цели 60. Да не казвам, че имат още 8 в кооперация с PSA. За сравнение, вторият в класацията е VW/Audi с 33 награди. Сами си правете изводите. И защото говоря с числа, ще споделя достоверни източници:
    1) https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year
    2) http://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear

    Коментиран от #24

  • 20 Истината за Дачия

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "ккк":

    ".....Идеята за далечно пътешествие обаче ви напуска доста скоро– още в момента, в който се събужда за живот малкият дизел, познат от моделите на Renault с тихи и културни маниери. Изглежда, че в Румъния изолационните материали са скъпи като редки подправки – във всеки случай при натоварване чукането на мотора доминира безпрекословно във вътрешното пространство на Dacia Duster. Гумите и въздушният поток се включват в хора на драго сърце и правят всичко възможно, за да заглушат звука на CD радиото.

    В Dacia Duster проличава желязна воля за икономии

    При върховото оборудване Prestige радиото присъства на борда на Dacia Duster серийно, също както и навигационната система със сензорен екран. Тази щедрост обаче не може да прикрие факта, че от всяко крайче и ъгълче проличава желязна воля за икономии. Превключвателят за отоплението на седалките се намира някъде долу, върху облицовката. Мониторът на навигацията е свален твърде ниско, а още по-надолу са регулаторите за отоплението. Облегалката е прекалено изправена. Оборудването за безопасност? Слабо като дантела. А лостовете за регулиране на седалките почти не могат да бъдат достигнати.

    Благодарение на късите предавки, които се превключват със заяждаща неохота, Dacia Duster не изглежда лишена от пъргавина, но пък и не проявява някакви чудеса от икономии (среден разход в теста 7,1 л/100 км). Темпераментът на автомобила остава доброволно неизползван и поради друга причина – в завоите силното накланяне на

    Коментиран от #21

  • 21 Истината за Дачия

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "Истината за Дачия":

    ...... в завоите силното накланяне на каросерията и неопределеното поведение, свързано и с липсата на усещане за пътя от кормилната уредба, създават у водача солидно ниво на недоверие.
    Човек няма желание да намери окончателния отговор на въпроса за динамичните възможности на автомобила, още повече че ESP се намесва твърде рано и ви обърква с механични шумове. Все пак обаче след обновяването на модела тя присъства на борда серийно. Добре щеше да е, ако от Dacia бяха използвали случая, за да снабдят Duster с по-ярки светлини – защото видимостта през нощта е като в автомобил отпреди десетилетия. За щастие такова е и окачването – в модела на Dacia изцяло липсва модерното увлечение по стегнатите настройки и той изглажда неравностите с елегантно поклащане.
    Дали многото слабости на този автомобил го превръщат в измамник, заблуждаващ клиентите? Не. Всеки, който сравнява нещата обективно, е наясно, че за 18 500 евро (в Германия) не може да се очаква повече – но и че въпреки тази цена Duster няма шансове за челно представяне в теста."

    Коментиран от #22

  • 22 Истината за Дачия

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "Истината за Дачия":

    Това е обективното мнение на редакторите на auto motor und sport. Плащаш малко и получаваш малко. Пък ти си мисли, че караш по-добра кола от произведените от немските, френските и даже южно корейските производители. Ахахахахаха.
  • 23 Бмв

    2 1 Отговор
    Много м...л ги кара.Язък!
  • 24 Фенът

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Критик":

    Всеки е фен на някаква марка,в което няма нищо лошо и пояснявам-не съм фен на марката рено. Понеже пишеш да четем, почети малко и ти преди да пишеш за двигателите на рено. Колко победи имат в формула 1 и колко имат BMW. За статистика до скоро бяха номер 2,след ферари. Мисля,че ги изпревариха,не съм сигурен. Сам си направи извода преди да пишеш за двигатели. Все пак Ф1 е институция от която произлизат много иновации в автомобила строенето.
  • 25 Shmeker

    12 3 Отговор
    Ся някой да обясни що Audi/VAG трябва да си плаща милиардите, а тия шушумиги ще минат между капките?
  • 26 Ярослав Станчев

    9 6 Отговор
    Затуй,газчицата или метанеца му е цаката.Хем икономично,хем екологично.Хем и на стар двигател да го сложиш покрива всички Евро 5,6,7,8 и т.н.Бем ти пушливата нафта,бем ти дпф и всичката лъжлива икономия.А най-вече ти бем скъпата поддръжка и още по-скъпите ремонти на пикливия дизел.

