Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай е издало разпореждане до 2019 г. 10% от продукцията на местните автопроизводители да бъде задължително с електрическо задвижване. Неспазването на норматива ще се санкционира с глоби, съобщава "Коммерсант".
До 2020-а задължителната електрическа квота ще нарасне на 12%, а след пет години делът на новите хибриди и изцяло електрически возила ще нарасне на 25%. Китайските власти вече разглеждат и различни срокове за пълната забрана на двигателя с вътрешно горене.
Въведените нормативи ще засегнат компании, които произвеждат или внасят на територията на Китай над 30 000 автомобила годишно. Местните производители ще получат държавни субсидии, а чуждестранни фирми, които внасят електромобили, ще се ползват с предимство при издаването на разрешения да продават на китайския пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3
12:34 29.09.2017
2 Пазарен Либерализатор
12:47 29.09.2017
3 Пазарен Либерализатор
До коментар #1 от "гост":
Чети де, написаното се отнася за производители или вносители, които имат тираж над 30 000 годишно.12:50 29.09.2017
4 Зорлем
Коментиран от #5
13:13 29.09.2017
5 гост
До коментар #4 от "Зорлем":
Ами стимулите съответстват на ДЪРЖАВНАТА политика , колкото и да не харесва на някои . Вече сто пъти ви се обясни ,че всички големи държави минават на икономика БЕЗ петрол , особено в транспорта , ама щото на някои не им изнася , та пискат като ощипана момаКоментиран от #6
13:33 29.09.2017
6 Зорлем
До коментар #5 от "гост":
А, да правят каквото искат и те и норвежците. Просто тая история с квотите и дотациите е на една малка крачка от плановата икономика, която я знаем що за хубавиня е.Коментиран от #9
13:48 29.09.2017
7 Крива на опита
14:57 29.09.2017
8 Крива на опита
Ако производството е относително ново, тогава относително високите разходи при малък размер на производствения резултат и относително ниските разходи при по-високи равнища биха били показател на обучаващия ефект, а не на нарастващата възвръщаемост от мащаба. Благодарение на обучаващия ефект разходите на производството за фирма, отдавна установила се в отрасъла по сравнение с новосъздадена фирма, са относително по-ниски, независимо от мащаба на производството.
14:59 29.09.2017
9 гост
До коментар #6 от "Зорлем":
Aĸo aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли нe cпaзят зaĸoнa, щe тpябвa дa зaĸyпyвaт cпeциaлни ĸpeдити. Cpeдcтвaтa щe бъдaт пpeвeждaни нa ocтaнaлитe ĸoмпaнии, ĸoитo ca пpeизпълнили цeлтa.Taĸa нaй-гoлeмитe пeчeливши ce oчaĸвa дa бъдaт Теѕlа и мecтнaтa ВYD. Kaĸтo вeчe cтaнa яcнo, ĸoмпaниятa нa Илън Mъcĸ e пoлyчилa нaд 1 милиapд дoлapa oт cвoитe ĸoнĸypeнти зapaди пoдoбнa peгyлaция в щaтa Kaлифopния, CAЩ.
Вuіld Yоur Drеаmѕ (ВYD), ĸoятo имaшe плaнoвe дa cтpoи зaвoд в Бългapия, нo пo-ĸъcнo ce oтĸaзa, e пpoизвeлa 46 855 eлeĸтpичecĸи aвтoмoбилa.
https://money.bg/auto/kitay-nanese-tezhak-udar-na-avtomobilnite-proizvoditeli.html
Коментиран от #11
15:06 29.09.2017
10 Крива на опита
Да не си помислихте, че правителствата ще се лишат от данъци и пътни такси от електромобилите завинаги? Това противоречи на здравия разум!
Другия проблем е, че никоя държава не е подготвена за повече от 20 30% процента електромобили без да увеличи производството си на електроенергия.
15:10 29.09.2017
11 Зорлем
До коментар #9 от "гост":
Епа, така кажи, бе! Какво ни мъчите с тия псевдо-технически аргументации.Преди 10-15 години вече гледахме един такъв филм с продажбата на квоти за парникови газове между заводи и електроцентрали. И вече дори знаем как свършва...
Коментиран от #12
15:23 29.09.2017
12 гост
До коментар #11 от "Зорлем":
В техническата аргументация няма нищо "псевдо" , а това дето си го бил "гледал" тепърва разцъфтява , цените на кредитите почват да се вдигат драстично всяка година и до три години ще направят тока от въглища по скъп от този от фотоволтаици със субсидии ! Обаче има и по-страшно , знаеш ли какво значи Китай и Индия да забранят ДВГ ? Това е деня на страшния съд за ДВГ - единствения пазар на който разчитаха за в бъдеще ще ги отреже пръв !Друга потенциална промяна, която Китай обмисля, е забраната на двигатели с вътрешно горене, която според изпълнителния директор на BYD може да се случи още през 2030г.
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2231-kitai-dade-edna-godina-otsrochka-na-chuzhdestrannite-avtoproizvoditeli
00:44 30.09.2017
13 123
08:41 01.10.2017