Скандалът с дизеловите мотори на водещите автопроизводители продължава, след като днес BMW заяви, че също ще модифицира част от превозните си средства, във връзка с намаляването на отделянето на вредни вещества, съобщава вестник „Билд“.
Ескалира ли Скандалът? Какво трябва да направя ако съм потърпевш? Най-важните въпроси и отговори:
Кои коли трябват да посетят сервиза?
Засегнати са почти всички дизелови модели на Mercedes-Benz със стандарт на емисии за изгорели газове Euro 5 и Euro 6 – близо 3 милиона автомобили. От подобрения не се нуждаят само колите с дизелови двигатели от последно поколение, защото били достатъчно „чисти“, смятат от Daimler.
Изтеглянето обаче не спира само с превозните средства на Mercedes-Benz. BMW също планира да надгради софтуера на половината от автомобилите си със стандарт на емисии за изгорели газове Euro 5. Само в Германия броят им възлиза на 350 000.
Какво ще предприемат другите автомобилни концерни?
На запитване на вестник „Билд“ повечето автопроизводители са отговорили, че въпросът за дизеловия скандал ще бъде обсъден на среща, организирана от тях самите, на 2-ри август. На нея ще присъстват шефовете на Audi, BMW, Ford, Opel, Porsche и Volkswagen, както и представители на профсъюзите и на съюзите на работодателите.
Трябва ли сам да потърся сервизите ако съм потърпевш?
Не, защото софтуерът за отделните мотори и модели още се разработва. Концерните сами ще потърсят собствениците на автомобилите, когато сервизите са готови. Изтеглянето и надграждането на всички коли ще продължи около една година.
Крие ли недостатъци „подобрението“ на дизеловите автомобили?
От Daimler и BMW обещават, че надграждането на софтуера няма да намали мощността или да увеличи разхода на колите. „Дългосрочно мярката би трябвало да бъде полезна за собствениците на дизеловите превозни средства, защото би ги защитила от евентуална забрана за движение“, коментираха от водещите немски концерни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Говньо
Коментиран от #2
14:54 20.07.2017
2 влади
До коментар #1 от "Говньо":
Беевистче класата на БМВ е като никнейма ти :D :D :D15:01 20.07.2017
3 гост
Коментиран от #6, #37
15:02 20.07.2017
4 Гостчи
Коментиран от #5
15:11 20.07.2017
5 гост
До коментар #4 от "Гостчи":
Да, но в развитите страни ще плащаш стотици евро на година ако караш кола, която извън нормите, или това значи под евро 3. У нас 90% от дизелите са евро 3, ако са изрядни. А 90% от тях не са. Собственниците им изрязват и затапват всички пречиствателни системи, и това е първото нещо след покупката. Това носи гордост на българина, но също и сигурно обричане на отрови. Въздуха става все по-тежък за дишане, все повече изтърбушени дизели се навъдиха с гордо усмихнати собственници, които не мислят извън вездесъщия им разход от 5л/100км дизел. Навсякъде се обяснява, че дизела си струва само ако караш много километри, но у нас се купува дори и 2х.км годишно да се правят, защото нормативните уредби им го позволяват.Господата министри да не спят, а да вземат да обърнат пирамидата на данъците и да стане стара кола- 300лв данък, нова кола 30лв данък. Хайде да станем малко по-развита страна от Албания, моля.
Коментиран от #7, #13
15:41 20.07.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Муха
До коментар #5 от "гост":
Че аз на моята дърта бангия и сега плащам 300+ лв? После евро 3 кола 10000 км годишно ли цапа повече или евро 6 правеща по над 30 000?! Аз викам да се плаща квото се ползва! Нъли тъй? Караш - плащаш! Не като имаш пари за нова кола да ходиш с нея и до 'тоалетната'!16:13 20.07.2017
8 Корковата тапа
16:19 20.07.2017
9 ккк
Моя автомобил -закупен чисто нов, също е с такъв двигател. Нямат си представа повечето писачи във този форум за какво става на въпрос - какво е то нова, съвременна хай-технология с висок еко, динамичен и икономичен стандарт вкл. с ниско шумово натоварване и с висока безаварийна надеждност на изключително приемлива цена - да не кажа евтина цена.