    Коментиран от #27, #36

  • 27 Shmeker

    8 4 Отговор

    До коментар #26 от "Ярослав Станчев":

    Кога гръмне ми ти тоя метан.. самата безопасност. Да возиш бомба, а върху нея качени хора..
  • 28 onq s konq

    9 2 Отговор
    Не разбирам защо се кахърите за чистотата на въздуха в БГ,след като ние сме на СВЕТЛИННИ ГОДИНИ по тоя показател от големите западни и азиатски градове?Ами първо-НИЕ НЯМАМЕ ЗАВОДИ С МРЪСНО ПР-ВО което да се "наслагва " на дизеловото замърсяване,а ако имаме-те са ЛОКАЛНИ!От друга страна плачете че България се "топи" като население,което би трябвало да значи че по-малко хора-по-малко замърсяване!?Кой в АГРАРНО-ТУРИСТИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ Е ТРЪГНАЛ С МАРЛЯ НА ЛИЦЕТО КАТО В ПЕКИН,ЛОНДОН И В СТОЛИЦАТА НА ИНДИЯ?
  • 29 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "ккк":

    И онова недоразумение на Форд - EcoBoost, на което не може да се сменява ангренажния ремък, също беше обявено за двигател на годината, така че това не е мярка.
  • 30 Доктора

    8 7 Отговор
    Заради здравето на децата ни дизелови коли над 10 год. трябва да се забранят в България или да им се сложат такива данъци, че да не се карат.
  • 31 Shmeker

    7 0 Отговор
    В БГ катализаторите са продадени, заменени с някви гърненца, ДПФ-а и той, и после софт пач на ЕЦУ-то и сме пак в играта пичове с БГ нафтичка и бензинче а пък с модерни коли. Никви евро-норми не можем фана. Ся усещам как немците ще се пребият да се избавят от дизеляците и ще се напълним тука с тях.. Но пък тук да не е така пренаселено както в Европата, та за това не ни трябват толкова сериозно тия евро норми. Само че после с тия дизели ще трябва да джиткаме само в БГ, че няма да ни пуснат на вън...
  • 32 ккк

    9 5 Отговор
    Хора, Вие ме изумихте!!!!

    Кой Ви говори за Рено. Говоря Ви за EcoBoost на Форд, който се прави в Крайова.
    Форд е световен лидер в разработването на нови/съвременни високо технологични, нискоемисионни, икономични, с висок КПД , а дори и с доста нисък шум и вибрации при работа - двигатели. Форд продаваше досега доста двигатели на други Марки автомобили, които да ги вграждат в своите модели. Това е малко известен факт но е така.

    Първоначално не назовах EcoBoost на Форд, да не се счита за "отявлена" реклама!!!! Но Вие ме шокирахте, като не се сетихте и отидохте в съвсем друга посока.

    Последно да Ви кажа, че Форд, Хонда и още няколко други марки всъщност са олицетворение на развитието на автотехнологиите в най-голяма степен в съвременният свят. Разбира се не са единствени. Рено също, но да причислите в това число и Дачия-абсурд.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Julio

    4 2 Отговор
    Бе нещата си отиват към това да се кара на добрия стар бензин(поне докато не измислят батерия която се зарежда за 3 минути и изкарва 500-600 км). Само не знам след тея огромни инвестиции които европейските производители метнаха в разработката на дизелови двигатели, дали изобщо може да се купи от европейски производител свестна бензинова кола с обикновен двигател.
  • 35 Някой си

    6 0 Отговор
    Не виждам нищо иновативно в тези марки. Иновативните са Mercedes, BMW, Volvo сигурно има и още някой, но основните са те. А за вредните емисии изведнъж всички станаха голями еколози. Има статистики и мръсния въздух от колите е едва 3х%. И не е станал повече само заради тях, ами заради това че вече няма тревни площи, растения и дървета. Всичко се застрои и всичко тъне в бетон. Ако държавата иска да помогне с чистотата на въздуха има и много други начини. Това не значи че не трябва и с колите да няма ограничения, но да са в приемливи граници. А това с катализаторите е тотално пародия. Той катализатора не пречиства а само задържа и после изпуска на друго място вредните емисии така уж да не са концентрирани на 1 място но то пак ги има и пак си ги изпуска във въздуха...
  • 36 МАК

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Ярослав Станчев":

    Тия газови боклуци си ги заври да не кАзвам къде не е ли фабрична от завода недей да ми ги хвалиш!!

    Коментиран от #38

  • 37 МАК

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Неграмотник стига си писал посредствените ти екоглупости аман от тебе
  • 38 ГОСТ

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "МАК":

    Точно така - тамън гледам Шкода Октавия с заводски метан - хем евтино, хем покрива всичките еуро-та
  • 39 Кожо

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Какъвскандал":

    Просто са решили да похарчат едни пари от добро сърце? Хайде моля ти се!
  • 40 Кожо

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Никата":

    Аз пък не мисля, че трябва деца и изобщо хората да мрат от рак на белите дробове, защото някой не може да си позволи кола, която не ръси отрови като за световно! Замислете се, и вие имате или ще имате деца!
  • 41 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Лупи":

    Ти си поредния посредствен неграмотник изказващ се некадърно по темата за дизеловите двигатели!!
  • 42 Някойясосан

    1 2 Отговор
    Отработенните гадове от дизела са изключително канцерогенни. Набийте си го в междоушието! Или просто нямате/не сте гледали болно дете, затжва защитавате. Дано не ви стига тоя ад...
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар

    2 0 Отговор
    Така де, да се изразя по интелигентно, собствениците на БМВ, сега се надявам да се чувстват леко с някой предмети в някой места вмомента, защото си плюят редовно по други марки намесени в скандала, заслепени от органичеността си. Нищо де, всеки има право на мнение, и моето е, че само немски марки са замесени в тези скандали (ХАХА).