24 Октомври, 2017 14:13 3 636 16

Нова батерия се зарежда за 6 минути

  • toshiba-
  • scib-
  • батерия-
  • акумулатор

Toshiba представи нов тип акумулатор, с който електромобилите ще могат да се зареждат също толкова бързо, колкото и колите с ДВГ. Технологията е развитие на показаната преди няколко години Super Charge ion Battery (SCiB), но вместо графит е използван ниобий-титаниев окис.

Батерия от новия тип с капацитет 32 кВтч се зарежда на 90% за около 6 минути, което е достатъчно за изминаването на 300-320 км. Акумулаторите не губят свойствата при температури до -10 градуса и запазват 90 на 100 от капацитета си дори след 5 000 цикъла заряд/разряд и остават работоспособни в продължение на 10 години.

Технологията обаче има и недостатъци. Редкият метал ниобий със сигурност ще оскъпи серийния продукт. Той се добива само на две находища по света в Канада и Бразилия, където е съсредоточено 80% от световното производство.

Toshiba планира да пусне в продажба акумулаторите SCiB от второ поколение през 2019 г. Японците смятат, че разработката им ще намери приложение не само в производството на електромобили, а и в други области като смартфоните, таблетите и преносимите компютри.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    14 4 Отговор
    Да търсят сега заместник на ниобий, друг оксид, евтин и питката за електромобилите ще е опечена. Защото когато има подобни батерии, то и простолдието ще може да си накупи батерии за дома и да ги зарежда със соларни панели, а търсенето ще е огромно. Фотоволтаиците няма да натоварват настоящите мрежи щом има подобни батерии, където електричеството от фотоволтаиците да се съхранява пълноценно и без сероизни загуби за последваща употреба.

    Коментиран от #2

  • 2 Електрика

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Това е най-неподходящата батерия за зареждане от фотоволтаици.

    За тази цел въобще не е необходима бързо зареждаема батерия. Също така теглото и обема на батерията няма никакво значение. Единственото което е важно е цената за киловатчас капацитет.

    Неслучайно, всички производители на електромобили предлагат и батерии за домашно съхранение на енергия. След като батерията приключи своя живот за захранване на електромобил, нейните клетки заживяват втори живот, като домашна батерия.
  • 3 Зорлем

    4 8 Отговор
    Пак "ще". Когато можеш да си я поръчаш и да ти я доставят в разумен срок, т.е. не след 2-3 години, тогава да обясняват колко е хубава. Иначе става дума за нищо различно от хвалипръцкване.
  • 4 E bike

    5 0 Отговор
    Ами какво ти пречи да си купиш през последните няколко години?

    Три минути повече за зареждане не вярвам да са ти проблем?


    https://evparts.alle.bg/акумулатори/headway-battery-lifepo4/

    HIGH POWER HEADWAY 25C(PULSE DISCHARGE)!!!
    Ток на заряд до 80А за клетка!!! Зареждат се за 8 минути.
    Ток на кратък разряд (5-10 сек.) за клетка до 200А!!!
    Ток на номинален разряд за клетка до 80А!!!

    Headway Battery LiFePo4
    HIGH POWER CELLS

    48 волта 8АЧ/9АЧ - лек режим (80/200А разряд / 80А заряд!!!) БЕЗ НИКАКВИ НЕГАТИВНИ ПОСЛЕДИЦИ ВЪРХУ БАТЕРИЯТА!



    Ще си купиш ли или просто си правиш течение на устата?

    Аз ги ползвам вече трета година. Е вярно Взех си сините, защото не ме бърка да почакам 15 минути за пълно зареждане. Това обаче Рядко ми се случва, защото обикновенно не ги разреждам докрай. За три години, не усещам някаква разлика в капацитета.

    На тези от Toshiba им дават два пъти и половина по-дълъг живот, което за моя случай няма смисъл, защото и с тези ще си карам байка сумати време.

    Коментиран от #5

  • 5 Зорлем

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "E bike":

    Бе, да си взема, ама така като им гледам цените, ако е за нещо по-мощно от колело, май ми е по-евтино да си купя дизелов генератор.
  • 6 Бат Мишо

    1 0 Отговор
    ако туй влезе в производство на ниски цени стават теслите и кирките .....пък под - 10 ще ви возя с москвича
  • 7 Я. Петров

    1 4 Отговор
    И хибрифите поеха пътя на историята. Бърза и предизвестена смърт.

    Коментиран от #8

  • 8 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Я. Петров":

    Чак бърза не може да се нарече. Тойота вече цели 20 години го мъчат Приуса.
  • 9 Хорст

    2 0 Отговор
    Не, че нещо, но ниобият е един от най-разпространените метали на Земята - с между 2 и 3%. Нарежда се на пето място сред елементите след: желязото, кислорода, силиция и магнезия. Така че твърдението, че е рядък, е пълна глупост. Проблем е обработката му, тъй като изисква голямо количество енергия.
    Касабов, преди да пишеш статии, прочети малко, дори и само Уикипедия...