Жалко!
Но поне има надежда. Света върви напред и останалите автопроизводители, рано или късно ще предложат подобни решения някой ден и на любителите /на повечето хората от форума тук / от любимите им "популярни" и "много "велики" не..ски, фр..ки, ит..ки и кор..ски, кит..ски коли.
Коментиран от #19, #29
18:01 20.07.2017
10 Какъвскандал
Коментиран от #39
18:13 20.07.2017
11 ккк
А не от тия "великите" .......
Друг е въпроса защо не се произвеждат у нас? Но то отговора индиректно ни нашепва от години наред тихичко, тихичко защо. ....? Виждаме от кои зависи това ....и всичко ни става ясно.
Коментиран от #12
18:14 20.07.2017
12 123
До коментар #11 от "ккк":
А бе я се скрий,само такива като тебе могат да карат Дачия и да си мислят че карат кола ! Автомобил на годината,къде в Бангладеш ли?Коментиран от #15
18:26 20.07.2017
13 Никата
До коментар #5 от "гост":
Преател, социалния ти статус, или гледането на много телевизия, ти пречат да имаш трезва преценка за нещата, ще се опитам да ти ги разясня малко по-подробно. България е изгнила от корупция.. Тези, които имат достатъчно пари, да си купят скъпа кола 300 или 3000лв данък не ги събарят, ясно ти е защо? За мен това е по-добрият вариант. НЕ може някой, който кара кола за 500лв да му изпружиш 300лв данък, щот цапал просто няма да го събереш, и той пак ще цапа, щото всеки ще го минава метър срещу 20леа?! Т'ва е идиотско, разбираш ли? Всеки иска да кара евро 6 кола, в българия обаче нема как - нямаме кинта. Надали някой кара 20 годишна кола от кеф, и защото това му е мечтата, просто няма как, а колата не е висша степен на лукс, а необходимост. Спрете да се занасяте с глупости, сеедно секи има в дюшека по 1 милион и такъв си ги гушка и не иска нова кола, еми смешно е вече с тия заучени фразички. Докато стигнем ниво да има вело алеи и чист въздух на база евро 6 коли, ще изтече много нафта от 10л туби девин. Слезте на земята, вижте икономиката и спрете да пишете глупости по тия сайтове, тва че си крал и имаш 5лв повече от някой и по-нова кола, не значи, че държава цъфти и връзва. Може би тия като тебе, ако спрат да крадат, всички сме като тебе...Коментиран от #17, #18, #40
18:36 20.07.2017
14 John Doe
18:42 20.07.2017
15 ккк
До коментар #12 от "123":
Именно, написаното от теб красноречиво потвърждава, колко не си разбрал нищо от написаното от мен.А пък и си също толкова "наясно" и с другите неща.
А иначе дори и "разбра", че карам Дачия. Браво ! Отличен 6 ! Интелект.
Коментиран от #20
18:49 20.07.2017
16 Лупи
Добре, че нямаме мегаполиси щяха да ни дават по Нешънъл Джиографик, като 9-тото чудо на света.
Коментиран от #41
18:52 20.07.2017
17 Лупи
До коментар #13 от "Никата":
Това изобщо не е вярно! 20 годишна кола малолитражка на бензин с ГИ и нов катализатор за 250 евро(да по толкова вървят за тия коли от Германия с доставката) ти струва 2000 лв крайна цена с газовото и катализатора. Айде да не ми обясняваш как повечето хора дето работят не могат да си позволят кола за 2000 лв. Дори не е необходимо да се слага ГИ, понеже една малолитражка на бензин дава разход близък до дизела в града. Начини има, ама е по-лесно да се купи дизелче и да му резне катализаторчето щото първо спестяваш едни 800 лв за газ, после намираш нафтичка от туба и така Ганя е напред и се чувства на далавера, а това е най-важното за него. Докато не зачиташ живота на другите около тебе ще сме на това положение, което си е нормално за тия географски ширини де т.е. само диктатура ни оправя.Ако има закони и ограничения за старите дизели под Евро 5 в големите градове, ще настане вой до небесата и тоя който въведе тия ограничения ще се прости с парламента, а това никой от търгашите там не го иска. В общи линии сме на положението дай на глупака каквито л..на иска да не ни търси сметка за далаверите.