    Коментиран от #12

  • 10 onq s konq

    1 0 Отговор
    Телефона ми е нокия 3210 и е с текава батеря
  • 11 не е толкова просто

    2 1 Отговор
    Тая батерия за да я заредиш за 6 минути означава да има източник на енерия с 320 киловата.При 380 волта това са към 900 ампера.Който разбира от електротехника знае с какво е свързано осигуряването на такъв източник.
    Проблемът вече не е само в батериите а в мрежа която би издържала такъв товар.А когато колите станат милион....милиард...

    Коментиран от #13

  • 12 Уикипедия

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Хорст":

    А на кое място е алуминият,калцият,натрия,калия,мангана,титана?А въглерода,сярата,хлора,флуора? Да не би тези елементи да са по редки от ниобия?
    А водородът и той ли е по рядък от ниобия?
    Въобще защо учените наричат лития,цезия,тантала,ниобия редки метали след като има уж толкова много ниобий не става ясно.
  • 13 Много Просто е даже

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "не е толкова просто":

    В България стандартната напрежение е 400 волта, а не 380.

    320 киловата се осигуряват с ток 268А от мрежата за ниско напрежение. Това обаче не е рентабилно. Защо ти е при такива мощности да се връзваш на ниско напрежение?

    При средно напрежение токът до зарядната станция е само 6 ампера и се ползва много по-тънък и евтин кабел. Освен това зарядните станции обикновено са с по няколко колонки, а не само една. За всяка трябва да осигуриш по 350 киловата мощност.

    За такива мощности обикновено се добавят и буферни батерии, които могат да бъдат зареждане за по-дълго време с по-малък ток, когато електроенергията е евтина, а в същото време да не натоварват много мрежата в пиковите часове, когато има недостиг на енергия.
    Следователно зарядните станции не само че няма да натоварват мрежата, а ще я облекчават, защото ще могат да приемат излишната енергия, а при недостиг да я отдават обратно в мрежата.

    Собствениците на зарядни станции са в бизнеса с търговия на електроенергия и ще гледат да печелят по всякакъв възможен начин от нея, като купуват евтино и продават скъпо на който я пожелае. Да не мислиш че ще ти я продават на цената на която я плащаш в къщи?


    Бързото зареждане ще се ползва маспво само по магистрали и много по-рядко в градовете, където може да заредиш евтина директно от мрежата с по-малка мощност.

    Коментиран от #14

  • 14 лесна работа

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Много Просто е даже":

    Я кажи как точно ще заредиш 400 волтова батерия с 268 ампера за 6 минути.Или може би батерията ще я правиш 10 киловолтова че да можеш да я зареждаш с 32 ампера за 6 минути.Лесна работа,даваш на чичкото един заряден кабел 10киловолта и работата готова.
    Иначе на теория направо може 700 киловолтов далекопровод да закараш до станцията и да зареждаш с милиампери.Всичко е много просто.
    Само трябва да имаш източник с мощност към 50 гигавата и ще си спокоен че ще заредиш всички МПС в България.
  • 15 Много Просто е даже

    0 0 Отговор
    Аз хубаво ще ти кажа ама ти дали ще ме разбереш. Зарядната станция има две страни, в едната влиза захранването, което при по големи мощности Задължително е трифазно.
    "

    320 киловата се осигуряват с ток 268А от мрежата за ниско напрежение. Това обаче не е рентабилно. Защо ти е при такива мощности да се връзваш на ниско напрежение?"

    Сметни сам колко е 3х268Ах400V

    Зарядната станция си прави автоматично напрежението на 400 или 800 волта в зависимост от напрежението на батерията която зарежда.
    Също така първоначално започва да зарежда с максимален ток, а после колкото е по заредена батерията токът намалява.


    Зареждането на последните 20%от капацитета на батерията, отнема почти толкова време колкото да заредиш батерията от 0 до 80% , когато се използва голям ток. Именно затова всички производители казват колко е времето за зареждане до 80%.

    Следващото стандартно напрежение след 3х400V за България е средно напрежение 20 киловолта. Мощните зарядни станции се захранват директно на средно напрежение. Ако си виждал такава станция, задължително до нея има трансформатор който си върви със станцията.

    Нещо неясно?

    Другият край на зарядната станция на зарядно е за кабел, който се свързва към електромобила. 350 киловатите зарядни станции на Порше и АВВ използват кабели с течно охлаждане.

    Обикновенно батериите предвидени за бързо зареждане са на 800 волта. Батерията на Porsche е такава и(ще) се зарежда за 15 минути.

    Няма да се учудя, ако

    Коментиран от #16

  • 16 лесна работа

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Много Просто е даже":

    При 800 волта тока на зареждане на батерията ще е над 400 ампера.Не ми се коментира какво охлаждане трябва и то само за една кола.Ако имаш 10 колонки ще стане още по интересно.
    А щом си толкова запознат можеш ли да кажеш един 100 хиляден бългаски град с какви подстанции се захранва и каква е тяхната мощност.После ще кажеш и колко коли по 268 ампера на фаза могат да захранят тези подстанции.Защото по твоята сметка трябва да спрем тока поне на един блок за да си заредиш колата.
    На теория всичко е много лесно но дай да видим какви мощности и инфраструктура ще трябват и колко ще струват за да се премине на масово електрическо задвижване.