19:03 20.07.2017
18 гост
До коментар #13 от "Никата":
Къде точно в поста ми прочете , че трябва да се карат нови коли ??? Още повече изрично подчертах , че дори новите НЕ ИЗПЪЛНЯВАТ това което уж би трябвало да изпълняват ! Единственото което казах е , че трябва да се забрани час по скоро ДИЗЕЛА и си помисли защо единствено в Европа той е "на мода" , а в целия останал свят е под 5% и то основно в по-големите автомобили , а тук се тъпче в малолитражки със основно градско предназначение ?19:16 20.07.2017
19 Критик
До коментар #9 от "ккк":
Какви награди за двигател на годината има Дачия/Рено? Стига сте писали глупости и неточности. BMW е марката с най-много международни награди за двигател на годината - цели 60. Да не казвам, че имат още 8 в кооперация с PSA. За сравнение, вторият в класацията е VW/Audi с 33 награди. Сами си правете изводите. И защото говоря с числа, ще споделя достоверни източници:1) https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year
2) http://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear
Коментиран от #24
19:34 20.07.2017
20 Истината за Дачия
До коментар #15 от "ккк":
".....Идеята за далечно пътешествие обаче ви напуска доста скоро– още в момента, в който се събужда за живот малкият дизел, познат от моделите на Renault с тихи и културни маниери. Изглежда, че в Румъния изолационните материали са скъпи като редки подправки – във всеки случай при натоварване чукането на мотора доминира безпрекословно във вътрешното пространство на Dacia Duster. Гумите и въздушният поток се включват в хора на драго сърце и правят всичко възможно, за да заглушат звука на CD радиото.В Dacia Duster проличава желязна воля за икономии
При върховото оборудване Prestige радиото присъства на борда на Dacia Duster серийно, също както и навигационната система със сензорен екран. Тази щедрост обаче не може да прикрие факта, че от всяко крайче и ъгълче проличава желязна воля за икономии. Превключвателят за отоплението на седалките се намира някъде долу, върху облицовката. Мониторът на навигацията е свален твърде ниско, а още по-надолу са регулаторите за отоплението. Облегалката е прекалено изправена. Оборудването за безопасност? Слабо като дантела. А лостовете за регулиране на седалките почти не могат да бъдат достигнати.
Благодарение на късите предавки, които се превключват със заяждаща неохота, Dacia Duster не изглежда лишена от пъргавина, но пък и не проявява някакви чудеса от икономии (среден разход в теста 7,1 л/100 км). Темпераментът на автомобила остава доброволно неизползван и поради друга причина – в завоите силното накланяне на
Коментиран от #21
20:00 20.07.2017
21 Истината за Дачия
До коментар #20 от "Истината за Дачия":
...... в завоите силното накланяне на каросерията и неопределеното поведение, свързано и с липсата на усещане за пътя от кормилната уредба, създават у водача солидно ниво на недоверие.Човек няма желание да намери окончателния отговор на въпроса за динамичните възможности на автомобила, още повече че ESP се намесва твърде рано и ви обърква с механични шумове. Все пак обаче след обновяването на модела тя присъства на борда серийно. Добре щеше да е, ако от Dacia бяха използвали случая, за да снабдят Duster с по-ярки светлини – защото видимостта през нощта е като в автомобил отпреди десетилетия. За щастие такова е и окачването – в модела на Dacia изцяло липсва модерното увлечение по стегнатите настройки и той изглажда неравностите с елегантно поклащане.
Дали многото слабости на този автомобил го превръщат в измамник, заблуждаващ клиентите? Не. Всеки, който сравнява нещата обективно, е наясно, че за 18 500 евро (в Германия) не може да се очаква повече – но и че въпреки тази цена Duster няма шансове за челно представяне в теста."
Коментиран от #22
20:08 20.07.2017
22 Истината за Дачия
До коментар #21 от "Истината за Дачия":
Това е обективното мнение на редакторите на auto motor und sport. Плащаш малко и получаваш малко. Пък ти си мисли, че караш по-добра кола от произведените от немските, френските и даже южно корейските производители. Ахахахахаха.20:14 20.07.2017
23 Бмв
20:48 20.07.2017
24 Фенът
До коментар #19 от "Критик":
Всеки е фен на някаква марка,в което няма нищо лошо и пояснявам-не съм фен на марката рено. Понеже пишеш да четем, почети малко и ти преди да пишеш за двигателите на рено. Колко победи имат в формула 1 и колко имат BMW. За статистика до скоро бяха номер 2,след ферари. Мисля,че ги изпревариха,не съм сигурен. Сам си направи извода преди да пишеш за двигатели. Все пак Ф1 е институция от която произлизат много иновации в автомобила строенето.21:52 20.07.2017
25 Shmeker
21:52 20.07.2017
26 Ярослав Станчев
Коментиран от #27, #36
22:28 20.07.2017
27 Shmeker
До коментар #26 от "Ярослав Станчев":
Кога гръмне ми ти тоя метан.. самата безопасност. Да возиш бомба, а върху нея качени хора..22:36 20.07.2017
28 onq s konq
22:46 20.07.2017
29 Гост
До коментар #9 от "ккк":
И онова недоразумение на Форд - EcoBoost, на което не може да се сменява ангренажния ремък, също беше обявено за двигател на годината, така че това не е мярка.22:56 20.07.2017
30 Доктора
22:59 20.07.2017
31 Shmeker
23:02 20.07.2017
32 ккк
Кой Ви говори за Рено. Говоря Ви за EcoBoost на Форд, който се прави в Крайова.
Форд е световен лидер в разработването на нови/съвременни високо технологични, нискоемисионни, икономични, с висок КПД , а дори и с доста нисък шум и вибрации при работа - двигатели. Форд продаваше досега доста двигатели на други Марки автомобили, които да ги вграждат в своите модели. Това е малко известен факт но е така.
Първоначално не назовах EcoBoost на Форд, да не се счита за "отявлена" реклама!!!! Но Вие ме шокирахте, като не се сетихте и отидохте в съвсем друга посока.
Последно да Ви кажа, че Форд, Хонда и още няколко други марки всъщност са олицетворение на развитието на автотехнологиите в най-голяма степен в съвременният свят. Разбира се не са единствени. Рено също, но да причислите в това число и Дачия-абсурд.
23:54 20.07.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Julio
10:24 21.07.2017
35 Някой си
11:28 21.07.2017
36 МАК
До коментар #26 от "Ярослав Станчев":
Тия газови боклуци си ги заври да не кАзвам къде не е ли фабрична от завода недей да ми ги хвалиш!!Коментиран от #38
12:15 21.07.2017
37 МАК
До коментар #3 от "гост":
Неграмотник стига си писал посредствените ти екоглупости аман от тебе12:19 21.07.2017
38 ГОСТ
До коментар #36 от "МАК":
Точно така - тамън гледам Шкода Октавия с заводски метан - хем евтино, хем покрива всичките еуро-та13:14 21.07.2017
39 Кожо
До коментар #10 от "Какъвскандал":
Просто са решили да похарчат едни пари от добро сърце? Хайде моля ти се!18:40 21.07.2017
40 Кожо
До коментар #13 от "Никата":
Аз пък не мисля, че трябва деца и изобщо хората да мрат от рак на белите дробове, защото някой не може да си позволи кола, която не ръси отрови като за световно! Замислете се, и вие имате или ще имате деца!18:46 21.07.2017
41 МАК
До коментар #16 от "Лупи":
Ти си поредния посредствен неграмотник изказващ се некадърно по темата за дизеловите двигатели!!00:20 22.07.2017
42 Някойясосан
08:20 23.07.2017
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар
23:56 23.07.2017